Tarvitseeko mies toisen miehen kaveriksi oman identiteettinsä vahvistamiseen?
Voiko käydä, että pitkään itsekseen ollut kaipaa juuri mieskaveria ensisijaisesti setvimään omaa elämää juuri nyt?
Mieluummin mies kuin nainen?
Vilma
Eli. Mitä naiselle ei ollenkaan voi kertoa? Mitä pitää märehtiä toisen miehen kanssa?
Tarvitseeko mies
98
501
Vastaukset
- Anonyymi
No ei nyt aivan heti tule mitään mieleen. Niin no tietysti naisista puhuminen.
>simiti<- Anonyymi
Oispa kiva olla kärpäsenä.
Mikähän se sävy on? Ihastuksen vai pettymyksen värittämää?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaSuoraa ja tunnelatautumatonta eikä mitään feminiinipaskaa se puhe on.
Vai miksi miesten muka muuten pitää keskenään puhua kun voisi saunoakin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraa ja tunnelatautumatonta eikä mitään feminiinipaskaa se puhe on.
Vai miksi miesten muka muuten pitää keskenään puhua kun voisi saunoakin?11:19
Voi toki saunoakin. Siinäkin voi olla yhteisöllisyyttä ja yhteyttä, vaikka vaietusti ollaan.
Suomalaiset osaavat tämän.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaMiesten puheet voi kuulostaa välillä aika hmmm. Karskeilta naisten korvaan ja tietysti sitä monesti ovatkin, mutta kyllä he puhuvat aika syvällisestikin monesti, rivien välistä ja hyvinkin suoraan. Nainen sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miesten puheet voi kuulostaa välillä aika hmmm. Karskeilta naisten korvaan ja tietysti sitä monesti ovatkin, mutta kyllä he puhuvat aika syvällisestikin monesti, rivien välistä ja hyvinkin suoraan. Nainen sivusta
11:40
Jep. Tässä hiljan puoli tusinaa miestä turinoi ja hmmm. hieman mahtaili.
Oli suuri kiusaus kysyä vaimojen tohveleiden kokoa. En kysynyt.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miesten puheet voi kuulostaa välillä aika hmmm. Karskeilta naisten korvaan ja tietysti sitä monesti ovatkin, mutta kyllä he puhuvat aika syvällisestikin monesti, rivien välistä ja hyvinkin suoraan. Nainen sivusta
Hear hear naista esittävä aloittaja ja yksin horisija, eivät kestä samalla mitalla yhtään
- Anonyymi
Riippuu naisesta, mutta eihän naiset kaikkea ymmärrä ja jotkut ei mitään. Siksi on joistain jutuista parempi puhua miesten kesken.
- Anonyymi
11:05
Aika teilaava näkemyksesi mielestäni on.
Voiko olla niin, että ilmaiset itseäsi väärin tai et osaa ollenkaan.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:05
Aika teilaava näkemyksesi mielestäni on.
Voiko olla niin, että ilmaiset itseäsi väärin tai et osaa ollenkaan.
VilmaJa tässä edellä on hyvä esimerkki juuri siitä, miksi miehet haluaa puhua keskenään. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä edellä on hyvä esimerkki juuri siitä, miksi miehet haluaa puhua keskenään. 😂
11:20
Päättelenkö väärin, että mies vain voi käsittää?
Eikö silloin ole lyöty hanskat naulaan.
Mystinen nainen sekoittaa pään, että sanat menevät solmuun ja 'nainen ei ymmärrä'.
Vilma
Miten mies ikinä pystyy sanomaan, että tekee mieli - tutustua lähemmin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:20
Päättelenkö väärin, että mies vain voi käsittää?
Eikö silloin ole lyöty hanskat naulaan.
Mystinen nainen sekoittaa pään, että sanat menevät solmuun ja 'nainen ei ymmärrä'.
Vilma
Miten mies ikinä pystyy sanomaan, että tekee mieli - tutustua lähemmin?Mielestäni tämä on sama asia, kuin naisten kesken. Jotkut asiat puhutaan nainen naiselle ja välillä halutaan kuulla mieheltä, että mitä siellä jonkun päässä on voinut liikkua. Ei me naisetkaan ensisijaisesti tukeudutaan miehiin sydämen asioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni tämä on sama asia, kuin naisten kesken. Jotkut asiat puhutaan nainen naiselle ja välillä halutaan kuulla mieheltä, että mitä siellä jonkun päässä on voinut liikkua. Ei me naisetkaan ensisijaisesti tukeudutaan miehiin sydämen asioissa.
11:44
Hyvä kommentti.
Aika limittäin moni asia menee.
Sitten välillä huomaan, että on asioita, mitkä hämmentää.
Esim. Jokin oma huono naisystäväkokemus. Jälkeenpäin mietin, ettei olisi pitänyt uskoutua ja potea itsekseen.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä edellä on hyvä esimerkki juuri siitä, miksi miehet haluaa puhua keskenään. 😂
Tämä sinun surrealistinen fiktiomaailma ittes kanssa kirjoitellen on aika huvittavaa seurattavaa ”vilma” eli palstasetä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni tämä on sama asia, kuin naisten kesken. Jotkut asiat puhutaan nainen naiselle ja välillä halutaan kuulla mieheltä, että mitä siellä jonkun päässä on voinut liikkua. Ei me naisetkaan ensisijaisesti tukeudutaan miehiin sydämen asioissa.
No joo jotkut periferian pick me:t on gubbe ehkä oma lukunsa, mutta
- Anonyymi
Riippuu varmaan miehestä. Pelkkä pitkään itsekseen olo ei varmaan aiheuta tuollaista, mutta jos siihen yksinoloon liittyy sen yksinolon märehtiminen, niin sitten varmasti. Tähän pitää kuitenkinntodeta, että toisen samanmoisen kanssa yhdessä märehtiminen ja ajatusvääristymien yhdessä vahvistaminen ei toimi, vaan sen miesseuran pitää olla realistisesti maailman näkevää, joka voi oikea niitä ajatusvääristymiä. En tosin tiedä kuka mieskään kauhean kauaa jaksaa olla kovin pahojen vääristymien oikojana.
