Autojen laatu tippunut dramaattisesti

Anonyymi-ap

Moottorit ei enää kestä jopa jakoketjut venyy rattaat kuluu automaattilaatikot kaikki ongelmallisia maalipinnat heikot venttiilit karstoittuu yms yms jatkuvat vikavalot loistaa Varmaan halpuutus syynä ei testata tarpeeksi vaan tuodaan markkinoille epäkuranttia

59

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mazda poikkeus.

      • Anonyymi

        Hauska.


      • Anonyymi

        mazdassa oli jakoketjut jo 70-luvulla...esim 1.3 moottorissa oli jakoketjun kiristäjän luukku josta sen pystyi vaihtamaan. uusi kiristi ja sytytys ennakko kohdalleen ,taas ,mentiin..eipä niillä ajettu kuin 15 vuotta kun lahosivat pois..moottorit kyllä, sekä ketju kesti..


    • Anonyymi

      Aina heikkouksia on ollut ja sitten taas välillä asiat korjataan.
      Mikähän on avaajan pointti?

    • Anonyymi

      Eiköhän tuossa pointti tullut selväksi eli autojen laatu pudonnut ja tottahahan se on

      • Anonyymi

        Ihan tahallaan tehdään sellaisia tuotteita, jotka kestävät vain hetken, että voidaan myydä uutta rikkoutuneen tilalle. Bisnes, bisnes...


    • Anonyymi

      Kaasariautojen aikaan jakoketjun mahdollinen venyminen ei haitannut juurikaan kun ei ollut turhantarkkoja nokka- ja kampiakselin asentoantureita valittamassa siitä. Sytytystä saattoi säätää virranjakajasta kompensoimaan mahdollista jakoketjun venymää ainakin jonkinverran. Tosin ennen tehtiin osat kestämään, joten ehkä venymä muodostui ongelmaksi vasta todella suurilla kilometreillä, mutta yleensä korin ruostevauriot tekivät autosta lopun sitä ennen.

      • Anonyymi

        Aika kultaa muistot. Minusta noita vanhoja autoja sai olla ropaamassa vähän väliä. Aina oli jotain häikkää. Nopeimmillaan katkojan kärjet menivät sadalla kilometrillä, jos nokka jäi voitelematta. Ketjut rallattivat, mutta annettiin rallattaa. Mahtuuhan maailmaan ääntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kultaa muistot. Minusta noita vanhoja autoja sai olla ropaamassa vähän väliä. Aina oli jotain häikkää. Nopeimmillaan katkojan kärjet menivät sadalla kilometrillä, jos nokka jäi voitelematta. Ketjut rallattivat, mutta annettiin rallattaa. Mahtuuhan maailmaan ääntä.

        Kärjetön sytytys oli kyllä hyvä uudistus.
        Siinäkin sitten tarpeeksi vanhana elektronisen sytytysyksikön vikaannuttua se vei kipinän kokonaan ja ainoa korjaus oli uusia koko sytytysyksikkö. Itselle kerran kävi niin ja tien päältä päästiin pois vain hinausauton lavalla.
        Katkojan kärkiä saattoi vielä vähän viilaamalla puhdistaa että pääsi tien päältä pois. Siinäkin oli tosin kondensaattori jolle ei ollut muuta tehtävissä kuin uusi tilalle. Itsellä viallinen konkka aiheutti ettei tahtonut kylmänä lähteä käyntiin mutta jos sai käyntiin niin lämpimänä kyllä pelasi. Kärjellisissä oli myös puolassa joku esivastus lisävikamahdollisuutena, mitä ei ollut enää kärjettömissä järjestelmissä.
        Kärjellisten sytytysennakko saattoi myös kärkien kulumisen myötä muuttua aikaa myöten. Kuitenkaan ainoa kärjellinen auto minkä omistin, ei koskaan jättänyt tielle.

        Vanhojen autojen pakoputket oli myös kuluva osa kun olivat tavallista terästä joka oli vähän väliä ruostumassa puhki. Uudemmissa on paremmat materiaalit. Samoin koripelleissä kun vielä 80-luvun auto saattoi olla hitsailtu jo kymmeneen vuoteen mennessä huolimatta siitä että niillä oli aikoinaan maahantullessa pakollinen ruosteenestokäsittely tehtynä.


    • Anonyymi

      nykymoottorit ovat tehokkaampia ja vaatisivat paksummat ketjut...toki ajotavalla voi säästää ketjua sekä öljyvaihdoilla ja vielä ohjekirjan mukaan oikea öljy..nopeat kiihdytykset ja voimakkaat moottorijarrutukset rasittaa ketjua, jopa hajottaa koko motin...moni edes tiedä mikä on moottorijarrutus..?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti voimakkaampi moottori tsrvitsee vahvemman ketjun . Heh heh .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti voimakkaampi moottori tsrvitsee vahvemman ketjun . Heh heh .

        ja paksummat bensaletkut..


      • Anonyymi

        Mikä on ajanut tuohon käsitykseen?


    • Anonyymi

      Maalauksen heikosta kestävyydestä olen ehdottomasti samaa mieltä .

      Eipä tekniikka 70-luvullakaan kovin kestävää ollut. 100 000 km ajettu oli jo romutusasteella. Korjaukset olivat kylläkin helpompia ja moottorikoneistamoilla riitti töitä. Samoin peltikorjaamoilla ruoste vaurioiden kanssa.

      • Anonyymi

        kaikki joissa oli keihin tai hitachi merkkinen kaasari oli hyviä auto datsun,honda,mazda... jopa audit jossain vaiheessa käytti keihin kaasaria... esim audi 80 1.6l.. 70-luvulla ei paljon öljyjä vaihdeltu,,,lisättiin vaan paksua mineraaliöljyjä se jos mikä kertoo siitä ettei moottorit kestänyt pitkään..


      • Anonyymi

        Aika normi oli se, että 100.000km oli kannen kunnostusväli ja 200.000km alakerran. Moottorin käyttöiäksi laskettiin 100 x kuutiotilavuus ennen isompaa remonttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika normi oli se, että 100.000km oli kannen kunnostusväli ja 200.000km alakerran. Moottorin käyttöiäksi laskettiin 100 x kuutiotilavuus ennen isompaa remonttia.

        Kyllä siihen aikaan 100tkm oli useamman moottorin alakerrankin kuluneisuus jo niin isoa, että männät oli väljiä oikein kunnolla ja männänrenkaan meni palasiksi ja öljyä kului.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siihen aikaan 100tkm oli useamman moottorin alakerrankin kuluneisuus jo niin isoa, että männät oli väljiä oikein kunnolla ja männänrenkaan meni palasiksi ja öljyä kului.

        öljyä kului kun sitä loroteltiin yli ylämerkin..naapurin poika lisäsi corttiinaan niin paljon että koko kylä oli savunpeitossa...hih


    • Anonyymi

      Liikkuvien ja pyörivien osien keventämisellä on pyritty vähentämään tehohäviöitä keston kustannuksella. CO2 päästöt ovat menneet kaiken muun edelle.

    • Anonyymi

      Todella tarkkana saa olla nyt, jos aikoo kestävän uuden auton hankkia.
      Siis sellaisen, että sillä ajaa yli 100 tuhatta kilsaa
      perushuolloilla.

      • Anonyymi

        HIH. osa näkee autonsa vain ostohetkellä....loppuajan on huollossa.


    • Anonyymi

      Mikään automaattivaihteisto ei voi kestää ja pysyä häiriöttömänä kuin manuaali. Eniten vikoja ja häiriöitä alkaen pienillä km on automatisoiduissa manuaaleissa.

      Ketjullinen jakopää vaatii joskus kaikkien rattaiden uusimisen hyvä koska metalli kuluu. ratas on ongelmallisempi kuin hihnapyörä joka on hihnojen kanssa.

      Led tekniikalla ei saada autojen valoihin kuin enemmän vikoja. Ei tuo hyötyä, jokainen led valollinen auto tuo xxx eur lisää laskua. Eilen ajoi V90 jossa toinen takavalo pimeä, huonoa tekniikkaa, volvon haltija saattaa maksaa euroja tuon valon takia todella ison määrän. Golf 4 valot toimineet aina ja niihin ei tule koskaan vikoja. Alle 1 euron polttimon uusinut pari kertaa, volvon led tekniikka tuo mitää hyötyä vain isoja kuluja.


      Liikkuvien osien laadulla, koolla ja co2 ei ole mitään yhteyttä. On vain huonoa suunnittelua ja toteutusta.


      Ei pysty edes mittaamaan puolet paksumman jakoketjun ja rattaiden eroa kulutukseen. Mutta asiat pysyisi pidempään kunnossa. Ainoa mitattava ero on paljonko menee seostettua terästä, auton ostajalle se merkityksetön muutama euro. Sillä saisi sen suositun kevytmaasturin jakopään pysymään kunnossa 150 000 > 250 000km. Automerkille tulisi vähemmän rahaa kun vähemmän ihmisiä menisi kukkaron kanssa ostamaan jakopään rempan joka ei tuo edes uudenveroiseen kuntoon.



      Ulkopuolinen hihnallinen jakopää on ketjullista&rattaallista parempi. Aina ollut hihnallinen jakopää ja on vaivaton lyödä tuore hihna vaikka joka kevät jos haluaa.


      Kun lisätään turhat toiminnot ja varusteet joissa niitä on niin vikoja edessä.

      • Anonyymi

        Päivävaloina kirkkaassa säässä ledituikut edessä on useimmissa autoissa lähinnä vitsi. Valoja tuskin huomaa, kun maan rajassa tai etukulmassa killittää onnettoman pienet ledituikut. Sopisi paremmin jouluvaloiksi. Ei näköjään EU eikä autonvalmistajat paljon liikenneturvallisuudesta halua ymmärtää


    • Anonyymi

      Se on niin vihreätä kun tehdään heikkoa halvalla ja joitakin ei voi edes korjata, osta uusi.

    • Anonyymi

      Valtion ei pidä laittaa euroakaan uusien autojen myynnin lisäämiseen ja ihmisten rahankäytön holhoamiseen. Suomi on korruption ja lobbaamisen luvattu maa.
      Perustetaan mieluummin valvontakomissio tarkastamaan myytävien tuotteiden laatu, kestävyys ja pitkäikäisyys. Myyjät vastuuseen huonosta laadusta.

      • Anonyymi

        pitäähän autoliikkeille saada rahaa taas kun menee huonosti...uusi romutuspalkkio on tulossa ilmaston varjolla..ei suomen talous miksikään muutu vaikka kuin huudetaan velaksi elämistä...aina keksitään jotain rahanmenoa ja uutta velkaa joudutaan ottamaan,, ,kauanko talous kestää,,syyllinen on aina edellinen hallitus ..4-vuotta on liina lyhyt hallituskausi.,"koirat pääsee aina veräjästä"-? sama levy pyörii samassa urassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitäähän autoliikkeille saada rahaa taas kun menee huonosti...uusi romutuspalkkio on tulossa ilmaston varjolla..ei suomen talous miksikään muutu vaikka kuin huudetaan velaksi elämistä...aina keksitään jotain rahanmenoa ja uutta velkaa joudutaan ottamaan,, ,kauanko talous kestää,,syyllinen on aina edellinen hallitus ..4-vuotta on liina lyhyt hallituskausi.,"koirat pääsee aina veräjästä"-? sama levy pyörii samassa urassa..

        Miettinyt joskus että kuinkahan paljon oikeasti eri puolueet voi vaikuttaa asiohin ja kuinka paljon enemmän todellista valtaa on kulisseissa toimivilla ministeriöiden virkamiehillä. Hehän poliitikkoja ohjaavat raporteillaan ja tiedottamisellaan.
        Kun ohjaat poliitikkojen ja yleisön tiedon saantia ohjaat päätöksiä.

        Muistatteko kuinka Suomessa kymmeniä vuosia nopeus oli ainoa asia mikä virallisesti johti liikenneonnettomuuksiin ja kuolemiin. Kun TM julkaisi kattavat tilastoanalyysin siitä mitkä asiat oikeasti ovat taustalla kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa, muuttui myös tieliikennelaki niin että pienet ylinopeudet eivät olekaan enää niin paha asia.

        Ihan sama mitä puoluetta ministerit edustaa, heitä viedään kuin litran mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettinyt joskus että kuinkahan paljon oikeasti eri puolueet voi vaikuttaa asiohin ja kuinka paljon enemmän todellista valtaa on kulisseissa toimivilla ministeriöiden virkamiehillä. Hehän poliitikkoja ohjaavat raporteillaan ja tiedottamisellaan.
        Kun ohjaat poliitikkojen ja yleisön tiedon saantia ohjaat päätöksiä.

        Muistatteko kuinka Suomessa kymmeniä vuosia nopeus oli ainoa asia mikä virallisesti johti liikenneonnettomuuksiin ja kuolemiin. Kun TM julkaisi kattavat tilastoanalyysin siitä mitkä asiat oikeasti ovat taustalla kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa, muuttui myös tieliikennelaki niin että pienet ylinopeudet eivät olekaan enää niin paha asia.

        Ihan sama mitä puoluetta ministerit edustaa, heitä viedään kuin litran mittaa.

        pääasia velaksi ei eletä,.. ihmettelen kovasti näitä uusia leikkauksia ,eli kun on leikattu ,niin heti keksitään uusia rahareikiä ja avustuksia jotka ei tuota valtiolle latin latia...sitten työ ,eli maa ja metätalous pitäisi ajaa alas mutta kukaan ei kerro mistä tilalle työpaikat...? kuka näitä turhanpäiväisten avustuksien jakamista valvoo ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettinyt joskus että kuinkahan paljon oikeasti eri puolueet voi vaikuttaa asiohin ja kuinka paljon enemmän todellista valtaa on kulisseissa toimivilla ministeriöiden virkamiehillä. Hehän poliitikkoja ohjaavat raporteillaan ja tiedottamisellaan.
        Kun ohjaat poliitikkojen ja yleisön tiedon saantia ohjaat päätöksiä.

        Muistatteko kuinka Suomessa kymmeniä vuosia nopeus oli ainoa asia mikä virallisesti johti liikenneonnettomuuksiin ja kuolemiin. Kun TM julkaisi kattavat tilastoanalyysin siitä mitkä asiat oikeasti ovat taustalla kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa, muuttui myös tieliikennelaki niin että pienet ylinopeudet eivät olekaan enää niin paha asia.

        Ihan sama mitä puoluetta ministerit edustaa, heitä viedään kuin litran mittaa.

        "Kun ohjaat poliitikkojen ja yleisön tiedon saantia ohjaat päätöksiä."

        Nyt varmaankin monille käy selväksi se, miksi tiettyjä asioita haukutaan. Ihmisistä saisi tehtyä vaikka susia, joka tarpeaksi härkittäisi.


    • Anonyymi

      Ennen jakohihnoja piti vaihtaa 40-60 tkm välein ja ketjut oli loppu 100tkm kuten koko moottori. Moottorit vuosivat öljyä vaihtoväli oli 3-5tkm. Ruoste oli iso vitsaus ja talvella kylmyys, eikä ollut edes penkinlämmittimiä.
      Kyllä se oli ihanaa aikaa kun jarruja piti rassata 2-3 kertaa vuodessa jne....

      • Anonyymi

        Japseissa hihnan vaihtoväli oli 105tkm eikä siitä ollut tarve lyhentää. Jkoketjut kyllä kesti yli 500tkm.

        Nuo hihna ja ketju ongelmat on parin germaanivalmistajan juttuja eikä koska kaikkia merkkejä.
        Continental kertoi jo yli 20 vuotta sitten he pystyvvät tekemään nokkahihnan mikä kestää yli 500tkm mutta autovalmistajat eivät sellaista halunneet. Laatu maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japseissa hihnan vaihtoväli oli 105tkm eikä siitä ollut tarve lyhentää. Jkoketjut kyllä kesti yli 500tkm.

        Nuo hihna ja ketju ongelmat on parin germaanivalmistajan juttuja eikä koska kaikkia merkkejä.
        Continental kertoi jo yli 20 vuotta sitten he pystyvvät tekemään nokkahihnan mikä kestää yli 500tkm mutta autovalmistajat eivät sellaista halunneet. Laatu maksaa.

