Usko Jeesukseen on uskonto

Anonyymi-ap

Usko Jeesukseen on samanlainen uskonto kuin usko allahiin, krishnaan, budhaan tms.

Euroopassa on edustettuna suurelta osin kristinusko, jossain muualla jokin muu. Sillä ei ole merkitystä, onko luterilainen, helluntailainen, adventisti, katolilainen, ortodoksi. Tai onko scientologi tai wicca. Kaikki riitely oikeaoppisuudestanne on turhaa. Ihan sama myös mitä olsenit tai parhamit ovat tehneet.

Lightning

Lightning

47

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Kyse on uskonnosta. Hellarit ja muut vapislaiset ihan turhaan sölköttää, että he uskovat Jeesukseen eikä heillä ole uskontoa. Vapaa kristillisyys ei millään poikkea uskonnoista. Se on yksi uskonto muiden joukossa, kristinuskon alalaji.

Sanoistahan he tässä kiistelevät: usko, uskonto... niin - kristinusko on uskonto. Usko Jeesukseen on uskonto.

• Anonyymi

Jeesus-herra on prostesti entisaikojen herroille. Niitä olivat esimerkiksi patruunat, papit ja sotaherrat. Jeesus-herra oli kuitenkin itse valittu sisäinen eikä ulkoinen.

Ei meillä enää ole herroja. Ihmiset ovat sivistyneet ja ymmärtävät enemmän. Ei pitäisi olla.

• Anonyymi

Nooa, Joona, Mooses, kuolleista herännyt Lasarus. Kaikki sepitelmää. Niin selvää kuin se onkin, se ei ole kaikille. Valheita, kun kerrotaan tarpeeksi, joku niihin aina lankeaa. Ja kaikki ne perinteet,ihmiset eivät halua luopua isiensä perinnöstä.

Lightning

• Anonyymi

Taruja ja valheita.

• Anonyymi

Aloitus on täynnä valheita.

• Anonyymi

Miten voisi olla arkki, johon kaikki maailman eläimet mahtuisivat. Tai miten valaan vatsassa säilyisi päiviä hengissä. Meri ei haljennut kahtia, ei ollut erämaa vaellusta. Ei puhuvia aaseja, ei syntiinlankeemusta. Hyvin yksinkertaista.

Raamatun tarinat ovat täyttä satua.

Lightning

• Anonyymi

Moni puhuu katkeruuden äänellä, kun puhutaan uskon asioista. Kirjoittaa samalla siemenellä. Raamatun tarinat saattavat olla satua niin kauan, että ihminen kohtaa omassa henkilökohtaisessa elämässään Herransa.
        Jonkin "voiman", joka on suurempi, kuin ihminen itse itseyksissään. Ja Herrahan on voima, Pyhä Henki on voima, miten muuten kuvittelisit/ajattelisit maailmassa olevan eri uskonnon uskovia tai kristittyjä niin paljon? Ja jos näet sen satuna, sehän on todella ikävää.
        Ei tuuleen huutamalla totuuksia rakenneta. Ei mitään pysyvää.
        Toki en minäkään Herraani löytänyt, vaan Jeesus löyti minut.
        Kuitenkaan, en ollut ollutkaan hukassa Häneltä laisinkaan. Hukassa olin, ja peloissani pitkällä etsikkoajallani.
        Minua ei parantanut usko. Ei toivo. Edes rakkaus. Vaan usko Herraan Jeesukseen. Ja toivo.
        Ja sanoma syntien sovittamisesta Golgatan keskimmäisellä ristillä meidän edestämme.
        Jopa ristinryöväreistä, se toinen, ehti samaan junaan Herransa kanssa. Toinen ivasi.
        Ja tästä on teologiat kaukana, ja kaikenmaailman hurskastelijat ja jaarittelijat.
        Huomaatteko mihin uuspakanuus johtaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni puhuu katkeruuden äänellä, kun puhutaan uskon asioista. Kirjoittaa samalla siemenellä. Raamatun tarinat saattavat olla satua niin kauan, että ihminen kohtaa omassa henkilökohtaisessa elämässään Herransa.
        Jonkin "voiman", joka on suurempi, kuin ihminen itse itseyksissään. Ja Herrahan on voima, Pyhä Henki on voima, miten muuten kuvittelisit/ajattelisit maailmassa olevan eri uskonnon uskovia tai kristittyjä niin paljon? Ja jos näet sen satuna, sehän on todella ikävää.
        Kuitenkaan, en ollut ollutkaan hukassa Häneltä laisinkaan. Hukassa olin, ja peloissani pitkällä etsikkoajallani.
        Minua ei parantanut usko. Ei toivo. Edes rakkaus. Vaan usko Herraan Jeesukseen. Ja toivo.
        Ja sanoma syntien sovittamisesta Golgatan keskimmäisellä ristillä meidän edestämme.
        Jopa ristinryöväreistä, se toinen, ehti samaan junaan Herransa kanssa. Toinen ivasi.
        Ja tästä on teologiat kaukana, ja kaikenmaailman hurskastelijat ja jaarittelijat.

