Jos voisitte vaihtaa sukunimenne, minkä ottaisitte?

Anonyymi-ap

33

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En vaihtaisi sukunimeäni, sillä pidän siitä.

    • Anonyymi

      Sukunimen voi vaihtaa ihan laillisesti.

      • Voi vaihtaa, mut se maksaa.
        Ja ihan mitä tahansa nimeä ei voi ottaa, mm. suojellut sukunimet..

        Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔


      • m.wurst kirjoitti:

        Voi vaihtaa, mut se maksaa.
        Ja ihan mitä tahansa nimeä ei voi ottaa, mm. suojellut sukunimet..

        Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔

        Joskus tarkistin, kyseistä sukunimeä ei oo koskaan rekisteröity kellekkään. Eli tää isosetänikään ei virallisesti oo ollut sukunimeä vaihtanut, taiteilijanimi ehkä🤷


      • m.wurst kirjoitti:

        Voi vaihtaa, mut se maksaa.
        Ja ihan mitä tahansa nimeä ei voi ottaa, mm. suojellut sukunimet..

        Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔

        Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.


      • scrg kirjoitti:

        Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.

        Aa, okei, mulla oli sit vanhentunutta tietoa😃


    • Anonyymi

      Julius Tasokas.

    • Anonyymi

      Jotain luonnon sanoja joka rimmaisi etunimen kanssa. Omaa ei voi tähän sotkea kun ei totisesti rimmaan minkään kanssa. Mutta Lumi Laine tai Sini Saari.

    • Joku esivanhemmista on joskus ollut suunnilleen Vesipää. Se ehkä on vapaana, joten varmaankin sitten vaihtaisin siihen. Olisi aika hauska.

      • Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.

        Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.


      • scrg kirjoitti:

        Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.

        Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.

        Mää olen nimen Naulapää nähnyt joskus jossain,
        Samoin sukunimi Pölhö on tullut vastaan😃


    • Anonyymi

      Rothchild =)

      • Anonyymi

        Suomeksi mätä mukula?


    • Anonyymi

      En vaihtaisi. Otin takas tyttönimeni, kun erosin ja enää en sukunimestäni luovu. Sen verran harvinaisempi nimi, ettei tule joka päivä samaa sukunimeä vastaan.

      Jasu

      • Anonyymi

        MMies on harvinainen sukunimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MMies on harvinainen sukunimi.

        Varmasti on, mutta en ole enää rouva. 😂

        Jasu


    • Anonyymi

      Roope Rockefeller

    • Anonyymi

      En vaihtaisi sukunimeä, koska siitä on hyvä vääntää kaikenlaista läppää.

    • Anonyymi

      Doomguy 😎 Vili-Vertti Doomguy.

    • Anonyymi

      Samallahan voisi vaihtaa sukupuolen ja koko nimen.
      Kyllä se olis sitten:
      -dildonainen-

      yst.terv.
      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      En vaihtaisi sukunimeäni mihinkään. Pidän sukunimestäni enkä ole koskaan edes harkinnut sukunimen vaihtoa. Se on harvinainen ja se on yksi kauneimmaksi äänestetyistä sukunimistä, joten sillä nimellä mennään, mitä syntymässä on saatu.

      Aletheias

    • Anonyymi

      Hitler

    • Anonyymi

      En vaihtaisi. Tuuli on naisen nimi.

      • Anonyymi

        Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.

        Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.

        Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.

        Jasu

        Minäkään en suosi etunimiä sukunimenä. Itsellänikin oli ex-miehen etunimi sukunimi käytössä vuosia, se riitti.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Palstalaisuuden pitäisi näkyä palstalaisten nimissä.

      • Anonyymi

        Minun nimessä näkyy kylmyys ja mies/ihminen. 😅

        Jäämies.

        Jasu


    • Ottaisin sukunimekseni Saatana.
      Niin voisin esittäytyä, olen itse Saatana.... Todella ylpeää, tiedän.

    • Anonyymi

      Tietenkin jotain aatelisvsikutteista; von Dibeldabe
      Täytyisihän etunimikin vaihtaa; Christine
      Vilma
      Plääh

      • Anonyymi

        Palstalla yleisimmin siteerattu lähde on professori Hum Boogie.


    • Anonyymi

      Ja tuulen huuhtoma .....

    • Anonyymi

      Sukunimeäni en vaihda.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe