Usein työttömät valittavat, kuinka Suomessa on vaikea löytää töitä, johon tulisi hyväksytyksi. Siitäkin maristaan, kuinka töitä saadaan nykyään suhteilla.
Oletteko ajatelleet työllistävänne itse itseänne?
Tähän usein kuulee työttömiltä vastauksen, että millä pääomalla. Itsensä työllistäminen ei todellisuudessa tarvitse kuin muutaman euron.
Jokainen työtön voi käydä kaupassa ostamassa esimerkiksi paketillisen vessapaperia ja kiertää ovelta ovelle kysymässä, että tarvitsisiko asukas pyllynpyyhkimispalvelua. Sitten kun asiakkaita löytyy, niin siinähän sitä rahallista voittoa alkaa tulemaan vain muutaman euron sijoituksella.
Sitten kun pyllyjä on tullut pyyhittyä tarpeeksi, niin siinähän samalla verkostoituu, jolloin on mahdollisuus saada kovapalkkaisempia töitä.
Rahattomuus ja työttömyys on oma valinta.
Olkaa yritteliäämpiä, työttömät! Työttömyys on omaa syytä!
6
64
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Eihän noista muuhun ole kuin täällä itkemään mielikuvitustarinoitaan kun muka te-viranomainen on taas kaltoin kohdellut
- AnonyymiUUSI
Aloitusviesti on ilmiselvää satiiria siitä, miten päättömiä hyväosaisten neuvot ovat vähäosaisille, ja kuinka hyväosaiset ovat vieraantuneet omiin piireihinsä kuulumattomien ihmisten elämästä täysin.
- AnonyymiUUSI
Miten niin "muka"? Onko se kohtuullista, että sille, jolle työ on pyhää, ehdotetaan suoraan mistään pyhyydestä välittämättä työkyvyttömyys eläkettä, jotta tulot olisi paremmat?
- AnonyymiUUSI
Työkyvyttömäksi julistaminen on te-toimistossa äitynyt vuosien epidemiaksi.
- AnonyymiUUSI
"Oletteko ajatelleet työllistävänne itse itseänne?"
Kyllä, olen työllistänyt itse itseni, koska työtä tässä maassa ei ole tarjota, koska tämä maa elää kivikautta, ja on tottunut tämän keskiajan meininkiin. - AnonyymiUUSI
Hakkaan tattia se käy työstä, työllistän itseni joka päivä "pätkähommiin".
Palkka tulee joka kerta kouraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘751114PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832