- Anonyymi
11:10
Ajatusvääristymäiset miehetkö sitten istuvat pubiloissa?
Jos niitä siellä kerta toisensa jälkeen märehtii pitkästikin, alkoholisoituu ja sillai etääntyy kyllä naisistakin.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:10
Ajatusvääristymäiset miehetkö sitten istuvat pubiloissa?
Jos niitä siellä kerta toisensa jälkeen märehtii pitkästikin, alkoholisoituu ja sillai etääntyy kyllä naisistakin.
VilmaJotkut istuu, jotkut ei. Ne kaikkein vääristyneinmät tuskin harrastavat juuri mitään sosiaalista, ainakaan irl, vaan harrastavat korkeintaan kalsarikännejä netin ääressä.
Eiköhän niissä pubeissa istuskeleville, ainakin sellaista usein harrastaville, suurin asia ole se alkoholi. Tämä on ainakin oma kokemukseni noista ihmisistä. He kyllä puhuvatkin, mutta se on lähinnä alkoholin sivuvaikutus, joka ei yleensä kanna seuraavaa aamua pidemmälle, koska ne keskustellessa mahdollisesti koetut ahaaelämykset eivät jää muistiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut istuu, jotkut ei. Ne kaikkein vääristyneinmät tuskin harrastavat juuri mitään sosiaalista, ainakaan irl, vaan harrastavat korkeintaan kalsarikännejä netin ääressä.
Eiköhän niissä pubeissa istuskeleville, ainakin sellaista usein harrastaville, suurin asia ole se alkoholi. Tämä on ainakin oma kokemukseni noista ihmisistä. He kyllä puhuvatkin, mutta se on lähinnä alkoholin sivuvaikutus, joka ei yleensä kanna seuraavaa aamua pidemmälle, koska ne keskustellessa mahdollisesti koetut ahaaelämykset eivät jää muistiin.11:25
Niin. Minusta on surullista, että miehet hukkuvat pubiloihin.
Vilma
Minusta tuo ahaaelämyksen unohtaminen on tulos sitten.
- Anonyymi
Luulen, että riippuu pitkälti mies yksilöstä. Jollekin voi olla luontevampaa ja tuntua "turvallisemmalta" jakaa asioitaa toisen miehen kanssa. Kuin että avautuisi naiselle. Joillekin on myös sukupuoli iso asia ja käsitys sukupuolittunut moneen asiaan liittye eli ajattelee ettei toi voi mua käsittää, kun on eri sukupuoltakin. Vaikka kyllä voi. Se on vaan mutua ettei voi.
Jasu- Anonyymi
Joillain on myös hyvin luutunut käsitys naisista. Jos ajattelee kaikkien naisten olevan jotakin tiettyä, eikä se istu omaan kuvaan hyvästä keskustelukaverista, niin eihän se silloin voi onnistua.
- Anonyymi
Sukupuolittuneisuus käsitysten pohjalla on jo aikas muinaisjäännettä, kun ihmisiähän me kaikki ollaa ja ei tietoa pidetä salassa ja sisäpiirissä kuten joskus saattoi tapahtua.
Pitää myös muistaa, että olipa sukupuoli genitaaleilta mikä nyt vaan, vaikka muumi niin ei se ihmisen henkiseen ja psyykkiseen kapasiteettiin rajoja lyö.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillain on myös hyvin luutunut käsitys naisista. Jos ajattelee kaikkien naisten olevan jotakin tiettyä, eikä se istu omaan kuvaan hyvästä keskustelukaverista, niin eihän se silloin voi onnistua.
Niin se on juurikin sitä muinaisjäännettä, ummehtunutta fakkiutumista yhteen asentoon. Yksilö itse kärsii tuosta ummehtuneesta luutumisestaan eniten, koska rajoittaa häntä eniten elämästä vapautuneemmin. Ennakkoluulottomammin. Oma häpeä.
Jasu - Anonyymi
Tietenkin naisten on ymmärrettävä tuo tarve vertaantumiseen.
Olen sen verran vilkas, että kaikenlaista olen keskustellut ja minulle on uskouduttu, pettymyksissäkin.
Silti olen sitä mieltä, että miehillä on pikkuisen takaovi raollaan eli ei ihan kaikkea naiselle tyhjennetä. Purkautua voi, mutta ajan kanssa. Se angsti voi olla vuosikymmenten kertymä.
Ei sitä noin vain pullauteta.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on juurikin sitä muinaisjäännettä, ummehtunutta fakkiutumista yhteen asentoon. Yksilö itse kärsii tuosta ummehtuneesta luutumisestaan eniten, koska rajoittaa häntä eniten elämästä vapautuneemmin. Ennakkoluulottomammin. Oma häpeä.
JasuYksi hyvä esimerkki tuollaisesta tämäkin, että jos joku nainen kaveeraa ja pärjää miesten kanssa ihmisenä, oletetaan monesti että seksi ja sellaiset viritykset on motivaattorit. Eikä millään voi käsittää, että jotkut nyt vaan tulee juttuun helposti myös miesten kanssa ihan ilman minkäänlaista seksiä ja hurlumia.
Ihmisluonteet vaan ollaa erilaisia, missä yksi ei pärjää voi toinen loistaa jne.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sen verran vilkas, että kaikenlaista olen keskustellut ja minulle on uskouduttu, pettymyksissäkin.
Silti olen sitä mieltä, että miehillä on pikkuisen takaovi raollaan eli ei ihan kaikkea naiselle tyhjennetä. Purkautua voi, mutta ajan kanssa. Se angsti voi olla vuosikymmenten kertymä.
VilmaTälleen sivusta totean, että kyllä mä naisenakin tunnistan tuon itsestäni. En tosin muutenkaan helposti kaikkea itsestäni avaa, mutta monia asioita vielä vähemmän miehille. Itselleni tosin ei ole kyse siitä, että he eivät voisi ymmärtää. Ei moni nainen ymmärrä yhtään paremmin. Itselleni kyse on siitä, että en ylipäänsä halua päästää valtaosaa miehistä turhan lähelle henkisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukupuolittuneisuus käsitysten pohjalla on jo aikas muinaisjäännettä, kun ihmisiähän me kaikki ollaa ja ei tietoa pidetä salassa ja sisäpiirissä kuten joskus saattoi tapahtua.
