Kuinka usein ja paljon

Anonyymi-ap

Mikä on teidän mielestä sopiva määrä harrastaa pienlapsiperheessä?
Talvisin puoliso harrastaa joka ilta 2-4 h, Tekee pitkää työpäivää yrittäjänä joten lopettaa työt klo 18-20 välillä.. Kesälomaa ei ole mutta pitää pidennetyn viikonlopun kerran kesässä eli teemme 4 päivän kesälomareissun. Kesä on miehen kuuminta työaikaa eli sesonkiaikaa. Kesällä miehellä on pidemmät työpäivät eli ihan iltaan tai iltayöhön asti eikä ehdi viikolla harrastamaan mutta la-su harrastaakin sitten koko ajan. Kesällä emme liiku juuri ollenkaan perheenä patsi tuo yksi 4 päivän lomareissu.
Viikonlopulla mies tekee lauantaina lyhyemmän työpäivän ja iltaisin harrastaa enemmän kuin viikolla.
Talvisin Sunnuntai on vappaa jolloin käymme kyläilemässä yhdessä. Kesällä harrastaa sunnuntaitkin koska viikolla ei ehdi pitkien työpäiviensä vuoksi.
Eli keaällä miestä ei juuri näymuutakuin kesälomareissulla. Talvisin mies on meidän kanssa etupäässä sunnuntaisin. Lapset ei näe siis isäänsä läheskään joka päivä. Isä tulee kun lapset nukkuu ja lähtee aamulla aikaisin.
Mielestäni hänen kannattaisi tinkiä kesällä viikonloppuharrastuksistaan,nipistää aikaa lapsilleen esim.käymällä perheen kanssa rannalla pari tuntia. Onko tuo liikaa vaadittu teidän mielestä vai pitääkö hänen saada harrastaa viikonlopun ajan että jaksaa tehdä töitä taas viikon?

7

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lapset luulee sun miestä kohta joulupukiksi.
      En oikein ymmärrä tota touhua, työn ymmärrän, mut ajattelen et miehesi pitää sua enemmän äitinä tai taloudenhoitajana kuin puolisona.
      Puhukaa asiasta.
      Miehen käytös ei kuitenkaan ole ainutlaatuista, näitä miehiä riittää.

• Anonyymi

Puhuttu on monet kerrat. Miehen mielestä hän on menee ihan normaalisti ja pakko saada harrastaakkin..Tahtoo suuttua kun otan asian puheeksi. Alkaa huutamaan ettei saisi käydä missään jne mikä ei pidä.paikkaansa. Keskustelu aiheesta on hänelle mahdotonta. Tyrehtyy siihen kun mies alkaa hermoamaan ja huutamaan vaikka miten yritän asiallosesti aiheesta puhua. Itseäni häiritsisi todella paljon jos olisin lasten elämästä poissa noin paljon.

• Anonyymi

No voi että.

• Anonyymi

Hän ei selkeästi viihdy kotonaan vaan jossain muualla.Aikaa löytyy,jos on haluja.

• Anonyymi

Lapset vielä pieniä joten arki rullaa paljolti heidän ehdoillaan. Heräävät aikaisin,,siittä se aamu lähtee...aamupalaa,pesuja ja pisuja. Vauva vielä rintaruokinnalla,syö useamman kerran yössä. Ei tämä mikään lomakoti ole mutta koti kuitenkin ja perhe on rakas. Itse jaksan pitkälti rakkauden ansiosta hoitaa lapsia sekä kotia. Harmillista jos ei viihdy ihanien lastensa kanssa ,oma menetyksensä. Mielestäni kyse on valinnoista. Jos on lapsia maailmaan saattanut tulisi heistä ottaa vastuu vaikkei huvittaisi tai ei kotona viihtyisikään. Kun lapset sairastaa vaikkapa mahatautia tai ovat itkuisia tai uhmakiukkua niin en voisi sanoa itsekkään viihtyväni erityisen hyvin mutta en haluaisi olla silloin missään muualla kuin lasteni lähellä koska olen vanhempi Haluan olla siinä silti vaikken just silloin niin viihtyisikään. En halua sanoa että menen taas,pärjäkkää ilman minua. En halua olla sellainen vanhempi koska rakastan lapsiamme ja haluan olla jeidän lähellään niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Tottakait tarvitsen omaakin aikaa,saan sitä kun vien lapsia minun isovanhemmilleni kerran viikossa kun menen jumppaan. Iltaisin uppouduin kirjojen pariin lasten nukkuessa. Mutyei tulisi mieleenikään valinnoillani osoittaa lapsilleni etten viihdy heidän kanssaan. Jos ei viihdy kotona se tarkoittaa ettei viihdy lapsiensa kanssa. Surullista

• Anonyymi

Onko miehesi Vapaamurari he viettävät aikaa Poikienkerhossaan,, Piika otetaan koska veljelliselle toiminalle jää enempi aikaa ja se on vahva suositus. Tutki vielä oletko femisti kukaan mies ei halua olla sellaisen kanssa kahdenkesken kuin VÄLTTÄMÄTTÖMÄN.

• Anonyymi
      UUSI

No, tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Tienaako miehesi hyvin? Haluaako hän (ja sinä) pitää kiinni saavutetusta elintasosta?

Kyllähän se isän ja lasten välit muodostuvat olemattomaksi, jos isä ei ole läsnä. Mutta niin makaa kuin petaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe