miehen sanovan että hän on itsenäinen?
Naisen kohdalla yksin asuminen ja kotihommien tekeminen on vahvaa itsenäisyyttä ja sitä korostetaan joka paikassa mutta miehen kohdalla ei puhuta mitään. En ole koskaan kuullut että mies olisi korostanut moneen kertaan että on vahva itsenäinen kun asuu yksin ja tekee työt vaan se on ihan tavallista.
Koska olette kuulleet
17
233
Vastaukset
- Anonyymi
Miehet eivät usein ole itsenäisiä, kun äiti, isi tai kumppani saa tehdä kaikki kotityöt: pyykit, tiskit, ikkunanpesu jne ja tukea rahallisesti. Tai sitten mies elää sossun rahoilla. Siksi mies ei pysty korostamaan itsenäisyyttä.
Nainen tarkoittaa itsenäisyydellä yleensä sitä, että elättää itsensä ja tekee vain omat kotityönsä eikä passaa ketään miestä. Siitä pitäisikin jo olla ylpeä.- Anonyymi
Höpö höpö taas näitä ihme naisten mielikuvituksen tuotteita. Kyllä itse tiedän ainakin miehiä jotka tekee siivouksesta lähtien kaikki itse eikä koskaan mainosta itseänsä itsenäiseksi toisin kuin naiset. Yksin asuva nainen soittaa heti ympäri kaupunkia jos tulee pienikin ongelma.
- Anonyymi
Ei siinä ole mitään kummallista että miehet eivät mainitse olevansa itsenäisiä ja naiset siitä mainitsevat. Miehet ilmaisevat saman asian yhtä useasti mutta eri sanoin esimerkiksi "minä en akkaa tarvi" "keitinpä itse perunat" "nyt on siivouspäivä" "pesin saunan" .. Jostain syystä sana itsenäinen nainen saa jotkut miehet vihaisiksi.
- Anonyymi
Niin no eipä he sitten tarvitse. Seksiäkin voi harrastaa kohta robotin kanssa joka ei oikuttele eikä ole pää kipeä. Mihin sitä naista enää tarvitaan. Äläkä sano että rakkauteen koska sitä on pieni murto osa. Sen jälkeen alkaa ankeat ajat jossa ei kenelläkään ole enää kivaa
- Anonyymi
Mainitsemasi miehet tuntuvat enemmän katkerilta miehiltä (suutuspäissään tokaisuilta) kuin miehiltä, jotka enemmän tavallisia ja itsenäisiä. Sivusta totean.
- Anonyymi
Miesten ei tarvitse korostaa itsenäisyyttään.
Naiset korostavat sitä, vaikka oikeati monet naiset haaveilevat kumppanista, mutta koska naiset eivät saa komeaa mallimiestä parisuhteeseen, niin naiset ovat mielummin sinkkuina kuin pariuhteessa tavismiehen kanssa. - Anonyymi
JOhtuen siitä, että naiselle tämä asia on kuitenkin aika uusi.
- Anonyymi
Tosiaankin särähtää korvaan vähäsen nämä jutut, ei mun ole koskaan tarvinnut numeroa tehdä tekemisistäni, voimaantumisesta puhuttaessa tunnen lähinnä myötähäpeää
- Anonyymi
Siinähän sinä juuri itsestäsi puhut ;)
Tässä on naisten heikko kohta, sokeus omalle narsistiselle ajattelulle.
- Anonyymi
Taidat olla nuori?
Perinteisesti naiset on huoltaneet kodin ja mies käynyt työssä, tienannut rahat. Eroaminen /sinkuksi jääminen on ollut mahdotonta molemmille, mutta eri syistä: naiselle siksi, ettei nainen pärjää taloudellisesti yhteiskunnassa ja miehelle siksi, ettei osaa hoitaa kotia. Kaikki vanhat miehet ei ole edes voidelleet leipää koskaan itse. Eivät osaa mitään.
Tähän tarvittiinkin feminismiä, että hommia alettiin tasaamaan. Naisten oikeus lähteä töihin toi vapauden molemmille.
Molempia kasvatetaan edelleen vanhan mallin mukaan ja nämä tyypit tunnistaa näistä jutuista. On aivopesty avuttomaksi ja itsetunto nollassa. Jatkuva itsekehu kertoo siitä. - Anonyymi
Tuota sanaa "itsenäinen" nyt tuskin käyttää juuri kukaan, itsestään puhuessaan. Taitaa olla sellainen sana, että sitä käytetään lähinnä muista. Sen sijaan sitä kuulee jatkuvasti, että tulee toimeen omillaan ja pärjää itsekin. Kun juuri nimenomaan miehistä halusit puhua, niin suodittu lausahdus on, ettei tarvitse naista mihinkään on hyvin suosittu ja siihen perään sitten, että osaa itsekin laittaa ruokaa ja siivota, ikäönkuin se olisi joku suurikin uroteko ja taito. Tuota kuulee ja näkee kirjoitettavan aikalailla jatkuvasti.
- Anonyymi
Ai niin ja sanon nyt jo valmiiksi, että minusta on vsin hyvä, ettö mies "ei tarvitse naista". Sellainen mies olisi yksi helvetin riesa, joka tarvitsee naisen johonkin.
- Anonyymi
Kyllä minä voisin käyttää sanaa itsenäinen. Se kuvaa hyvin ihmistä, joka ei tarvitse toista sukupuolta täydentämään kotia. Se pyörii täysin myös ilman "apua". Se ei ole kovin yleistä naiselle minun harrastuksilla (hevoset).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä voisin käyttää sanaa itsenäinen. Se kuvaa hyvin ihmistä, joka ei tarvitse toista sukupuolta täydentämään kotia. Se pyörii täysin myös ilman "apua". Se ei ole kovin yleistä naiselle minun harrastuksilla (hevoset).
No en ole koskaan kuullut kenwnkään käyttävän. Harva varmaankaan haluaa verrata itseään mihinkään valtioon tai siltä tuo sana tässä kohtaa vain kuulostaa. Mutta siis saat sinä tietenkin sitä käyttää, jos se kerta ei sinun korvaa särähdä väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei ole yleistä. Valtaosa hevosharrastajista vaikuttaa olevan sinkkuja, erityisesti jos niitä polleja on kotonakin. Itselläkin meinaan on paljon kokemusta hevosharrastuksesta.
- Anonyymi
Suomessa vallitsee pärjäämisen kulttuuri. Ei kai ole mitään ihmeellistä siinä, jos mies on itsenäinen ja pärjää yksin? Naiset tuntuvat enemmän hakevan suhteissa sitä turvaa ja lohtua, ei niinkään rakkautta ja seksiä.
- Anonyymi
Miesten ei tarvitse kehua itseään ja olla marttyyreja niinkuin naiset on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937658
- 403702
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241120
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32983Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27951Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31752Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703