Tehdään nyt selkoa helluntaisaarnaja Paavo Järvisen nykyasemasta Suomen helluntailiikkeessä tänäpäivänä.
Lähtökohta keskustelulle on oma havaintoni siitä, kuinka Paavo ei enää viime vuosien aikana ole aktiivisesti saarnannut ns. suurissa/päähelluntaiseurakunnissa. Muistan kuinka Paavo vielä edellisellä vuosikymmenellä saarnasi esim. Tampereen helluntaiseurakunnassa, mutta viimeisin tiedossani oleva "suuri" helluntaiseurakunta, jossa Paavo on pitänyt puheen on eräässä Sateet-illassa Seinäjoen helluntaiseurakunnassa. Pitääkö tämä havaintoni alkuunka paikkaansa, mikä tarkoittaisi sitä että Paavoa ei enää kutsuta puhumaan suuriin helluntaiseurakuntiin (mahdollisesti Suomen Helluntaikirkkoon kuuluvat seurakunnat)?
Jos havainto pitää paikkaansa, olen pohtinut syytä tälle mahdolliselle pääsynestolle. Ensimmäinen liittyy seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kohdistuviin puheisiin. Jos kuuntelee kymmenen Paavon saarnaa, uskallan väittää että yli puolesta näistä saarnoista Paavo parjaa homoja tai transseksuaaleja. Ottamatta kantaa itse asiaan, olen pohtinut, jos Paavon jatkuvasti toistuvat maininnat homoista ja transihmisistä saarnoissaan vaikuttaa siihen, että häntä ei enää kutsuta puhumaan seurakuntiin. Syynä voi olla pelko, että kuulijoiden joukossa saattaa olla ihmisiä jotka loukkaantuvat, ja seurakunnat eivät halua riskiä ottaa.
Toinen mahdollinen syy on Paavon yleinen saarnatyyli. Kuunneltua kymmenen hänen saarnaansa, alkaa jo selkeämään hänen maneerit ja puheenaiheet. Rukoustyylinsä puheidensa alussa ja lopussa on samat jokaisessa saarnassa. Voiko kyseessä olla siis ajatus siitä että Paavolla "pyörii sama levy" eikä uutta sanottavaa löydy?
Uskon, että kyllä Paavo olisi halukas saarnaamaan myös pääseurakunnissa, kiertäähän hän edelleenkin ympäri Suomea saarnaamassa. Voiko kyseessä olla esim. liian karismaattinen saarnatyyli, profetointi tai ihan vain iän tuoma "itsepäisyys"?
Toivon asiallista keskustelua. Tarkoituksena ei ole parjata seurakuntia, Paavoa tai ketään/mitään muutakaan. Haluaisin vain saada selvitystä näille havainnoilleni.
Helluntaiherätys ja Paavo Järvinen tänäpäivänä
34
603
Vastaukset
- Anonyymi
herätys herätys pese hampaasi henkesi haisee
- Anonyymi
onko paavo viraltaan apostoli ,vai profeetta vai evankelista ...voisi han olla apostoli jolla on profetoimisen armolaja tai profeetta ..profeetat varmaan seka opettavat evankeliumia etta kiertelevat eri maissa ja srkssa eivatka ole mitaan harhailevia tahtia ,,,,,,,vaan heidan ei tulekaan toimia ilmeisesti vain yhdessa seurakunnassa .,...siis mikali he ovat asiasta oikein opettetuja ....ekumeenian 1 hyva puoli on se etta vasta kaantyneet kristityt jotka ovat helluntaissa tuleet uskoon saavat sen nakemyksen etta ekumenia on ok ...ja ajautuvat kuuntelemaan evankeliluterilaisia pappeja ,.,,jotka ovat homoja ja lesboja ja opettavat kristityille tieta taivaaseen seka kristityt kayvat kysymassa heilta neuvoa etta voinko jatkaa avo liitossa kun olen nyt uskoon tullut enka ole naimisisissa ......antavat varmaanneuvoja jotka varmasti upottavat seka saarnaajat etta kuulijat helvetin syvyyksiin sitten kun aika ruumiissa on loppunut .,...no eiks tallainen ole jo eksytysta ...siis jos nain tapahtuu sen takia kun helluntalaiset on nykyaan ....luterilaisessa jasenena ,,,no varmaan pitaa luottaa etta meidan ,,,,,,,opettajat tietavat etta nama papit ovat kunnon ihmisia uskovia eika mitaan lesboja ,,,,,mutta kun ,,,opin saanut meneekin ,,,,,,,,eri kuntaan kuin ,,teidan ,,ja silla kyselemaan .......jumalan seurakunnan yhteys perustuu siihen etta vaelletaan totuudessa siis raamatun totuudessa seka seurakunta ....on alunperin koostunut vain kristityista eika ,,taman maailman ihmisista .....no olemme jasenena nyt tallaisessa .....seurakunnassa jonka jasenista vain 5 prosenttia on ..aitoja uskovia ,,,,joten ..onkohan maidan janteemme enaa edes kiinni oikeassa paassa ...siis hengellisesti vai ....olemmeko osa jotain muuta seurakuntaa kuin jeesuksen ...osa luterilaista on kylla viela jotain muutakin kuin homoja tai narkkeja tai lesboja ,,,,mutta ekumeeninen yhteys ...on olla osa tata ruumista ...seurakunta ruumista part 2 osallisuus joidenkin synteihin tulee siita kun otetaan vastaan esim antikristillisa puhujia ......niin osallisuus heidan opettamiseen ,,,on alkanut ja yhteys ,,,,tahdon olla osallinen kristillista ekuumenista toimintaa jossaei ole tietoa onklo tyokaverini vapaamuurari vai jumalanoma no mina otan uskossa vastaan hanen saarnansa ei valia ..ei ole mistaan niin hirvean ..vakavista asioista kysymys ,,,tyo asiat ovat tyo asioita show what ..no ottaisitko jeesuksen seuraajana nailta ihmisilta sitten opetusta miten elaa ja kasvaa uskossa etta kerran olisin siella taivaassa mista raamatussa sanotaan .,.,....eli vaikka ekumeenisissa piireisssa olisi kaiki uskovia joillain paikkakuniilla niin joku saattaa opetettuna etta ekumenai on ok niin menna katoliseen kirkkoon ja luottaa suoraan siihen att apaavin sananon apostolinen eika koskaan erehdy kun han saarnaa kristuksesta ja jaada sinne ja luottaa haneen ..ja ottaa kaikki jumalan sanana mita han esim julistaa tai opettaa siis no
- Anonyymi
"Apostoli". On teillä suuret luulot itsestänne. Ylpeys, ja tästä nousevat eksytykset ja harhat.
- Anonyymi
Tv7 rukousta on Paavolla ollut ja joskus saanut näkyjä.
- Anonyymi
Hebr.10:28 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Hebr.10:29 Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneet, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa. Biblia (1776)
- Anonyymi
Paavo Järvinen on järkyttävä harhaopettaja, "ilmestystiedon" horisija ja eksyttäjä!
- Anonyymi
2Kor.2:17 Sillä emmepä me ole senkaltaiset kuin muutamat, jotka Jumalan sanaa myyskentelevät; vaan vakuudesta ja niinkuin Jumalasta me puhumme Jumalan kasvoin edessä, Kristuksessa. Biblia (1776) 2Kor.1:12. 2Kor.4:2. 2Tim.2:15. 1Piet.4:11.
- Anonyymi
Ap.t.20:35 Kaikki olen minä teille osoittanut, että niin pitää työtä tehtämän: heikkoja korjattaman ja muistettaman Herra Jesuksen sanoja, jotka hän sanoi: autuaampi on antaa kuin ottaa. Biblia (1776) Luuk.6:38. Luuk.16:9. Ef.4:28. 1Tess.4:11.
- Anonyymi
Ei pidä liian raskaasti arvostella Herran palvelijoita.
- Anonyymi
1Moos.17:14 Ja jonka esinahallisen miehenpuolen esinahan liha ei ympärileikata, se sielu pitää hukutettaman kansastansa: hän on minun liittoni rikkonut. Biblia (1776)
- Anonyymi
Room.3:30 Että yksi on Jumala, joka ympärileikkauksen tekee vanhurskaaksi uskossa, ja esinahan uskon kautta. Biblia (1776) 5Moos.6:4. Ap.t.15:9. 15:11. Gal.3:8.
- Anonyymi
paha eksyttäjä on
- Anonyymi
No mitä hän eksyttää? Kerro muillekin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksytettynä et voi sitä käsittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavolla on vielä peite silmillä, mitä sapattiin tulee.
1234567---
- Anonyymi
Mulle joskus kun olin hänen rukoiltavana näki ”voi miten suuren kirkkauden nyt näen”.
- Anonyymi
Kirkkaat valon välähdykset, lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa pitäisi saada hälytyskellot soimaan.
Luuk. 10:18
Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman."
- Anonyymi
Puoliyö lienee jo,
- Anonyymi
Rahanahne Paavo!!! Paavolta saattaa puuttua helluntairikon lisenssi???
Ilmestystiedon miehiä ja EKSYTTÄJÄ!! - Anonyymi
Sananl.1:20-21 Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle; mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistää pois. Job.18:17. Sananl.10:7.30.
- Anonyymi
Mark.13:27 Ja silloin hän lähettää enkelinsä, ja kokoo valittunsa neljästä tuulesta, hamasta maan äärestä niin taivaan ääreen asti. Biblia (1776)
- Anonyymi
Ps.25:13. Ps.37:9-11. Ps.37:22. Ps.37:29 Hurskaat perivät maan, ja asuvat siinä ijankaikkisesti. Biblia (1776)
- Anonyymi
Ap.t.13:6 Ja kuin he sen luodon lävitse matkustaneet olivat hamaan Paphoon asti, löysivät he velhon, väärän prophetan, Juudalaisen, jonka nimi oli Barjesus. Biblia (1776)
- Anonyymi
Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
Ilm. 16:13
Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.- Anonyymi
Jo ennen helluntailaisuutta täällä oli vielä pahempi heresia ja valheseurakunta, luterilainen kirkko.
>>Ottamatta kantaa itse asiaan, olen pohtinut, jos Paavon jatkuvasti toistuvat maininnat homoista ja transihmisistä saarnoissaan vaikuttaa siihen, että häntä ei enää kutsuta puhumaan seurakuntiin. >>
Ovat ne vaikuttaneet. Hän on itse sanonut.- Anonyymi
Nyt sulta unohtui mainita Putini.
- Anonyymi
juuri niin, itse sanonut!
- Anonyymi
Paavo pysyy tiukasti Raamatun sanomassa. Paavolla ei ole tuomiovaltaa, mutta Jumalan sanoman puhdasta totuutta ei saa peitellä. Hän varottaa harhapoluista ja Jumalan hyvien ja viisaiden luomistarkoitusten hylkäämisestä. Mutta Jeesuksen tuoma armo, kuuluu myös geenivirheistä kärsiville. Väärä irstas hekuma mistä asiasta tahansa, on synnillistä.
- Anonyymi
Tämä homokeskustelu Paavon saarnoissa on ehkä yksi syy, miksi häntä ei kaikkialle kutsuta. Mutta kun katsoo, mihin maailma on menossa:( piispat eivät usko Jumalan Sanaa, ym, lesbo saa opettaa seurakunnissa. on hyvä, että joku puhuu totuuksia ) Toinen voi olla se, että hän saarnaa avioeroja vastaan, haureutta vastaan.Tupakka pois, viina pois.
Jos puhuu satoja saarnoja, alkaa tottakai kuulostaa siltä, että Paavo toistaa itseään. Minä kuuntelen Paavon puheen miltei joka päivä.Eilen oli 161 puhe ( tv 7 Arkki )KOSKETUS TAIVAASTA)Jumalan Sana on aina uusi.
Kuuntelen toki muitakin saarnoja, kuten esim. Esa Ovaskaista ,Hannes Vehviläistä , ym >>Paavo pysyy tiukasti Raamatun sanomassa. Paavolla ei ole tuomiovaltaa, mutta Jumalan sanoman puhdasta totuutta ei saa peitellä. Hän varottaa harhapoluista ja Jumalan hyvien ja viisaiden luomistarkoitusten hylkäämisestä. Mutta Jeesuksen tuoma armo, kuuluu myös geenivirheistä kärsiville. Väärä irstas hekuma mistä asiasta tahansa, on synnillistä.>>
Paavolla on valtaa tuomita tupakoitsijat helvettiin.
Putinia Paavo ei ole tuominnut helvettiin.
Ei tietääkseni ole maininnut häntä.
😀😀😀😀😀- Anonyymi
Jos paavon ladasta on kardaani katkennut, niin ei pääse enää kokouskiertueelle@
Se voi olla.⁹- Anonyymi00037
VOIKO PAAVO ELÄÄ VIIMEISTÄ PÄIVÄÄNSÄ??!!!!!???!!
- Anonyymi
”Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia.
Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?”
1. Korinttilaiskirje 3:1-4 FB38
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1327163KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4176891Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693493Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521333078Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092644Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442221- 1251914
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211777Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821447- 741327