Teslassa on kiinnostavasti edelleen myös alkuperäinen ajoakku.
Miguel kertoo autoa ladatun aina taksiyrityksen omalla latauslaitteella.
– Yöllä 20 kW:n laturi ja päivällä pikalaturi.
Silti 740.000 km
Teslan ajoakku kesti lähes 740.000 kilometriä,
47
441
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen akut kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Pitänee ottaa huomioon se missä maassa tämä huima kilometrimäärä on ajettu. Suomen pakkasessa ei onnistu tuonlaiset kilometrimäärät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee ottaa huomioon se missä maassa tämä huima kilometrimäärä on ajettu. Suomen pakkasessa ei onnistu tuonlaiset kilometrimäärät.
No kun se on niin, että kuumuus sen akun saa pettämään, kylmyydestä akku tykkää kestävyyden kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee ottaa huomioon se missä maassa tämä huima kilometrimäärä on ajettu. Suomen pakkasessa ei onnistu tuonlaiset kilometrimäärät.
Nimenomaan onnistuu. Nuo kilometrit ajettiin Espanjan kuumuudessa.
Espanjalaisen taksinkuljettaja Miguelin vuosimallin 2019 Tesla Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.is.fi/autot/art-2000011288316.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan onnistuu. Nuo kilometrit ajettiin Espanjan kuumuudessa.
Espanjalaisen taksinkuljettaja Miguelin vuosimallin 2019 Tesla Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.is.fi/autot/art-2000011288316.htmlSiis onnistuu pakkasessa vielä paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis onnistuu pakkasessa vielä paremmin.
Samalla lailla, ku jännykät toimii pakkasessa paremmin.
- Anonyymi
No ei kestä loputtomasti. Akut ei ole koskaan kestänyt pitkiä aikoja, jos on kuumaa tai kovaa pakkasta. Moni sähköauto pärjää sillä suomessa, kun tulee ongelma, niin se viedään takuu huoltoon josta monellakaan ole mitään käsitystä mitä siellä tehdään akulle tai sähköautolle. Akkuun vaihdetaan moduleita tai koko akku, mutta senhän takuu korvaa ja sillon kukaan ei päätä vaivaa asialla kun auto vaan kulkee ilman vika varoituksia. Takuu loppuu, niin alkaa ne oikeat ongelmat ja ne alkaa maksamaan maltaita ja ihmetys alkaa siinä vaiheessa, että miten luotettavaksi mainostettu sähköauto muuttui kalliiksi,no sillon on suu supussa, kun totuutta ei kehdata sanoa naapurille eikä julkisissa foorumeilla. Näin kateudenmaassa suomessa.
- Anonyymi
Montako kertaa Tesla oli takuuhuollossa akuista noilla kilometreillä.
- Anonyymi
Näiden juttujen luotettavuus on täysi nolla. Kaikki kuitenkin tietävät, että miljoona km on helposti saavutettavissa polttarreilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden juttujen luotettavuus on täysi nolla. Kaikki kuitenkin tietävät, että miljoona km on helposti saavutettavissa polttarreilla.
Kyllä kun lähes kaikki mahdolliset kuluvat osat vaihdetaan 2-3 kertaa. Käyttövoimasta riippumatta millä tahansa autolla pääsee sen miljoona km kun vaan riittävästi korjataan ja tekohengitetään. Se taas onko siinä muuten järkeä on toinen asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kun lähes kaikki mahdolliset kuluvat osat vaihdetaan 2-3 kertaa. Käyttövoimasta riippumatta millä tahansa autolla pääsee sen miljoona km kun vaan riittävästi korjataan ja tekohengitetään. Se taas onko siinä muuten järkeä on toinen asia.
Sähköauton valmistaminen on niin iso ilmastohelvetti, että niillä pitäisikin ajaa vähintään miljoona km. Tosin silloin sähköauto on rakennettu 3 kertaa uusiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton valmistaminen on niin iso ilmastohelvetti, että niillä pitäisikin ajaa vähintään miljoona km. Tosin silloin sähköauto on rakennettu 3 kertaa uusiksi.
Meinaatko että hiilen polttaminen ilmakehään mistä se ei koskaan poistu olisi ympäristöteko?
Kerrohan lisää miten hiilipooihjainen liikenne vähentään maailman päästöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että hiilen polttaminen ilmakehään mistä se ei koskaan poistu olisi ympäristöteko?
Kerrohan lisää miten hiilipooihjainen liikenne vähentään maailman päästöjä.Miksi hiiliä pitää polttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden juttujen luotettavuus on täysi nolla. Kaikki kuitenkin tietävät, että miljoona km on helposti saavutettavissa polttarreilla.
Pakoputkiautot kestävät 150-600tkm.
Yli 600tkm ajettuja on todella vähän ja niihin on tehty remonttia yhden sähköauton hinnan verran ja siltikin ne on vain loppuunajettuja paskoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden juttujen luotettavuus on täysi nolla. Kaikki kuitenkin tietävät, että miljoona km on helposti saavutettavissa polttarreilla.
On Suomessakin päästy yli 600 000 km yhdellä akulla joten ei tuo mahdottomalta kuulosta.
- Anonyymi
Hieno saavutus jos juttu pitää paikkansa.
- Anonyymi
Eli vain sisäänajon verran. Sitten kun on kaksi miljoonaa täynnä, niin olisi normitilanne.
- Anonyymi
Muisto polttomoottoriajalta: Volkswagenin TSI-moottorilla ja DSG-vaihteistolla pääsi vain 10% noista kilometreistä.
- Anonyymi
Suomessa pakkasen ja lämmön aiheuttama kondensiovesi tuhoaa akut nopeasti vaikkei ajaisi metriäkään.
- Anonyymi
On sinulla kuvitelmat, luulot ja uskomukset. On todella!
- Anonyymi
mitä vähempi ajaa niin nopeampaa akusto kärsii kosteudesta .... tehdääämpä testi laitetaan sähkauto latoon seisomaan pariksi vuodeksi ja yritetään sitten käynistää se,,,hih
- Anonyymi
Akuista löytyy oikeaakin asiaa netistä. Ne kestävät loputtomasti ja niiden korjaaminen on halpaa.
- Anonyymi
Kaikki uusi tieto on tuollaista. Akuista ei tarvitse huolta kantaa.
- Anonyymi
Noi nyt on noita, teslan km.
- Anonyymi
Katsokaa Youtubesta esimerkiksi Kokkolan Autohuolto, siellä korjataan kiihtyvällä vauhdilla Akkuautojen akkuja. Suuret lämmönvaihtelut ja kurassa sekä suolapaskassa kun ajetaan, niin akut vetää kondenssivettä sisäänsä ja liitokset hapettuu. Noita ongelmia tuskin on Espanjan lämmössä.
- Anonyymi
On sulla kuvitelmat. Ja dieselkorjaamossa korjataan paljon dieseleitä. Jokaisessa korjaamossa on paljon sellaista korjattavaa mitä varten ne on perustettu.
- Anonyymi
Mutta siellä Kokkolassakin on esillä vain muutama merkki. Kertooko se sitten sähköautojen laaudusta vain näiden merkkien laadusta?
Sitä kannattaa pohtia.
- Anonyymi
Akuista valehtelu loppuu kun niistä saadaan koko ajan pelkkää positiivista tietoa.
- Anonyymi
Ihmiset meuhkaa asioista minkä pelkäävät uhkaavan omaa turvallisuuden tunnetta. taustalla on pelko kaikkea muutosta kohtaan. Tämä on ihan luonnollinen selviytymiskeino kaikilla eläimillä. Voisi kuitenkin kuvitella etteä ihminen jo osaisi käyttää älyään ja voittaa sillä primitiivisen pelkoreaktion mutta kaikki ei siihen pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset meuhkaa asioista minkä pelkäävät uhkaavan omaa turvallisuuden tunnetta. taustalla on pelko kaikkea muutosta kohtaan. Tämä on ihan luonnollinen selviytymiskeino kaikilla eläimillä. Voisi kuitenkin kuvitella etteä ihminen jo osaisi käyttää älyään ja voittaa sillä primitiivisen pelkoreaktion mutta kaikki ei siihen pysty.
No, ihminenhän on vain yksi maapallon eläinlaji, ihmiselukka. Kaikki muu on ihmisen keksintöä ja mielikuvitusta.
- Anonyymi
Niin, eikä Sähköauton akut ole ainoa ongelma niissä. Sähköautojen ajomoottorit on aika kehnoja keksintöjä, niistäkin on videoita esimerkiksi Kokkolan Autohuollossa. Ja, varsinkin Vagen Tampereella tekee hyvin arvokasta työtä esimerkiksi juurikin Ajomoottoreiden suhteen, kehittäessään uusia korjaus tapoja Ajomoottoreihin jotta omistajat pääsisivät vähän halvemmalla korjauksissaan.
- Anonyymi
Täysin huuhaa teksti, jolla ei ole mitään pohjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin huuhaa teksti, jolla ei ole mitään pohjaa.
Ihan faktaa tuo on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan faktaa tuo on.
Huuhaamainos.
- Anonyymi
Akut kestävät loputtomasti. Näin kertoo kokemus ja tutkimukset.
- Anonyymi
Se on juurikin näin. Kesto-ongelmia ei ole.
- Anonyymi
Siitä. että akut eivät ole ollenkaan sähköautojen ongelma on syytä levittää tietoa kansalle.
- Anonyymi
Googlettakaa netistä kuinka hyvin akut pitkään kestävät. Lehdet ovat täynnä asiaa aiheesta.
- Anonyymi
Kyllä nämä Miguelit tiedetään. Samoja roistoja, kuin kaikki nuo välimeren maiden suharit, valmiina viilaamaan linssiin joka käänteessä.
- Anonyymi
Miguelilla ei ole tässä asiassa osaa eikä arpaa.
- Anonyymi
Kaikenlaisilla väitteillä sitä yritetäänkin kaataa tosiasiaa.
- Anonyymi
Onko ennätys ja entä akut autoilmoituksista pääteltynä?
Vuodethan eivät akkua syö tunnetusti sähkölaitteissa. - Anonyymi
Polttopelleä ketuttaa nämä faktat.
- Anonyymi
Ja stten se on paljon ajettua ongelmajätettä.
- Anonyymi
Nettiautossa on myynnissä tesloja joissa myyjä sanoo että iso akku uusittu 180-200tkm.
Ilmastointeja rikki joita laitatettu kuntoon kun lasku olisi 3000-4000e. Näitä varmaan jo useita kymmeniä. Koko maassa.
Sitten pitää maksaa vielä sopimukseen kirjoitettua auton hintaa kokoajan pois.
Isot isot kulut jotka kasaantuu.- Anonyymi
Pienempi kulu se on kuin polttomoottori, jonka pärisyttäminen, mittavat huollot ja rikkoontumiset maksavat takuuvarmasti 30.000-50.000 euroa auton ensimmäisten 15 käyttövuoden aikana, ennen kuin se naurettava lelumoottori hajoaa ja öljykrematoriosta tulee ongelmajätettä.
- Anonyymi
Kyllä on pahaa dataa polttoaasin kannalta tämäkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605790Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2064747En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164242Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k663724- 513691
- 113431
- 913393
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah693233- 332931
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342591