Eikä tarvitsisi käydä bensa-asemalla koskaan.
Ei ihme että käytettyjä sähköautoja tuodaan rekkalasteittain joka päivä ja käytetyt polttikset jäävät pölyttymään autoliikkeisiin. Kansa on kyllästynyt maksamaan kalliita polttoaineveroja ja autoliikkeiden vastaus siihen on ulkomailta tuodut käytetyt sähköautot.
Yhden tankin hinnalla ajaisi sähköautolla noin 5.000 km
41
221
Vastaukset
- Anonyymi
Miksiköhän joissakin maissa luovutaan vähänajetuista sähköautoista ja tungetaan ne Suomeen?
- Anonyymi
Kun leasing soppari loppuu.
- AnonyymiUUSI
Joo ja suomityhmät ostaa loppuunajetut.
- Anonyymi
Ruotsissa myytiin byd autoja mahtavat 500 viime vuonna. Hedin dumppasi koko merkin. En ostaisi volvoakaan, kiinalainen kun on.
- AnonyymiUUSI
Mersunkin suurin omistaja on kiinalainen.
- AnonyymiUUSI
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa myös Suomeen 👍😃
- AnonyymiUUSI
Sähköauton akkuremontin hinnalla ajaa kymmeniätuhansia kilometrejä polttisautolla.
- AnonyymiUUSI
Pakoputkiauton moottoriremontin hinnalla ajaa sähköautolla satojatuhansia kilometrejä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauton moottoriremontin hinnalla ajaa sähköautolla satojatuhansia kilometrejä.
Enpä ole ikinä koneremppaa teettänyt vaikken koskaan ole uutta polttisautoa ostanut. Aina ostanut vanhan, ajellut niillä 10-15 v ja myynyt pois (aina menny kaupaksi) ja taas istanut "uuden" vanhan biilin. Kilsoja tullut vuositasolla n 25000 - 35000. Minusta tuo on ihan ok km-määrä. Nyt kilsat on vähän vähentynyt ja möin diisselin pois, tilalle hankin bensavehkeen. Kilsat pyörii vaan 15-20t km nurkilla. Hyvin olen pärjännyt vanhoilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole ikinä koneremppaa teettänyt vaikken koskaan ole uutta polttisautoa ostanut. Aina ostanut vanhan, ajellut niillä 10-15 v ja myynyt pois (aina menny kaupaksi) ja taas istanut "uuden" vanhan biilin. Kilsoja tullut vuositasolla n 25000 - 35000. Minusta tuo on ihan ok km-määrä. Nyt kilsat on vähän vähentynyt ja möin diisselin pois, tilalle hankin bensavehkeen. Kilsat pyörii vaan 15-20t km nurkilla. Hyvin olen pärjännyt vanhoilla.
Itse olen tehnyt (siis tehnyt, en teettänyt) montakin koneremonttia.
Esim. Nissaniin 200tkm:n kohdalla.
Mutta yhdestäkään sähköauton akuston vaihdosta ei ole kokemusta, enkä tunne yhtäkään, jonka sähköauton akku olisi vaihdettu.
- AnonyymiUUSI
Samaa mieltä. On ne sellaisia tankkeja, että ripustukset pettää noin 5000 kilsan jälkeen eikä ole varaa korjata, kun lainan mitoittaa tankin hankintahintaan.
- AnonyymiUUSI
Touché! Sen takia käytetty diesel ilman adblueta on kuningasvalinta.
- AnonyymiUUSI
Minkä lainan? Joutuuko persaukinen pakoputkipoika ostamaan sen pakoputkiritsansa osamaksulla?
- AnonyymiUUSI
Kerro ihan faktaa, todellisuutta, auton merkkiä ym..
Ei "äidin kummin kaiman" vaan faktaa.
- AnonyymiUUSI
Montako tankillista ajaa yhden akun hinnalla?
- AnonyymiUUSI
Montako sataatuhatta kilometriä ajaa polttomoottorin hinnalla?
- AnonyymiUUSI
Onhan tuo ero km kustannuksissa musertava kun sen konkretisoi noin. Monelle yhden tankillisen hinnalla ajaa sähköautolla monen kuukauden ajot.
- AnonyymiUUSI
Jos autoon käyttää monta kymppitonnia niin bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä. Se ei merkitse kokonaiskustannuksissa yhtään mitään vaikka laskukyvytön sähköautofanaatikko kuinka itkee.