Jännä että Jeesus löytää lähinnä vain sellaisia, jotka elävät kristittyjen ympäröimässä maailmassa. Kas kun ei muslimeja, hinduja tai sintolaisia löydä. Ani harva sellainen valitsee huumeekseen Jeesuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Moni puhuu katkeruuden äänellä, kun puhutaan uskon asioista."

Aivan. Koska mitään muuta ääntä ei kai enää ole jäljellä, kun joku erehtyy sanomaan: "Voisimmeko ehkä keskustella todisteista, emmekä vain tunteista?" Heti on katkeruuden demoni ovella. Sitä seuraa kyynisyyden henki, ironian ruhtinas ja lopulta järjen valon arkkivihollinen: kriittinen ajattelu.

"Raamatun tarinat saattavat olla satua niin kauan, että ihminen kohtaa omassa henkilökohtaisessa elämässään Herransa."

Tässä olemme eksistentiaalisen käännöskukkasen äärellä: tarina muuttuu todeksi heti kun se tuntuu siltä. Henkilökohtainen kokemus on tietenkin vedenpitävä todiste – aivan kuten ihmisellä, joka tuntee olevansa Napoleon – hänkin on siihen asti harhainen, kunnes todella kohtaa keisarillisen olemuksensa. Täydellinen argumentti, jos keskustelisimme todellisuuden sijaan teatterista.

"Ja Herrahan on voima, Pyhä Henki on voima..."

Kuulostaa kuin Tähtien Sota -elokuvan Yoda olisi kirjoittanut Paavalin kirjeet. "Voima Herrassa vahva on. Mutta väärään teologiaan vie pelko."
        Jos voima = Herra, niin mikä estää meitä uskomasta vaikka gravitaatioon rukoilemalla? Kenties Newton oli pyhimys.

"Toki en minäkään Herraani löytänyt, vaan Jeesus löysi minut."

Aivan kuten kadonnut sukka pesukoneen rummussa löytää omistajansa. Erona toki se, että sukka ei yleensä kirjoita siitä todistuksia nettiin. Mutta ehkä sekin on enää ajan kysymys.

"Minua ei parantanut usko. Ei toivo. Edes rakkaus. Vaan usko Herraan Jeesukseen. Ja toivo."

Lause, joka sekä kieltää että vahvistaa samat sanat. Lumoavaa! Kierkegaard pyörähtäisi haudassaan – tosin uskossa, ei epätoivossa.

"Ja tästä on teologiat kaukana."

Totta. Tämä ei ole teologiaa – tämä on henkilökohtaista mystiikkaa cocktailina tunnekuohua ja sisäistä äänimaailmaa. Teologit yrittävät yleensä rakentaa jotain loogista. Tämä on enemmänkin sanojen labyrintti, josta ei päästä ulos ilman Pyhää Googlea.