Pitää myös muistaa, että olipa sukupuoli genitaaleilta mikä nyt vaan, vaikka muumi niin ei se ihmisen henkiseen ja psyykkiseen kapasiteettiin rajoja lyö.
Jasu11:28
Jos mies ilmaisee sukupuolittuneesti, niin hänen kohdallaan se menee noin kapeasti.
Sitten luulen, että yleisesti ihmisillä niin kaipa ne mallit tulevat lapsuudestamme, ympäristöstämme ja joudumme tekemään työtä, jotta omalta osaltamme opimme toimimaan.9
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNuorissako toivo, että fakkiutuminen loivenee, niin miehissä kuin naisissa?
Tuleeko turvaton olo, jos toimii kaavoista poiketen?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaTuo tarve on hyvä ymmärtää kaikkien ihmisten kohdalla, kuka mihin vertautuukin. Myös siis muissa asioissa, kuin sukupuolisuus.
Eikä pidä loukkaantua siitäkään, jos ei itse ole kaikessa edes rakkaalleen se paras avautumisen kohde.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että kyllä mä naisenakin tunnistan tuon itsestäni. En tosin muutenkaan helposti kaikkea itsestäni avaa, mutta monia asioita vielä vähemmän miehille. Itselleni tosin ei ole kyse siitä, että he eivät voisi ymmärtää. Ei moni nainen ymmärrä yhtään paremmin. Itselleni kyse on siitä, että en ylipäänsä halua päästää valtaosaa miehistä turhan lähelle henkisesti.
Toimiva ystävyys on perusta. Sen kautta voi peilata itseään.
Omilla kangistuneilla kaavoillani olen mennyt.
Aivan ovat aivot pesty.
Miehen omaa henkilökohtaista myrskyä on vaikea ymmärtää.
Suosittelen ottamaan riskiä ja lähestymään.
Siitä voi kasvaa rikas kokemus.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:28
Jos mies ilmaisee sukupuolittuneesti, niin hänen kohdallaan se menee noin kapeasti.
Sitten luulen, että yleisesti ihmisillä niin kaipa ne mallit tulevat lapsuudestamme, ympäristöstämme ja joudumme tekemään työtä, jotta omalta osaltamme opimme toimimaan.9
VilmaJuu ja saa se mennäkin niin kapeasti. Ei kaikkien tarvitse olla ikinä laajankaistan kulkijoita, mutta olisi heidänkin hyvä ymmärtää että ne ongelmat ei saa myöskään kaatua muitten niskaan minään, kun en minäkään tee ja toimi noin, ei muutkaan.
Usein kun ahdas pullosuu ajattelu tuppaa kärjistymään sitten siihenkin, ettei kukaan muu kuin yhtä suppeasilmäinen ole edes ihminen saati järjissään. Vastakkainasettelua turhaan siis.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiva ystävyys on perusta. Sen kautta voi peilata itseään.
Omilla kangistuneilla kaavoillani olen mennyt.
Aivan ovat aivot pesty.
Miehen omaa henkilökohtaista myrskyä on vaikea ymmärtää.
Suosittelen ottamaan riskiä ja lähestymään.
Siitä voi kasvaa rikas kokemus.
VilmaMinähän olenkin nimenomaan se erinomainen kuuntelija. Minusta on kuulemma vaikea saada selville olenko lintu vai kala, sellainen stooalaisen hiljainen ja rauhallinen, kun kuuntelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän olenkin nimenomaan se erinomainen kuuntelija. Minusta on kuulemma vaikea saada selville olenko lintu vai kala, sellainen stooalaisen hiljainen ja rauhallinen, kun kuuntelen.
11:58
Toivottavasti et menetä ystäviä niin naisissa kuin miehissä.
Jos itse tarvitsisit kuulijaa, niin tyylilläsi junat menevät ohi.
Et voi suuttua, jos toiset antavat sinun olla rauhassa ja olettavat, että olet luonteeltasi sulkeutunut.
Yleensä tuumin, että ihmiset avautuvat juuri sen verran kuin voivat ja osaavat.
Ei utelua.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi suuttua, jos toiset antavat sinun olla rauhassa ja olettavat, että olet luonteeltasi sulkeutunut.
Ei utelua.
VilmaSiitä ei ole pelkoa, että menettäisin. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei utelua.
VilmaJa mistä muuten sait päähäsi, että olisin sulkeutunut? Tuo on niitä viimeisiä adjektiiveja, joita kukaan minut tunteva minusta käyttäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mistä muuten sait päähäsi, että olisin sulkeutunut? Tuo on niitä viimeisiä adjektiiveja, joita kukaan minut tunteva minusta käyttäisi.
Ehkä nyt tulkitsin hätäisesti. Anteeksi.
Et avaudu, mutta tärkeä sana jäi huomiotta -> "kaikkea".
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä nyt tulkitsin hätäisesti. Anteeksi.
Et avaudu, mutta tärkeä sana jäi huomiotta -> "kaikkea".
VilmaOk. Sellainen tämä tekstiformaatti toisinaan on, että tulee kaikenlaisia kummallisiakin olettamia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minähän olenkin nimenomaan se erinomainen kuuntelija. Minusta on kuulemma vaikea saada selville olenko lintu vai kala, sellainen stooalaisen hiljainen ja rauhallinen, kun kuuntelen.
Jaa eli sinäkin osaat näytellä tyhmää ittees tyhmemmille? Vaatii muuten nääs pinnaa huhuh
- Anonyymi
Missä sitä sitten naisia tapaisi jos ei pubissa , nuo muut tavat ovat kyllä melkosen teennäisiä ja onnenkantamoisia , niitä tuskin kannattaa jäädä odottelemaan .
- Anonyymi
Näin naisena totean, että minusta ne pubit ovat teennäisiä, mutta jokainen tyylillään.
- Anonyymi
11:32
No. Katsos ei olla viinan rohkaisevia. Ollaan ihan rohkeita muuten vain. Elämä on.
Tässä ja tuolla.
Vilma
- Anonyymi
Kyllä varmaan, jos se oma maskuliinisuus on hukassa, niin mies voi sitä vahvistaa. Myös se tietynlainen ymmärrys siitä tietynlaisesta miehisestä ajatusmaailmasta ja käytöksestä auttaa miestä varmasti paremmin (esim mokailusta) kuin nainen koskaan pystyy. Toki se mieskaverin pitää olla jo elämää elänyt.
En sanoisi, että on juuri tiettyjä asioita, vaan ennemminkin eri tilanteissa, miehen puhuessa miehelle on parempi.- Anonyymi
11:38
Epäilen vahvasti, että tuossa on totuutta ja selittää, miksi.
Ei ole kiellettyä kaveerata ja vaihtaa kokemuksia.
Joka mies päättää itse mitä ja miten.
Kaveruus voi kasvattaa hyvässä, mutta myös pahasti, jos vain sallii itsensä hukkuvan johonkin huonoon.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:38
Epäilen vahvasti, että tuossa on totuutta ja selittää, miksi.
Ei ole kiellettyä kaveerata ja vaihtaa kokemuksia.
Joka mies päättää itse mitä ja miten.
Kaveruus voi kasvattaa hyvässä, mutta myös pahasti, jos vain sallii itsensä hukkuvan johonkin huonoon.
VilmaOk. Miksi tämä on sulle niin tärkeä asia tai vaikuttaa vähän siltä, että et koe miesten saavan oikeanlaista tukea toisilta miehiltä?
Se, että heidän ohjeet toisillensa eivät aina miellytä meitä naisia, ei vielä tarkoita, että ne olisi vääriä. Varmasti sinunkin kavereista löytyy niitä joilta kysyt neuvoa ja niitä joilta ei kannata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Miksi tämä on sulle niin tärkeä asia tai vaikuttaa vähän siltä, että et koe miesten saavan oikeanlaista tukea toisilta miehiltä?
Se, että heidän ohjeet toisillensa eivät aina miellytä meitä naisia, ei vielä tarkoita, että ne olisi vääriä. Varmasti sinunkin kavereista löytyy niitä joilta kysyt neuvoa ja niitä joilta ei kannata."Miksi tämä on sulle niin tärkeä asia tai vaikuttaa vähän siltä, että et koe miesten saavan oikeanlaista tukea toisilta miehiltä?"
Tälleen täysin sivusta totean, että koska niin valtavan monet miehet ovat tässä maailmassa totaalisen hukassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Miksi tämä on sulle niin tärkeä asia tai vaikuttaa vähän siltä, että et koe miesten saavan oikeanlaista tukea toisilta miehiltä?
Se, että heidän ohjeet toisillensa eivät aina miellytä meitä naisia, ei vielä tarkoita, että ne olisi vääriä. Varmasti sinunkin kavereista löytyy niitä joilta kysyt neuvoa ja niitä joilta ei kannata.Tärkeä asia?
Minua kiinnostaa miesten käytös.
Minua kiinnostaa miesten kaveruus.
En koe kavereita uhkana. (Pitäisikö tähän laittaa rehellisesti, että pienin varauksin).
Enhän voi arvioida, saavatko oikeaa tai väärää tukea, en ole läsnä.
Ja vaikka olisin, niin aikuinen itse päättää. Painotan omaa vastuuta.
Tuokin on hyvä näkökulma, että kysyn neuvoa eli testaan tavallaan muiden naisten kannanottoja, mikä on viisasta.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi tämä on sulle niin tärkeä asia tai vaikuttaa vähän siltä, että et koe miesten saavan oikeanlaista tukea toisilta miehiltä?"
Tälleen täysin sivusta totean, että koska niin valtavan monet miehet ovat tässä maailmassa totaalisen hukassa.12:05
Tämän kommentin kirjoittajalta olisin kiinnostunut tietämään, mitä se hukassa olo on.
Vilma
Arvailu voi johtaa ihan väärään suuntaan.
Joten, jos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12:05
Tämän kommentin kirjoittajalta olisin kiinnostunut tietämään, mitä se hukassa olo on.
Vilma
Arvailu voi johtaa ihan väärään suuntaan.
Joten, jos.Katsele ympärillesi ja kuuntele. Todella moni mies on putoamassa tai jo pudonnut kelkasta. Miesten syrjäytyminen ja yksinäisyys massoittain on ihan todellinen asia. Eivätkä ne sillä helpota, että kyseiset miehet jakavat värittynyttä propagandaa toinen toisilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsele ympärillesi ja kuuntele. Todella moni mies on putoamassa tai jo pudonnut kelkasta. Miesten syrjäytyminen ja yksinäisyys massoittain on ihan todellinen asia. Eivätkä ne sillä helpota, että kyseiset miehet jakavat värittynyttä propagandaa toinen toisilleen.
Olen seurannut. Seurannut taistelua, mitä en itse olisi jaksanut.
Ei kaikki ole aina yhden ihmisen syytä.
Tässä yhteiskunnassa kun alettiin korostamaan, että jokainen on oman onnensa seppä, alettiin eristäytyä. Ei näin.
Sodissa taistelleet, toimivat jälkeenpäinkin, ettei kaveria jätetä.
Niistä murusista rakennettiin hyvinvointivaltio. Murusista.
Pitäisi uudestaan ottaa asenteeksi, ettei kaveria jätetä.
Vilma
- Anonyymi
Kommunikoinnin ei ole pakko olla "keskustelua" 🙂 , pelkkä tarkoitukseton mölinä ja murahtelu riittää kunhan vain tuntee että seurana on joku samanhenkinen ilman sen kummempia selittelyidentarpeita
- Anonyymi
11:45
Aika jännä kommentti.
Yritän sijoittaa sen tuntemiini miehiin ja miksei naisiinkin.
Ehkä on olemassa erilaisia pienyhteisöjä.
Ehkä möläykset ja murina ei olekaan naisten korville.
Jotain ajalta miekka ja kirves nuotiotulilla?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11:45
Aika jännä kommentti.
Yritän sijoittaa sen tuntemiini miehiin ja miksei naisiinkin.
Ehkä on olemassa erilaisia pienyhteisöjä.
Ehkä möläykset ja murina ei olekaan naisten korville.
Jotain ajalta miekka ja kirves nuotiotulilla?
Vilma😁 no ei ihan kirjaimellisesti noin, pikemminkin vertauskuvallisesti...noh periaatteessa kyllä jo jostain nuotiotulien ajalta
- Anonyymi
En ainakaan minä kaipaisi, vaikka pitkäänkin yksikseni olisin ollut.
- Anonyymi
Ei ei ei, itsenäinen ihminen tuntee itsensä, eikä tarvitse mitään validointia.
- Anonyymi
No. Ovatko miehet epäitsenäisiä, jos tarvitsevat?
En usko.
Voi olla ihan meihin sisäänkirjoitettu juttu ja sitä sanotaan sosiaalisuudeksi.
Vilma
- Anonyymi
Riippuu niin yksilöstä. Moni varmasti kaipaa sitä "saman sukupuolen" seuraa jonkinlaiseen ajatustensa jäsentämiseen. Toisaalta se "sama sukupuoli" ei kaikilla lähde genitaaleista. Itse tunnen paljon miehiä, joita sellainen "miehinen puhe" lähinnä vituttaa, rasittaa, pistää pidemmän päälle ahdistamaan. Toisaalta olen myös elämäni varrella tavannut paljon naisia, joiden kanssa en itse jaksaisi keskustella, vaikka nainen olenkin. He tuntuvat vain olevan joltain aivan toiselta planeetalta. Ja sitten taas miehissäkin tietysti on heitä, jotka tuntuvst olevan jostain mistä lienee Andromedasta ja tuskin edes samaa lajia kuin minä.
Noin yksinkertaistaen ... on asioita, joista puhun lähinnä vain miesten kanssa (sillä harvoin tapaan naisia, joita ne edes kiinnostaisivat). Sitten on asioita, joista puhun lähinnä vain naisten kanssa (sillä harvoin tapaan miehiä, joita ne edes kiinnostaisivat). Ja sitten on asioita, joista puhun vain tietyille ihmisille, sukupuolesta riippumatta. Jos mietin ihmisiä, jotka tuntevat minut kokonaisvaltaisesti täydellisimmin, niin he sattuvat molemmat olemaan miehiä.- Anonyymi
Ja siis jotenkin näin mä oletan tämän asian miehilläkin menevän. Vaikka varmasti osa ei pysty lainkaan avautumaan naisille. Eihän osa naisistakaan pysty lainkaan avautumaan miehille.
- Anonyymi
11:54
Nimenomaan riippuu yksilöstä.
Kaltaisiasi lienee varmasti muitakin.
Kuvauksesi on hyvä.
Ihmiset tunnustelevat, mitä voivat puhua.
Miesten kaverit voivat olla venttiili. Niin myös naisten.
Vilma
- Anonyymi
Enpä tiedä.
Mutta ihan vain omasta kokemuksestani sanon, että monen miehen on helpompi puhua syvemmistä asioistaan ja tunteistaan naiselle. Miesten keskinäinen rupattelu vaikuttaa useinkin haban tai statuksen pullistelulta. Vieraallekin naiselle miehen on helpompi avautua kuin toiselle miehelle.
Olen todellakin kuunnellut paljon kaikenlaista.
Ja kertauksena huom: "ihan vain omasta kokemuksestani sanon.."
xLiner- Anonyymi
Olen kokenut tuota avautumista. Jossain määrin se on ollut järisyttävän tunteisiin käypää.
Haluaisin olla objektiivinen, mutta useinhan ihminen asettuu tukemaan tuntemaansa, vaikka nyt totuuden kokonaiskuvasta ei näy kaikkea.
On naisella korvat. On naisella sydän. On naisella kokemusta.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kokenut tuota avautumista. Jossain määrin se on ollut järisyttävän tunteisiin käypää.
Haluaisin olla objektiivinen, mutta useinhan ihminen asettuu tukemaan tuntemaansa, vaikka nyt totuuden kokonaiskuvasta ei näy kaikkea.
Vilma"Haluaisin olla objektiivinen, mutta useinhan ihminen asettuu tukemaan tuntemaansa, vaikka nyt totuuden kokonaiskuvasta ei näy kaikkea."
Itselläni menee kyllä toisinpäin, kun tunnen toisen. En mä tosin tietenkään koskaan korosta sitä, että niin onhan sinussakin nämä puolet, mutta tiedostan juttua kuunnellessani niitä kohtia, että mahtoikohan se nyt ihan noinkaan mennä. 😀 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Haluaisin olla objektiivinen, mutta useinhan ihminen asettuu tukemaan tuntemaansa, vaikka nyt totuuden kokonaiskuvasta ei näy kaikkea."
Itselläni menee kyllä toisinpäin, kun tunnen toisen. En mä tosin tietenkään koskaan korosta sitä, että niin onhan sinussakin nämä puolet, mutta tiedostan juttua kuunnellessani niitä kohtia, että mahtoikohan se nyt ihan noinkaan mennä. 😀...."mahtoikohan se ihan noinkaan mennä"
Oisko rehellistä sanoa, että meillä on vahva taipumus selvitellä omaksi eduksemme?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...."mahtoikohan se ihan noinkaan mennä"
Oisko rehellistä sanoa, että meillä on vahva taipumus selvitellä omaksi eduksemme?
VilmaKyllä, se olisi rehellistä. Eihän se tosin tietenkään tarkoita sitä, etteikö voisi ihan vilpittömästi olla nähnyt ja kokenut asian kuten kertoo ja että tarkoituksellisesti valehtelisi ja vääristelisi. Meillä vain harvoin on täyttä ja kokonaista kuvaa ihan kaikesta, vaikka olisimme itse osapuolikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, se olisi rehellistä. Eihän se tosin tietenkään tarkoita sitä, etteikö voisi ihan vilpittömästi olla nähnyt ja kokenut asian kuten kertoo ja että tarkoituksellisesti valehtelisi ja vääristelisi. Meillä vain harvoin on täyttä ja kokonaista kuvaa ihan kaikesta, vaikka olisimme itse osapuolikin.
13:06
Kokonaiskuvan puuttuminen onkin hyvä muistaa.
Jotenkin ajattelen, että jos joku kertoo asian, haluan uskoa siihen tai oikeammin, noin hän sen näkee.
Onko minulla silloin oikeutta yrittää vängätä siihen jotain muuta?
Mutta jotenkin näin kummallisesti ihmisten välinen vuorovaikutus menee.
Johtopäätökset?
Välillä rytinällä metsään ja välillä täysin kirkkaasti oikeaan suuntaan ja eteenpäin.
Vilma
(En kuvittele olevani oikeassa arkiajatuksineni, ainakaan aina.) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VilmaKuuntelemista se on ollut, ei puolen valitsemista.
xLiner
- Anonyymi
Kyllä tarvitsee. Egoa vahvistamaan. Muita miehiä.
Mieslaumassa kerrataan menneitä tapahtumia, mietitään huomisen tekemisiä ja suunnitellaan suuria tulevaisuuteen. Miten muuten talkooporukat kerättäisiin, usean yhtiömiehen firmoja perustettaisiin ja miten ne baarit muuten pysyisivät pystyssä.
Miesten keskinäistä märehdintää.
Työpaikalla piiloveetuilua kavereille. Kannustukseksi. Uudelle kuljettajalle vanhat kuskit neuvoivat, että håmålossille pitää peruuttaa rekka sisään Grisslehamnissa. Tuore mies peruutti varmuuden vuoksi edellisestä kaupungista siis Norrtäljestä saakka, siihen laivaan!
Yleiset saunat ja pubit ovat man caven korvaajia.
Uimaseurassa meillä pikkujunnuilla oli viimeinen harkka-aika iltaisin. Saunaan kun meni, niin lauteet pullollaan vanhoja ukkoja.
Tarinat. Yleensä, työ tai eläkeläisillä kalastus ja sitten naiset.
Naista joko sai tai yleensä ei. Sitten viisaita ehdotuksia tilanteen parantamiseksi.
Vanha mies, varmaan oli jo kahdeksankymmentä, ei koskaan juuri suutaan avannut.
Nousi nyt pois lähteäkseen mutta ovella tuumasi jälkeenjääville. "Vierasta pitää saada niin paljon, että omakin tuntuu vieraalta!"
Pub.
Ikää oli ehkä 23.
Sunnuntaina ip menin "yhdelle". Ei ollut muita asiakkaita kuin gynekologi keskussairaalasta. Myös kunnallispoliitikko. Menin kysymään saako istua seuraksi kun jotenkin tunnettiin entuudestaan. Kävi päinsä ja tyyppi tilasi itselleen tuplawiskin.
Tarjoilija toi ja vei tyhjät lasit mennessään.
Mies tuijotti laseja, kaivoi povitaskusta matin ja kaatoi laseihin aimo annokset omaa evästä.
Laittoi matin takaisin piiloon ja tuijotti taas pöytään.
Katsoi sitten minuun ja totesi. "Tämmöiseksi sitä tulee, kun näkee viistoista vi***å päivässä."
Ei siinä eikä myöhemminkään hänelle koskaan valjennut, että tapailin hänen vaimoaan!
Mies 65- Anonyymi
Aika karua tekstiä osin.
Mitä pitää todistaa?
Onko miesten mies? Arvostettu?
Onko naisten mies? Tavoiteltu?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika karua tekstiä osin.
Mitä pitää todistaa?
Onko miesten mies? Arvostettu?
Onko naisten mies? Tavoiteltu?
VilmaTeksti on elävästä elämästä. Mikä ei näy espressokahvilan pöytään.
Sitä todistamista, vakuuttamista ja pätemistä äijäporukassa on monenlaista.
Joku on hyvä suustaan.
Toinen hiljainen hiiri mutta huippuälykäs.
Kolmas lihaskimppu.
Neljäs tatuoitu varpaankynsistä päälakeen.
Viides löytää naisseuralaisen vaikka tyhjästä autiotuvasta.
Nämä ovat muutama esimerkki.
Pääsylippu porukkaan voi olla vaikkapa sarviviinojen tarjoaminen.
Sarvethan kasvavat tulokkaalle uudessa työpaikassa erittäin nopeasti. Kasvun nopeutta ja sarvien kokoa arvioivat kokeneemmat vanhemmat työntekijät. Joko suullisesti palautetta antamalla tai sitten konttorin käytävällä lähestyvästä sarvipäästä voidaan varoittaa joka huoneen työpöydällä nököttävällä pienellä lehmänkellolla. Näin sarvipään etenemistä voi ulkopuolinenkin seurata luotettavasti törmäyksen välttämiseksi.
Sarviviinat porukalle tarjoamalla nämä sarvet sitten lakkaavat kasvamasta ja ajan mittaan surkastuvat kokonaan pois.
Miesten mies
On arvostettu. Yleensä sosiaalisesti taitava, työelämässä tai harrastuksessa alansa huippuosaaja joka kykenee luotettavaan johtamiseen. Luontaisesti.
Joku viidestä yllämainitusta ominaisuudesta maustaa kokonaisuuden.
Miesten mies voi olla myös naisten tavoittelun kohde.
Naisten mies.
Miesten keskuudessa kadehdittu yksilö.
Itse liikun tällä alueella hyvin heikoilla jäillä.
Siksi jätän aiheen vastakkaisen sukupuolen arvioitavaksi.
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teksti on elävästä elämästä. Mikä ei näy espressokahvilan pöytään.
Sitä todistamista, vakuuttamista ja pätemistä äijäporukassa on monenlaista.
Joku on hyvä suustaan.
Toinen hiljainen hiiri mutta huippuälykäs.
Kolmas lihaskimppu.
Neljäs tatuoitu varpaankynsistä päälakeen.
Viides löytää naisseuralaisen vaikka tyhjästä autiotuvasta.
Nämä ovat muutama esimerkki.
Pääsylippu porukkaan voi olla vaikkapa sarviviinojen tarjoaminen.
Sarvethan kasvavat tulokkaalle uudessa työpaikassa erittäin nopeasti. Kasvun nopeutta ja sarvien kokoa arvioivat kokeneemmat vanhemmat työntekijät. Joko suullisesti palautetta antamalla tai sitten konttorin käytävällä lähestyvästä sarvipäästä voidaan varoittaa joka huoneen työpöydällä nököttävällä pienellä lehmänkellolla. Näin sarvipään etenemistä voi ulkopuolinenkin seurata luotettavasti törmäyksen välttämiseksi.
Sarviviinat porukalle tarjoamalla nämä sarvet sitten lakkaavat kasvamasta ja ajan mittaan surkastuvat kokonaan pois.
Miesten mies
On arvostettu. Yleensä sosiaalisesti taitava, työelämässä tai harrastuksessa alansa huippuosaaja joka kykenee luotettavaan johtamiseen. Luontaisesti.
Joku viidestä yllämainitusta ominaisuudesta maustaa kokonaisuuden.
Miesten mies voi olla myös naisten tavoittelun kohde.
Naisten mies.
Miesten keskuudessa kadehdittu yksilö.
Itse liikun tällä alueella hyvin heikoilla jäillä.
Siksi jätän aiheen vastakkaisen sukupuolen arvioitavaksi.
Mies 6515:12
Ensimmäisessä työpaikassani opiskelujen jälkeen minulta tingittiin sarvenkolistajaisia.
No. Ei tullut. Minusta se kuullosti jotenkin härskiltä vanhojen ukkojen kotkotukselta.
Toisaalta itse olin superujo ja estynyt.
Ei tullut.
Vilma
Kovin suulaat miesten miehet eivät oikein kiinnosta.
Naisten miehet taas kierrän kaukaa, sillä voivat olla potentiaalisia taudinkantajia.
Eivät kaikki naiset näin ajattele.
- Anonyymi
Tähänkin ketjuun piti sen yhden incelin mölistä ja jakaa kaikille idiotisminsa. Ei varmaan ole kenellekkään epäselvää, miksi ei saa naista.
Katsoisi peiliin. Koskaan haukkumisella ja vähättelyllä ei ole hurmattu naista. Itsekkäitä ja vähä-älyisiä nuo incelit.
Vaikka itse en ole koskaan ollut komeimmasta päästä ja nykyään vielä fyysisesti rajoittunut vammanaama, niin silti olen aina osannut hurmata naisen.
>simiti<- Anonyymi
Miehiä on erilaisia.
Naisia on erilaisia.
Onhan se kummallista tai suorastaan ihmeellistä, jos löytyy ihmisiä, joiden kanssa natsaa ja on nastaa.
Vilma
Elämän sokeri.
- Anonyymi
Voiko rikas/köyhä kaveerata?
Eräs mies meni johonkin äijäjumppaan. Yhdeksi kerraksi jäi.
Mies oli köyhä; autoton, taloton, mökitön ja veneetön. Ei tutkintoa.
Kompleksisuus.
Vain nakuna saunassa?
Vilma - Anonyymi
Pidetään miehet miehinä vikoineen, eikö juu.
- Anonyymi
Minusta varallisuus/varallisuudettomuus ei ole vika välttämättä.
Voi tämän ohittaakin tai pohtia toisessa ketjussa.
Vilma - AnonyymiUUSI
Eivätkö he saa olla enää sitäkään?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö he saa olla enää sitäkään?
10:26
Mitä sitä eivät saa olla?
Vilma
- Anonyymi
En tykkää märehtimisestä enkä märehtijöistä, kun ihmisistä puhutaan.
Kyllä tämän ikäisen miehen täytyy jo osata itsensä tuntea - ilman peilailua ja vertailua muihin.
-keinovaginamies-- Anonyymi
13:29
Tjaa. Oletko nyt ihan rehellinen?
Voi tässä elämässä toki vaeltaa.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
13:29
Tjaa. Oletko nyt ihan rehellinen?
Voi tässä elämässä toki vaeltaa.
VilmaTäysin.
Perjantainakin pyydettiin terassille.
Pyytäjä on juuri noita märehtijä-, vertailija- ja katkeroituja -tyyppejä.
En lähtenyt. Lähdin kylvämään nauriit.
On mulla joskus ollut camelbootsitki, mutta vaeltamaan en ole erehtynyt.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin.
Perjantainakin pyydettiin terassille.
Pyytäjä on juuri noita märehtijä-, vertailija- ja katkeroituja -tyyppejä.
En lähtenyt. Lähdin kylvämään nauriit.
On mulla joskus ollut camelbootsitki, mutta vaeltamaan en ole erehtynyt.
-keinovaginamies-No?
Mitens tämä?
Kenen kanssa kuljet, sellainen olet.
Ei kait seuransa valitsemisessa ole mitään väärää. Mieluummin hyvää kuin huonoa.
Ja tässä meillä on erilaiset odotukset.
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No?
Mitens tämä?
Kenen kanssa kuljet, sellainen olet.
Ei kait seuransa valitsemisessa ole mitään väärää. Mieluummin hyvää kuin huonoa.
Ja tässä meillä on erilaiset odotukset.
VilmaKyllä se palstasetä ja muut niin menee, että vakka kantensa valitsee ns, seura on nääs ku käyntikortti joissain tapauksissa
Usein tänne kirjoittaessa unohtuu, että joku nainenkin saattaa juttujani lukea.
Kohdeyleisöni on henkisesti teini-ikäiset miehet.
Kerran sain vanhemmalta naismuumilta palautteen, jossa hän jyrkästi paheksui seksiaiheita ja halusi, että kertoisin enemmän rakkaudesta.
Olen yrittänyt päästä eroon pornokatin elkeistä.- Anonyymi
13:32
No. Hihhih.
Poistettiinhan minunkin melko tuore ketju.
Tänäänkin aamulla tv:ssa naiset pähkäilivät taas asian kimpussa. Ehkä se rahoittaa erästä ohjelmaa?