- AnonyymiUUSI
Eihän sähköautoilla ajeta paljon. Sähköautoja on ollut Suomessa 90-luvulta alkaen.
Nettiauton myynnissä on silti vain 28 yli 225 tkm ajettua autoa.
Bensiini ja diesel käyttövoimaisia autoja 20485 kpl.
Säästö syntyy ajamattomuudesta ja pelosta autosta. - AnonyymiUUSI
Corolla ja Elroq maksavat molemmat alkaen 33.000 eli pääomakostannukset ovat uutena täsmälleen samat. Pääomakustannusten voi suurella varmuudella olevan Corollassa suuremmat sillä bensa-autojen haluttavuus käytettyinä on selkeästi huonompi kuin täyssähköautojen. Ja ero haluttavuudessa vain kasvaa tulevina vuosina.
Corollan huolto-ohjelma maksaa moninkertaisesti Elroqiin verrattuna ja kun lisää sitten vielä tämän että kun tankkaa Corollan kerran niin sillä rahalla Elroqilla painelee 5.000km.
Ei ihme että Elroqista tuli heti myyntimenestys kun taas Corollan myynti on muiden bensa-autojen tapaan liukunut alaspäin kuin pikkutenavan pulkka laskiaisena. Ovaa ja ilman kontrollia.- AnonyymiUUSI
Ei ole ihme, että uusien autojen kauppa on tuhoutumassa kun tuollaisista pikkuautoistakin yritetään kiskoa noin järkyttävää ylihintaa. Vain aivoton idiootti voi pitää 33 tonnin hintaa tuollaisesta paskasta käyttökelvottomasta pikkuautosta miniakulla edullisena.
Ja mikä ”myyntimenestys” Elroq muka on? Mitään todistetta tuosta ei ole.
Nämä järkyttävän hinnat pikkuautoista ovat todiste siitä, että kaikki uudet autot ovat ylihinnoiteltua paskaa ja vain idiootit ostavat uuden auton. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ihme, että uusien autojen kauppa on tuhoutumassa kun tuollaisista pikkuautoistakin yritetään kiskoa noin järkyttävää ylihintaa. Vain aivoton idiootti voi pitää 33 tonnin hintaa tuollaisesta paskasta käyttökelvottomasta pikkuautosta miniakulla edullisena.
Ja mikä ”myyntimenestys” Elroq muka on? Mitään todistetta tuosta ei ole.
Nämä järkyttävän hinnat pikkuautoista ovat todiste siitä, että kaikki uudet autot ovat ylihinnoiteltua paskaa ja vain idiootit ostavat uuden auton.Ei ole montaa vuotta siitä kun tuota Elroq vastaavia ja parempia autoja myytiiin uutena 15 tonnilla. Elroq ei todellakaan ole hintansa arvoinen vaan ylihintainen romu.
- AnonyymiUUSI
Joudut käymään kuitenki lataus"asemalla". Mitä eroa siinä on bensa-asemaan? Toki saatat ehkä voida ladata kotona, kun nukut, mutta sitten et ikinä käy missään pidemmällä.
- AnonyymiUUSI
Sähköautolla käy helposti 150-250km päässä kääntymässä kotilatauksella. Riippuen vähän automallista.
Kun asiaa ajattelee suomalaisen taviksen näkökulmasta niin aika harvoin päivittäiset tekemiset eivät mahdu tuohon toimintasäteeseen. Tämä siis tavallisen ihmisen päivittäisestä ajosta joka on se tärkeä asia.
Jos sitten silloin tällöin lähtee pidemmälle vaellukselle niin vain silloin joutuu turvautumaan noihin pikalatausasemiin joita on nykyään vähän joka nurkalla.
Polttiskuski maksaa tuon moninkertaisen kustannuksen joka ainoasta kilometristä. Niin siitä päivittäisestä arkiajoista kuin niistä pitkistä reissuistakin. Kaikista kilometreista.
- AnonyymiUUSI
Eikö oo paree ku jokainen ajaa millä haluaa, mitä siitä kinaamaan.
- AnonyymiUUSI
Käytetyt sähköautot!?
Suomeen tietenkin.
Akku?
Tuodaanhan Suomeen Italiasta kaatopaikka jätettä laivalasteittain.- AnonyymiUUSI
"Uudelleenkäyttö ennen materiaalien kierrätystä
Vaikka akku on tullut tiensä päähän ajoneuvokäytössä, voi sille löytyä edelleen tehtävä esimerkiksi energiavarastona. Energiayhtiöt sekä autonvalmistajat ovat esitelleet viime aikoina tällaisia ratkaisuja sähköautojen vanhoille akuille. Akkuja on sijoitettu esimerkiksi autotehtaiden sisällä kulkeviin ajoneuvoihin, joihin niiden heikentynyt kapasiteetti edelleen riittää. Lisäksi murto-osa ajoneuvokäytössä olevasta kapasiteetista riittää pitämään akuston käyttökelpoisena energiavarastona vihreälle energialle, jonka tuotantoa ei pystytä säätelemään. Esimerkiksi tuulivoimapuiston energia voidaan säilöä kontilliseen vanhoja ajovoima-akkuja myöhempää käyttöä varten.
Kun akusto ei kelpaa enää mihinkään järkevään uudelleenkäyttöön, siirtyy se varsinaiseen kierrätysprosessiin. Ajovoima-akkujen keräys- ja kierrätystoiminnan operaattoreina Suomessa toimivat tällä hetkellä Fortum Waste Solutions Oy, Kuusakoski Oy ja Stena Recycling Oy.
Kierrätysprosessi alkaa ajovoima-akuston mekaanisella purulla. Akkujen ulkopuoliset rakenteet on suunniteltu kestämään auton mahdollisesti kohtaamat onnettomuustilanteet, joten kyseessä on hyvin vankkoja rakenteita. Nämä ovat pääasiassa alumiinia, joka saadaan luonnollisesti tehokkaasti uusiokäyttöön.
Ajovoima-akkujen arvokkaimmat materiaalit löytyvät kennoista. Kennot murskataan mekaanisesti, minkä jälkeen kaikki arvokkaat raaka-aineet erotellaan toisistaan. Näitä materiaaleja ovat nykyään yleisimmin käytettävissä akuissa nikkeli, koboltti, mangaani ja litium. Erottelun jälkeen nämä raaka-aineet saadaan uudelleen käyttöön ja ne voivat päätyä esimerkiksi osaksi uutta ajovoima-akkua.
Kierrätettyjen akkumateriaalien kysyntä on tällä hetkellä kovassa kasvussa. Akkuvalmistajia kierrätetyt materiaalit kiinnostavat sekä eettisten että ilmastollisten näkökulmien vuoksi, sillä näin uusien mineraalien louhimista voidaan vähentää. Kierrätettävien materiaalien kasvava kysyntä avaa uusia mahdollisuuksia todelliselle kiertotaloudelle, ja Suomessa olisi nyt kaiket edellytykset profiloitua kierrätettyjen akkumateriaalien tuottajamaana."
https://autokierratys.fi/kiertotalouden_arkea/nain-sahkoautojen-ajovoima-akut-kierratetaan/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Uudelleenkäyttö ennen materiaalien kierrätystä
Vaikka akku on tullut tiensä päähän ajoneuvokäytössä, voi sille löytyä edelleen tehtävä esimerkiksi energiavarastona. Energiayhtiöt sekä autonvalmistajat ovat esitelleet viime aikoina tällaisia ratkaisuja sähköautojen vanhoille akuille. Akkuja on sijoitettu esimerkiksi autotehtaiden sisällä kulkeviin ajoneuvoihin, joihin niiden heikentynyt kapasiteetti edelleen riittää. Lisäksi murto-osa ajoneuvokäytössä olevasta kapasiteetista riittää pitämään akuston käyttökelpoisena energiavarastona vihreälle energialle, jonka tuotantoa ei pystytä säätelemään. Esimerkiksi tuulivoimapuiston energia voidaan säilöä kontilliseen vanhoja ajovoima-akkuja myöhempää käyttöä varten.
Kun akusto ei kelpaa enää mihinkään järkevään uudelleenkäyttöön, siirtyy se varsinaiseen kierrätysprosessiin. Ajovoima-akkujen keräys- ja kierrätystoiminnan operaattoreina Suomessa toimivat tällä hetkellä Fortum Waste Solutions Oy, Kuusakoski Oy ja Stena Recycling Oy.
Kierrätysprosessi alkaa ajovoima-akuston mekaanisella purulla. Akkujen ulkopuoliset rakenteet on suunniteltu kestämään auton mahdollisesti kohtaamat onnettomuustilanteet, joten kyseessä on hyvin vankkoja rakenteita. Nämä ovat pääasiassa alumiinia, joka saadaan luonnollisesti tehokkaasti uusiokäyttöön.