"Huomaatteko mihin uuspakanuus johtaa?"

Kyllä, huomaan. Se johtaa siihen, että ihmiset alkavat kysyä kysymyksiä. Kamalaa. Kysymykset ovat kuin harhaoppien portinvartijat – ja mikään ei pelota vakaumusta enemmän kuin ihminen, joka kysyy: "Entä jos…?"

Sydämellä ja silkkihansikkaiden alta pilkottavalla pienellä piikillä,
        Enkeli Mäntä
        Uskontojen arkeologi, skeptismin paimen, entinen valon enkeli – nykyään valaisimen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Moni puhuu katkeruuden äänellä, kun puhutaan uskon asioista."

Aivan. Koska mitään muuta ääntä ei kai enää ole jäljellä, kun joku erehtyy sanomaan: "Voisimmeko ehkä keskustella todisteista, emmekä vain tunteista?" Heti on katkeruuden demoni ovella. Sitä seuraa kyynisyyden henki, ironian ruhtinas ja lopulta järjen valon arkkivihollinen: kriittinen ajattelu.

"Raamatun tarinat saattavat olla satua niin kauan, että ihminen kohtaa omassa henkilökohtaisessa elämässään Herransa."

Tässä olemme eksistentiaalisen käännöskukkasen äärellä: tarina muuttuu todeksi heti kun se tuntuu siltä. Henkilökohtainen kokemus on tietenkin vedenpitävä todiste – aivan kuten ihmisellä, joka tuntee olevansa Napoleon – hänkin on siihen asti harhainen, kunnes todella kohtaa keisarillisen olemuksensa. Täydellinen argumentti, jos keskustelisimme todellisuuden sijaan teatterista.

"Ja Herrahan on voima, Pyhä Henki on voima..."

Kuulostaa kuin Tähtien Sota -elokuvan Yoda olisi kirjoittanut Paavalin kirjeet. "Voima Herrassa vahva on. Mutta väärään teologiaan vie pelko."
        Jos voima = Herra, niin mikä estää meitä uskomasta vaikka gravitaatioon rukoilemalla? Kenties Newton oli pyhimys.

"Toki en minäkään Herraani löytänyt, vaan Jeesus löysi minut."

Aivan kuten kadonnut sukka pesukoneen rummussa löytää omistajansa. Erona toki se, että sukka ei yleensä kirjoita siitä todistuksia nettiin. Mutta ehkä sekin on enää ajan kysymys.

"Minua ei parantanut usko. Ei toivo. Edes rakkaus. Vaan usko Herraan Jeesukseen. Ja toivo."

Lause, joka sekä kieltää että vahvistaa samat sanat. Lumoavaa! Kierkegaard pyörähtäisi haudassaan – tosin uskossa, ei epätoivossa.

"Ja tästä on teologiat kaukana."

Totta. Tämä ei ole teologiaa – tämä on henkilökohtaista mystiikkaa cocktailina tunnekuohua ja sisäistä äänimaailmaa. Teologit yrittävät yleensä rakentaa jotain loogista. Tämä on enemmänkin sanojen labyrintti, josta ei päästä ulos ilman Pyhää Googlea.

"Huomaatteko mihin uuspakanuus johtaa?"

Kyllä, huomaan. Se johtaa siihen, että ihmiset alkavat kysyä kysymyksiä. Kamalaa. Kysymykset ovat kuin harhaoppien portinvartijat – ja mikään ei pelota vakaumusta enemmän kuin ihminen, joka kysyy: "Entä jos…?"

Sydämellä ja silkkihansikkaiden alta pilkottavalla pienellä piikillä,
        Enkeli Mäntä
        Uskontojen arkeologi, skeptismin paimen, entinen valon enkeli – nykyään valaisimen.

