Rahan käyttö on suhteellista

Anonyymi-ap

Rahan käyttö on suhteellista mihin rahaa käyttää ja menee.
Esim. vuokralla asuva maksaa vuokraa vaikka 800€
Omakotitalossa asuva maksaa sillä vuokrarahalla 2-3 kuukauden sähköt ja lämmitys kulut riippuen sähkö ja lämpösopimuskesta.
Ero on vaan siinä, että oamkotitalossa asuva on maksanut omakotitalostaan 50 000- 500 000€.
Vuokralla asuva ei ole maksanut senttiäkään vuokra-asunnostaan.
Sillä omakotitalon hinnalla maksaa vuokraa 40-50 vuotta jos on maksanut omakotitalosta 500 000€

No sitten toinen vertailu.
On hampurilais koju, jossa hampurilainen 6€
Ei siinä kauaa mene, kun yhden hampurilaiset hotkaisee.
No sitten miettii, että sillä hampurilaisen hinnalla saa kaakaovanukas tarpeet ja tekee litran kaakaovanukasta, eikä mene 6 euroakaan ja riittää 5 päiväksi jälkiruoaksi.
Tölkki täysmaitoa 1,19€
2dl vaahtoutuvaa vaniljakastiketta 1,35
100g suklaata 1,25€
Yhteensä 3,79 eli 3,80€
Kaakaojauhetta, maissijauhoa ja sokeria kaapissa on, ettei tarvi ostaa, mutta niiden osuus hinnasta on jotain 0,40€ eli noin 4,2€ tulee hintaa.

Tai sitten joku Thaimaan lomamatka, maksaa menopaluu yli 800€+hotelli+ruoat eli menee lähemmäs 2000 euroa koko loma.
Sillä rahalla saa ihan käyttökelpoisen tietokoneen, XBOX Series pelikonsolin yms, josita on iloa useikis vuosiksi, kun taas yhdestä lomamatkasta on iloa vain sen loman ajan, ei sen jälkeen ja rahat on menneet, eikä jäljelle jää mitään, paitsi turistiripuli tai joku muu trooppisen alueen haitta.

12

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitten kun se omistusasunnon omistaja kuolee, niin kukaan ei halua ostaa sitä vanhaa tönöä ja siitä jää perillisille riesa.

Itse myin velattoman kämppäni ja sijoitin rahat. Paljon järkevämpää, kuin sijoittaa seiniin ja remppailla niitä koko elämänsä. Ja jos katsot ihan kaikki kulut, ei se omistusasuminen tule juurikaan halvemmaksi.

>simiti<

• Anonyymi

Kerrostalossa asuva saa edullisemman sähkösopimuksen, kuin omakotitalossa asuva.
        Kerrostalossa asuvalla on edullisemmat lämmityskulut, jos asuu kerrostalon keskellä, niin silloin on vain yksi ulkoseinä, mutta oamkotitalosa asuvalla on 4 ulkoseinää kylmän puolella ja siksi lämmityskulut ovat suuremmat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrostalossa asuva saa edullisemman sähkösopimuksen, kuin omakotitalossa asuva.
        Kerrostalossa asuvalla on edullisemmat lämmityskulut, jos asuu kerrostalon keskellä, niin silloin on vain yksi ulkoseinä, mutta oamkotitalosa asuvalla on 4 ulkoseinää kylmän puolella ja siksi lämmityskulut ovat suuremmat

Ei paljon kiinnosta omakotitalon maksut ei. En edes koskaan ole kotona.

• Anonyymi

Riippuu ihan talosta. Tässä ainakin on arvo noussut tasaisesti.

• Anonyymi

Vuokralla asuva voi sodan syttyessä ottaa ritolat jos olisi sijoittanut rahansa kansainvälisille rahastomarkkinoille. Ei olisi mitään puolustettavaa.
      Kiinteä omaisuus on paha, sitä tulisi suojella?

• Anonyymi

Laskut voi jättää maksamatta.

• Anonyymi

En ehkä kestä, vertailussa oli moni asia vähän vierestä.
      Mutta tää viimesin et lomamatkasta ei jää mitään ja pelikonsoleista on vuosien ilo, tavallaan joo totta mutta muisteletko sielä ehtoopuolella kaikkia läpihakattuja pelejä vai niiden läheisten kans vietettyä aikaa siel Thaikuis 🥰

• Anonyymi

Suhteellista hyvinkin. Omakotitalon 200 tuhannen lainasta joutuu helposti maksamaan korkoja toiset 200 tuhatta 20v aikana.

• Anonyymi

Ruokavertailut oli syvältä. Hullut hotkii ja mässää.

Pelikonsolit ja matkat thaimaaseen ei kiinnosta yhtään.

• Anonyymi

Ei ole mitään hätää kun elää varojensa mukaan. Ja jos ei niin hakee lisätöitä. Työstä on silti saatava kunnon palkka. On minua enemmän ansaitsevia ystäviä/tuttuja,joille on pakkomielle shoppailla ja tuhlata,koska muuten ei saisi kiksejä, mitä se tuottaa. Aina veloissa,ja velkaa velan päälle otetaan. Itse olen velaton. En ole latinlatia velkaa mihinkään suuntaan. Olen ns. pienituloinen, mutta en mistään paitsi. Valintakysymys.🤷‍♀️

• Anonyymi

Thaimaan matkaan 2000€? Melkoinen reppureissu sitten. Tai reilun viikon pikapyrähdys. Itse vietän Thaimaassa noin 3kk per vuosi ja budjetti on luokkaa 50k€.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumin 6 luvun 24 jae todistaa sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe