Minä vaihtaisin sukunimekseni Tuuli. Tyttäreni voisi sitten esittäytyä, että on se tuulen tyttö.
https://youtu.be/vQzz8STvkss?si=_Z-d8r-1QC_H5S51
Sitäpaitsi aika tuulista tuolla mun pääkopassa nykyään muutenkin on. 😜
>simiti<
Jos voisitte vaihtaa sukunimenne, minkä ottaisitte?
32
364
Vastaukset
- Anonyymi
En vaihtaisi sukunimeäni, sillä pidän siitä.
- Anonyymi
Sukunimen voi vaihtaa ihan laillisesti.
Voi vaihtaa, mut se maksaa.
Ja ihan mitä tahansa nimeä ei voi ottaa, mm. suojellut sukunimet..
Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔m.wurst kirjoitti:
Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔Joskus tarkistin, kyseistä sukunimeä ei oo koskaan rekisteröity kellekkään. Eli tää isosetänikään ei virallisesti oo ollut sukunimeä vaihtanut, taiteilijanimi ehkä🤷
m.wurst kirjoitti:
Ite mietin jossain vaiheessa et oisin ottanu isosetäni itselleen keksimän sukunimen ittelleni, oli taiteellisempi tyyppi ilmeisesti ollut eläissään ja pysynyt naimattomana ja lapsettomana ikänsä. Huhuja ollut myös mahdollisesta homoseksuaalisuudesta, mikä vielä hänen elinaikanaan ollut tabu, mut entiiä oliko🤔Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.
scrg kirjoitti:
Ei Suomessa ole pitkään aikaan enää ollut erikseen suojattuja sukunimiä. Tavallaan kaikki ovat suojattuja: sukunimen, joka on jo jollakin muulla käytössä saa ottaa itselleen vain erityisistä syistä. Esivanhemmalla muutamassa polvessa ollut nimi on käytettävissä, eli tällainen poikkeus.
Aa, okei, mulla oli sit vanhentunutta tietoa😃
- Anonyymi
Julius Tasokas.
- Anonyymi
Jotain luonnon sanoja joka rimmaisi etunimen kanssa. Omaa ei voi tähän sotkea kun ei totisesti rimmaan minkään kanssa. Mutta Lumi Laine tai Sini Saari.
Joku esivanhemmista on joskus ollut suunnilleen Vesipää. Se ehkä on vapaana, joten varmaankin sitten vaihtaisin siihen. Olisi aika hauska.
Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.
Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.scrg kirjoitti:
Tarkistin. Vesipää on vapaana. Samoin esim. Kurpitsapää ja Patapää. Sen sijaan esim. Naulapää ja Kaalinpää ovat käytössä.
Aloituksessa mainittu Tuuli on em. yleisempi ja yli 200 suomalaisen sukunimi.Mää olen nimen Naulapää nähnyt joskus jossain,
Samoin sukunimi Pölhö on tullut vastaan😃
- Anonyymi
Rothchild =)
- Anonyymi
Suomeksi mätä mukula?
- Anonyymi
En vaihtaisi. Otin takas tyttönimeni, kun erosin ja enää en sukunimestäni luovu. Sen verran harvinaisempi nimi, ettei tule joka päivä samaa sukunimeä vastaan.
Jasu- Anonyymi
MMies on harvinainen sukunimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MMies on harvinainen sukunimi.
Varmasti on, mutta en ole enää rouva. 😂
Jasu
- Anonyymi
Roope Rockefeller
- Anonyymi
En vaihtaisi sukunimeä, koska siitä on hyvä vääntää kaikenlaista läppää.
- Anonyymi
Doomguy 😎 Vili-Vertti Doomguy.
- Anonyymi
Samallahan voisi vaihtaa sukupuolen ja koko nimen.
Kyllä se olis sitten:
-dildonainen-
yst.terv.
-keinovaginamies- - Anonyymi
En vaihtaisi sukunimeäni mihinkään. Pidän sukunimestäni enkä ole koskaan edes harkinnut sukunimen vaihtoa. Se on harvinainen ja se on yksi kauneimmaksi äänestetyistä sukunimistä, joten sillä nimellä mennään, mitä syntymässä on saatu.
Aletheias - Anonyymi
Hitler
- Anonyymi
En vaihtaisi. Tuuli on naisen nimi.
- Anonyymi
Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.
Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on myös sukunimi, John Tuuli. Ja hänen poika on ratamoottoripyöräilijä. Niki Tuuli.
Isän tiiän, poikaa en ole ikinä tavannut.
JasuMinäkään en suosi etunimiä sukunimenä. Itsellänikin oli ex-miehen etunimi sukunimi käytössä vuosia, se riitti.
- Sheena
- Anonyymi
Palstalaisuuden pitäisi näkyä palstalaisten nimissä.
- Anonyymi
Minun nimessä näkyy kylmyys ja mies/ihminen. 😅
Jäämies.
Jasu
Ottaisin sukunimekseni Saatana.
Niin voisin esittäytyä, olen itse Saatana.... Todella ylpeää, tiedän.- Anonyymi
Tietenkin jotain aatelisvsikutteista; von Dibeldabe
Täytyisihän etunimikin vaihtaa; Christine
Vilma
Plääh- Anonyymi
Palstalla yleisimmin siteerattu lähde on professori Hum Boogie.
- Anonyymi
Ja tuulen huuhtoma .....
- Anonyymi
Sukunimeäni en vaihda.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117