Minkälaisia huonekaluja teillä on?

Anonyymi-ap

Aikoinaan sain lähes ilmsiseksi 70-luvun huonekaluja, koska kaikki halusivat niistä eroon.
Mahtaa heitä nyt kaduttaa.

Minulla on lähes kaikki huonekalut 70-luvulta ja löytyypä pehmustettu kiikustuolikin 60-luvulta.
Nämä 70-luvun massiivipuiset huonekalut eivät vain mene ikinä huonoksi. Ne on vtu ydinpommin kestäviä.

>simiti<

25

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahdollisimman vähän mitään ikea-tyyppistä levykalustetta.

Nimenomaan täyspuuta / rautaa / messinkiä.
      On perintötavaraa, kirpparilöytöjä ja osa on jopa oikeista antiikkiliikkeistä. Vanhimmat kapiokirstut ja renginkaapit jostain 1800-luvun alusta.
      Tuoreimmat puuhuonekalut 2010-luvulta, itse tehtyjä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Ei huono. Jotkut sentään ymmärtää vielä hyvän päälle. Ja sitäpaitsi se on ekologista.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei huono. Jotkut sentään ymmärtää vielä hyvän päälle. Ja sitäpaitsi se on ekologista.

>simiti<

Minäkin laitan aina ekologisuuden sädekehän pääni päälle kun säästeliäisyydessäni ostan kirpparilta halvalla ikuista.

Tosiasiassa naureskelen samalla hetkellä partaani niille, jotka ostavat ikeasta täyteen hintaan väliaikaista kuraa :))

-keinovaginamies-

70- luvulla alkoi muuten olla jo levykalustetta kirjahyllyssä yms., tumma tiikkiviilu vaan pintaan ja muotia oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin laitan aina ekologisuuden sädekehän pääni päälle kun säästeliäisyydessäni ostan kirpparilta halvalla ikuista.

Tosiasiassa naureskelen samalla hetkellä partaani niille, jotka ostavat ikeasta täyteen hintaan väliaikaista kuraa :))

-keinovaginamies-

70- luvulla alkoi muuten olla jo levykalustetta kirjahyllyssä yms., tumma tiikkiviilu vaan pintaan ja muotia oli.

No joo. Niin oli, mutta nämä mun kalusteet on umpipuuta, paitsi kirjahyllyn takalevy.
        Se suotakoot. Löysin kirppiksiltä halvalla myös hirmuna täytettä siihen kirjahyllyyn.

Siinä on muunmuassa wanha tietosanakirja ja lasikaappien sisällä tärkeämpiä aarteita.

En voi ymmärtää niitä, jotka ei ymmärrä vintagea ja ekologisuutta. Toisaalta musiikkimakukin on erilainen monella. Siitä tuli mieleen Norjalainen Death Metal.
        https://youtu.be/rehve53QtSw?si=b5rqRuJFdI8qU-6l

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Itseasiassa ikealaiset kestävät monet yllättävän hyvin. Hätäisesti väliaikaiseen pakkorakoon ostetut ovat palveleet parikymmentä vuotta vailla mitään vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa ikealaiset kestävät monet yllättävän hyvin. Hätäisesti väliaikaiseen pakkorakoon ostetut ovat palveleet parikymmentä vuotta vailla mitään vikaa.

Tule sitte uudestaan viestittelemään, kun sulla on 200-vuotias ikean senkki käytössäsi :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tule sitte uudestaan viestittelemään, kun sulla on 200-vuotias ikean senkki käytössäsi :)

-keinovaginamies-

En ajatellut elää noin vanhaksi, joten minulle riittää vähempikin aika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo. Niin oli, mutta nämä mun kalusteet on umpipuuta, paitsi kirjahyllyn takalevy.
        Se suotakoot. Löysin kirppiksiltä halvalla myös hirmuna täytettä siihen kirjahyllyyn.

Siinä on muunmuassa wanha tietosanakirja ja lasikaappien sisällä tärkeämpiä aarteita.

En voi ymmärtää niitä, jotka ei ymmärrä vintagea ja ekologisuutta. Toisaalta musiikkimakukin on erilainen monella. Siitä tuli mieleen Norjalainen Death Metal.
        https://youtu.be/rehve53QtSw?si=b5rqRuJFdI8qU-6l

>simiti<

Jos joku haluaa, niin täältä saa hakea vanhoja kirjoja ihan ilmatteeksi. Tuolla lojuvat varasto tukkeena, kun en halua niitä sisätiloihin pölyä keräämään. Eikähän noista mitenkään muuten eroon pääse, kuin heittämällä jätteisiin. Ei niitä mikään kierrätyskeskuskaan ota vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Allekirjoitan tämän. Ikean sohvien päälliset voi pestä ja pehmusteet kestäneet käyttöä, eivätkä litysty.

Ostan mieluummin muita kuin 70-lukuisia puukalisteita. Pidän koristeellisimmista. Jos puupintaa on paljon ja on lakatun puun eri värejä, niin tulee omaan makuuni liian tunkkainen värimaailma.

Viherkasvit tekevät kuitenkin vasta kodista kodikkaan. Osta simiti niitä!

• Hyvin harvalukuisia, toistaiseksi..
      No se valtaisa parvisänky mikä oli jo edellisessä kämpässä, mut se on edelleen palasina oottamassa tuolla..
      Nykyiseltä vuokraisännältä sain yhen kapean runkopatjasängyn, oli aiemmin vuokrannut tätä kämppää reissutyöläisille valmiiksi kalustettuna, niin sain valita haluanko jotain näistä kalusteista.
      Jonkinlaista pöytää ja tuolia on myös, mitkä vaatis kunnostusta ja Hemulilta sain siskonsa maalaaman senkin (minkä haluan kyllä joko maalata tahi poistaa maalit ja lakata, kunhan näkee minkälaista pintaa maalin alta löytyy)
      Sit ku rahatilanne alkaa olla parempi pitää sohva ostaa, ja joitain muita kaluja mitä ny sit tarttee🤔
      Ainiin! Edelliskämpässä kirjahyllyn virkaa toimittanut peltinen varastohylly on myös vielä tallessa, palasina oottaa sekin sopivaa paikkaa täällä

• Anonyymi

Minulla on umpipuinen pirttikalusto olohuoneessa. Olen sen hionut ja maalannut. En vaihtaisi sitä mihinkään muuhun. Sohvan ja laiskanlinnan teetin Pohjanmaalla, katsoin mallia myytävänä olevista ja itse vähän suunnittelin lisää. Muutin kerran ja ed. muuttaja päivitteli kun jäi olkkarin pöytä viemättä kaatopaikalle. Pyysin jättämään, Se on edelleen vähän entrailtuna. Puhelinpöytä (mitä aikaa lie) on niinikään korjailtuna eteisessä, löysin roskalavalta. Siihen ystävät istahtavat lähtiessään laittamaan kenkiä. Sen laatikoille on käyttöä. Vanha on kaunista, muistot tärkeitä.

• Anonyymi

Löytyy myös niitä ketjussa kammoksuttuja ikealaisia. Niitä kun voi täysin huoletta muokata ihan miten haluaa, eikä kukaan kauhistele miten "tyylihuonekalu" on tuhottu. Ja mulle nyt ylipäänsä riittää, kun huonekalut kestävät yhden eliniän, eli siis omani. Jälkipolvi voi halutessaan vaikka roudata ne kaatopaikalle, ilman huolen häivää. On henkilökohtaista ja sivusta seurattua kokemusta kuolinpesien tyhjentämisestä ja eihän vanhoista arvohuonekaluistakaan meinaa päästä eroon, ei vaikka ilmaiseksi antaisi.

• Uskon myös että ikealaiseni ovat ihan hyvässä kunnossa vielä kun minusta aika jättää. Ja niistä saa silloin kasata juhannuskokokon huoletta. Helppoja jopa purkaa: sen kun vain käänteisesto palauttaa ne takaisin tuhanteen osaan.

• Hyvin sekalaisia. Yhdelläkään hankkimallani huonekalulla ei ole itselleni kummempaa merkitystä. Seuraavan muuton yhteydessä ehkä taas pitää hankkia jotakin tai luopua jostakin.

Tärkein on punainen keinutuoli. Kiva että J Karjalainen on tehnyt laulun sellaisesta. En yhtään tiedä kuka ja milloin tuolin on hankkinut ja mistä.

• No, normaali 120 cm sänky, pari jyskin hyllyä, lundian 70 luvun umpipuinen kirjoituspöytä ja Aallon jakkara. Hyllyillä vanhoja teollisuushistoriikkejä, kasvatustiedettä ja kaupukikuvateoksia. Sitten siinä on kuplan pienoismalli, kännykän vakaaja ja elannon tuhkakuppi. Työpajan puolelta löytyy koulukaluston tekemä höyläpenkki.

Entisessä kodissa on vielä jäljellä Askon kirjava sohva ja ruokailuryhmä. Sitten on toinen lundian kirjotuspöytä, mutta vähän tätä pienempi. Ai niin ne kukkapuron tuolit myös.

• Anonyymi

Yksi Lundian hylly ja useita itsetehtyjä klooneja siitä. Ostettuna sohva, keittiön ja olohuoneen pöydät, leittiön tuolit sekä kaksi lepotuolia ja 2 konttorituolia. Itsetehdyt kirjahylyt, työpöytä, sängyt, saunajakkara, toinenkin jakkara. Mitähän unohtui? Omatekoiset kukkatelineet. Noin 80 v vanha suutarinkone, ns silinterikone, toimii kuin uutena.

• Anonyymi

Asun 70 luvulla rakennetussa omakotitalossa, seinissä on alkuperäinen maali, jotain 80 luvulla on tapettia seinään laitettu ja keittiöön kaakelit ja uusi muovinen lattiamatto.
      Saunan kiukaan joutu uusimaan, kun alko ruostumaan rei'ille, että tuli savua saunaa.
      Makuuhuoneessa oli kokolattiamatto, joka poistettiin.
      Miksi laittaa rahaa sisustukseen, jos tyytyy siihen mitä on.
      70 luvun ja sitä vanhemmissa tavaroissa ja huonekaluissa on nostalgiaa, lapsuuden muistoja, joita siihen aikaan eläneet alkavat kaipaamaan, kun kaikki on uusittu ja nykyaikaista.
      Kyl sellanen 1980 luvun pc olis hieno.

• Mun järkälemäinen 7.1 vahvistin painaa lähemmäs 20 kiloa.
      Ei sellaista uskalla laittaa IKEA TV-tason päälle.
      Niiden painotajoitus on 10 kg.

Hifi-laitetasot kantaisivat painon, mutta ne maksavat tommoset 300 €.

• Anonyymi

Mulla on Ikean tason päällä 200 litran akvaario, että juu kyllä uskaltaa. Ei tosin "tv-tason", mutta miksi sen pitäisi olla nimeltään "tv-taso"?

• Gattino
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on Ikean tason päällä 200 litran akvaario, että juu kyllä uskaltaa. Ei tosin "tv-tason", mutta miksi sen pitäisi olla nimeltään "tv-taso"?

TV-taso pitää olla matala ja sen lokerikkoon haluan asentaa laitteita.
        Vaimo vaati vielä, että tasossa pitää olla ovet, sillä elektroniikka pilaa sisustuksen.

Vahvistimet tuottavat aika lailla lämpöä, joten hyvän suljetun TV-tason löytäminen on vaikeaa.

Onneksi IKEA-tuote on halpa.
        Sen voi surutta heittää pois, kun oivaltaa, että ei se toimi.

• Anonyymi

Aika vähän on (enää) huonekaluja ensinkään, mutta aikaa kestäviä klassikoita tai suomalaista tekoa ne mitä on.

Pari vuotta sitten ostin kompaktimman sohvan, sellaisen jonka saa tarvittaessa helposti siirrettyä seinältä toiselle, niin onnistuu kutsut isommallekin porukalle pienemmässä kodossa.

- Sheena

• Kaikenlaista sekalaista. Tuorein kaluste taitaa olla toi Ikean divaanisohva noin vuodelta 2013. Seuraavaksi tuoreimmat on Martelan toimistomallinen puolikorkea vetolaatikosto ja Ikealainen, sittemmin tuunattu sohvapöytä jostain 2000-luvun alusta. Kaikki muu on korkeintaan 80-luvulta, jonnin verran on tuota antiikin tapaistakin nurkkiin kertynyt.

• Anonyymi

Mulla on aika kirjava setti eri ikäkautta, mutta kuitenkin tätä vuosituhatta. Mun henkilökohtaisesti hankkimani huonekalut on miltei ilmaisia tai jää alle 50€ euron. Ruokapöydän tuolit lienee kalleimmat, ehkä juuri 50€, muttei enempää. Saattaa tuo istumapenkki laatikolla olla kallein. Nyt kun mietin. Uutena ostettu, harmaa. Mulla on valkoinen, harmaa ja musta kausi ollut pitkään.

Nahkajäljitelmää, musta ja kromi nuo ruokapöydän tuolit. . Muuten valkoista, mustaa, harmaata huonekalua ja osittain itse tehtyä. Tyttärelle ostin sähköpöydän eli säädettävä korkeus. Uusi, 112 €.

Jasu

Jasu

• Anonyymi

Ja Ikean kallaxit toimii hyvin terraarioiden alla ja saa säilytystilaa. 😊

Ja niistä pääsee aina eroon, kun ihmiset keräilee niitä. Mun kalleimmat kallaxit oli 2 kpl 4 lokeron hyllykköä laatikoin. Likat säilyttää askartelu juttujaan niissä ja päällä on 150cm pitkä kapea terraario.

Kalleimmat ostokset mitä oon tehnyt niin 1000 +euroa on menny häkkeihin. Critter Nationeihin, Tiaki, Savic Zeno Empire 3. Ja jos tulee joskus rottia tai deguja lisää, ostan joko lisää Crittereitä tai Tiakia. Ja lasiterrat maksaa nekin, joskin ilmaiseksi saanu monia. Itse uusinu silikonit.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Ikean kallaxit toimii hyvin terraarioiden alla ja saa säilytystilaa. 😊

Ja niistä pääsee aina eroon, kun ihmiset keräilee niitä. Mun kalleimmat kallaxit oli 2 kpl 4 lokeron hyllykköä laatikoin. Likat säilyttää askartelu juttujaan niissä ja päällä on 150cm pitkä kapea terraario.

Kalleimmat ostokset mitä oon tehnyt niin 1000 euroa on menny häkkeihin. Critter Nationeihin, Tiaki, Savic Zeno Empire 3. Ja jos tulee joskus rottia tai deguja lisää, ostan joko lisää Crittereitä tai Tiakia. Ja lasiterrat maksaa nekin, joskin ilmaiseksi saanu monia. Itse uusinu silikonit.

Jasu

Mulla menee rahaa eniten eläimiin ja lapsiini. Eläinlapsiinikin siis. 😅

Nehän on mulle kuin lapsia, lellivauvoja. Niille pitää hommata kun en itelleni kaipaa mitään. Paitsi ruokaa. 😆

En tiedä miten oon kasvanut materialismista tälläseksi, etten enää ole aikoihin halunnu mitään itelleni ostaa. Silmälasit. Nekin on apuvälineet, että näkee kuten ihmiset.

Jasu

Jasu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe