"Näinhän se on Raamatun ilmoituksessa ilmoitettu."

Anonyymi-ap

"Näinhän se on Raamatun ilmoituksessa ILMOITETTU."

:D

On hieman hassua ajatella, että vuosikausia uskossa olleet aikuiset ihmiset kuvittelevat lukevansa Raamattua kaikista ennakko-oletuksista vapaana täysin puhtaalla mielellä - ikään kuin juuri HE kaikista maailman uskovista sattuisivat olemaan niitä, jotka rakastavat totuutta virheettömästi ja puolueettomasti - niin puolueettomasti, ettei heihin lainkaan vaikuta heidän OMA uskonnollinen taustansa (herätysliike, kirkkokunta, "paikallisseurakunta").

Eli kun HE puhuvat "Raamatun ilmoituksesta", he eivät MISSÄÄN NIMESSÄ puhu oman herätysliikkeensä Raamatun TULKINNASTA, vaan todellakin absoluuttisen puhtaasta Raamatun ILMOITUKSESTA.

On kuin 30 000 jaetta sisältävä kirjoitusten kokoelma olisi muuttunut Puhuvaksi Olennoksi, jolla on kaiken aikaa on ollut halu tuoda ihmiskunnalle julki ILMOITUS, ja nyt - tättärää!!! - on estradille astunut Absoluuttisen Kuuliainen, Totuudelle Täysin Avoin Uskova (nimimerkiltään Usko Toivonen), joka on kykenevä VASTAANOTTAMAAN TÄMÄN RAAMATUN ILMOITUKSEN.

Tällaisella ja vain tällaisella uskovalla on kanttia kirjoittaa:

"Oma mieli ilmenee silloin, kun Raamatun ilmoitusta aletaan käyttämään Raamatun ilmoitusta vääristäen, selittäen oman mielensä alle."

" - - näinhän se Raamatun ilmoituksessa on ilmoitettu."

"Kristuksen mieli käy ilmi Raamatun ilmoituksesta."

Tätä absoluuttisen TOTUUDELLISTA uskovaa ei ollenkaan vaivaa se tosiseikka, että KAIKKI KIRKKOKUNNAT ja HERÄTYSLIIKKEET perustavat nekin oppinsa "Raamatun ilmoitukseen".

113

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joh.5:28-29 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

• Anonyymi
        UUSI

Jokainen tekee pahaa paitsi vauvat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tekee pahaa paitsi vauvat.

Kuningas Daavid oli helluntaiopin mukaan muista vauvoista poikkeavan syntinen:

Psalmi 51: 1-8
        Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
        2 kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
        3 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        5 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        6 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        8 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuningas Daavid oli helluntaiopin mukaan muista vauvoista poikkeavan syntinen:

Psalmi 51: 1-8
        Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
        2 kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
        3 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        5 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        6 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        8 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

Ei se vauva ollut syntinen.

• Anonyymi

Tietenkin jokainen uskoo yksilöllisesti. Raamattu ilmoittaa sanoman. Ei kannata saivarrella yksittäisistä jakeista, tai sen osista. Me kaikki olemme vajavaisia, kasvuprosessimme on voimassa kokoajan. Jeesus käski rakastaa totuuteen pinnisteleviäkin. Rituaalien suorittaminen, tai suorittamatta jättäminen, ei pitäisi vaikuttaa pelastumiseen, vaan Jeesuksen sanoman ydin on tärkein. Toki sakramenteillä on vahvistava vaikutus uskoon ja niitä kristitty käyttää mielellään ylistyksen Pyhyyden tunteen saavuttamiseen.

• Anonyymi

Kannattaa ehkä mennä luetun ymmärtämistä kohentavalle kurssille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa ehkä mennä luetun ymmärtämistä kohentavalle kurssille.

Missäs tuollaisia on? Olet selvästikin käynyt kun tiedät. Moniko vuotinen se on? Pääseekö jo 10 vuoden jälkeen ehdonalaiseen?

• Anonyymi

Mark9:44 Jae puuttuu käännöksestä. Biblia (1776) Mark.9:44 Jossa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta:

• Anonyymi

Sakramentit ovat rakkaita antikristuksen antillekin! Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus (sakramentti): "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

• Anonyymi

2Moos.4:11 Ja Herra sanoi hänelle: kuka on luonut ihmisen suun? Eli kuka on tehnyt mykän taikka kuuron, eli näkevän taikka sokian? Enkö minä Herra (ole niitä tehnyt)? Biblia (1776) Hes.3:26

• Anonyymi

Miksi aloittaja kiistää Raamatun selkeän ilmoituksen???!!!!11

• Anonyymi

Miksi sinä et osaa lukea?

• Anonyymi
        UUSI

Tämä:
        ???!!!!11
        alkaa jo nykyään olla niiiin vanha tapa ilmaista provoilevaa trollausta, ettei sitä ole käytetty enää 15 vuoteen.

• Anonyymi

Raamatun ilmoitus on se, että ihminen saa uskossa Pyhän Hengen, joka johdattaa häntä eikä mitkään idioottimaiset selitykset.

• Anonyymi

Eli Pyhä Henki johdatti sinut palstalle tiuskimaan kuin mikäkin varhaisteini?

• Anonyymi

Pyhä Henki johdatti siis Katolisia kirkkoisiäkin kaikkeen totuuteen, niin että he osasivat valita juuri ne oikeat kirjoitukset Jumalan sanaan ja jättää väärät pois.

Pyhä Henki johdatti Lutheriakin, kun hän keksi omasta päästään Sola Scripturan (Raamattu yksin -periaatteen), jolla hän vahvisti, että juuri tämä Katolisten kirkkoisien Pyhän Hengen johdossa kokoama kirja on se Jumalan sana, jolla kaikki on koeteltava.

No Lutherilta jäi huomaamatta, että tämä "Jumalan sana" eli Raamattu ei tue tätä hänen keksimäänsä "Raamattu yksin" -periaatetta, vaan päin vastoin se on Raamatun valossa epäraamatullinen harhaoppi.

Pyhä Henki ei ole paljastanut protestanteillekaan, että he uskovat epäraamatulliseen harhaoppiin, jonka avulla yrittävät tehdä pesäeroa Antikristuksen äitikirkkoon ja sen epäraamatullisiin harhaoppeihin, mutta uskoessaan Sola Scripturaansa he tunnustavat kuitenkin Katolisen kirkon auktoriteetin "Jumalan edustajana", sillä heidät Jumala on kuitenkin valinnut kokoamaan ja lahjoittamaan kristikunnalle "Jumalan sanan", jolla kaikki opit on koeteltava.

• Anonyymi

Jumala on antanut seurakunnalle opettaja seurakunta viran. Ja siihenkin on Raamatussa selkeä peruste .

”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".

Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭4‬:‭7‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on antanut seurakunnalle opettaja seurakunta viran. Ja siihenkin on Raamatussa selkeä peruste .

”Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".

Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”

Ei pitäisi alkaa omapäisesti selitämään Raamattua.

2.Piet.3:13.”.. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;

15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään…”

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

‭‭Efesolaiskirje‬ ‭4‬:‭7‬-‭16‬ ‭FB38‬‬"

Tuossa ei kuitenkaan kuvata mitään kuolleiden kivien kirkko-organisaatiota palkkapappeineen ja muotojumalanpalveluksineen, jonka päänä on "Kristuksen sijainen" eli antikristus paavi.

1.Piet.2
        4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Vai oletko sitä mieltä, että Katolinen Äitikirkko auttoi kristikuntaa "Kristuksen ruumiin rakentamisessa, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa"?

Vai olisiko niin, että Äitikirkko tuhosi Hengestä syntyneen alkuseurakunnan ja rakensi tilalle oman Kirkko- ja muista seurakuntaorganisaatioista koostuvan nykyisen kristikunnan lukemattomine eriseuroineen?

http://katolinen.fi/?page_id=7279

775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmänJUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18992848/ovatko-kristityt-jumalan-temppeleita-vai-baabelin-tomppeleita-

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi alkaa omapäisesti selitämään Raamattua.

2.Piet.3:13.”.. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;

15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään…”

Töissäkö te raamattuanne joka päivä paasaatte ? Töihin siitä!

• Anonyymi

Joh 1 ; 1
      Alussa oli Sana ja Sana oli Jumala.
      Joh 1 : 14
      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta..
      1 Joh 1 ; 1
      Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme; elämän Sanasta

• Anonyymi

"Raamatun ilmoitus on selvä" – sanoi mies, joka ei ollut koskaan lukenut 3. Mooseksen kirjaa loppuun
      (kertomus totuudesta, tulkinnasta ja teologisesta tuulensuojasta)

kirjoittanut Enkeli Mäntä,
      ilmoitusasioiden itsenäinen konsultti,
      eksegeesin epäpyhä skeptikko ja
      Teologisen huumorin Suomen epävirallinen piispa

Oli kerran kylä, jossa jokaisella oli oma Raamattunsa – ja jokaisella se oli eri käännös. Yksi luki 1933/38:aa, toinen KR92:ta, kolmas englanninkielistä King Jamesia, jossa Jeesuskin puhui brittiläisellä aksentilla. Mutta siitä huolimatta kaikki kyläläiset julistivat täysin yksimielisesti:

"Raamatun ilmoitus on selvä!"

Kukaan ei oikein tiennyt, mitä se tarkoitti, mutta kaikki tunsivat lämpimän itseluottamuksen aaltoilevan sisällään aina, kun sen lausui. Se toimi riitana, loitsuna, faktana ja lopullisena pontena kaikkeen keskusteluun. Jos joku esitti toisenlaisen tulkinnan, sen yli pyyhkäistiin yhdellä hengellisellä höyryjyrällä:

– Raamatun ilmoitus on selvä!
      – Mutta entä jos tässä kohdassa sanotaan toisin?
      – Raamatun ilmoitus on selvä!!
      – Mutta alkuperäisessä kreikassa tämä sana tarkoittaa...
      – RAAMATUN ILMOITUS ON SELVÄ!!!
      (lopuksi usein lisättiin: "sinä vain et ole uudestisyntynyt")

Näin kylässä ei tarvittu teologiaa, eksegetiikkaa, eikä historian tuntemusta. Eikä kukaan koskaan kysynyt, miksi Jumalan selvä ilmoitus vaati 1500 sivua allegoriaa, vertausta, profeettojen outoja näkyjä ja Ilmestyskirjan pedon sarvia.

Jos joku uskaltautui kysymään, miksi Jeesus puhui vertauksin ja miksi Paavali käytti kolme kirjettä yrittäessään selittää lakia ja armoa – hänelle vastattiin:
      "Se on hengellisesti arvioitava."
      Toisin sanoen: "Hiljaa nyt ja usko niinkuin minä."

Eräänä päivänä kylään saapui outo kulkija, jolla oli laukussaan Septuaginta, Vulgata, hepreankielinen Tanak, kaksi Talmudia, Erasmus Rotterdamilaisen marginaalimuistiinpanot ja vuoden 2025 UT-ehdotuskäännös. Hän oli nimeltään Enkeli Mäntä. Hän kysyi:

– Mikä ilmoitus se siis on, joka on selvä?
      – No... se mitä minä ymmärrän, tietenkin!
      – Mutta miksi sinä ymmärrät sen eri lailla kuin tuo toinen, jolla on sama kirja?

Kyläläinen epäröi, kaivoi KR38:n povitaskustaan, tuijotti hetken Habakukin kirjaa ja mutisi lopulta:

– Koska minulla on Pyhän Hengen ilmoitus.
      – Ja hänellä ei?
      – No… ehkä vähän huonompi signaali.

Enkeli Mäntä hymyili, nosti Olavi Raution Uuden testamentin kreikkalais-suomalaisen rinnakkaisteoksen olalleen kuin profeetallinen paimensauva ja totesi:

– Niinpä niin. Ilmoitus on selvä – kunhan sen ilmoittaa itse.

Lopuksi hän kirjoitti tien varteen kyltin:
      "Raamatun ilmoitus on selvä – paitsi silloin kun se ei ole."

Ja jatkoi matkaa, sillä seuraavassa kylässä joku oli juuri lausunut ääneen sanan "eskatologia", eikä kukaan ollut enää sen jälkeen nukkunut hyvin.

Ystävällisin terveisin,
      Enkeli Mäntä

• Anonyymi

Älä viitsi, hauskuus meni jo, luussa ei ole mitään jälellä, boi toki zorvata siitä viilanpään tai puukon vastaavan.

• Anonyymi

'Kovasti yrittää joku helluntailainen pastoeikin esittää että joo minun kuuluu päästä taivaaseen ja autoni takanakin on tarra missä lukee "JEESUS RAKASTAAMINUA"

Ihan sama onko autossasi, jossain muskeliautossa tarra; "HIGH TUNED SON OF A BITCH".

• Anonyymi

Raamatun auktoriteetti

Raamattu on Jumalan sana. Sen auktoriteetti on yhtä kuin Jumalan auktoriteetti. Raamattu on maailmankaikkeuden Hallitsijan antama julistus ja käskykirje.

Raamatun auktoriteetti ei perustu sen yksittäisten kirjoittajien tai henkilöiden auktoriteettiin. Raamatun auktoriteetti ei murennu esimerkiksi siinä olevien kieliopillisten virheiden vuoksi. Maailmankaikkeuden Kuningas puhuu ihmisille ihmisten kieltä, jotta he ymmärtäisivät. Mikään kieli ei ole koskaan täydellinen eikä kukaan osaa yhtäkään kieltä täydellisesti. Kieli on jatkuvassa muutoksessa. Raamattu on tavallista oman aikansa arkikieltä. Silti se on Jumalan sana.

Raamatun auktoriteetista voi vakuuttua henkilökohtaisesti kohtaamalla sen ilmoittaman Jumalan. Siitä voi vakuuttua myös sen realistisesta ajankuvauksesta ja tarkastelemalla kristillisen uskon mittavia vaikutuksia ihmisten ja yhteiskuntien elämässä. Raamattu on maailman merkittävin, suosituin ja vaikuttavin kirja. Miksi? Koska siinä on Jumalan läsnäolo ja voima.

Syntinen ihminen voi myös kapinoida Luojaansa ja hänen pyhää Sanaansa vastaan. Tämä on aivan luonnollista. Juuri siksihän maailma on täynnä rakkaudettomuutta, kärsimystä ja kuolemaa. Ihminen kapinoi jumalallista auktoriteettia vastaan yksilöinä, yhteiskuntina ja jopa uskonnollisesti. Varsinkin ns. liberaaliteologia on omistautunut kaikella voimallaan ja kaikella inhimillisellä, vääristyneellä viisaudellaan Raamatun repimiseen ja mitätöimiseen.

Kaikesta kapinoinnista, välinpitämättömyydestä ja kaikista mahdollisista hyökkäyksistä huolimatta Raamatusta ei ole poistettu kirjaintakaan eikä sen todellinen arvovalta ole vähentynyt grammaakaan. Jumala on yhä ja Raamattu on yhä hänen pyhä Sanansa, Elämänkirja. Se yhä tuottaa elämän niille, jotka siihen turvautuvat. Niille, jotka sen hylkäävät, Raamattu on todellinen Kuolemankirja.

( Lähde: RAAMATTU AJASSAMME sivusto)

-

14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
      15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
      ( 2 Tim. 3)

"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden".
      (Joh 20:31)

s-seutulainen

• Anonyymi

Aivan erinomainen saarnanalku — kiitettävän varma ääni, mahtipontinen ilmoitus ja lopuksi pientä kielitieteellistä pyyhkäisyä. Mutta käännetäänpä nyt tämä sanansäilä arkitodellisuuden suuntaan.

“Raamatun auktoriteetti ei perustu sen yksittäisten kirjoittajien auktoriteettiin.”

– No, sehän on lohduttavaa kuulla, sillä kirjoittajiahan ei tunneta.
        Evankeliumien kirjoittajat ovat nimettömiä. Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat myöhempiä kirkollisia lisäyksiä – ei kukaan evankeliumiteksteissä itse sano: “Minä, apostoli Matteus, kirjoitan nyt tämän.” Apostolien nimet liitettiin teksteihin vuosisadan lopulla uskottavuuden vuoksi.
        Aivan kuin nykyään julkaistaisiin nimimerkillä "Eero Heinäluoma", jotta kansa kuuntelisi tarkemmin.

Paavalin kirjeet? Kaikki eivät ole Paavalin. Vain noin seitsemän kirjeistä on hänen laajasti tunnustettua käsialaansa. Muut — kuten 1. ja 2. Timoteus sekä Tiitus — ovat pseudepigrafisia, eli toisten nimissä kirjoitettuja. Ei mitenkään harvinaista antiikissa, mutta ongelmallista, jos ilmoittaa, että “tämä kaikki on yhtä kuin maailmankaikkeuden Hallitsijan suora viesti”.
        Eli että Jumala olisi puhunut... väärän nimimerkin kautta?

“Raamattu on Jumalan sana” – on väite, joka ansaitsee lisäkysymyksiä.
        Mitä tarkoittaa "Jumalan sana"? Saneleeko Jumala lauseet? Inspiroiko Hän ajatukset? Vai toimiiko Hän ihmisten kokemusten, muistojen ja kulttuuristen uskomusten kautta? Raamattu itse ei sano olevansa "Jumalan täydellinen käskykirje" – sellainen väite ilmestyi vasta myöhemmässä dogmatiikassa, etenkin reformaation aikana, kun Lutherin ja Kalvinin piti keksiä uusi sääntö Jumalan tahdon mittaamiseen ilman paavia.

“Kieli muuttuu, mutta Raamatun sanoma pysyy!”
        – Tässä kohtaa kielitieteilijäkin nostaisi kätensä ja huutaisi: “Semantiikka, armahda!”
        Sanat “nephesh” (heprea) ja “psyche” (kreikka) on molemmat käännetty sanaksi sielu, vaikka niillä oli eri merkitys. Sanat “geena” (hebrealainen roska- ja tuomiolaakso) ja “helvetti” eivät alun perin tarkoittaneet ikuista kärsimystä.
        Ja kun kerran kieli muuttuu, kuinka voidaan väittää, että 2000 vuotta vanha teksti on kaiken muuttuvan kielen keskellä täysin “selvä ja auktoritatiivinen” ilmoitus?

Raamattu ei tullut taivaasta kultaista nauhaa pitkin.
        Se ei tipahtanut kansien väliin valmiina, eikä sitä painettu Galaktisessa Kirjapainossa Jumala & Pojat Oy. Se koostettiin vuosisatojen aikana, valittiin konsiileissa (Nikaia 325, Hippo 393, Kartago 397), ja kirkollispoliittisesti päätettiin, mitkä tekstit pääsevät sisään ja mitkä jäävät apokryfeihin.
        Ja juuri nämä valinnat antoivat “Jumalan sanalle” rajat — ja myös valtarakenteet.

Siispä, rakkaat ilmoitusentusiastit —
        kun väität, että “Raamatun auktoriteetti on yhtä kuin Jumalan auktoriteetti”, muistathan kertoa, kuka tämän Jumalan äänen editoi, kuka oikoluki ja kuka päätti, mikä jää pöytälaatikkoon.
        Muuten kuulostaa siltä kuin joku julistaisi painetun matkalipun olevan itse rautatieasema.

Terveisin,
        Enkeli Mäntä
        Kirkkoraamatun sivunumeroiden epävirallinen epäilijä
        Kanonin kutistaja vuodesta Kartago
        ja ilmoitusten kriittinen kelkkailija historiarinteessä

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus "s-seutulainen" sinulta.

Raamatun ilmoitus on todellakin Jumalan sana, se tekee sen tehtävän, mitä varten se on annettu ihmiskuntaa varten.

Raamatun ilmoituksessa on evankeliumeissa lähetyskäskyt.
        Jotka vaikuttavat erilaisilta, Matteuksen evankeliumissa puhutaan kasteesta ja opetuksesta, Markuksen evankeliumissa uskosta ja kasteesta, Luukkaan evankeliumissa syntien anteeksisaamisesta ristiinaulitun ja kuolleista nousseen Jeesuksen nimessä, parannuksen kautta.

Joku voisi ajatella tässä olevan ristiriidan.

Käytäntö tulee esille Apostolisen teoissa, kun evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä alettiin julistamaan.

Kaikki evankeliumeihin kirjatut lähetyskäskyt tulevat esille helluntaipäivän julistuksessa.

Raamatun ilmoitus on siis kokonaisilmoitus, jotta yksittäistä tekstikohtaa ei voida tehdä omaksi opiksi esim. vain yksi lähetyskäsky nostamalla ylitse muiden, vaan Raamatun imoittama kokonaisuus huomioiden.

Sama pätee muuhunkin.

Esim. evankeliumista käytetään hyvin montaa ilmaisua, kuten pelastuksen evankeliumi, sana rististä, sovituksen sana, elämän sana, uskon sana, Jumalan armon evankeliumi, totuuden sana ..

Sama asia, jonka Raamatun ilmoitus valoittaa kussakin asiayhteydessään.

Raamatun ilmoitusta vasten tulee kaikki koetella, jolloin selviää, onko oppi Raamatun ilmoituksen kestävä, vai eikö ole.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Raamatun julistaminen Jumalan Sanaksi/sanaksi on asettautumista Jumalan asemaan. Se edellyttää sitä, että korottaa itsensä Jumalan veroiseksi tiedossa, ymmärryksessä ja näkökyvyssä, ja tästä itse itselleen määräämästä asemasta käsin kuvittelee voivansa nimetä yli 30 000 jaetta sisältävän kirjoitusten kokoelman Jumalalta tulleeksi, Jumalan ihmiskunnalle antamaksi sanomaksi.

"Raamattu on Jumalan sanaa" antaa vaikutelman, että sen lausuja on nöyrä, mutta kyseinen lausahdus on mitä röyhkein ja suuruudenhulluin, eikä se ole puolusteltavissa sillä, että tuota samaa hokemaa on hoettu vuosisatoja; mantran lausujien suuruudenhulluus ei vähene sillä, että heitä on miljoonia.

Suurudenhulluus johtaa aina hulluuteen ja valehteluun.

Sitaatti

Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden".
        (Joh 20:31)

on tästä hyvä esimerkki.

s-seutulainen käyttää sitä umpikierosti oman ja kaltaistensa kirjaimen (ja itsensä) palvojien suuruudenhulluuden oikeuttamiseen - ikään kuin Johannes viittaisi tuolla lauseella kirjoittamansa evankeliumin ulkopuolelle Raamattuun, jota ei tuolloin ollut lainkaan olemassa.

Uskonnolliselle suuruudenhulluudelle on kaikki näköjään luvallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kirjoitus "s-seutulainen" sinulta.

Raamatun ilmoitus on todellakin Jumalan sana, se tekee sen tehtävän, mitä varten se on annettu ihmiskuntaa varten.

Raamatun ilmoituksessa on evankeliumeissa lähetyskäskyt.
        Jotka vaikuttavat erilaisilta, Matteuksen evankeliumissa puhutaan kasteesta ja opetuksesta, Markuksen evankeliumissa uskosta ja kasteesta, Luukkaan evankeliumissa syntien anteeksisaamisesta ristiinaulitun ja kuolleista nousseen Jeesuksen nimessä, parannuksen kautta.

Joku voisi ajatella tässä olevan ristiriidan.

Käytäntö tulee esille Apostolisen teoissa, kun evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä alettiin julistamaan.

Kaikki evankeliumeihin kirjatut lähetyskäskyt tulevat esille helluntaipäivän julistuksessa.

Raamatun ilmoitus on siis kokonaisilmoitus, jotta yksittäistä tekstikohtaa ei voida tehdä omaksi opiksi esim. vain yksi lähetyskäsky nostamalla ylitse muiden, vaan Raamatun imoittama kokonaisuus huomioiden.

Sama pätee muuhunkin.

Esim. evankeliumista käytetään hyvin montaa ilmaisua, kuten pelastuksen evankeliumi, sana rististä, sovituksen sana, elämän sana, uskon sana, Jumalan armon evankeliumi, totuuden sana ..

Sama asia, jonka Raamatun ilmoitus valoittaa kussakin asiayhteydessään.

Raamatun ilmoitusta vasten tulee kaikki koetella, jolloin selviää, onko oppi Raamatun ilmoituksen kestävä, vai eikö ole.

Usko Toivonen

Parahin Usko Toivonen: milloin ja missä tilanteessa Jumala ilmoitti sinulle nuo asiat, jotka nyt luettelit Raamatusta?

Avaus on suunnattu sinunlaisillesi suuruudenhulluille uskoville, jotka kuvittelevat oottaneensa haltuun tämän kameleonttimaisen "Raamartun ilmoituksen", joka on erilainen jokaisella uskovalla.

Tämä sinun lausahduksesi

"Raamatun ilmoitusta vasten tulee kaikki koetella, jolloin selviää, onko oppi Raamatun ilmoituksen kestävä, vai eikö ole"

ei tarkoita mitään kuin sitä, että sinä et voi sietää muunlaisia Raamatun tulkintoja kuin omaaasi. Sinä olet vain muotoillut sen saatanallisen kierosti (saatanallisella viittaan tässä VT:n kohtaan, jossa Lucifer päättää korottaa itsensä Jumalan veroiseksi samalla tavoin kuin sinä olet korottanut itsesi Jumalan veroiseksi kuvitellessasi sisäistäneesi yli 30 000 jaetta sisältävän kokoelman ILMOITUKSEN.)