Ajovoima-akkujen arvokkaimmat materiaalit löytyvät kennoista. Kennot murskataan mekaanisesti, minkä jälkeen kaikki arvokkaat raaka-aineet erotellaan toisistaan. Näitä materiaaleja ovat nykyään yleisimmin käytettävissä akuissa nikkeli, koboltti, mangaani ja litium. Erottelun jälkeen nämä raaka-aineet saadaan uudelleen käyttöön ja ne voivat päätyä esimerkiksi osaksi uutta ajovoima-akkua.
Kierrätettyjen akkumateriaalien kysyntä on tällä hetkellä kovassa kasvussa. Akkuvalmistajia kierrätetyt materiaalit kiinnostavat sekä eettisten että ilmastollisten näkökulmien vuoksi, sillä näin uusien mineraalien louhimista voidaan vähentää. Kierrätettävien materiaalien kasvava kysyntä avaa uusia mahdollisuuksia todelliselle kiertotaloudelle, ja Suomessa olisi nyt kaiket edellytykset profiloitua kierrätettyjen akkumateriaalien tuottajamaana."
https://autokierratys.fi/kiertotalouden_arkea/nain-sahkoautojen-ajovoima-akut-kierratetaan/Akkujen kierrätys on erittäin monimutkaista, kallista ja vie paljon energiaa. Senhän takia sitä ei ole aiemmin tehty kovinkaan paljon. Kännyköiden ja läppärien akkujen kierrätys on ollut kannattamatonta.
Eikä kierrätettäviä akkuja ole kymmeniin vuosiin riittävästi eli 20 vuoden päästäkään sähköautojen akkuja ei tehdä kierrätysmateriaalista.
Joka tapauksessa kaivoksia pitää perustaa maailmaan tuhansia lisää sähköautojen takia eikä kierrätys tätä asiaa muuta yhtään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Uudelleenkäyttö ennen materiaalien kierrätystä
Vaikka akku on tullut tiensä päähän ajoneuvokäytössä, voi sille löytyä edelleen tehtävä esimerkiksi energiavarastona. Energiayhtiöt sekä autonvalmistajat ovat esitelleet viime aikoina tällaisia ratkaisuja sähköautojen vanhoille akuille. Akkuja on sijoitettu esimerkiksi autotehtaiden sisällä kulkeviin ajoneuvoihin, joihin niiden heikentynyt kapasiteetti edelleen riittää. Lisäksi murto-osa ajoneuvokäytössä olevasta kapasiteetista riittää pitämään akuston käyttökelpoisena energiavarastona vihreälle energialle, jonka tuotantoa ei pystytä säätelemään. Esimerkiksi tuulivoimapuiston energia voidaan säilöä kontilliseen vanhoja ajovoima-akkuja myöhempää käyttöä varten.
Kun akusto ei kelpaa enää mihinkään järkevään uudelleenkäyttöön, siirtyy se varsinaiseen kierrätysprosessiin. Ajovoima-akkujen keräys- ja kierrätystoiminnan operaattoreina Suomessa toimivat tällä hetkellä Fortum Waste Solutions Oy, Kuusakoski Oy ja Stena Recycling Oy.
Kierrätysprosessi alkaa ajovoima-akuston mekaanisella purulla. Akkujen ulkopuoliset rakenteet on suunniteltu kestämään auton mahdollisesti kohtaamat onnettomuustilanteet, joten kyseessä on hyvin vankkoja rakenteita. Nämä ovat pääasiassa alumiinia, joka saadaan luonnollisesti tehokkaasti uusiokäyttöön.
Ajovoima-akkujen arvokkaimmat materiaalit löytyvät kennoista. Kennot murskataan mekaanisesti, minkä jälkeen kaikki arvokkaat raaka-aineet erotellaan toisistaan. Näitä materiaaleja ovat nykyään yleisimmin käytettävissä akuissa nikkeli, koboltti, mangaani ja litium. Erottelun jälkeen nämä raaka-aineet saadaan uudelleen käyttöön ja ne voivat päätyä esimerkiksi osaksi uutta ajovoima-akkua.