Säkin oot taas herännyt uuteen aamuun. Toiset vaan tykkää nukkua enee. Ja kupeksia kaiken yötä. Jossittelu ei vaan auta meitä ajassa, jossa auroja taotaan uudelleen miekoiksi.
        Vähän aikaa, tovin, miekkoja taottiin auroiksi, ihmisten hyvyyteen uskoen.
        Missä siis on vika, jos lamppu ei pala? Teologiaa?
        Ja jos jos sanaa ei olisi, lehmätkin lentäisi. Ja saa siivet..jopa.
        Mä en seuraa maailmaa, luen ainoastaan uutisointia..Suomessa.
        Lainaan erästä vanhaa työkaveriani Matti nimeltään, joka oli vaan Matti: "Meidän tahto ei ole Herran tahto, Ja Herran tahto ei ole meidän tahto."
        Mistäpä lie lukenut. Korona jo yksi vitsaus oli tässä lähivuosina. En tiedä laittoiko ketään nöyräksi. Mutta ei minun tarvi tietääkään kaikkea viisauksia.
        Kukaan ei pyörähdä haudassaan. Edes kierdegaard. En edes minä!

• Raamatussa ole ainuttakaan tarinaa kirjoitettu, mitä on kirjoitettu ne toteutuvat, kun aika on valmist, uskovat siihen tai eivät.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Raamatussa ole ainuttakaan tarinaa kirjoitettu, mitä on kirjoitettu ne toteutuvat, kun aika on valmist, uskovat siihen tai eivät.

Täyttä tarinointia ja vieläpä huonoa tarinaa. Uskovana itsekin puolustin uskontoa viimeiseen asti, ei ollut lupa kyseenalaistaa. En tiedä johtuuko se siitä että uskovan mieleen istutetaan ajatus siitä, että menettää pelastuksen ja tekee pyhän hengen pilkan. Tokihan kyseenalaistamalla uskonsa voi menettää ja niin todenmäköisestu käy, kun huomaa absurdiuden, mutta ei siinä menetä mitään loppuviimein. Kristinusko kauppaa jotain mikä ei lle totta.

Ihminen etsii uskonnosta asioihin selityksiä, on niin aina tehnyt. Emme kaikkea vielä ymmärrä, mutta ymmärryksen kasvaessa, emme tarvitse uskontojen tarinoita.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä löysit uskonnon. Se tunne ja voima sisälläsi, on sinä itse ja aivosi tuotos.

En ole katkera, luulet niin. Saat sinä puolestani uskoa, mutta se ei tee Raamatun tarinoista yhtään sen uskottavampia.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi on niin paljon uskontoja. Ihminen on sellainen, että haluaa jotenkin selittää sitä mitä ei ymmärrä. Onhan kosmos hurja ja iso asia ja olemme pieniä ihmisiä, jotka koettavat jmmärtää miksi jokin jättimäinen avaruus meitä ympäröi. Ajattelemme emme voi olla yksin, täytyy olla enemmän ja jotain. Emme ole valmiita kuolemaan, meillä on elämä ja ymmärrämme sen, kuolema on niin lopullinen ajatus.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täyttä tarinointia ja vieläpä huonoa tarinaa. Uskovana itsekin puolustin uskontoa viimeiseen asti, ei ollut lupa kyseenalaistaa. En tiedä johtuuko se siitä että uskovan mieleen istutetaan ajatus siitä, että menettää pelastuksen ja tekee pyhän hengen pilkan. Tokihan kyseenalaistamalla uskonsa voi menettää ja niin todenmäköisestu käy, kun huomaa absurdiuden, mutta ei siinä menetä mitään loppuviimein. Kristinusko kauppaa jotain mikä ei lle totta.

Ihminen etsii uskonnosta asioihin selityksiä, on niin aina tehnyt. Emme kaikkea vielä ymmärrä, mutta ymmärryksen kasvaessa, emme tarvitse uskontojen tarinoita.

Lightning

Uskonnolle on tyypillistä se, ettei saa kyseenalaistaa eikä epäillä - sehän voi johtaa epäuskoon!