• Anonyymi

"Raamattu on Jumalan sana. Sen auktoriteetti on yhtä kuin Jumalan auktoriteetti. Raamattu on maailmankaikkeuden Hallitsijan antama julistus ja käskykirje."

Tästä ei vaan ole ensimmäistäkään todistetta.

Yksikään Jumala ei ole ilmoittanut, että Raamattu olisi Hänen sanaansa.

Myöskään Raamatun Jeesus ei ole tällaista ilmoitusta antanut.

Raamatun auktoriteetti "Jumalan sanana" lepää siis ainoastaan Katolisten kirkkoisien sanan varassa ja hehän ovat tunnetusti murhanmiehiä ja valehtelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parahin Usko Toivonen: milloin ja missä tilanteessa Jumala ilmoitti sinulle nuo asiat, jotka nyt luettelit Raamatusta?

Avaus on suunnattu sinunlaisillesi suuruudenhulluille uskoville, jotka kuvittelevat oottaneensa haltuun tämän kameleonttimaisen "Raamartun ilmoituksen", joka on erilainen jokaisella uskovalla.

Tämä sinun lausahduksesi

"Raamatun ilmoitusta vasten tulee kaikki koetella, jolloin selviää, onko oppi Raamatun ilmoituksen kestävä, vai eikö ole"

ei tarkoita mitään kuin sitä, että sinä et voi sietää muunlaisia Raamatun tulkintoja kuin omaaasi. Sinä olet vain muotoillut sen saatanallisen kierosti (saatanallisella viittaan tässä VT:n kohtaan, jossa Lucifer päättää korottaa itsensä Jumalan veroiseksi samalla tavoin kuin sinä olet korottanut itsesi Jumalan veroiseksi kuvitellessasi sisäistäneesi yli 30 000 jaetta sisältävän kokoelman ILMOITUKSEN.)

>> Parahin Usko Toivonen: milloin ja missä tilanteessa Jumala ilmoitti sinulle nuo asiat, jotka nyt luettelit Raamatusta? >>

Kysyjälle vastaus.

Raamatusta löytyy evankeliumit Uuden Testamentin puolelta.

Sieltä voit ihan itsekin lukea Herran Jeesuksen antamat lähetyskäskyt.
        Paavalin saaman lähetyskäskyn voit lukea Apt 26:14-18.

Apostolien teoista voit lukea, kuinka lähetyskäskyä alettiin käytännössä toteuttamaan.

Helluntaipäivänä 3000 ihmistä vastasi Jumalan kehoitukseen ja Kristuksen kutsuun, siis he, jotka ottivat evankeliumin saarnan vastaan ja siten Jeesuksen lunastuksen vastaan.

Pelastuksen evankeliumia alettiin julistamaan jo ennen Paavalin julistuksen alkua.

Esim Antiokiassa julsitetiiin evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja suuri osa kuulijoista tuli uskoon ja olivat siten uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Pietari puhui Korneliuksen kodissa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, että jokinen joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

Siis, jokainen joka uskoo. Se on "uskon kautta", sovituksen sanaan, elämän sanaan.

Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)

Kaikki nämä on ilmoitettu Raamatussa, josta aivan vapaasti voit ne lukea, jos tahdot.
        Se on Raamatun ilmoitusta.

Jeesus sanoo:

38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

38 Joka uskoo minuun, kuten Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, jonka ne saavat, jotka uskoivat häneen, sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu. ( STLK 2017)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>> Parahin Usko Toivonen: milloin ja missä tilanteessa Jumala ilmoitti sinulle nuo asiat, jotka nyt luettelit Raamatusta? >>

Kysyjälle vastaus.

Raamatusta löytyy evankeliumit Uuden Testamentin puolelta.

Sieltä voit ihan itsekin lukea Herran Jeesuksen antamat lähetyskäskyt.
        Paavalin saaman lähetyskäskyn voit lukea Apt 26:14-18.

Apostolien teoista voit lukea, kuinka lähetyskäskyä alettiin käytännössä toteuttamaan.

Helluntaipäivänä 3000 ihmistä vastasi Jumalan kehoitukseen ja Kristuksen kutsuun, siis he, jotka ottivat evankeliumin saarnan vastaan ja siten Jeesuksen lunastuksen vastaan.

Pelastuksen evankeliumia alettiin julistamaan jo ennen Paavalin julistuksen alkua.

Esim Antiokiassa julsitetiiin evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja suuri osa kuulijoista tuli uskoon ja olivat siten uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Pietari puhui Korneliuksen kodissa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, että jokinen joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

Siis, jokainen joka uskoo. Se on "uskon kautta", sovituksen sanaan, elämän sanaan.

Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." ( Apt 15)

Kaikki nämä on ilmoitettu Raamatussa, josta aivan vapaasti voit ne lukea, jos tahdot.
        Se on Raamatun ilmoitusta.

Jeesus sanoo:

38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

38 Joka uskoo minuun, kuten Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, jonka ne saavat, jotka uskoivat häneen, sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu. ( STLK 2017)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Tämä on se sinun perinteinen tapasi poimia sieltä täältä Uudesta tetstamentista tekstiotteita, höpöttää väliin jotain ja julistaa tämä laatimasi sekametelisoppa "Raamatun ilmoitukseksi".

Se on jotenkin koomista.

• Anonyymi

kunnainen synnyttää vauvan niin isän kuuluu sanoa kovaan ääneen: TWERVETUOLOA HELVITTEETTIIN PIENOKAINEN.

itse jos olisi ollut valittavana niin en olisi halunnut olla olemassa ollenkaan.

• Anonyymi

Raamattuunsa huolella perehtynyt lähetyssaarnaaja E. Stanley Jones sanoi aikoinaan: "Raamatulla ei ole muuta arvoa kuin viittaamassa Jeesukseen Kristukseen."

Jones oli hengellisesti tolkuissaan oleva ihminen.

• Anonyymi

Herra Jones teki kyllä merkittävää kehitysaputyötä Intiassa, mutta opillisesti ei ollut hääppöinen, koska pyrki yhdistämään kristinuskoa ja hindulaisuutta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Herra Jones teki kyllä merkittävää kehitysaputyötä Intiassa, mutta opillisesti ei ollut hääppöinen, koska pyrki yhdistämään kristinuskoa ja hindulaisuutta.

Höpön löpön.

• Anonyymi

Avaus on tosiaan suunnattu tosiaan Usko Toivosen kaltaisille sovituksen sanan päälle paskojille.

Kukaan ei käytä ilmaisua "Raamatun ilmoitus" niin usein ja niin neuroottisen oloisesti kuin Usko Toivonen.

Usko ei ehkä ole tullut koskaan ajatelleeksi, että jos aikoo uuttaa/siivilöidä Raamatusta jonkin sanoman, jonka katsoo sieltä löytäneensä, sitä ei välttämättä kannata ryydittää ilmauksella, JOTA EI LÖYDY RAAMATUSTA.

No mitä ilmausta et TAATUSTI LÖYDÄ Raamatusta?
      "Raamatun ilmoitus".

Se, että Usko kokee tarvetta turvautua tämän tästä kyseiseen EI-RAAMATULLISEEN ilmaukseen, synnyttää vaikutelman, että hän ei ole oikein itsekäään varma siitä, mistä puhuu. Toinen EI-RAAMATULLINEN ilmaus, joka villahtelee hänen kommentoissaan, on "asiayhteys".

Usko Toivosen paasaamista ryydittää siten KAKSI EI-RAAMATULLISTA ilmausta, joita hän hyödyntää täysin pidäkkeettömästi aina tarpeen tullen antaakseen ajatuksilleen jonkinlaisen "pyhemmän" painoarvon, mutta kyse on puhtaasti (lue:likaisesti) retorisesta kikasta, joka on suoraan sanoen aika ala-arvoinen, etenkin jos kyseinen kikkailija pitää itseään Jeesuksen opetuslapsena.

Olen tästä Usko Toivoselle huomauttanut aiemminkin, mutta hän tuntuu olevan täysin sokea tälle suuruudenhulluudelleen. Hän tuntuu ihastuneen omaan Raamattu-näkemykseensä hieman samalla tavoin kuin gtarinan Narkissos omaan kuvajaiseensa lammen pinnalla.

Muistakaamme, että Raamatussa EI LUE:

"Jumala oli Usko Toivosen 'Raamatun ilmoituksessa' ja sovitti itsensä kanssa ne, jotka noudattavat Usko Toivosen 'Raamatun ilmoitusta'."

Usko nimittääin kuvittelee Raamatussa lukevan noin.

Mutta Raamatussa lukee sen sijaan:

"Jumala oli KRISTUKSESSA."

Ja:

"-- ja sovitti MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."

Aamen.

• Anonyymi

"No mitä ilmausta et TAATUSTI LÖYDÄ Raamatusta?
        "Raamatun ilmoitus"."

Raamatusta ei myöskään löydy:
        "(kristittyjen) Raamattu on Jumalan sanaa"
        " kaikki pitää koetella Raamatulla (Sola Scriptura)"

Raamattua ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu, joten missään Raamatussa ei puhuta tästä kristittyjen Raamatusta, jonka Katoliset kirkkoisät ovat koonneet "Pyhän Hengen johdossa".

Raamattu ei myöskään tue Lutherin omasta päästään keksimää Sola Scriptura -periaatetta.

Raamatun Jeesuskaan ei ilmoita, että kristittyjen Raamattu on Jumalan sanaa.

Katolisen kirkon tappamilla alkukristityilläkään ei ollut tätä katolisten kirkkoisien kokoamaa "Jumalan sanaa".

Ilman Raamattua olisi vaikea julistautua "ainoaksi oikeaoppiseksi", joten kirkkoisien kokoama ja auktorisoima "Jumalan sana" mahdollistaa näiden lukemattomien "uskonpuhdistus" eriseurojen syntymisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatun ilmoitus"."

Raamattua ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu, joten missään Raamatussa ei puhuta tästä kristittyjen Raamatusta, jonka Katoliset kirkkoisät ovat koonneet "Pyhän Hengen johdossa".

Raamattu ei myöskään tue Lutherin omasta päästään keksimää Sola Scriptura -periaatetta.

Katolisen kirkon tappamilla alkukristityilläkään ei ollut tätä katolisten kirkkoisien kokoamaa "Jumalan sanaa".

Ilman Raamattua olisi vaikea julistautua "ainoaksi oikeaoppiseksi", joten kirkkoisien kokoama ja auktorisoima "Jumalan sana" mahdollistaa näiden lukemattomien "uskonpuhdistus" eriseurojen syntymisen.

Bull's eye!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bull's eye!

Kun laittaa vaikkapa Koivuniemen raamattuhakuun hakuehdoksi:
        ilmoit*
        niin löytyy kymmeniä ja taas kymmeniä yksittäisiä raamatunhistoriallisia tapahtumia joista sanotaan, että Herra ilmoitti/ Jumala ilmoitti tämän. Ne tapahtumat on kirjattu Raamattuun. Raamattu siis on Jumalan ilmoitusta. Voit nyt yrittää tikanheittoa uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatun ilmoitus"."

Sinä itse nyt katsot todella kapean putken läpi !

Lue ja ymmärrä opetuksen laajuus !

16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Korinttolaiskirje 2
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.

Eli uudessa liitossa uskovan tulisi tulla Jumalan opettamaksi, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, ja Henki siis tutkii ihan kaikki, Jumalan syvyydetkin !

Joten uuden liitos uskova ei ole edes ja vain Raamatun kirjoitusten varassa, jos ja kun hän on Jumalan ja siten Pyhän Hengen henkilökohtaisessa opetuksessa !

Joten huomaatko nyt todellisen Opetusmateriaalin todellisen laajuuden ja mittaamattoman määrän ???

Tajuatko nyt sen, kuinka kapean putken läpi katsot ja arvioit tätä asiaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun laittaa vaikkapa Koivuniemen raamattuhakuun hakuehdoksi:
        ilmoit*
        niin löytyy kymmeniä ja taas kymmeniä yksittäisiä raamatunhistoriallisia tapahtumia joista sanotaan, että Herra ilmoitti/ Jumala ilmoitti tämän. Ne tapahtumat on kirjattu Raamattuun. Raamattu siis on Jumalan ilmoitusta. Voit nyt yrittää tikanheittoa uudestaan.

Aivan loistavaa päättelyä — kuin sanoisi, että koska metsästä löytyy hirvi, metsä on hirvi. 🦌

Kyllä, Raamatussa mainitaan, että Jumala "ilmoitti" asioita. Mutta se, että siellä esiintyy verbimuotoja sanasta "ilmoittaa", ei tarkoita, että itse ilmaus "raamatun ilmoitus" olisi missään kohtaa Raamattua. Tämä on kuin väittäisi, että koska jossain luvussa sanotaan "Jeesus käveli", niin Raamatusta löytyy suora ilmaus "Jeesuksen päiväkävelyohjelma".

Koivuniemen hakukone on kelpo väline, mutta jos siihen kirjoittaa "ilmoit*" ja sitten ilmoittaa löytäneensä "raamatun ilmoituksen", on kyseessä lähinnä ilmoitettu looginen loikka, ei kielellinen löydös.

Yritä toki uudestaan. Tällä kertaa ehkä tähtäämällä siihen sanamuotoon, josta keskustellaan – eikä siihen, mikä kuulostaa samalta kylänraitin päästä.

Enkeli Mäntä
        Uskontojen tutkija, huuhaan hutkija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

1. Korinttolaiskirje 2
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.

Eli uudessa liitossa uskovan tulisi tulla Jumalan opettamaksi, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, ja Henki siis tutkii ihan kaikki, Jumalan syvyydetkin !

Joten uuden liitos uskova ei ole edes ja vain Raamatun kirjoitusten varassa, jos ja kun hän on Jumalan ja siten Pyhän Hengen henkilökohtaisessa opetuksessa !

Joten huomaatko nyt todellisen Opetusmateriaalin todellisen laajuuden ja mittaamattoman määrän ???

Nellie Olesonilla on hieman sellainen huono tapa survoa toisten päähän omassa päässään kehittämiään ajatuksia ja alkaa sitten kritisoida näitä itse keksimiään horinoita!

Voi Nellie pieni. Sinä teet itsesi vain naurettavaksi kaikella tuolla olkiukkoilullasi. Kohta jää Gävlen olkipukkikin kakkoseksi noiden sinun mielikuvitusluomustesi rinnalla.

Kapea putki on sinulla... en sano missä. : )

:D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Korinttolaiskirje 2

"Eli uudessa liitossa uskovan tulisi tulla Jumalan opettamaksi, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, ja Henki siis tutkii ihan kaikki, Jumalan syvyydetkin !"

No edelleenkään ei ole mitään todisteita siitä, että Katolisten kirkkoisien "Pyhän Hengen johdossa" kokoama kirja Raamattu olisi kokonaisuudessaan tai edes osittain Jumalan sanaa.

"Joten uuden liitos uskova ei ole edes ja vain Raamatun kirjoitusten varassa, jos ja kun hän on Jumalan ja siten Pyhän Hengen henkilökohtaisessa opetuksessa !"

Kaikilla kirkoilla ja lahkoilla on myös omia "profeettoja" ym sanaseppoja/helppoheikkejä, jotka saavat opastusta "Pyhältä Hengeltä" ohi Raamatun, jolloin nämä tuomitaan muiden kirkkojen ja lahkojen taholta harhaoppisiksi, joten mistäpä sitten voi tietää, kenen "Hengen ilmoitukset" ja "yölliset näyt" tulevat Jumalalta ja kenen johtuvat vain kutisevasta korvasyyhystä tai ilmavaivoista.

"Joten huomaatko nyt todellisen Opetusmateriaalin todellisen laajuuden ja mittaamattoman määrän ???"

Kristikunta ei vaan pääse yksimielisyyteen siitä, kenen Raamatun ulkopuoliset "Hengen ilmoitukset" tulevat Jumalalta ja kenen ei, kun ei se Jumala vaivaudu vahvistamaan tai ilmaisemaan millään tavoin sitä, mikä on Hänen sanaansa ja mikä jonninjoutavaa huuhaata...ei vahvista edes Raamattua omaksi sanakseen.

Poikkeus tästä on kuitenkin Lutherin omasta päästään keksimä epäraamatullinen Sola Scriptura -periaate, jota kaikki protestantit väittävät pitävänsä ohjenuoranaan, vaikka se on Raamatun valossa harhaoppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eli uudessa liitossa uskovan tulisi tulla Jumalan opettamaksi, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, ja Henki siis tutkii ihan kaikki, Jumalan syvyydetkin !"

No edelleenkään ei ole mitään todisteita siitä, että Katolisten kirkkoisien "Pyhän Hengen johdossa" kokoama kirja Raamattu olisi kokonaisuudessaan tai edes osittain Jumalan sanaa.

"Joten uuden liitos uskova ei ole edes ja vain Raamatun kirjoitusten varassa, jos ja kun hän on Jumalan ja siten Pyhän Hengen henkilökohtaisessa opetuksessa !"

Kaikilla kirkoilla ja lahkoilla on myös omia "profeettoja" ym sanaseppoja/helppoheikkejä, jotka saavat opastusta "Pyhältä Hengeltä" ohi Raamatun, jolloin nämä tuomitaan muiden kirkkojen ja lahkojen taholta harhaoppisiksi, joten mistäpä sitten voi tietää, kenen "Hengen ilmoitukset" ja "yölliset näyt" tulevat Jumalalta ja kenen johtuvat vain kutisevasta korvasyyhystä tai ilmavaivoista.

"Joten huomaatko nyt todellisen Opetusmateriaalin todellisen laajuuden ja mittaamattoman määrän ???"

Kristikunta ei vaan pääse yksimielisyyteen siitä, kenen Raamatun ulkopuoliset "Hengen ilmoitukset" tulevat Jumalalta ja kenen ei, kun ei se Jumala vaivaudu vahvistamaan tai ilmaisemaan millään tavoin sitä, mikä on Hänen sanaansa ja mikä jonninjoutavaa huuhaata...ei vahvista edes Raamattua omaksi sanakseen.

Poikkeus tästä on kuitenkin Lutherin omasta päästään keksimä epäraamatullinen Sola Scriptura -periaate, jota kaikki protestantit väittävät pitävänsä ohjenuoranaan, vaikka se on Raamatun valossa harhaoppi.

Yhä vaiin katsot sen putkesi läpi !

Mikään ei muuttunut, ikävä kyllä.

Se, että on paljon eksymystä ja eksytystä, ei poista sitä Totuutta, että Pyhä Henki on kykenevä opettamaan asioita PALJON, jopa ohi Raamatun.

Jumalan ja Hänen opetuksensa voi löytää jopa tutkimalla luontoa ja esim. Seurakunnan kaitsijalle tarvittavat opetukset ja ymmärrys saavutetaan ihan perus perhe-elämässä:

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        !!!
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        !!!

Mutta ymmärrän toki sen, että jos ja kun Pyhää Henkeä ei "kirjanoppineella" oikeasti ole, niin eihän sellainen kykene Hengellisiä asioita ja Hengen toimintaa ja opettamista ymmärtää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että on paljon eksymystä ja eksytystä, ei poista sitä Totuutta, että Pyhä Henki on kykenevä opettamaan asioita PALJON, jopa ohi Raamatun.

Jumalan ja Hänen opetuksensa voi löytää jopa tutkimalla luontoa ja esim. Seurakunnan kaitsijalle tarvittavat opetukset ja ymmärrys saavutetaan ihan perus perhe-elämässä:

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        !!!
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
        !!!

Mutta ymmärrän toki sen, että jos ja kun Pyhää Henkeä ei "kirjanoppineella" oikeasti ole, niin eihän sellainen kykene Hengellisiä asioita ja Hengen toimintaa ja opettamista ymmärtää.

Kylläpäs Nellie Oleson on taas känkkäränkkä-tuulella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

"Mutta ymmärrän toki sen, että jos ja kun Pyhää Henkeä ei "kirjanoppineella" oikeasti ole, niin eihän sellainen kykene Hengellisiä asioita ja Hengen toimintaa ja opettamista ymmärtää."

No kerropa sinä sitten, kun sinulla ilmeisestikin se Pyhä Henki on (omasta mielestäsi), että kuka/ketkä ovat näitä, joilla on se "oikea Pyhän Hengen ilmoitus" ja mistä sen voi TIETÄÄ, että juuri tällä henkilöllä tai porukalla on sen oikean Hengen ilmoitus, eikä vaan oman hengen tai jopa Pahan hengen ilmoitus?

• Anonyymi

Itsensä antava: Kristus antoi itsensä ristillä
      Pelastava: Rakkaus ei jää passiiviseksi, se toimii armosta käsin

Jumalan agape rakkaudella on emergenssi luonne, se on pelastava voima.

Se nostaa tietoisuuden korkeammalle tasolle.

• Anonyymi

Tuossahan helähtää jo hiven hindulaisuutta ja ripaus uusplatonismia, niin että Kristuskin melkein istahtaa lootusasentoon ja alkaa puhua tietoisuustasojen chakrakartalla. "Emergenssi luonne" kuulostaa siltä, että Jumalan rakkaus onkin kvanttivärähtely, joka nostaa meidät astraaliseen pelastustilaan—ilman erillistä ilmoitusta, tietenkin.

Terveisin,
        Enkeli Mäntä
        Hengen ja historian rajapintojen huuhaanpaljastaja
        ja ekumeenisen esoterian varovasti nyökyttelevä naapuri

• Anonyymi

Ilman uudestisyntymistä kukaan ei ole näkevä Herraa.

Eikä näe kirjoitusten ytimiin.

• Anonyymi

"- - kirjoitusten YTIMIIN - -"

• Anonyymi

Maailmankaikeuden tunnetuimmat Väärät ÅProfeetar ovat Jeesus ja Matteus, eli mati näin...

t.
      Orion Stardust Travels, sub-division Nebula Enterprises

• Anonyymi
      UUSI

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Tämä on Raamatun ILMOITUS - näin LUKEE Raamatussa.

Minä en selitä tuota mitenkään, en lisäile siihen mitään enkä ota mitään siitä pois, vaan OTAN VASTAAN sen niin kuin "SE ON KIRJOITETTU".

Mielestäni TÄMÄ on ainoa oikea tapa puhua jostakin Raamatussa esitetystä asiasta ILMOITUKSENA - se, ettei SELITÄ sitä mitenkään vaan vain toteaa, että näin tässä lukee ja tähän minä joko uskon tai en usko.

Esim. Usko Toivoselle on tyypillistä ladella tekstikatkelmia eri puolelta Uutta Testamenttia, sössöttää kaikenlaista niiden väliin ja selittää noita melko pitkiä lainauksia ja kajauttaa lopuksi ilmoille: "Tämä on Raamatun ilmoitus." Ja höpön löpön - kyse on ainoastaan hänen omasta agendastaan. Ja kaikki se tähtää ainoastaan ja vain tässä kommentissani julki tuomani sovituksen sanan mitätöimiseen.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa.

• Anonyymi
        UUSI

No, minun Raamatussani on enemmän kuin yksi jakeen osa.

Esim. Raamatussa on ilmoitettu syntiemme tähden ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, rakkaudesta, kun Hän antoi henkensä syntisten puolesta, lunastusverestään, kuolleista ylösnousemisestaan.

Raamattu ilmoittaa niistä useassa kohdassa.

Uskovissa tulisi olla Kristuksen sanat runsaasti asuvina.

8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Ja se Kristuksen sana, on siis Raamatun ilmoitus, sieltä se on luettavissa, ammennettavissa.
        Pyhä Henki, joka on annettu uskosta Jeesukseen kristukseen, kirkastaa Kristusta, Kristuksen sanan kautta.

23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. ( Joh 14)

Koetelkaa oletteko uskossa, onko Kristus teissä ..

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. (2Kor 13)

Kristuksen sana on kirjoitettu Raamatun ilmoitukseen, kuten Herra Jeesus itse todistaa, Raamattu puhuu, ilmoittaa.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi, huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, jonka ne saavat, jotka uskoivat häneen, sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu. ( Joh 7)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI

Tarkennus: umpikierolla manööverillään Usko Toivonen julistaa myös kaikki jaanaavat välisössötyksensä "Raamatun ilmoitukseksi".

Tällä taktiikalla on YKSI tarkoitus: selittää KAIKKI sovituksesta ja lunastuksesta kertovat Paavalin kirjoitukset olemattomiin - vääntää niiltä niskat nurin.

Ja tämäkään ei Usko Toivoselle riitä. Aina tällaisen päällepaskomisoperaationsa suoritettuaan hän julistaa, että "Raamatussa ei ole ristiriitaisuuksia." Kyse on näppärä mutta läpinäkyvä pilatusmainen käsienpesu. Ja on kyllä todettava, että tähän käsienpesuun hänen on pakko turvautua melko usein.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennus: umpikierolla manööverillään Usko Toivonen julistaa myös kaikki jaanaavat välisössötyksensä "Raamatun ilmoitukseksi".

Tällä taktiikalla on YKSI tarkoitus: selittää KAIKKI sovituksesta ja lunastuksesta kertovat Paavalin kirjoitukset olemattomiin - vääntää niiltä niskat nurin.

Ja tämäkään ei Usko Toivoselle riitä. Aina tällaisen päällepaskomisoperaationsa suoritettuaan hän julistaa, että "Raamatussa ei ole ristiriitaisuuksia." Kyse on näppärä mutta läpinäkyvä pilatusmainen käsienpesu. Ja on kyllä todettava, että tähän käsienpesuun hänen on pakko turvautua melko usein.

Po. Kyseessä on

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, minun Raamatussani on enemmän kuin yksi jakeen osa.

Esim. Raamatussa on ilmoitettu syntiemme tähden ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, rakkaudesta, kun Hän antoi henkensä syntisten puolesta, lunastusverestään, kuolleista ylösnousemisestaan.

Raamattu ilmoittaa niistä useassa kohdassa.

Uskovissa tulisi olla Kristuksen sanat runsaasti asuvina.

8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Ja se Kristuksen sana, on siis Raamatun ilmoitus, sieltä se on luettavissa, ammennettavissa.
        Pyhä Henki, joka on annettu uskosta Jeesukseen kristukseen, kirkastaa Kristusta, Kristuksen sanan kautta.

23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. ( Joh 14)

Koetelkaa oletteko uskossa, onko Kristus teissä ..

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. (2Kor 13)

Kristuksen sana on kirjoitettu Raamatun ilmoitukseen, kuten Herra Jeesus itse todistaa, Raamattu puhuu, ilmoittaa.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi, huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, jonka ne saavat, jotka uskoivat häneen, sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu. ( Joh 7)

Usko Toivonen

Tämä Uskon sovituksen sanan päällepaskominen vaati kaiken kaikkiaan 391 sanaa ja 2869 merkkiä. Kaipa hän kuvittelee, että häntä kuunnellaan hänen monisanaisuutensa tähden.

• Anonyymi
        UUSI

Koetellaan nyt tuota sinun Raamatuntutkius metodiasi hieman !

Otetaan kaksi jaetta joiden kohdalla ei ole kyse mistään käännösvirheestä ja sitten esitetään pieni kysymyspähkinä !

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Eli, kysymys kuuluukin nyt sinulle:

Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ???

Tämä siis on sitä ILMOITUSTA , SE ON KIRJOITETTU, JONKA OTAT VASTAAN, ja JOTAI RI SELITETÄ !

Jään odottelemaan vastausta, jota en varmaan saa sinulta !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan kaksi jaetta joiden kohdalla ei ole kyse mistään käännösvirheestä ja sitten esitetään pieni kysymyspähkinä !

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Tämä siis on sitä ILMOITUSTA , SE ON KIRJOITETTU, JONKA OTAT VASTAAN, ja JOTAI RI SELITETÄ !

Tämä kirjoitukseni oli siis vastine tälle kirjoittajalle:

Anonyymi
        2025-07-03 10:11:23
        UUSI

Tämä on Raamatun ILMOITUS - näin LUKEE Raamatussa.

Minä en selitä tuota mitenkään, en lisäile siihen mitään enkä ota mitään siitä pois, vaan OTAN VASTAAN sen niin kuin "SE ON KIRJOITETTU".................................

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        ( Joh. 16)

Joka ei usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, hänen syntinsä pysyvät.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen on viime kädessä ainoa kadottava synti.

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sori kirjoitus virheet !

Tämä siis on sitä ILMOITUSTA , SE ON KIRJOITETTU, JONKA OTAT VASTAAN, ja JOTA EI SELITETÄ !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        ( Joh. 16)

Joka ei usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, hänen syntinsä pysyvät.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen on viime kädessä ainoa kadottava synti.

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

s-seutulainen

Tässä s-seutulainen joutuu taas kerran keksimään omiaan

"Joka ei usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, hänen syntinsä pysyvät.
        Epäusko Jeesukseen Kristukseen on viime kädessä ainoa kadottava synti."

voidakseen raiskata apostoli Paavalin julistaman sovituksen sanan:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oih ja voih!

EN OSAA VASTATA TUOHON! APUA!

Tämä osaamattomuuteni varmaan nyt sitten tekee tyhjäksi Paavalin julistaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

Koska Paavali varmaankin TARKOITTI tätä:

"Jumala tulee 2000-kuvulla olemaan Nellie Olesonin kysymyspähkinässä ja sovittaa ne, jotka osaavat vastata Nellien kysymyspähkinään!"

Keskity sinä Nellie kysymyspähkinöihisi, minä keskityn johonkin muuhun.

PS. Eikö sinulle vastaaminen muka ole noiden jakeiden SELITTÄMISTÄ? Eikö juuri siitä tullut PIDÄTTÄYTYÄ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oih ja voih!

EN OSAA VASTATA TUOHON! APUA!

Tämä osaamattomuuteni varmaan nyt sitten tekee tyhjäksi Paavalin julistaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

Koska Paavali varmaankin TARKOITTI tätä:

"Jumala tulee 2000-kuvulla olemaan Nellie Olesonin kysymyspähkinässä ja sovittaa ne, jotka osaavat vastata Nellien kysymyspähkinään!"

Keskity sinä Nellie kysymyspähkinöihisi, minä keskityn johonkin muuhun.

PS. Eikö sinulle vastaaminen muka ole noiden jakeiden SELITTÄMISTÄ? Eikö juuri siitä tullut PIDÄTTÄYTYÄ?

Niinhän minä JO tiesinkin, että ristiriita on valtava noiden sanojen kanssa !

Eli ihan puppua oli koko kirjoitus, jonka mukaan ei tarvitse selitellä mitään, vaan vain uskoa se, mitä on kirjoitettu !

Suurta typeryyttä !

Mutta eihän muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei valella Pyhän Hengen johdossa ja opetuksessa !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän minä JO tiesinkin, että ristiriita on valtava noiden sanojen kanssa !

Eli ihan puppua oli koko kirjoitus, jonka mukaan ei tarvitse selitellä mitään, vaan vain uskoa se, mitä on kirjoitettu !

Suurta typeryyttä !

Mutta eihän muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei valella Pyhän Hengen johdossa ja opetuksessa !

No MINÄHÄN NIMENOMAAN EN SELITTELE, törppö!

Minä uskon sovituksen sanan niin kuin se on kirjoitettu!

Jos sinä uskot tuon VT:n kohdan niin kuin se on kirjoitettu, SINÄKÄÄN ET SELITTELE SITÄ!

Ja sinun mukaasi MINUN PITÄISI ALKAA SELITTÄMÄÄÄN SITÄ!

Kuinka saatanallisen luihu ja kiero voi omaan uskontoonsa rakastunut ihminen olla!

:D :D :D :D :D

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No MINÄHÄN NIMENOMAAN EN SELITTELE, törppö!

Minä uskon sovituksen sanan niin kuin se on kirjoitettu!

Jos sinä uskot tuon VT:n kohdan niin kuin se on kirjoitettu, SINÄKÄÄN ET SELITTELE SITÄ!

Ja sinun mukaasi MINUN PITÄISI ALKAA SELITTÄMÄÄÄN SITÄ!

Kuinka saatanallisen luihu ja kiero voi omaan uskontoonsa rakastunut ihminen olla!

:D :D :D :D :D

Sinä uskot jonkun sanan sellaisenaan, etkä omien sanojesi mukaan selittele !

Mutta sitten et uskokaan toista sanaa sellaisenaan !

Kuin tuuliviiri !

Jaak. 1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä uskot jonkun sanan sellaisenaan, etkä omien sanojesi mukaan selittele !

Mutta sitten et uskokaan toista sanaa sellaisenaan !

Kuin tuuliviiri !

Jaak. 1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

Jos minä en osaa VASTATA johonkin kysymykseen, niin sinä idiootti päätteelet siitä, että minä EN USKO johonkin jakeeseen tai jakeisiin.

Kuinka paljon sinulla on oikein kusta päässäsi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minä en osaa VASTATA johonkin kysymykseen, niin sinä idiootti päätteelet siitä, että minä EN USKO johonkin jakeeseen tai jakeisiin.

Yhä vain jatkat herjaamistasi ja nimittelyäsi !

Eikä sille näköjään millään loppua näy !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sen vielä sanon, että:

Jos sinä olisit Hengellinen, niin tämä kysymyspähkinäni ei olisi ollut millään tapaa vaikea tai hankala !

------------------

Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

----------------------------

Tuo olisi ollut Hengelliselle hyvin hyvin helppo kysymyspähkinä !

Mutta sinulle se olikin liian vaikea !

• Anonyymi
      UUSI

Sanakiistojen kipeys ei vaadi kuin kaksi sanaa.

• Anonyymi
        UUSI

Totta! "Sanakiistojen" ja "kipeys".

• Anonyymi
        UUSI

Ja toisten yläpuolelle asettuminen ei vaadi muuta kuin sen, että määrittelee heidän kirjoituksensa ja näkemyksensä "sanakiistojen kipeydeksi".

Tällöin ei retorisen vuorensa huipulta tarvitse kommentoida käsiteltyä asiaa lainkaan.

Erinomainen kikka kenelle tahansa puskasta huutelemiselle tykästyneelle henkisesti laskalle pelkurille. :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja toisten yläpuolelle asettuminen ei vaadi muuta kuin sen, että määrittelee heidän kirjoituksensa ja näkemyksensä "sanakiistojen kipeydeksi".

Tällöin ei retorisen vuorensa huipulta tarvitse kommentoida käsiteltyä asiaa lainkaan.

Erinomainen kikka kenelle tahansa puskasta huutelemiselle tykästyneelle henkisesti laskalle pelkurille. :)

Po. laiskalle. Korjasin tuon, ettei tarvitse KIISTELLÄ tuosta SANASTA. :D

• Anonyymi
      UUSI

Ja kaikilla oma Ja paras muka. Että kehtaavatkin !

• Anonyymi
      UUSI

Ei kiistely ole pääasia, ei asiat, vaan muiden herjaamimen.

Se on pyhä toimitus.

• Anonyymi
        UUSI

Ja tämä kommenttisi EI sitten ole muiden herjaamista tai heidän yläpuolelleen asettumista?

Sun kannattaa varmaan perustaa Pyhä Puskastahuutelijoiden Yhdistys.

• Anonyymi
      UUSI

Annan esimerkin Usko Toivosen toiminnasta.

Lähtökohtahan on se, että Usko EI USKO tähän sovituksen sanaan:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Aina kun alamme kiistellä tästä, Usko EI KOSKAAN SUORAAN JA RYHDIKKÄÄSTI TUNNUSTA TÄTÄ EPÄUSKOAAN vaan JÄTTÄÄ TUON JAKEEN OMAN ONNENSA NOJAAN ja ryntää kiireen vilkkaa eri puolille Uutta testamenttia noukkimaan sieltä täältä jakeita, joiden avulla hän hivuttaa ja vivuttaa sovituksen RISTIN TAPAHTUMASTA uskoontulon hetkeen ja muuttaa sovituksen kohteen maailmasta yksilöuskovaiseksi. Hän toimii näin, vaikka MISSÄÄN KOHTAA UUTTA TESTAMENTTIA Paavali ei ilmaise sovituksen tapahtuvan uskoon tultaessa eikä hän MISSÄÄN KOHTAA mainitse sen kohdistuvan YKSILÖIHMISEEN. Kun Paavali käyttää sanaa "sovitus" tai "sovittaa", tapahtuman ajankohta on hänellä AINA Jeesuksen Kristuksen risti ja kohteena maailma tai "me". Sovituksesta puhuessaan Paavali tosiaan käyttää sanoja "maailma" ja "me" (uskovat) vaihtoehtoisina ja samanarvoisina, esimerkkinä jakeet 2 Kor. 5:18 ja 19.

Tässä pakoon juoksussaan Usko joutuu itse asiassa myös vaihtamaan PUHEENAIHETTA; karkuun lähdettyäään hän ei puhu enää sovituksesta LAINKAAN. Hän alkaa siteerata Raamatun paikkoja, joissa puhutaan uskosta jne. MUTTA EI SOVITUKSESTA. KUITENKIN NÄIHIN JAKEISIIN KIEROSTI VEDOTEN hän on osoittavinaan, että sovitus käy itse asiassa toteen vasta uskoontulon hetkellä - vaikka siis hän jätti koko sovitus-kysymyksen taakseen hetkenä, jolloin lähti rynnimään Paavalin julistaman sovituksen sanan luota karkuun.

Usko siteeraa usein mielikkipaikkaansa - tilannetta,, jossa Paavali kertoo Jeesuksen kohtaamisestaan kuningas Agrippallle:

26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

Suomennoshan antaa täysin yksiselitteisesti ymmärtää, että synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen eli uskoontulon hetkellä.

Sovituksen sana antaa puolestaan yksiselitteisesti ymmärtää, että koko maailma sai jo synnit anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä ristillä. Sitä nimittäin SOVITETUKSI TULEMINEN TARKOITTAA. Koko sovituksen KÄSITE kun räjähtää kappaleiksi, jollei näin ole.

Jos syntien anteeksisaaminen on jotain, mikä voi tapahtua ainoastaan kerran, silloin vain toinen noista Raamatun kohdista voi pitää paikkansa - jos ne on suomennettu täsmällisesti.

Alkukielen perusteella väitän, että näin ei ole.