        Juu, näitä tarinoita riittää, mutta totuus on ihan toinen. Kyllä kaikkea voidaan tehdä kestämään, mutta se ei ole järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, näitä tarinoita riittää, mutta totuus on ihan toinen. Kyllä kaikkea voidaan tehdä kestämään, mutta se ei ole järkevää.

        Kyllä kestävyys on kokonaisuutena arvostellen parempi valinta kuin lyhytnäköinen voittojen maksimointi ja heikko kestävyys. Ihmiset, asiakkaat eivät hyvällä katsele heikosti kestäviä rahareikiä vaan etsivät kestävämmän vaihtoehdon tilalle ja sitten jää ahne paskan valmistaja nuolemaan näppejään ja konkurssihan siitä tulee sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japseissa hihnan vaihtoväli oli 105tkm eikä siitä ollut tarve lyhentää. Jkoketjut kyllä kesti yli 500tkm.

        Nuo hihna ja ketju ongelmat on parin germaanivalmistajan juttuja eikä koska kaikkia merkkejä.
        Continental kertoi jo yli 20 vuotta sitten he pystyvvät tekemään nokkahihnan mikä kestää yli 500tkm mutta autovalmistajat eivät sellaista halunneet. Laatu maksaa.

        eikait toyotassa ole ollut koskaan jakopää ongelmaa...ei edes oktomurske alueella


    • Anonyymi

      Huonoa bisnestä jos autot kestäisi.

      • Anonyymi

        Auton omistaja tarvitsee sen auton käyttöesineeksi eikä eräiden bisneksen pyörittämiseksi.


      • Anonyymi

        Tuossa on ongelman pääasia. Pitää tehdä juuri sen verran huonoa laatua, että pitää kohta ostaa uusi.


    • Anonyymi

      Yritykset valmistavat autoja ja mikä on yrityksen tehtävä. Aivan, ei mikään muu kuin tuottaa omistajille maksimaalisesti tuottoa sijoitukselle. Autot ovat siinä pelissä vain väline, joten niitä pyritään valmistamaan mahdollisimman halvalla. Laatu ei välttämättä ole laatua siinä mielessä miten se ennen ymmärrettiin. Nyt laatu on laatuvaikutelmaa ja varusteita. Kestävyys, käyttövarmuus ja hoitokulut ovat sivuseikka.

      • Anonyymi

        Ei sellaisten yrittäjien kannattaisi tehdä mitään autoja vaan pelata pelkästään pörssipelejä jos kerran maksimaalinen voitto on ainoa tavoite. Turha on silloiin tehdä mitään sontaa ihmisten vaivoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisten yrittäjien kannattaisi tehdä mitään autoja vaan pelata pelkästään pörssipelejä jos kerran maksimaalinen voitto on ainoa tavoite. Turha on silloiin tehdä mitään sontaa ihmisten vaivoiksi.

        Entä kun samalla peruskaavalla toimii terveyspalveluyritykset. Asiakkaat tuovat rahan firman kassaan eli omistajille ja tuote josta asiakkas maksaa on terveydenhoito (odotuksena: yritys parantaa asiakkaan sairauden). Asiakkaalla ja yrityksellä tosin päinvastaiset intressit. Ei terve asiakas tuo maksimaalista tuottoa yritykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun samalla peruskaavalla toimii terveyspalveluyritykset. Asiakkaat tuovat rahan firman kassaan eli omistajille ja tuote josta asiakkas maksaa on terveydenhoito (odotuksena: yritys parantaa asiakkaan sairauden). Asiakkaalla ja yrityksellä tosin päinvastaiset intressit. Ei terve asiakas tuo maksimaalista tuottoa yritykselle.

        Terveydenhoitoyrityksen ei kannata parantaa asiakasta koskaan koska silloin rahantulo loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhoitoyrityksen ei kannata parantaa asiakasta koskaan koska silloin rahantulo loppuu.

        Hilseshampoon ei kannata poistaa hilsettä vaan lisätä sitä menekin varmistamiseksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilseshampoon ei kannata poistaa hilsettä vaan lisätä sitä menekin varmistamiseksi...

        Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Lääkepuolella aiheesta käydään kovaa keskustelua vaikuttavuudesta ja tarpeellisuudesta.


    • Anonyymi

      no kohta meillä on kaikilla sähköautot...niihin tulee vaan vielä lisää tekniikka valvomaan ajoa..eu.on taas asialla .piip,piip,piip..kasko pitää olla tai ainakin osakasko,,tavallisella pelkällä liikennevakuutuksella ei pärjää..

    • Anonyymi

      Aloittaja olisi voinut kertoa automerkkinsä, jonka murheista hän kertoo.
      Ei Lörtsyn syönytkään voi kertoa koko Suomen ruokakulttuurin laadusta.

    • Anonyymi

      Turhat ominaisuudet, erikoiset toiminnot, huono tekniikka, jos nämä kaikki autossa niin kokonaislaatu huonompi.

      Ahtamattomassa, etuvetoisessa, hyvän korin ja tekniikan autossa jossa manuaali. Ei välttämättä vikoja 20-25 vuoden käytön aikana, tuona aikana korjauksiin voinut mennä 300eur. Ilmastointiakaan ei ole korjattu tai käytetty rahaa kylmäaineen poistoon ja täyttöön, puhaltaa kylmää.

      Vastakohta joku nelivetoinen, turbollinen, automaattivaihteinen auto jossa säätyvää iskaria, tai ilmapussit, led valoja, säätyvää ohjausta, sähköisiä seisontajarruja ja muuta ja automaattiilmastointi jossa ilmaohjaukset sähkömoottorien toimesta.

      Tälläinen on saattanut maksaa 20 kertaa enemmän enemmän, eri korjauksia ulkopuolisella.

    • Anonyymi

      joihinkin merkkeihin ketju on nopea vaihtaa ..?

    • Anonyymi

      Tuli Alfa-Romeo Arnasta (Nissan Cherry) mieleen että olisikohan Nissanin laatu pysynyt parempana jos olisikin liittoutunut Alfa-Romeon kanssa.

    • Anonyymi

      "Päivävaloina kirkkaassa säässä ledituikut edessä on useimmissa autoissa lähinnä vitsi. Valoja tuskin huomaa, kun maan rajassa tai etukulmassa killittää onnettoman pienet ledituikut. Sopisi paremmin jouluvaloiksi. Ei näköjään EU eikä autonvalmistajat paljon liikenneturvallisuudesta halua ymmärtää"

      Ja ennenvanhaan vedeltiin täysin pimeänä ilman mitään valoja päiväsaikaan. Oliko se parempi?

      • Anonyymi

        höpöhöpö, Suomessa oli ajovalopakko taajaman ulkopuolella jo ainakin 80-luvulta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpöhöpö, Suomessa oli ajovalopakko taajaman ulkopuolella jo ainakin 80-luvulta lähtien.

        Nykyajan höpötyksiä. Päiväsaikaan ajovalojen käyttö tuli pakolliseksi Suomessa vuonna 1982, kun ne määrättiin pakollisiksi kesäaikana. Vuonna 1997 valojen käyttöpakko laajeni taajama-alueille. Vuonna 2011 uusissa autoissa tulivat pakollisiksi huomiovalot, eli niin sanotut päiväajovalot.
        Aikaisemmin ajovalojen käyttö on vaihdellut. Vuonna 1972 ajovalojen käyttö talviaikana taajamien ulkopuolella tuli pakolliseksi. Vuonna 1982 pakollisuus laajennettiin koskemaan myös kesäaikaa.


    • Anonyymi

      Niin 60-70 luvulla se 100 000km oli varmaan moottorin keskimäärinen kesto muta kun nykyautoilla sekin on jo saavutus vaikka öljyt polttoaineet ja valmistustekniikat kehittyneet 80-00 mallit taisi olla parhaita ei saastelaitteet tukkineet moottoria eikä vikavalot palaneet kulutus on toki pudonnut n 2 l 100 km mutta ongelmat lisääntyneet

    • Anonyymi

      sutta ja sekundaa..näkyy olevan markkinoilla..

      • Anonyymi

        Ennen irvailivat että Fiat, petojen sukua, susi jo syntyessään, mutta sehän oli vielä hyvä auto nykyajan eu:n vaatimiin pellepeloton vekottimia täynnä oleviin kötöstyksiin. Kun varusteen vaatijana on byrokraatti lailla pakotettuna, valmistajalla ei välttämättä ole motivaatiota tehdä sitä kunnolla, vaan kunhan on lain kirjain täytetty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen irvailivat että Fiat, petojen sukua, susi jo syntyessään, mutta sehän oli vielä hyvä auto nykyajan eu:n vaatimiin pellepeloton vekottimia täynnä oleviin kötöstyksiin. Kun varusteen vaatijana on byrokraatti lailla pakotettuna, valmistajalla ei välttämättä ole motivaatiota tehdä sitä kunnolla, vaan kunhan on lain kirjain täytetty...

        päättäjien pitäisi myös miettiä työllisyyttä ja työssä kulkua... näin ajateltiin ennen.. suomessa ostettiin paljon ladoja ja muita halppis autoja..pääasia että töihin pääsi luotettavasti ilman isompia remontteja...nyt ovat palkat nousseet mutta niin on noussut myös autokulutkin...köyhä ostaa 5000euron romun ja ei sillä montaa päivää ajella ilman remonttia..


    • Anonyymi

      En ihmettele. Markkinat perustuu sille, että myydään ja ostetaan. Ja jotta saataisi myytyä enemmän, tehdään heikompaa laatua. Osasyy sekin, ettei nälänhätää ole ja energiaa riittää, ni voidaan turvautua enemmän nk. vilunkipeliin, jota on harrastettu tuhansia vuosia. Eri asia sitten että millaisten tyyppien kautta, ja mikä heissä tekee alttiuden sellaiselle.

      No, miltä tuntuu olla kivikaudella nykyajan tekniset laitteet käsissään? Nimittäin kun alkuasukkaat pitkin maailmaa sai uudisasukkailta kiväärejä ja teollisia vaatteita, ne eivät muuttaneet heidän kivikautisuuttaan miksikään. Jos et tiedä miten tehdä rautaa, olet kivikaudella, kuten 99,99 % maailman ihmisistä, luultavasti useampikin.

    • Anonyymi

      Suurin syy moottoreiden ongelmiin on liian nopeasti kiristetyt EU-normit. Monelta ongelmalta olisi vältytty jos hiilidioksidipäästöjen vähentämisvauhti olisi voitu pitää siinä tahdissa mihin autonvalmistajat pystyvät tarjoamaan luotettavaa tekniikkaa. Sama juttu haitallisempien päästöjen ja turvallisuusvarusteiden suhteen, siellä omat ongelmansa, jotka näkyvät korjaamoilla, mutta myös taistelevat hiilidioksidipäästöjen alentamista vastaan.
      Autojen painot ovat nousseet satoja kiloja muutamassa vuosikymmenessä, se sotii vähäpäästöisyyttä vastaan ja tulevaisuudessa kun hiukkaspäästöt otetaan kepin nokkaan, niin voi sähköautoparkoja...

    • Anonyymi

      Autot suunnitellaan varmaan 5-10 vuoden käyttöön vai miten muuten kaikki huoltotoimet on niin aikaa vieviä ja kalliita toki merkkihullot saavat töitä ja rahaa jos jakoketjun vaihto maksaa 1500-2500 e ja niitähän nyt vaihdetaan nykyautoihin jatkuvasti

      • Anonyymi

        Huolto ja korjausasioihin voi ja kannattaa perehtyä etukäteen. Joissain atuoissa jakoketju on koneen takapäässä minkä vuoksi koko kone pitää nostaa pois. On oma valinta jos sellaisen ostaa tai ylipäänsä auton missä ketjut kuluu/venyy.

        Autovalmistajat kamppailee kovassa kilpailussa jokaisen euron perässä. Alihankkijat sitten tekee mitä halutaan. Jos haluat halpaa, niin saat halpaa mutta hyvää se ei välttämättä ole.
        Jos haluat uusimmat kellot ja viheltimet niin voit olla varma että siinä on lastentauteja. Tämäkin on oma valinta. Merkeillä on erilainen strategia näiden suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      156
      3352
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2667
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2584
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      133
      2487
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1721
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      174
      1590
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      38
      1293
    Aihe