Vilma - Anonyymi
Mun mielestä kaikista aiheista pitää voida keskustella, vaikka se osuisikin arkaan paikkaan.
Jotkut ihmiset nyt vain niin pinttyneitä siihen omaan elämäntyyliinsä, etteivät hyväksy muiltakaan muunlaista.
Ei se minulta ole pois vaikka kuka keskustelisi ihan mitä tahansa. Ei mun ainakaan vielä laki velvoita lukemaan niitä.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä kaikista aiheista pitää voida keskustella, vaikka se osuisikin arkaan paikkaan.
Jotkut ihmiset nyt vain niin pinttyneitä siihen omaan elämäntyyliinsä, etteivät hyväksy muiltakaan muunlaista.
Ei se minulta ole pois vaikka kuka keskustelisi ihan mitä tahansa. Ei mun ainakaan vielä laki velvoita lukemaan niitä.
>simiti<Komppaan.
Ihmisiltä vapautuu estoja turhan pintyneisyyden takia.
Tosin, jos ihmisiltä kysyttäisiin, mitä he nyt haluaisivat. Kolme toivomusta.
Niin kylläpä se voisi olla melkoinen kirjo.
Sanoisiko mies, että mieskaveria? Sanoisiko nainen, että naisystävän?
Jotain aineellista se enimmäkseen ehkä olisi.
Vilma
- Anonyymi
Mies on feikki, jos se tarvitsee peiliä "identiteettinsä vahvistamiseen". Kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset herrasmiehet.
- Anonyymi
14:09
Nyt olen vahvasti eri mieltä.
Kaveraamisessa ei ole mitään feikkiä.
Silloin kaikki ihmisten kohtaamiset ryhmissä olisi sitä ja ohjelma olisi vain jokin sivujuonne.
Vilma
Mutta toistan. Saa sitä yksinkin vaeltaa.
- Anonyymi
Ei. Minä juttelen aina mieluummin naisten kuin miesten kanssa.
- Anonyymi
15:31
Jotenkin en ajattele, että mieluummin. Vain juttelemisestahan jos on kyse.
Vilma
- Anonyymi
Mitens, jos mielikuvittelisimme itsemme terassille.
Ottaako mies jonkun Freudin mukaan mieluummin kuin menee ihan itsekseen?
Pitääkö olla isokin rypäs, mihin soluttautua?
Vilma- Anonyymi
Nyt tuli todi tosi paha virhe oikolukijalta
Po. frendin eikä Freudin.
Mitä Freud tähänkin sanoisi?
Pah.
Vilma - AnonyymiUUSI
Siitä ei varmaan tule ei lasta ei
- Anonyymi
Hakeutuvat toistensa seuraan ja valittavat kun ei ole naista. Huomioivat vain toisiaan.
- Anonyymi
21:38
Tuota vähän epäilinkin.
Miksi tuijottaa varpaitaan, kun voisi tarkastella ympäristöä?
Vilma
Identiteetin vahvistamiseen en oikein usko vaan epäilen että kun sitä on koko poikavuodet vahvistettu ympäristön ja kulttuurin vaikutuksesta niin eipä sitä juuri enää pysty kuin hienosäätämään.
Minusta pitäisi olla miespuoleinen ystävä ja perustelen sitä muutamalla kärjistyksellä.
Samalla kun miehiltä vaaditaan tunteista purkamista niin samalla naiset kertovat että mieluimmin ovat yksin koska miehet ovat parisuhdetta kuormittavia tekijöitä. Se että miehet vielä kuormittaisivat naisia omilla tunnekuormituksillaan ei nyt ainakaan vähennä miesten kuormittavuutta. Se että sinulla on miespuolinen kaveri jakamassa tätä kuormaa kyllä keventää naisen taakkaa.
Toki nainenkin voisi olla tällainen ystävä mutta en nyt tiedä miten siihen kumppani suhtautuu jos käy toisten naisten kanssa keskusteluja omista tunteistaan.Varmaan ikäpolvikysymys myös.
Ratkaisumallit saattavat olla myös erilaisia. Jos miestä ahdistaa ruohonleikkuri niin kumppani saattaa todeta että leikkaa nyt vaan pois niin on se hoidetu. Jos taas kertoo miespuoliselle kaverille niin hän saattaa suositella päältäajettavaa ruohonleikkuria. Kun tällaienen leikkuri sitten on pihassa niin nainen taivastelee tavaran määrää mutta toinen mies ymmärtää että tämä oli investointi mielenterveyteen.
Miespuolinen kumppani on vakuutus. Mitä useampi kaveri sinulla on niin ainakin jollakin on virveli lainata jotta voit mennä kalaan. Miksi näin johtuu siitä että erossa perhe ja kivitalo jää naiselle etkä uskalla lähteä niitä sieltä vuokrayksiöstä enää vanhasta talosta hakemaan.Siksi verkostoitumien hyvinä aikoina on tärkeää.- AnonyymiUUSI
Ihan mielenkiintoinen kirjoitus. Nuohan ovat sellaisia ajatuksia, mitkä jäävät perusteineen kenties pimentoon. On siis hyödyllistä omata miehen mieskavereita ihan käytännöllisistäkin syistä eikä tämä hyötyminen ole negatiivista.
Aikuistuttuaan ihmisillä on erilaisia eväitä.
Toisilla on veljiä, toisilla siskoja ja toisilla sekä että. Toisilta on isä tai äiti kuollut varhsin, toisilta molemmat ja toisilla vanhemmat elävät vaikkapa 80 - 100 vuotiaiksi.
Onko kukaan tutkinut näiden asioiden merkitystä miehen elämään (ja miksei naisenkin).
Vilma
Usealla tuntemallani naisella on ystäviä, joiden kanssa keskustellaan ero asioista.
Ystävät voivat olla hyvinkin erilaisia.
- AnonyymiUUSI
Aattelin nyt laittaa loppusanat.
Kiitos osallistumisesta.
Vilma - AnonyymiUUSI
Naiselle ei voi paljastaa minkälainen kusipää oikeasti on. Äijäkerhossa siitä saa pisteitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735