Jakeen

" - - avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa"

lopun tulisi kuulua "tajuaisivat/havahtuisivat minuun uskoessaaan SAANEENSA syntinsä anteeksi ja perinöosan ppyhien joukossa."

Paavalin mukaan toisin sanoen usko Jeesukseen avaa ihmisen ymmärryksen ristillä tapahtuneeseen sovitukseen ja syntien anteeksiantamukseen - synnit on saatu jo ristillä anteeksi, ja usko Jeesukseen avaa ihmisen sisäiset silmät tälle totuudelle.

Alkukieli purkaa noiden kahden kohdan välisen ristiriidan.

Mutta alkukieli ei Usko Toivoselle kelpaa (!!!). Hän KUOMOAA tuolla Apt. jaeryppäällään (ja muutamalla muulla) sovituksen sanan.

JA KAIKEN TÄMÄN PÄÄLLE HÄNELLÄ ON OTSAA SANOA, ETTÄ RAAMATTU EI SISÄLLÄ RISTIRIITOJA!!! Hänen KOKO KÄYTTÄYTYMISENSÄ PERUSTUU RISTIRIIDALLE, JONKA HÄN OMIN SILMIN NÄKEE NOIDEN KOHTIEN VÄLILLÄ, MINKÄ JÄLKEEN HÄN RATKAISEE SEN APT:N KOHDAN EDUKSI JA PESEE SAMAN TIEN TAKAPUOLENSA SOVITUKSEN SANAN PÄÄLLE PASKOMISEN JÄLKEEN.

• Anonyymi
        UUSI

Olet jo todella todella säälittävä !

Sinä olet repinyt Raamatustasi kaiken sen pois, joka kertoo kadotuksesta ja pelastuksesta ja pelastuvista ja pelastumattomista !

Mutta näinhän sielunvihollinen juuri toimii, eli poimitaan vain osa ja siten vääristellään Jumalan sanaa !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet jo todella todella säälittävä !

Sinä olet repinyt Raamatustasi kaiken sen pois, joka kertoo kadotuksesta ja pelastuksesta ja pelastuvista ja pelastumattomista !

Mutta näinhän sielunvihollinen juuri toimii, eli poimitaan vain osa ja siten vääristellään Jumalan sanaa !

Nellie Oleson, sinulla on sellainen hieman outo ja ilkeä paskantaa sovituksen sanan päälle - sovituksen sanan, joka kuuluu:

Ainakaan vielä en ole löytänyt Raamatusta jaetta, joka sanoisi:

"Jumala perui Kristuksessa aikaansaamansa maailman sovituksen."

Sitten, kun sellaisen löydän, alan pohtia, kannataako sovcituksen sanaan uskoa.

Muutta sinun ilkeämielisille hevonpaskajutuillesi en jaksa lotkauttaa korviani. Sinä olet yksinkertaisesti hieman häiriintynyt ihminen. Tai vähintäänkin yksinkertainen.

PS. Missään kohtaa suomenkielistä Raamattua ei löydy sanoja "pelastuvat" (partisiippimuoto) ja "pelastumattomat"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nellie Oleson, sinulla on sellainen hieman outo ja ilkeä paskantaa sovituksen sanan päälle - sovituksen sanan, joka kuuluu:

Ainakaan vielä en ole löytänyt Raamatusta jaetta, joka sanoisi:

"Jumala perui Kristuksessa aikaansaamansa maailman sovituksen."

Sitten, kun sellaisen löydän, alan pohtia, kannataako sovcituksen sanaan uskoa.

Muutta sinun ilkeämielisille hevonpaskajutuillesi en jaksa lotkauttaa korviani. Sinä olet yksinkertaisesti hieman häiriintynyt ihminen. Tai vähintäänkin yksinkertainen.

PS. Missään kohtaa suomenkielistä Raamattua ei löydy sanoja "pelastuvat" (partisiippimuoto) ja "pelastumattomat"

TAAS kerran alkoi herjaaminen ja nimittely, mutta mitä muuta voi kaltaiselatasi herjaajalta odottaakkaan ?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Taasko revit Raamatustasi paljon pois ?

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se PELASTUU; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka PELASTUMME, se on Jumalan voima.

Sananl. 19:5 Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.

Hes. 17:18 Hän piti halpana valan ja rikkoi liiton; katso, vaikka oli kättä lyönyt, hän teki kaiken tämän-ei hän pelastu.

Hes. 7:25 Tulee hätä, ja he etsivät pelastusta, mutta sitä ei ole.

Ei pelastu = pelastumaton !

Siis Raamatun mukaan siis osa pelastuu ja osa taas ei !

Se on kaikissa noissa kadotus - pelastus - ei pelastu Raamatunkohdissa ihan ydin sanoma ja se itse asiassa on koko evankeliumin ydin !

Ihmiselämän tärkein asia on löytää omakohtainen pelastus, eli uskon kautta Jeesukseen ja Hänen valmistamaansa sovituksen ihminen vain pelastuu, mutta uskomaton / uskosta osaton ei siis tule pelastumaan !

Mutta sinä raukka yhä yrität vain vängätä sanoista ja niiden merkityksistä, kun muuhun et näköjään kykene !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

TAAS kerran alkoi herjaaminen ja nimittely, mutta mitä muuta voi kaltaiselatasi herjaajalta odottaakkaan ?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se PELASTUU; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka PELASTUMME, se on Jumalan voima.

Sananl. 19:5 Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.

Hes. 17:18 Hän piti halpana valan ja rikkoi liiton; katso, vaikka oli kättä lyönyt, hän teki kaiken tämän-ei hän pelastu.

Se on kaikissa noissa kadotus - pelastus - ei pelastu Raamatunkohdissa ihan ydin sanoma ja se itse asiassa on koko evankeliumin ydin !

Ihmiselämän tärkein asia on löytää omakohtainen pelastus, eli uskon kautta Jeesukseen ja Hänen valmistamaansa sovituksen ihminen vain pelastuu, mutta uskomaton / uskosta osaton ei siis tule pelastumaan !

Mutta sinä raukka yhä yrität vain vängätä sanoista ja niiden merkityksistä, kun muuhun et näköjään kykene !

Jatka vain sovituksen sanan päälle paskomistasi, Nellie.

Siis tämän sanoman:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Kun sinä vaahtoat niin kuin vaahtoat tuota oksennustasi, tiedä, että SAMALLA SINÄ JULISTAT, ETTÄ JUMALA EI SOVITTANUT MAAILMAA ITSENSÄ KANSSA KRISTUKSESSA.

Sinä julistat ANTIKRISTILLISTÄ oppia.

On hämmästyttävää, että ihminen ylipäätään kykenee sanomaan, että se, että kaikki EIVÄT PELASTU, ON EVANKELIUMIN YDIN. Kuinka hengellisesti perverssi ajatusmaailma ihmisellä voi olla?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka vain sovituksen sanan päälle paskomistasi, Nellie.

Siis tämän sanoman:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Kun sinä vaahtoat niin kuin vaahtoat tuota oksennustasi, tiedä, että SAMALLA SINÄ JULISTAT, ETTÄ JUMALA EI SOVITTANUT MAAILMAA ITSENSÄ KANSSA KRISTUKSESSA.

Sinä julistat ANTIKRISTILLISTÄ oppia.

On hämmästyttävää, että ihminen ylipäätään kykenee sanomaan, että se, että kaikki EIVÄT PELASTU, ON EVANKELIUMIN YDIN. Kuinka hengellisesti perverssi ajatusmaailma ihmisellä voi olla?

Noihan se p-kele juurikin toimii, eli PÄTKII Sanaa ja vääristelee sitä siten !

Luetaanko vaan yksi ainoa jae lisää, niin Totuus selviää:

19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Jumalan puolesta olemme lähettiläinä !

Me PYYDÄMME !

ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA !!!

Siis ei niin, että "olette jo sovitetut" !

Sovitukseen ja siten pelastukseen on nyt kaikilla mahdollisuus !!!

Mutta sinä siis pätkit tuonkin ja vääristelit koko asian sopimaan harhaoppiisi !

Eipä kai kaltaiseltasi herjaajalta ja vääristelijältä muuta voi odottaakkaan !?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Noihan se p-kele juurikin toimii, eli PÄTKII Sanaa ja vääristelee sitä siten !

Luetaanko vaan yksi ainoa jae lisää, niin Totuus selviää:

19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Me PYYDÄMME !

ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA !!!

Sovitukseen ja siten pelastukseen on nyt kaikilla mahdollisuus !!!

Mutta sinä siis pätkit tuonkin ja vääristelit koko asian sopimaan harhaoppiisi !

Huom! Intuitio ei suinkaan aina pelaa kolmannen poissuljetun lain kohdalla. Ei, mikäli infernalismi-meemi on saanut riittävän lujan otteen ihmismielestä. Tämän voi todeta helposti toisesta korinttolaiskirjeestä kahden peräkkäisen jakeen kohdalla (joista jompikumpi on suomennettu väärin):

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden on oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön.

Edellisessä jakeessa Paavali kuitenkin ilmoittaa Jumalan JO SOVITTANEEN MAAILMAN (=kosmos) ITSENSÄ KANSSA.

Kuinka ihmiset, jotka Jumala on sovittanut jo itsensä kanssa, voivat olla Jumalan sovituksen tarpeessa?

Infernalismin ja universalismin ero on tässä: infernalistia ei tuo semanttinen/looginen mielettömyys/ristiriita vaivaa lainkaan. Hän valitsee noista kahdesta jakeesta jälkimmäisen eikä piittaa valintansa synnyttämästä ristiriidasta (joka toki syntyy, valitsipa määrääväksi jakeeksi kumman jakeen tahansa). Jakeessa 19 lukee, mitä siinä lukee, mutta jae 20 on infernalistin mielestä noista kahdesta se olennaisempi, koska se istuu infernalistiseen viitekehykseen paremmin - jakeessa 19 kun on epäilyttävä universalistinen klangi. Siksi se ei VOI olla näistä kahdesta jakeesta infernalistin näkövinkkelistä se määräävämpi jae. Siksi infernalistia ei kiinnosta lainkaan paneutua jakeen 19 (alkukieliseen) merkitykseen, koska "ongelmahan" ratkesi jo hänen valittuaan - simsalabim - jakeen 20 ohjenuorakseen.

Universalisti valitsee ohjenuorakseen jakeen 19, koska jae 19 käsittelee Jeesusta Kristusta ja hänen ristinkuolemaansa, mitä jae 20 ei tee. Jae 20 käsittelee jotakin muuta kuin Jeesuksen ristinkuolemaa, nimittäin kuulijaa/lukijaa; jakeen 20 painopiste ja kohde on kokonaan kuulijassa ja lukijassa, ei lainkaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Kun määrääväksi jakeeksi valitsee jakeen 19, silloin tajuaa, että jae 20 on suomennettu väärin. Ja niinhän se onkin. Jakeessa 20 Paavali komentaa/kehottaa/käskee/patistaa kuulijoitaan/lukijoitaan hyväksymään sen, että jakeessa 19 ilmaistu JO TAPAHTUNUT TOSIASIA koskee myös heitä. Mitään ristiriitaa ei ole.

Mutta TÄMÄ tulkinta on - tietenkin - infernalistille täysin mahdoton, vaikka hänen oma valintansa ja tulkintansa jättää ristiriidan elämään. Hän ei vain piittaa siitä.

Tässä tapahtuu TISMALLEEN sama ilmiö kuin Apt. 26:18:n kohdalla; infernalisti saa PASKAHALVAUKSEN, kun voisi käydä ilmi, että alkukieli osoittaa hänen sianpaskaoppinsa vääräksi!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huom! Intuitio ei suinkaan aina pelaa kolmannen poissuljetun lain kohdalla. Ei, mikäli infernalismi-meemi on saanut riittävän lujan otteen ihmismielestä. Tämän voi todeta helposti toisesta korinttolaiskirjeestä kahden peräkkäisen jakeen kohdalla (joista jompikumpi on suomennettu väärin):

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden on oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön.

Edellisessä jakeessa Paavali kuitenkin ilmoittaa Jumalan JO SOVITTANEEN MAAILMAN (=kosmos) ITSENSÄ KANSSA.

Kuinka ihmiset, jotka Jumala on sovittanut jo itsensä kanssa, voivat olla Jumalan sovituksen tarpeessa?

Infernalismin ja universalismin ero on tässä: infernalistia ei tuo semanttinen/looginen mielettömyys/ristiriita vaivaa lainkaan. Hän valitsee noista kahdesta jakeesta jälkimmäisen eikä piittaa valintansa synnyttämästä ristiriidasta (joka toki syntyy, valitsipa määrääväksi jakeeksi kumman jakeen tahansa). Jakeessa 19 lukee, mitä siinä lukee, mutta jae 20 on infernalistin mielestä noista kahdesta se olennaisempi, koska se istuu infernalistiseen viitekehykseen paremmin - jakeessa 19 kun on epäilyttävä universalistinen klangi. Siksi se ei VOI olla näistä kahdesta jakeesta infernalistin näkövinkkelistä se määräävämpi jae. Siksi infernalistia ei kiinnosta lainkaan paneutua jakeen 19 (alkukieliseen) merkitykseen, koska "ongelmahan" ratkesi jo hänen valittuaan - simsalabim - jakeen 20 ohjenuorakseen.

Universalisti valitsee ohjenuorakseen jakeen 19, koska jae 19 käsittelee Jeesusta Kristusta ja hänen ristinkuolemaansa, mitä jae 20 ei tee. Jae 20 käsittelee jotakin muuta kuin Jeesuksen ristinkuolemaa, nimittäin kuulijaa/lukijaa; jakeen 20 painopiste ja kohde on kokonaan kuulijassa ja lukijassa, ei lainkaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Kun määrääväksi jakeeksi valitsee jakeen 19, silloin tajuaa, että jae 20 on suomennettu väärin. Ja niinhän se onkin. Jakeessa 20 Paavali komentaa/kehottaa/käskee/patistaa kuulijoitaan/lukijoitaan hyväksymään sen, että jakeessa 19 ilmaistu JO TAPAHTUNUT TOSIASIA koskee myös heitä. Mitään ristiriitaa ei ole.

Mutta TÄMÄ tulkinta on - tietenkin - infernalistille täysin mahdoton, vaikka hänen oma valintansa ja tulkintansa jättää ristiriidan elämään. Hän ei vain piittaa siitä.

Tässä tapahtuu TISMALLEEN sama ilmiö kuin Apt. 26:18:n kohdalla; infernalisti saa PASKAHALVAUKSEN, kun voisi käydä ilmi, että alkukieli osoittaa hänen sianpaskaoppinsa vääräksi!

Ja lisään vielä sen, että TAAS samaa käärmeen kieltä:

" Eihän Jumala ole sanonut ! "

Ja tämäkin muuntui siinä kieroon vääntämisessä:

Tälläiseksi:

" 20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala EI kehoita meidän kauttamme. Me emme pyydä Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sillä KAIKKI PELASTUVAT ja KOKO HOMMA OLISI IHAN TURHAA "

Että tälläistä kieroon vääntämistä, sillä jos ja kun tuon "kaikki pelastuu opin" mukaan kaikki siis pelastuvat, niin ihan täysin turhaa silloin on koko evankeliumin levitys, siis kun mukamas kaikki kuitenkin pelastuvat uskoivat tai eivät ja eläsivät vaikka miten tämän maanpäällisen elämänsä ajan !

Aivan järjetön harhaoppi, mutta tämä umpisokea eksynyt ei senkään vertaa kykene ymmärtämään, vaan harhoissaan luulee olevansa oikealla tiellä !

Tulee jo mieleeni ihminen, joka elää omassa mielikuvitusmaailmassaan, jonkinasteisessa psykoosissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläiseksi:

" 20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala EI kehoita meidän kauttamme. Me emme pyydä Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sillä KAIKKI PELASTUVAT ja KOKO HOMMA OLISI IHAN TURHAA "

Että tälläistä kieroon vääntämistä, sillä jos ja kun tuon "kaikki pelastuu opin" mukaan kaikki siis pelastuvat, niin ihan täysin turhaa silloin on koko evankeliumin levitys, siis kun mukamas kaikki kuitenkin pelastuvat uskoivat tai eivät ja eläsivät vaikka miten tämän maanpäällisen elämänsä ajan !

Aivan järjetön harhaoppi, mutta tämä umpisokea eksynyt ei senkään vertaa kykene ymmärtämään, vaan harhoissaan luulee olevansa oikealla tiellä !

Tulee jo mieleeni ihminen, joka elää omassa mielikuvitusmaailmassaan, jonkinasteisessa psykoosissa.

Sinulla on PASKAHALVAUS: et uskalla selvittää asiaa alkukielestä!

PELKURI!!!

Sinä ITSE POLJET MAAHAN täysin selkeän sovituksen sanan eli jakeen 19.

Lue se jae sataan kertaan läpi, niin saatat pääästä tuosta iljettävästä, kuvottavan omahyväisestä asenteestasi eroon.

KENEN LUVALLA paskot tuon jakeen 19 päälle? No sielunvihollisen, tietenkin!

Joten painu julistamaan tuota anrtikristillistä oppiasi jonnekin muualle, maanvaiva!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on PASKAHALVAUS: et uskalla selvittää asiaa alkukielestä!

PELKURI!!!

Sinä ITSE POLJET MAAHAN täysin selkeän sovituksen sanan eli jakeen 19.

Lue se jae sataan kertaan läpi, niin saatat pääästä tuosta iljettävästä, kuvottavan omahyväisestä asenteestasi eroon.

KENEN LUVALLA paskot tuon jakeen 19 päälle? No sielunvihollisen, tietenkin!

Joten painu julistamaan tuota anrtikristillistä oppiasi jonnekin muualle, maanvaiva!

Yhä vain tätä samaa herjaamista !

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä lisää "löylyä" !

2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Valkeus - pimeys, perkeleen lapset - Jumalan lapset....................

Sama jako monella tapaa sanottuna, eli pelastuvat ja ne jotka eivät pelastu !

Mutta sinä se jankkaat varmaan maailman tappiin asti tuota "kaikki pelastuu" harhaoppiasi ja keksit sille järjettömiä perusteluja

Vaikka itse sanot, ettei tarvitse perustella vaan vain uskoa Raamattua, kuten siihen on kirjoitettu !

Ja kuten JO edellä sanoin, niin tämä paljastaa oppisi ja opetuksesi silkaksi valheeksi !

Tälläiseksi:

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä lisää "löylyä" !

2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Valkeus - pimeys, perkeleen lapset - Jumalan lapset....................

Sama jako monella tapaa sanottuna, eli pelastuvat ja ne jotka eivät pelastu !

Mutta sinä se jankkaat varmaan maailman tappiin asti tuota "kaikki pelastuu" harhaoppiasi ja keksit sille järjettömiä perusteluja

Vaikka itse sanot, ettei tarvitse perustella vaan vain uskoa Raamattua, kuten siihen on kirjoitettu !

Ja kuten JO edellä sanoin, niin tämä paljastaa oppisi ja opetuksesi silkaksi valheeksi !

Tälläiseksi:

Jatka sinä gnostilaisuuteesi hurahtanut nilkki sovituksen sanan päälle ulostamista, kun se tuntuu sinusta niin hyvälle. Ei kukaan sinua ole estämössä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yhä vain tätä samaa herjaamista !

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Ja paskahalvaus sen kun jatkuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka sinä gnostilaisuuteesi hurahtanut nilkki sovituksen sanan päälle ulostamista, kun se tuntuu sinusta niin hyvälle. Ei kukaan sinua ole estämössä.

Gnostilaisuus?

• Anonyymi
      UUSI

Höpötystä höpötyksen päälle.

Kuka keksi sellaisen uskon.

• Anonyymi
        UUSI

Ja tuo sinun kommenttisi EI sitten ole höpytystä?

Jatka puskista huuteluasi, pelkuri.

• Anonyymi
      UUSI

Menee pieni hetki, ja Nellie Oleson sanoo jotain nasevan ilkeää ja ilmoittaa sitten poistuvansa ketjusta.

Ja SIKSI hän juuri onkin ansainnut Nellie Oleson -nimensä.

• Anonyymi
        UUSI

Siunausta sinullekin !

Herra sinua armahtakoon ja vapauttakoon tuosta eksytyksen verkostasi !

1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin !

1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme

Kunpa tuo jae soveltuisi sinuun, sinä omaan gnostilaisuutesi rakastunut toisten SÄÄLIJÄ ja HAUKKUJA.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin !

Jos joskus jokin jae on kuvastanut huonosti jotakuta ihmistä, niin tuo jae sinua.

Erityisen herkilliseksi tilanteen tekee se, että sinä ilmeisesti kuvittelet sen soveltuvan sinuun?

• Anonyymi
      UUSI

"..Raamatun tekstin tulkintaa ei voi aloittaa siitä, mitä teksti merkitsee "tässä ja nyt", koska Raamatun tekstien alkuperäinen merkitys on ainoa kriteeri, jonka perusteella voirnrne arvioida sen nykyaikaan suuntaavien tulkintojen oikeellisuutta.

Tekstin alkuperäinen merkitys on sen varsinainen, todellinen merkitys. Ellei näin olisi, kukin voisi ymmärtää tekstin mielensä mukaan, eikä kenenkään käsitystä voisi sanoa toista paremmaksi. Tämä veisi hermeneutiikan ( Raamatun tulkintaoppi ) pettävälle, subjektiiviselle pohjalle.
      Tekstin alkuperäinen merkitys - siinä määrin kuin se voidaan määritellä - on se kriteeri, jolla tulkinnat on arvioitava. Monien vääriin tulkintoihin syyllistyneiden lähtökohta on ollut "tässä ja nyt", mikä on aiheuttanut sen, että he ovat lukeneet tekstiin jotain, mitä siellä ei alunperin ollut.

Ellei hermeneutiikkaa alisteta eksegetiikan valvontaan, mikä enää rajaisi tulkinnan vapautta?( "Eksegeesi" on mm. kirjoitusten huolellista järjestelmällistä tutkimusta , jonka tarkoituksena on paljastaa mitä teksti alunperin tarkoitti. Sisältäen historiallista tutkimusta. Tavoitteena on ymmärtää teksti niin kuin sen ensimmäisten vastaanottajien oli tarkoitettu se ymmärrettävän.)

Kun kiinnostaa, mitä Raamattu tahtoo sanoa meille henkilökohtaisesti ja on oikein olla siitä kiinnostunut. Meillä ei kuitenkaan ole oikeutta pakottaa sitä sanomaan, mitä haluamme sen sanovan, ja väittää Pyhän Hengen inspiroineen tämän tulkinnan.

On turha odottaa Pyhän Hengen inspiroivan tulkintoja, jotka poikkeavat siitä, mitä teksti alunperin tarkoitti.
      Teksti ei voi merkitä mitään sellaista, mitä se ei alunperin merkinnyt.

Eksegeesin rajoja , joiden sisällä oikean näkemyksen on pysyttävä. Rajoja asettavat mm. historiallinen tausta ja tekstiyhteys. Oikean tulkinnan on oltava sellainen , että myös ensimmäisellä vuosisadalla eläneet alkuperäiset lukijat saatoivat sen tehdä.

Eksegeesi on mm. kirjoitusten huolellista järjestelmällistä tutkimusta , jonka tarkoituksena on paljastaa mitä teksti alunperin tarkoitti. Sisältäen historiallista tutkimusta.

Tavoitteena on ymmärtää teksti niin kuin sen ensimmäisten vastaanottajien oli tarkoitettu se ymmärrettävän..."
      Edellinen lainausta kirjasta: Kirjojen kirja - Avaimia Raamatun tulkintaan--Gordon D. Fee - Stuart Gouglas.-- Perussanoma 1996 -- Aikamedia 2014
      (Hermeneutiikka , Raamatun tulkintaoppi )

• Anonyymi
        UUSI

Eräs eksegeesiin liittyvä tosiseikka, joka näiltä usko toivosilta ja nelie olesoneilta unohtuu tai josta he eivät idiotismissaan ole koskaan olleet edes tietoisia, on vaikkapa apostolien kirjeisiin liittyvä historiallinen tilanne.

Nämä hiippaheikit kun kuvittelevat, että alkuajaan seurakunnilla on ollut hallussaan nahkakantinen Raamattu täydellisenä kaikkine Uuden testamentin kirjoituksineen.

He katsovat voivansa loikkia mielivaltaisesti pitkin Uutta testamenttia kuin kengurut ja poimia agendaansa edistäviä jaeryppäitä - ikään kuin nuo kirjoitukset olisivat samaan aikaan silmänräpäykksessä tupsahtaneet maailmaan ja olleet kokoelmana kaikkien luettavissa ja perattavissa.

Kun Paavali kirjoitti korinttolaisille, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, korinttolaisilla ei välttämättä ollut ehkä joitakin Vanhan testamentin kirjoituksia lukuun ottamatta muita kirjoituksia hallussaan. Ja Paavali tiesi tämän hyvin.

Kun joku Usko Toivonen sitten vaahto suussa ryntää siteeraamaan Apostolien tekoja (tai Nellie Oleson evankeliumeja) kumotakseen sovituksen sanan, hei eivät tajua, että mitään Apostolien tekoja sen enempää kuin evankeliumejakaan ei korinttolaisilla ollut käytettävänään. Ja edelleen: Paavali tiesi tämän. Eikä hän kokenut tarvetta kaventaa tai tarkistaa sanomaansa.

Tuollainen uskotoivosmainen ja nellieolesonmainen neurottinen pomppiminen perustuu patologisen idioottimaiseen historiaymmärrykseen kaiken muun typeryyden ohella.

Nämä klovnit kai kuvittelevat, että Uuden testamentin kirjoittajat päättivät kukin jättää jonkin olennaisen osan evankeliumista lukijoilleen kertomatta - että vasta noiden monien eri kirjoitusten kokonaisuus paljastaisi koko evankeliumin - kunhan ne muutaman sadan vuoden kuluttua kanonisoitaisiin. Paavali siis ei muka piitannut siitä, että jätti milloin minkin tärkeän puolen evankeliumista seurakuntalaisilleen kertomatta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs eksegeesiin liittyvä tosiseikka, joka näiltä usko toivosilta ja nelie olesoneilta unohtuu tai josta he eivät idiotismissaan ole koskaan olleet edes tietoisia, on vaikkapa apostolien kirjeisiin liittyvä historiallinen tilanne.

Nämä hiippaheikit kun kuvittelevat, että alkuajaan seurakunnilla on ollut hallussaan nahkakantinen Raamattu täydellisenä kaikkine Uuden testamentin kirjoituksineen.

He katsovat voivansa loikkia mielivaltaisesti pitkin Uutta testamenttia kuin kengurut ja poimia agendaansa edistäviä jaeryppäitä - ikään kuin nuo kirjoitukset olisivat samaan aikaan silmänräpäykksessä tupsahtaneet maailmaan ja olleet kokoelmana kaikkien luettavissa ja perattavissa.

Kun Paavali kirjoitti korinttolaisille, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, korinttolaisilla ei välttämättä ollut ehkä joitakin Vanhan testamentin kirjoituksia lukuun ottamatta muita kirjoituksia hallussaan. Ja Paavali tiesi tämän hyvin.

Kun joku Usko Toivonen sitten vaahto suussa ryntää siteeraamaan Apostolien tekoja (tai Nellie Oleson evankeliumeja) kumotakseen sovituksen sanan, hei eivät tajua, että mitään Apostolien tekoja sen enempää kuin evankeliumejakaan ei korinttolaisilla ollut käytettävänään. Ja edelleen: Paavali tiesi tämän. Eikä hän kokenut tarvetta kaventaa tai tarkistaa sanomaansa.

Tuollainen uskotoivosmainen ja nellieolesonmainen neurottinen pomppiminen perustuu patologisen idioottimaiseen historiaymmärrykseen kaiken muun typeryyden ohella.

Nämä klovnit kai kuvittelevat, että Uuden testamentin kirjoittajat päättivät kukin jättää jonkin olennaisen osan evankeliumista lukijoilleen kertomatta - että vasta noiden monien eri kirjoitusten kokonaisuus paljastaisi koko evankeliumin - kunhan ne muutaman sadan vuoden kuluttua kanonisoitaisiin. Paavali siis ei muka piitannut siitä, että jätti milloin minkin tärkeän puolen evankeliumista seurakuntalaisilleen kertomatta.

Tämä asia on JO käsitelty, miksi jankkaat samaa tyhjää ?

• Anonyymi
        UUSI

Tämä kuuluu tähän kategoriaan:

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja

Tämä vastineeni oli tähän:

-------------------------

Anonyymi
        2025-07-03 15:48:41
        UUSI

"..Raamatun tekstin tulkintaa ei voi aloittaa siitä, mitä teksti merkitsee "tässä ja nyt", koska Raamatun tekstien alkuperäinen merkitys on ainoa kriteeri, jonka perusteella voirnrne arvioida sen nykyaikaan suuntaavien tulkintojen oikeellisuutta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siinä taas yksi sovituksen sanan päälle paskoja.

Julistat sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

valhetiedon epäpyhäksi ja tyhjäksi puheeksi.

Sinä vastaat omista sanoistasi, minä omistani.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siinä taas yksi sovituksen sanan päälle paskoja.

Julistat sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

valhetiedon epäpyhäksi ja tyhjäksi puheeksi.

Sinä vastaat omista sanoistasi, minä omistani.

Samaa jankkaamista loputtomasti, vaikka jo seuraava jae todistaa "kaikki pelastuu oppisi" silkaksi valheeksi ja vääristelyksi !

Me PYYDÄMME !

ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA !

Sovitukseen ja siten pelastukseen on nyt kaikilla mahdollisuus !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa jankkaamista loputtomasti, vaikka jo seuraava jae todistaa "kaikki pelastuu oppisi" silkaksi valheeksi ja vääristelyksi !

Me PYYDÄMME !

Hei Nellie Oleson. Tää jae 19 vs. jae 20 käsiteltiin jo tuolla ylempänä. Taitaa dementia vaivata?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Nellie Oleson. Tää jae 19 vs. jae 20 käsiteltiin jo tuolla ylempänä. Taitaa dementia vaivata?

Miksi siis jankkaat yhä samaa ?

Olet kuin rikkinäinen lp levy, joka pyörittää samaa kohtaa loputtomasti !

Mutta niinhän se on kaltaistesi kanssa, jotka ovat perustaneet oppinsa yhteen jakeeseen ja sen jakeen omaan väärään tulkintaansa !

Sitä sitten yritetään kaikin keinon, siis vilpillisin ja valheen keinoin pönkittää, vaikka se oikeasti onkin ihan mahdotonta !

Olet todella säälittävä !

No, minä oikeasti säälin sinua, kuten jokaista ihmistä, joka on eksytetty ja eksynyt niin pitkälle, että ei enää ole mahdollistakaan nähdä ja löytää Totuutta. :(

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi siis jankkaat yhä samaa ?

Olet kuin rikkinäinen lp levy, joka pyörittää samaa kohtaa loputtomasti !

Mutta niinhän se on kaltaistesi kanssa, jotka ovat perustaneet oppinsa yhteen jakeeseen ja sen jakeen omaan väärään tulkintaansa !

Sitä sitten yritetään kaikin keinon, siis vilpillisin ja valheen keinoin pönkittää, vaikka se oikeasti onkin ihan mahdotonta !

Olet todella säälittävä !

No, minä oikeasti säälin sinua, kuten jokaista ihmistä, joka on eksytetty ja eksynyt niin pitkälle, että ei enää ole mahdollistakaan nähdä ja löytää Totuutta. :(

Mun on pakko jankata, kun sä olet PASKAHALVAUKSEN VALLASSA etkä suostu selvittäämään jakeen 20 merkitystä alkukielen avulla, koska olet niin rakastunut gnostilaiseen valheeseesi.

Ihmisen täytyy olla läpeensä mulqvist, kun itse jankkaa ja syyttää jankkaamisesta ainoastaan toista osapuolta. Mutta sitä kai se miehenkipeys teettää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Me PYYDÄMME !

Paavali kirjoittaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

johon gnostikko Nellie Oleson toteaa:

"Siis ei niin, että 'olette jo sovitetut' !"

Kumpaakohan tässä uskoisi, pakanoiden apostolia vaiko yksinäistä, kärttyistä, miehenkipeää vanhaapiikaa?...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoittaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

johon gnostikko Nellie Oleson toteaa:

"Siis ei niin, että 'olette jo sovitetut' !"

Kumpaakohan tässä uskoisi, pakanoiden apostolia vaiko yksinäistä, kärttyistä, miehenkipeää vanhaapiikaa?...

Kuten JO olen kirjoittanut, olet kuin rikkinäinen lp-levy, joka toistaa samaa loputtomasti !

Olet todella säälittävä jankkaaja !

Olen useaan kertaan jo asiat sinulle selittänyt, eikä mikään käänös kikkailusi sitä yhtään mihinkään muuta !

Osaan minä asiat tarkistaa alkutekstistä !

Joten lopeta tuollainen turha sana kikkailu yritys !

2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

Kyllä nämä asiat ovat selviä, muidenkin Raamatunkohtien kautta !

• Anonyymi
      UUSI

Ilm.2:7 Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, annan minä elämän puusta syödä, joka keskellä Jumalan paradisia on. Biblia (1776) Ilm.22:2. 22:14

• Anonyymi
      UUSI

Kuten moni tietää, tällä palstalla vaikuttaa henkilö, jonka olen nimennyt Nellie Olesoniksi Pieni talo preerialla -televisiosarjan hahmon mukaan.

Tuossa sarjassa Oleson -nimisen kauppiaan pilalle lellitty tytär Nellie nauttii saadessaan ilkeillä kaikkiin ilmansuuntiin omahyväinen virne keskinkertaisen näköisillä kasvoillaan.

Tämän kristinusko-palstan viisastelemisen kruunaamattomalla kuningattarella Nellie Olesonilla on yksi teesi, jota hän rakastaa yli kaiken ja jonka hän toitottaa ilmoille säännöllisin väliajoin.

Se sisältää seuraavan ajatuksen:

"Kristus kuoli turhaan, JOS KAIKKI PELASTUVAT

ja taisaalta

Kristus EI kuollut turhaan, jos KAIKKI EIVÄT PELASTU."

Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, olenko mahdollisesti koskaan törmännyt missään yhteydessä sairampaan ja suoraan sanoen saatanallisempaan uskonnolliseen ajatukseen kuin tuo Nellie Olesonille niin rakas ajatus. En keksi ainuttakaan.

• Anonyymi
        UUSI

Voi tuota sinun käsittämätöntä yksinkertaisuuttasi.

Paljastit itse oman "kaikki pelastuu oppisi" valheeksi omilla sanoillasi !

Ja minä olen vain kirjoittanut sinullekin, että jos ja kun Jumala etukäteen päätti pelastaa ihan kaikki ihmiset !

1) Niin silloinhan mitään Jeesuksen ristinkuolemaa ei olisi edes tarvittu, vaan Kristus kuoli ihan turhan takia !

2) Eikä kenenkään tarvitsisi siten uskoa Jeesukseenkaan, vaikka Jumalan Sana sanoo, että ilman uskoa ei voi pelastua, eli Jumalaan uskominenkin on ihan turhaa, kun sinun mukaasi siis kaikki pelastuvat kuitenkin !

3) Eikä mitään tuomiotakaan tule, siis kun kaikki pelastuvat ja se on ihan se ja sama, miten ihmiset tällä maan päällä elävät ja toimivat, kun sinun mukaasi se ei vaikuta mitenkään pelastumiseen !

Tätä listaa voisi jatkaa pitkään, mutta:

Tässä nyt vain ihan pari perus asiaa, jotka siis paljastavat sinun oppisi täydeksi valheeksi ja pahaksi eksytykseksi !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tuota sinun käsittämätöntä yksinkertaisuuttasi.

Paljastit itse oman "kaikki pelastuu oppisi" valheeksi omilla sanoillasi !

Ja minä olen vain kirjoittanut sinullekin, että jos ja kun Jumala etukäteen päätti pelastaa ihan kaikki ihmiset !

1) Niin silloinhan mitään Jeesuksen ristinkuolemaa ei olisi edes tarvittu, vaan Kristus kuoli ihan turhan takia !

2) Eikä kenenkään tarvitsisi siten uskoa Jeesukseenkaan, vaikka Jumalan Sana sanoo, että ilman uskoa ei voi pelastua, eli Jumalaan uskominenkin on ihan turhaa, kun sinun mukaasi siis kaikki pelastuvat kuitenkin !

3) Eikä mitään tuomiotakaan tule, siis kun kaikki pelastuvat ja se on ihan se ja sama, miten ihmiset tällä maan päällä elävät ja toimivat, kun sinun mukaasi se ei vaikuta mitenkään pelastumiseen !

Tätä listaa voisi jatkaa pitkään, mutta:

Tässä nyt vain ihan pari perus asiaa, jotka siis paljastavat sinun oppisi täydeksi valheeksi ja pahaksi eksytykseksi !

Hei porsas! Tässä sulle pari helmeä!

Jumala tosiaan PÄÄTTI pelastaa kaikki ihmiset ja TOTEUTTI TÄMÄN SUUNNITELMANSA NIMENOMAAN

1)

antamalla Poikansa ihmiskunnan lunnaiksi ("Karitsa, joka on ristiinnaulittu MAAILMAN PERUSTAMISESTA LÄHTIEN", idiootille tiedoksi)

2)

antamalla JOKAISELLE IHMISELLE uskon (jokainen polvi on notkistuva ja jokainen kieli ylistävä Jumalaa):

15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        15:22 Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa,
        15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        15:27 Sillä: "KAIKKI hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "KAIKKI on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun KAIKKI on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

3) Tuomiohan tulee, sun kannattaa hieman varoa sanojasi, moukka:

Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

Siinä sinulle, neiti Omahyväinen! :D

• Anonyymi
      UUSI

Mitään, siis MITÄÄN, ei Nellie Oleson vihaa niin kuin Paavalin Herralta Jeesukselta saamaa sovituksen sanaa, joka kuuluu:

Varokaa tuota gnostilaista hihhulia!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2130
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      296
      1924
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1751
    4. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      103
      1663
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1607
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1321
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1123
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    10. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      24
      1052
    Aihe