…nykyiseen verrattuna.
Hitaalta näyttää tahti. Hortaan vaan päivästä toiseen SUUNNITELMISTA, mutta missä on teot?
Naurettavimmilta näyttävät kaupungeissa sinne tänne istutetut yksittäiset puut. Joo, nehän kaupungit kuimuudelta ja kuivuudekta pelastaa. Ei todellakaan!
Puita tulee istuttaa niin taajaan, että syntyy yhtenäisiä varjoja. Näin saadaa suoja aluskasvillisuudelle ja se ei kuivu karrelle auringon porottaessa.
Puita pitäisi istuttaa monikertaisella nopeudella
6
276
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan kävit jo ilmoittautumassa kaupungin istutuksista vastaavalle henkilölle halukkuudesta vapaaehtoiseksi istutustalkoisiin. Vai oletko joku piipertäjä joka ei töitä tee, vaan muilta sitä vaatii. Olen ollut istutustalkoissa ja homma käy mm. istutusputkella ettei tarvitse kumarrella, eli selälle sopivaa. Nyt menet itse töihin ja raportoi täällä sitten kuinka onnistui.
- Anonyymi
Minä istutin viime vuonna 5000 puuta.
Viimeisten 10 vuoden aikana olen istuttanut 12800 uutta puuta ja antanut kasvaa vähintään 8000 luontaisesti syntynyttä puuta.
Kuinka paljon enemmä yhden henkilön tulee istuttaa vuosittain??????????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä istutin viime vuonna 5000 puuta.
Viimeisten 10 vuoden aikana olen istuttanut 12800 uutta puuta ja antanut kasvaa vähintään 8000 luontaisesti syntynyttä puuta.
Kuinka paljon enemmä yhden henkilön tulee istuttaa vuosittain???????????Itse olen istuttanut 2015 lähtien yli miljoona puuta ja kylvänyt varmaan saman verran. Saan ajaa koko loppuikäni vanhalla dieselpösöllä, ja hyvällä omalla tunnolla.
- Anonyymi
Oletko nähnyt luonnon kuusen jolla on tilaa kasvaa? Joulukuusimainen puu vaatii varttuessaan ainakin kuusi metriä tilaa kasvaa jotta voi hyvin ja tekee tuuheat oksat.
Nykyajan kasvatus tekee oksia muttei havuja. Ns. Tukkipuu.
Mitä hyötyä niistä kaupungin puista on jos sen luontainen ympäristö vedetään matalaksi .
Täällä missä ollaan luonnonmukaisessa tilassa on siilit, jänikset, hiiret ,perhoset,pörriäiset ja kymmenittäin kukkalajeja sammalta ja kosteikkoja. Lintuja isosta pieneen eikä tarvitse roskalintujen rääkymistä kuunnella.- Anonyymi
jos kaikki metsöomistajat istuttaisivat vaikkapa 1000 puuta olisi Suomessa 650 000 000 mijoonaa tainta sitomassa hiiltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920