Minäkään en uskaltanut moneen vuoteen kyseenalaistaa, mutta kun lopulta tein sen, niin kesti vielä vuosia ennen kuin vapauduin uskon kahleista. Varmaan 14 vuotta meni ensimmäisestä epäilystä aikaa täyteen vapauteen asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Minulle antoi rohkeutta se, että lopetin käymästä hengellisissä tilaisuuksissa ja otin etäisyyttä seurakuntaan. Silloin olin vapaampi muodostamaan oman mielipiteen. Pelko helvetistä pikkuhiljaa karisi. Se olikin ensimmäinen asia, josta luovuin: helvettioppi. Sitten perässä tuli muu vapautuminen. Lopulta en uskonut mihinkään jumalaan. Onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säkin oot taas herännyt uuteen aamuun. Toiset vaan tykkää nukkua enee. Ja kupeksia kaiken yötä. Jossittelu ei vaan auta meitä ajassa, jossa auroja taotaan uudelleen miekoiksi.
        Vähän aikaa, tovin, miekkoja taottiin auroiksi, ihmisten hyvyyteen uskoen.
        Missä siis on vika, jos lamppu ei pala? Teologiaa?
        Ja jos jos sanaa ei olisi, lehmätkin lentäisi. Ja saa siivet..jopa.
        Mä en seuraa maailmaa, luen ainoastaan uutisointia..Suomessa.
        Lainaan erästä vanhaa työkaveriani Matti nimeltään, joka oli vaan Matti: "Meidän tahto ei ole Herran tahto, Ja Herran tahto ei ole meidän tahto."
        Mistäpä lie lukenut. Korona jo yksi vitsaus oli tässä lähivuosina. En tiedä laittoiko ketään nöyräksi. Mutta ei minun tarvi tietääkään kaikkea viisauksia.
        Kukaan ei pyörähdä haudassaan. Edes kierdegaard. En edes minä!

Korona ei ollut lähivuosina vaan viimevuosina. Ellet sitten ennustele tulevaisuutta.

• Anonyymi

Onneksi jumalia on satoja.

• Anonyymi

Alottajalla oli semmonen viikonloppu tällä kertaa.

Erimerkkiset juomat saattaa tuottaa erilaisia tarinoita!

• Anonyymi

"Usko Jeesukseen on samanlainen uskonto kuin usko allahiin, krishnaan, budhaan tms."

Hmm... Mielikuva on ymmärrettävä, mutta rinnastus on teologisesti hutera, joskin historiallisesti osuva.

Kristinusko ei ole saavuttanut maailmanlaajuista jalansijaa teologiansa syvyydellä, vaan logistiikalla, imperiumeilla ja joskus myös miekalla. Sen teologinen rakennelma on teosofisesti kepeä kuin kastemato verrattuna esimerkiksi hindulaisuuden monikerroksiseen metafysiikkaan tai buddhalaisuuden syvällisiin mielen oppijärjestelmiin. Islamin uskontojärjestelmä on johdonmukaisempi ja sisäisesti kurinalaisempi kuin kristinuskon triloginen paradoksi—jossa Jumala on yksi, mutta myös kolme, mutta muka ei kuitenkaan polyteismiä. Selvä.

Kristinusko ei siis menestynyt siksi, että sen oppi olisi erityisen selkeä tai ainutlaatuinen, vaan siksi että sitä levitettiin sitkeästi, systemaattisesti ja usein valtapolitiikan siivin. Rooma ristiinnaulitsi Jeesuksen, mutta käytti hänen nimeään maailmanvalloitukseen. Siinäpä ironiaa, josta historia on tehty.

Enkeli Mäntä
      Ex angelis, cum scepticismo.

• Anonyymi

Niin ei sisällöltään tai välttämättä siksi miten se on levinnyt. Kristinuskossa ja islamissa uskonto vetoaa liberaali siipeen ja ääriainekseen toisella laidalla ja väliinn mahtuu monenlaista soppaa lisää.

