Tätä kysyttiin juuri palstalla. Ja edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Kesä on häiden aikaa, jatketaan keskustelua.
Tässä vastaus:
”Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).
1. Moos. 2:20 käytetty sana "kumppani" merkitsee "ympäröidä, suojella, auttaa". Eeva luotiin Aadamin rinnalle, hänen toiseksi puoliskokseen, hänen avustajakseen ja kumppanikseen. Mies ja nainen tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi. Tämä yhtenäisyys ilmenee kaikkein parhaiten sukupuoliyhteyden fyysisessä liitossa. Uusi testamentti lisää varoituksen tähän yhtenäisyyteen. "He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako" (Matt. 19:6).
Useissa Paavalin epistoloissa viitataan avioliittoon ja kuinka uskovien tulee toimia avioliitossa. Yksi tällainen kohta löytyy 1. Korinttolaiskirjeen 7:stä luvusta ja toinen Efesolaiskirjeestä 5:22-23. Kun näitä tutkitaan yhdessä, nämä kaksi raamatunkohtaa muodostavat Jumalaa miellyttävän avioliiton periaatteiden rungon.
Efesolaiskirjeen kohta on erityisen syvämietteinen ohjeissaan onnelliseen avioliittoon. "Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja" (Ef. 5:22-23). "Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen" (Ef. 5:25). "Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa" (Ef. 5:28-29). "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (Ef. 5:31).
Kun uskova aviomies ja aviovaimo hyödyntävät Jumalan neuvot, muodostuu raamatullinen avioliitto. Raamattuun pohjautuva avioliitto on tasapainoinen. Kristus on siinä yhdessä miehen ja naisen päänä. Raamatun käsitys avioliitosta on kahden henkilön yhteen liittyminen, mikä on myös kuvaus Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan
Mitä Raamattu opettaa avioliitosta? 3.0
29
149
Vastaukset
- Anonyymi
Entä naisesta mieheksi syntyneet yksilöt?
Ja miehestä naiseksi syntyneet?- Anonyymi
Siis trans...
- Anonyymi
Mitä yrität selittää?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität selittää?
Ja mies sanoi.
Se mies ei todellisuudessa tiennyt sanoja millekään asialle, eikä osannut puhua.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität selittää?
Naisen sielu miehen kehossa.
Miehen sielu naisen kehossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisen sielu miehen kehossa.
Miehen sielu naisen kehossa.Mummomuori?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummomuori?
Juuri häneen tuo sopii.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri häneen tuo sopii.
Kuin nyrkki silmään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri häneen tuo sopii.
Niin, mummo on mies tai miessydäminen nainen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mummo on mies tai miessydäminen nainen.
Mies on.
- Anonyymi
Aatamista tapahtui trans Eecaksi!
Huomatkaa- Anonyymi
Tutkituta korvievälisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkituta korvievälisi.
Eevaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkituta korvievälisi.
Mooses. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu"
Anonyymi kirjoitti:
Mooses. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu"
Ja se mies ei tiennyt sanoja millekään asialle, eikä osannut puhua siten.
Raamattu on kirja hölmöille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin kuvasi miten nainen tehtiin hänen kyljestään.
Tuli varmaan sinullekin selväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli varmaan sinullekin selväksi.Kyllä tuli.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli varmaan sinullekin selväksi.Taisi tulla minikokoinen nainen.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Taisi tulla minikokoinen nainen.
Se toinen siellä munasillaan kuvassa!
Etkö yhtään häpeä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se toinen siellä munasillaan kuvassa!
Etkö yhtään häpeä?🤢🤮.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🤢🤮.
Ei lisättävää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuli varmaan sinullekin selväksi.Kyllä. Hyvä teksti.
- Anonyymi
Ievaksi
- Anonyymi
Saako nainen antaa p***ua toisille ennen tätä yhdeksi lihaksi muuttumista?
Saako mies n***ia muita ennen avioliittoa?
Saavatko elää susiparina ennen vihkimistä?
Mua ihmetyttää. Kai raamattu jotain tästä sanoo?
Entäs uusioperheistä, aviorikoksista tai lasten asemasta?- Anonyymi
Lue aloitus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lue aloitus.
Juu, kannattaa, ennenkuin kommentoi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kannattaa, ennenkuin kommentoi.
Ei ne malta kun on kiire intää omiaan.
- Anonyymi
Napsista bamu
- AnonyymiUUSI
Perusteellinen vastaus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932059Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671520YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741289Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361170- 731160
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871074Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1501018Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava243962Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891