Hei, sain Ozempic reseptin työterveyshuollosta painonpudotuksen tueksi. Nyt mietityttää kovasti aloittaminen ja aloitusajankohta. Kun on tulossa menoja, kahdet festarit ja muutakin reissua kun loma alkaa viikonloppuna.
Miten olette aloitelleet? Tiedän hyvin sen, että "sopivaa" aikaa ei tahdo löytyä mutta ajattelin kuitenkin että siirtäisinkö aloituksen loman jälkeen kun arki normalisoituu.
Ozempicin aloittaminen
11
261
Vastaukset
- Anonyymi
Itse kipitin heti apteekkiin ja kotiin päästyäni samantien piikitin itseäni. Ei puhettakaan mistään pitkäjännitteisestä suunnittelusta.
- Anonyymi
Ozempic on siitä mukava, että se pistetään vain kerran viikossa. Pistopäivässäkin on jonkin verran joustoa. Joten luulisi sopivan kiireisimmänkin ohjelmaan.
Itse aloitin reseptin saatuani heti ensimmäisenä sunnuntaiaamuna. Tämä on ollut minulle sopiva hetki pistämiseen. Ei ole unohtunut eikä ole ollut tarvetta pistopäivän siirtelyyn. Lääke on toiminut hyvin. Alussa tuli vatsavaivoja, mutta ne kestin ja vaivat loppuivat. Minä käyttäisin pari viikkoa kuidun saannin lisäämiseen eli tavoitteena ainakin 30 g kuitua per päivä. Tuolla saattaisi välttää tai ainakin vähentää Ozempicin aiheuttamat vatsavaivat.
- Anonyymi
Sinuna aloittaisin viipymättä. Nyt 40 kiloa kevyempänä en siirtäisi aloitusta päivälläkään. Uusi elämä on alkanut.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä! Olen kallistumassa siihen, että aloitan vasta kun isommat reissut on ohi. Pari viikkoa tuskin viskaa tässä enää suuntaan tai toiseenkaan.
- Anonyymi
Aloittaja ei kovin motivoitunut laihduttaja ole! Kaikki muu tärkeämpää. Veikkaan, että hän painaa ensi kesänä yhtä paljon tai enemmän kuin tänä kesänä.
- Anonyymi
Noh, voi kai sen niinkin ajatella että jos kovin vesiripuloi tai muuten voi huonosti kärsii siinä muunkin perheen festarointi ja lomasuunnitelmat.. ettei ainoastaan itsekkäistä syistä pohdi aloituksen aikaa..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, voi kai sen niinkin ajatella että jos kovin vesiripuloi tai muuten voi huonosti kärsii siinä muunkin perheen festarointi ja lomasuunnitelmat.. ettei ainoastaan itsekkäistä syistä pohdi aloituksen aikaa..?
Minäkin ymmärsin aloittajan suunnitelmallisuuden noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ymmärsin aloittajan suunnitelmallisuuden noin.
Voisi ajatella niinkin, että juuri loma on paras aika aloittaa lääkitys ja kaikessa rauhassa keskittyä omaan terveyteen. Festarien aika on sitten, kun terveys ja kunto sallii. Muu perhe voi riekkua festareilla ihan vapaasti. Sitä paitsi todennäköisesti mitään ripulia ei edes tule, suurimmalle osalle ei tule.
Pitäisin kuitenkin lähtökohtana sitä, että Ozempicin aloitus ei vaikuta elämään mitenkään eikä varsinkaan koko perheen elämään. Siitä lähdetään eikä etsitä tekosyitä aloittamisen lykkäämiseen.
Mutta aloittaja tietysti tekee kuten haluaa ja itselleen parhaaksi katsoo. Onnea hankkeelle! Hei, Anonyymi! Laita tähän yhteystietosi niin voin lähettää sinulle ensi kesänä kuvani ennen ja jälkeen, ettei tarvi yöuniaan menettää miettimällä menikö veikkaus oikein ❤️
- Anonyymi
Aloita heti,mutta ei laihdutukseen tarvitse käyttää mitään lääkkeitä.
Sitä on laihduttu ennenkin ilman laihdutuslääkkeitä 😧
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433633- 362304
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321905- 181648
- 171639
- 231578
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai841368- 171322
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko891252