Tarkoitin että se uskonto siinä missä kokin muukin uskontobon, ei muuta ihmeellistä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ei sisällöltään tai välttämättä siksi miten se on levinnyt. Kristinuskossa ja islamissa uskonto vetoaa liberaali siipeen ja ääriainekseen toisella laidalla ja väliinn mahtuu monenlaista soppaa lisää.

Tarkoitin että se uskonto siinä missä kokin muukin uskontobon, ei muuta ihmeellistä.

Lightning

Jokin muukin uskonto on...

• Usko jeesukseen on täyttä elämäistä, uskonto kun ei pelasta ketäään, on ajatelmatonta sellaista ajatusta tuoda edes esille. Armosta on pelastus joka ikisellä ihmisellä, jotka sen ottava omakseen.

• Anonyymi

Jotkut ei vaan hjummärrä uskonnon ja uskon eroa. Tai halua ymmärtää. Toki sivistys hyvästä uskontotunnillakin ja opetukset erilaisista uskonnoista, joka ei kuitenkaan anna sitä uskoa. Ainoastaan tietoa niistä eri uskonnoista, ja hyvä niin. Mutta totisesti uskonto ei pelasta ketään. Olet kyllä oikeassa.
        Toiset saavat uskon äidinmaidostaan, toiset pisimmän ja vaikeamman kaavan kautta.
        Jokainen voi ja saa kuitenkin ottaa vastaan tiedon tai olla ottamatta.
        Sillä elämän taistot saattavat jopa karaistaa ja kasvattaa. Elämä on elämää. Kaikesta huolimata.
        Oli sitten uskon ihminen tai ei. Täytyy ainoastaan tarkata itsessään mitä kertoo, ja mikä on motiivi?
        Armosta totisesti on pelastuksen sanat ja teot.
        Hyvin sanoit: "Jotka sen ottavat omakseen."

• Anonyymi

Jus olisit rehellinen itsellesi, näkisit ettei kristinusko ole muuta kuin uskonto muiden joukossa.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Jus olisit rehellinen itsellesi, näkisit ettei kristinusko ole muuta kuin uskonto muiden joukossa.

Lightning

On kyllä muutakin, vaikka onkin uskonto väline kuin opetetaan, evankeljumin julistamista, mikä muu uskonto opettaa pelastuksean, ei mikään.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

On kyllä muutakin, vaikka onkin uskonto väline kuin opetetaan, evankeljumin julistamista, mikä muu uskonto opettaa pelastuksean, ei mikään.

Pelastuu islamissa ja juutalaisuudessakin, hieman eri tavalla. Kristinuskossa on toki tämä ihmisuhri käytäntö, jota ei ehkä monissa muissa nykyuskonnoissa ole . Ihmisuhreja on ollut Jumalan lepyttömiseksi muissakin uskonnoissa, se ei ole ihan uusi ajatuksena. Kristinusko on tehnyt siitä pelastusopin itselleen.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Pelastuu islamissa ja juutalaisuudessakin, hieman eri tavalla. Kristinuskossa on toki tämä ihmisuhri käytäntö, jota ei ehkä monissa muissa nykyuskonnoissa ole . Ihmisuhreja on ollut Jumalan lepyttömiseksi muissakin uskonnoissa, se ei ole ihan uusi ajatuksena. Kristinusko on tehnyt siitä pelastusopin itselleen.

Lightning

Ihmis uhri en usko että kristin uskossa on uhrattu ihmistä, muut uskonnot niistä en tiedä.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Ihmis uhri en usko että kristin uskossa on uhrattu ihmistä, muut uskonnot niistä en tiedä.

Eli Jeesus ei ollut ihminen? Ymmärränkö kantasi oikein.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Turha väittä Jeesus synty ihmiseksi tänän maailmaa, lue raamattusi niin näet syntyi neitsyt maarjan kautta aikoinaan se asia ei muutu miksikään.

