Jos voisitte vaihtaa sukunimenne, minkä ottaisitte?

Anonyymi-ap

32

364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En vaihtaisi sukunimeäni, sillä pidän siitä.

• Anonyymi

Sukunimen voi vaihtaa ihan laillisesti.

• Voi vaihtaa, mut se maksaa.
        Ja ihan mitä tahansa nimeä ei voi ottaa, mm. suojellut sukunimet..

Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔

• m.wurst kirjoitti:

Voi vaihtaa, mut se maksaa.

Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔

Joskus tarkistin, kyseistä sukunimeä ei oo koskaan rekisteröity kellekkään. Eli tää isosetänikään ei virallisesti oo ollut sukunimeä vaihtanut, taiteilijanimi ehkä🤷

• m.wurst kirjoitti:

Voi vaihtaa, mut se maksaa.

Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.

• scrg kirjoitti:

Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.

Aa, okei, mulla oli sit vanhentunutta tietoa😃

• Anonyymi

Julius Tasokas.

• Anonyymi

Jotain luonnon sanoja joka rimmaisi etunimen kanssa. Omaa ei voi tähän sotkea kun ei totisesti rimmaan minkään kanssa. Mutta Lumi Laine tai Sini Saari.

• Joku esivanhemmista on joskus ollut suunnilleen Vesipää. Se ehkä on vapaana, joten varmaankin sitten vaihtaisin siihen. Olisi aika hauska.

• Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.

Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.

• scrg kirjoitti:

Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.

Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.

Mää olen nimen Naulapää nähnyt joskus jossain,
        Samoin sukunimi Pölhö on tullut vastaan😃

• Anonyymi

Rothchild =)

• Anonyymi

Suomeksi mätä mukula?

• Anonyymi

En vaihtaisi. Otin takas tyttönimeni, kun erosin ja enää en sukunimestäni luovu. Sen verran harvinaisempi nimi, ettei tule joka päivä samaa sukunimeä vastaan.

Jasu

• Anonyymi

MMies on harvinainen sukunimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MMies on harvinainen sukunimi.

Varmasti on, mutta en ole enää rouva. 😂

Jasu

• Anonyymi

Roope Rockefeller

• Anonyymi

En vaihtaisi sukunimeä, koska siitä on hyvä vääntää kaikenlaista läppää.

• Anonyymi

Doomguy 😎 Vili-Vertti Doomguy.

• Anonyymi

Samallahan voisi vaihtaa sukupuolen ja koko nimen.
      Kyllä se olis sitten:
      -dildonainen-

yst.terv.
      -keinovaginamies-

• Anonyymi

En vaihtaisi sukunimeäni mihinkään. Pidän sukunimestäni enkä ole koskaan edes harkinnut sukunimen vaihtoa. Se on harvinainen ja se on yksi kauneimmaksi äänestetyistä sukunimistä, joten sillä nimellä mennään, mitä syntymässä on saatu.

Aletheias

• Anonyymi

Hitler

• Anonyymi

En vaihtaisi. Tuuli on naisen nimi.

• Anonyymi

Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.

Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.

Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.

Jasu

Minäkään en suosi etunimiä sukunimenä. Itsellänikin oli ex-miehen etunimi sukunimi käytössä vuosia, se riitti.

- Sheena

• Anonyymi

Palstalaisuuden pitäisi näkyä palstalaisten nimissä.

• Anonyymi

Minun nimessä näkyy kylmyys ja mies/ihminen. 😅

Jäämies.

Jasu

• Ottaisin sukunimekseni Saatana.
      Niin voisin esittäytyä, olen itse Saatana.... Todella ylpeää, tiedän.

• Anonyymi

Tietenkin jotain aatelisvsikutteista; von Dibeldabe
      Täytyisihän etunimikin vaihtaa; Christine
      Vilma
      Plääh

• Anonyymi

Palstalla yleisimmin siteerattu lähde on professori Hum Boogie.

• Anonyymi

Ja tuulen huuhtoma .....

• Anonyymi

Sukunimeäni en vaihda.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe