Jos kääntyisin Jehovan todistajaksi?

Anonyymi-ap

Niin saisinko edelleen lukea kotona Raamattua? Valitsemani käännöksen mukaisesti n.10 lukua päivässä.

11

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

sinuaha voikin käännellä miten vain kirjoituksestas päätellen

• Anonyymi
        UUSI

Siis lupaa ei heltiäisi?

• Anonyymi
      UUSI

Ihmeiset silmät nuo Jeesuksen, tutkivan katseen luo sydämeen, sielusi tahrat ja salat oi, mitään et niiltä kätkeä voi.---- " Vain ristin luona Hän puhdistaa, ja veren voima sun pelastaa. Nyt nosta katseesi Jeesukseen ,ihmeiset silmänsä säteilee."

www.Jeesuspelastaa.com

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos taidankin lähteä sinne omaehtoisen Raamatun tutkimisen pariin.

• Anonyymi
      UUSI

Jehovan Todistajille muistutetaan miltei joka päivä sen tärkeydestä että jäsenet itse lukevat Raamattua. Se ei ole tärkeää mitä käännöstä lukevat. Ajatus on että yritetään kuunnella Jumalan sanaa päivittäin.

Katolinen kirkko ja mitkä lie heillähän se oli se kielto keskiajalla että tavallisella kansalla ei ollut oikeutta lukea eikä edes omistaa Raamattua.

• Anonyymi
        UUSI

Jehovat eivät päästä ihmistä saaroksesta, vaikka mitä muuta meinaavat ...

• Anonyymi
        UUSI

"Se ei ole tärkeää mitä käännöstä lukevat."

Kyllä Uuden maailman käännös on todistajien standardi ja sitä tulee yleensä käyttää.

• Anonyymi
      UUSI

Saa sitä lukea, mutta ohessa tulisi käyttää Vartiotorni-seuran selitysmateriaalia. Missään nimessä todistajien ei tule yrittää selittää Raamattua itsenäisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Me Jehovan todistajat emme tahdo Luterilais käännynäisiä
      Lahkoomme.
      Emme ota Räsäs & Essauyahlaisia kansanmurhan kannattajia
      herättämisiimme.

• Anonyymi
        UUSI

Mielummin "rutten" kaltaisia viinaan meneviä.

• Anonyymi
      UUSI

Anonyymi-ap 2025-07-03 20:44:59

Jos kääntyisin Jehovan todistajaksi? Niin saisinko edelleen lukea kotona Raamattua?
      --------

Herrick Åberg kiinnostui jt:nä Raamatun tutkimisesta. Mutta kun hän vertasi Raamattua vartiotorneihin, huomasi hän, että vartiotornit poikkesivat Raamatusta.

Hänen täytyi erota.

Tosin hänelle vastattiin, että jehovantodistajuuteen antaudutaan, eikä liitytä, eikä eroaminen ole mahdollista. Näin oli vielä 1970 -luvulla.
      Sitten on laki pakottanut jt-lahkon muutokseen, eroaminen on nykyisin ilmoitusasia.

Herrick Åberg kirjoitti muistelmansa lahkosta.
      Kirja nimeltä Nykyajan baabelin orjat
      Löytyy kirjastosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3792
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      59
      2379
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2193
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1237
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      68
      1129
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      123
      1108
    Aihe