• kuulija1 kirjoitti:

Turha väittä Jeesus synty ihmiseksi tänän maailmaa, lue raamattusi niin näet syntyi neitsyt maarjan kautta aikoinaan se asia ei muutu miksikään.

Kantani on sama kuin on Raamatun sivulle kirjoitettu,eikä muuksi muutu.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Kantani on sama kuin on Raamatun sivulle kirjoitettu,eikä muuksi muutu.

Eli olet sitä mieltä että Jeesus syntyi Jumalana naisen kohdusta. Ei ollut ihminen. Suuri osa kristinuskousista kuitenkin pitää Jeesusta ihmisenäkin, ei yksin Jumalana. Edes kolmninaisuusoppi vaikka sekava on, ei pidä yksin Jumalana Jeesusta vaan näkee Jeesuksessa yhtäaikaa ihmisen, jotta uhri oli ihmisten puolesta annettu ns.täydellisenä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä että Jeesus syntyi Jumalana naisen kohdusta. Ei ollut ihminen. Suuri osa kristinuskousista kuitenkin pitää Jeesusta ihmisenäkin, ei yksin Jumalana. Edes kolmninaisuusoppi vaikka sekava on, ei pidä yksin Jumalana Jeesusta vaan näkee Jeesuksessa yhtäaikaa ihmisen, jotta uhri oli ihmisten puolesta annettu ns.täydellisenä.

Lightning

Kyllä. Kolminaisuusopin mukaan Jeesus on yhtä aikaa täysi ihminen ja täysi Jumala olematta kuitenkaan kaksi eri persoonaa ja kaksi eri olevaista. Hän on yksi, m utta miten? Sitä ei ole mahdollista ymmärtää: se on mysteeri. Jos et usko, joudut helvettiin; jos uskot, niin pelastut.

Kristinuskossa oppi pelastaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Jeesus oli himinen kuin yksi meistä, ilmansyntiä, kolminaisuus oppi on paikallaan, Isä poika ja pyhähenki, on yki Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Jeesus oli ihmisen poika joka syntyi neisyt marjasta, ihmiseksi lihaan syntynt ilman syntiä.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Jeesus oli ihmisen poika joka syntyi neisyt marjasta, ihmiseksi lihaan syntynt ilman syntiä.

Sinua on vedetty nenästä.

Ei ihminen voi synnyttää kuin ihmisen. Kolminaisuusoppi on syövyttänyt aivosi madon syömiksi.

Jumalan synnyttäminen olisi naiselle kuin painajainen. Ensin kauhuleffassa naiseen tunkeutuu Isä Jumala ja kertoo enkelin välityksellä, että naisen on synnytettävä hänen poikansa eli itsensä lihaksi. Kyse on meidän ajan kulttuurissa lapseen sekaantumisesta, niin mitä luultavimmin.

Ei mene läpi. Sairas kertomus, jota uskovat eivät suostu analysoimaan kunnolla. Kertomuksessa on jo tiedossa etukäteen suunniteltuna sille Jumallapselle kidutusmurha, jotta irstaat vanhat sedät saisivat pelastuksen.

Lightning

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Marjasta? Joo, Kalevalassakin Marjatta tuli raskaaksi puolukasta, joka pyöri kuin puolukka missä lie.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua on vedetty nenästä.

Ei ihminen voi synnyttää kuin ihmisen. Kolminaisuusoppi on syövyttänyt aivosi madon syömiksi.

Jumalan synnyttäminen olisi naiselle kuin painajainen. Ensin kauhuleffassa naiseen tunkeutuu Isä Jumala ja kertoo enkelin välityksellä, että naisen on synnytettävä hänen poikansa eli itsensä lihaksi. Kyse on meidän ajan kulttuurissa lapseen sekaantumisesta, niin mitä luultavimmin.

Ei mene läpi. Sairas kertomus, jota uskovat eivät suostu analysoimaan kunnolla. Kertomuksessa on jo tiedossa etukäteen suunniteltuna sille Jumallapselle kidutusmurha, jotta irstaat vanhat sedät saisivat pelastuksen.