Kierrätettyjen akkumateriaalien kysyntä on tällä hetkellä kovassa kasvussa. Akkuvalmistajia kierrätetyt materiaalit kiinnostavat sekä eettisten että ilmastollisten näkökulmien vuoksi, sillä näin uusien mineraalien louhimista voidaan vähentää. Kierrätettävien materiaalien kasvava kysyntä avaa uusia mahdollisuuksia todelliselle kiertotaloudelle, ja Suomessa olisi nyt kaiket edellytykset profiloitua kierrätettyjen akkumateriaalien tuottajamaana."
https://autokierratys.fi/kiertotalouden_arkea/nain-sahkoautojen-ajovoima-akut-kierratetaan/Käytettyjen akkujen kierrätys esim energiavarastoina on todettu jo moneen kertaan kannattamattomaksi rahan tuhlaamiseksi. Eivät maksa ikinä kuin osan investoinnista takaisin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Uudelleenkäyttö ennen materiaalien kierrätystä
Vaikka akku on tullut tiensä päähän ajoneuvokäytössä, voi sille löytyä edelleen tehtävä esimerkiksi energiavarastona. Energiayhtiöt sekä autonvalmistajat ovat esitelleet viime aikoina tällaisia ratkaisuja sähköautojen vanhoille akuille. Akkuja on sijoitettu esimerkiksi autotehtaiden sisällä kulkeviin ajoneuvoihin, joihin niiden heikentynyt kapasiteetti edelleen riittää. Lisäksi murto-osa ajoneuvokäytössä olevasta kapasiteetista riittää pitämään akuston käyttökelpoisena energiavarastona vihreälle energialle, jonka tuotantoa ei pystytä säätelemään. Esimerkiksi tuulivoimapuiston energia voidaan säilöä kontilliseen vanhoja ajovoima-akkuja myöhempää käyttöä varten.
Kun akusto ei kelpaa enää mihinkään järkevään uudelleenkäyttöön, siirtyy se varsinaiseen kierrätysprosessiin. Ajovoima-akkujen keräys- ja kierrätystoiminnan operaattoreina Suomessa toimivat tällä hetkellä Fortum Waste Solutions Oy, Kuusakoski Oy ja Stena Recycling Oy.
Kierrätysprosessi alkaa ajovoima-akuston mekaanisella purulla. Akkujen ulkopuoliset rakenteet on suunniteltu kestämään auton mahdollisesti kohtaamat onnettomuustilanteet, joten kyseessä on hyvin vankkoja rakenteita. Nämä ovat pääasiassa alumiinia, joka saadaan luonnollisesti tehokkaasti uusiokäyttöön.
Ajovoima-akkujen arvokkaimmat materiaalit löytyvät kennoista. Kennot murskataan mekaanisesti, minkä jälkeen kaikki arvokkaat raaka-aineet erotellaan toisistaan. Näitä materiaaleja ovat nykyään yleisimmin käytettävissä akuissa nikkeli, koboltti, mangaani ja litium. Erottelun jälkeen nämä raaka-aineet saadaan uudelleen käyttöön ja ne voivat päätyä esimerkiksi osaksi uutta ajovoima-akkua.
Kierrätettyjen akkumateriaalien kysyntä on tällä hetkellä kovassa kasvussa. Akkuvalmistajia kierrätetyt materiaalit kiinnostavat sekä eettisten että ilmastollisten näkökulmien vuoksi, sillä näin uusien mineraalien louhimista voidaan vähentää. Kierrätettävien materiaalien kasvava kysyntä avaa uusia mahdollisuuksia todelliselle kiertotaloudelle, ja Suomessa olisi nyt kaiket edellytykset profiloitua kierrätettyjen akkumateriaalien tuottajamaana."
https://autokierratys.fi/kiertotalouden_arkea/nain-sahkoautojen-ajovoima-akut-kierratetaan/Uusi raaka-aine on paljon halvempaa kuin kierrätysmateriaali. Siksi kysyntä on pientä.
- AnonyymiUUSI
MONTAKOHAN KERTAA SITÄ SÄHKÖVATKAINTA TÄYTYY LADATA SILLÄ MATKALLA
- AnonyymiUUSI
Ei sillä ole mitään väliä kun auto latautuu kotipihasta tai mökin pihassa yöllä.
Ei sitä tarvii käydä erikseen lataamassa missään niinkuin polttiksen joutuu tankkaamaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään väliä kun auto latautuu kotipihasta tai mökin pihassa yöllä.
Ei sitä tarvii käydä erikseen lataamassa missään niinkuin polttiksen joutuu tankkaamaan.Näin sinulla, mutta monilla muilla ihan toisin. Suurimmalla osalla kun ei ole sitä kotilatausmahdollisuutta eikä myöskään mökkiä.
- AnonyymiUUSI
Kohta voi kysyä montaks kertaa joudut tankata 3000Km matkalla ja sitten tulee öljynvaihto polttikseen nopeasti vastaan.
Superakku lupaa sähköautoille jopa 3000 kilometrin toimintamatkoja
Kiinalainen teknologiajätti Huawei kertoo läpimurtonsa mahdollistavan jopa 3 000 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c0133f7e-77ad-4792-b0af-3b429a246ea5
Ainoa tekniikka mikä pääsee edes lähelle on vety.
Mutta vedyn hinta on hurjalla tasolla jo nyt.
Jos vety olisi ilmaista se voisi haastaa sähkön.
Kotilataus on helppoa ja vaivatonta.
Vetyä ei käsittääkseni voi vielä kotona tankata. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kohta voi kysyä montaks kertaa joudut tankata 3000Km matkalla ja sitten tulee öljynvaihto polttikseen nopeasti vastaan.
Superakku lupaa sähköautoille jopa 3000 kilometrin toimintamatkoja
Kiinalainen teknologiajätti Huawei kertoo läpimurtonsa mahdollistavan jopa 3 000 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c0133f7e-77ad-4792-b0af-3b429a246ea5
Ainoa tekniikka mikä pääsee edes lähelle on vety.
Mutta vedyn hinta on hurjalla tasolla jo nyt.
Jos vety olisi ilmaista se voisi haastaa sähkön.
Kotilataus on helppoa ja vaivatonta.
Vetyä ei käsittääkseni voi vielä kotona tankata.Mutta tuota ei ole myynnissä joten se on yhtä todellinen kuin lentävä auto. En piittaa paskaakaan noiden yritysten höpinöistä, yritykset ovat valehtelun ja huijaamisen ammattilaisia ja lupaavat jatkuvasti sellaista jota ei koskaan tule.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin sinulla, mutta monilla muilla ihan toisin. Suurimmalla osalla kun ei ole sitä kotilatausmahdollisuutta eikä myöskään mökkiä.
Joka torppaan Suomessa tulee sähköt. Meilläpäin ainakin näkyy paljon plugareita ja sähköautoja latauksessa myös rivitalojen pihoissa ja myös joissain kerrostaloissa.
Kun sähköä joka tapauksessa tulee joka tontille niin latauspaikan tekeminen on helppoa ja suht edullistakin. Uusi laki takaa ettei edes taloyhtiön änkyrät pysty torppaamaan osakkaan itse maksamaa latauspaikkaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joka torppaan Suomessa tulee sähköt. Meilläpäin ainakin näkyy paljon plugareita ja sähköautoja latauksessa myös rivitalojen pihoissa ja myös joissain kerrostaloissa.
Kun sähköä joka tapauksessa tulee joka tontille niin latauspaikan tekeminen on helppoa ja suht edullistakin. Uusi laki takaa ettei edes taloyhtiön änkyrät pysty torppaamaan osakkaan itse maksamaa latauspaikkaa.Sähköautofanaatikot eli typerät kommunistit vaativat lakeja jotta heidän surkeaa peltileluaan saisi ladata pihalla. Tuo velvollisuus latausvalmiuden tekemiseen on kommarimeininkiä. Pitäisikin selvittää mikä taho on lahjonut poliitikkoja äänestämään noin idioottimaisen lain puolesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joka torppaan Suomessa tulee sähköt. Meilläpäin ainakin näkyy paljon plugareita ja sähköautoja latauksessa myös rivitalojen pihoissa ja myös joissain kerrostaloissa.
Kun sähköä joka tapauksessa tulee joka tontille niin latauspaikan tekeminen on helppoa ja suht edullistakin. Uusi laki takaa ettei edes taloyhtiön änkyrät pysty torppaamaan osakkaan itse maksamaa latauspaikkaa.Eikä useimmilla taloyhtiöillä ole mitään velvollisuutta tarjota latausmahdollisuutta asukkaille. Käytännössä vain laajan sähköremontin yhteydessä pitää tehdä latausvalmius.
- AnonyymiUUSI
Montako kertaa täytyy ladata 5000 km aikana?
- AnonyymiUUSI
Ei sillä ole mitään väliä kun auto latautuu kotipihasta tai mökin pihassa yöllä.
Ei sitä tarvii käydä erikseen lataamassa missään niinkuin polttiksen joutuu tankkaamaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole mitään väliä kun auto latautuu kotipihasta tai mökin pihassa yöllä.
Ei sitä tarvii käydä erikseen lataamassa missään niinkuin polttiksen joutuu tankkaamaan.Montako tankillista saa polttoainetta yhden sähköauton akku tai ajomoottoriremontin hinnalla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797