Lightning

Turha näytää olla keskustella, asialliseti näillä sivuilla.

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Turha näytää olla keskustella, asialliseti näillä sivuilla.

No ei se sinunkaan keskusteluanti ollut päätä huimaavaa. Tyyliin kommentit oli tätä luokkaa, uskon mitä Raamattu kertoo asiasta. Usko pois, voisit yhtä hyvin uskoa koraaniin.

Lightning

• Anonyymi

Kyllä usko Jeesukseen eroaa kaikista muista uskonnoista aivan täysin.

Ei muissa uskonnoissa uskovat herjaa toisiaan amerikan homoista, jokaisesta käännöksestä sekä kaikesta maan ja taivaan välillä. eikä toiset ole sitä mieltä että vääräuskoiset pitää tappaa ja muut että ei. Jos muissa uskonnoissa harhaoppiset pitää samalla tavalla tappaa, niin kaikki ovat sitä mieltä eikä siitä kinastella, vaan kaikki ovat sitä mieltä että muilla ei ole ihmisarvoa ja voi tehdä rikoksia ihmisyyttä vastaan.

• Anonyymi

Tänne yksinkertaisesti kirjoittelee päiviinsä ja toimettomuuteensa pitkästyneet ja kyllästyneet immeiset, uskovia tai ei. Ja jälki on sen mukaista. Toki usko Pyhään Jeesukseen todellakin eroaa kaikesta muusta oppirakennelmasta. Salaisuus ehkäpä yksi piilee asenteessa.
        Ja vähän humoripippuriakin joukkoon, oli sitten mustapippuria tai valkopippuria. Suolasta ja sokerista nyt puhumattakaan.
        Sinunkin varmasti kannattaisi matkustella enempi, se kuulemma avartaa.
        En tiedä mitä, mutta kuulemma, se avartaa, matkustelu. Jospa jopa etanoita syömään ja puunkuoren alta valkoisia toukkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänne yksinkertaisesti kirjoittelee päiviinsä ja toimettomuuteensa pitkästyneet ja kyllästyneet immeiset, uskovia tai ei. Ja jälki on sen mukaista. Toki usko Pyhään Jeesukseen todellakin eroaa kaikesta muusta oppirakennelmasta. Salaisuus ehkäpä yksi piilee asenteessa.
        Ja vähän humoripippuriakin joukkoon, oli sitten mustapippuria tai valkopippuria. Suolasta ja sokerista nyt puhumattakaan.
        Sinunkin varmasti kannattaisi matkustella enempi, se kuulemma avartaa.
        En tiedä mitä, mutta kuulemma, se avartaa, matkustelu. Jospa jopa etanoita syömään ja puunkuoren alta valkoisia toukkia.

Kuten sinäkin kirjoittelet. Taidat olla myös toimettomuuteesi kyllästynyt.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten sinäkin kirjoittelet. Taidat olla myös toimettomuuteesi kyllästynyt.

Lightning

Pyhä lepopäivä nääs, ville.
        Eräillä ei muuta olekaan. Ja se on taas "ongelma" se.

• Anonyymi

Joo. Sen nimi on KRISTINUSKO.
      Se nimi tulee siitä, että se ristiinnaulittiin. Risti, Kristus. Jee, Jeesus.

• Anonyymi

Usko Jeesukseen Kristukseen ei ole uskonto vaan usko persoonalliseen Jumalan Poikaan joka on Jumalasta syntynyt.
      Uskonnot ovat ihmisen tekemiä. Usko on Jumalan teko.

(Joh.6:1-71 ) ”Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭28‬-‭29‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Ja otit kopsun kirjasta. Myös muissa uskonnoissa on pyhiä kirjoja. Se, että simä uskot nuo jakeet tai kirjan totuudeksi, ei tee uskonnostasi yhtään oikeampaa kuin vaikka islami on jollekin toiselle.

Lightning

• Anonyymi

Uskallus on parhautta☝

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe