On se mielenkiintoista tämä käyttövoima voukaus

Anonyymi-ap

Kytketään ilmastoasiat siihen, autoilulla ja yleisesti ihmisen toiminnalla ei ole mitään tekemistä ilmaston kanssa. Ihmisten toiminta on hyttysen pieru ilmaston suhteen

Otetaan esimerkiksi kunnon hurrikaani Floridan ja läheisillä alueilla, siinä on enemmän jo yhdessä isossa hurrikaanissa kuin kaikissa maapallon ydinaseissa

Se on ihan samantekevää ilmaston suhteen millä kiesillä ajaa

22

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä ilmastokorttia käytetään härskisti ja osa autoilijoista noudattaa sitä

    • Anonyymi

      Vain tyhmä inttää vastaan ilmaston muutosta. Sen pysäyttäminen vaati paljon monia tekoja ja autoilu on yksi niistä. Kaikkea tarvitaan, että saadaan riittävästi aikaan.

      • Anonyymi

        Täysi ääliö olet kun uskot ihmisten aiheuttamaan ilmastovaikutukseen


      • Anonyymi

        Ilmasto on muuttunut kautta koko maapallon historian eikä se ole mitään erityisen merkillistä. Jos nyt havaittavissa oleva muutos selitetään johtuvan ihmisen aiheuttaman CO2 määrän kasvusta niin sitähän pitää vaan uskoa. Vastavoimat on latistettu maan rakoon eli ei kannata hirveästi kehittää toisenlaisia selityksiä, jos selitykselle ei löydy superhyvää faktaa eikä voimaa.
        Vaihdetaan siis pikkuhiljaa pakoputkittomiin autoihin . Eihän tuo niin hirveää ole. Ongelma on vaan nykyiset sähköautot. Niiden toimintakyky ei vaan vastaa käytännön tarpeisiin eli suurimman osan autoilijoiden tarpeisiin. Haukkukaa vaan polttariautoilijoita ympäristörikollisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmasto on muuttunut kautta koko maapallon historian eikä se ole mitään erityisen merkillistä. Jos nyt havaittavissa oleva muutos selitetään johtuvan ihmisen aiheuttaman CO2 määrän kasvusta niin sitähän pitää vaan uskoa. Vastavoimat on latistettu maan rakoon eli ei kannata hirveästi kehittää toisenlaisia selityksiä, jos selitykselle ei löydy superhyvää faktaa eikä voimaa.
        Vaihdetaan siis pikkuhiljaa pakoputkittomiin autoihin . Eihän tuo niin hirveää ole. Ongelma on vaan nykyiset sähköautot. Niiden toimintakyky ei vaan vastaa käytännön tarpeisiin eli suurimman osan autoilijoiden tarpeisiin. Haukkukaa vaan polttariautoilijoita ympäristörikollisiksi.

        Tuohon kommenttiin voin sanoa, en ole siirtymässä sähköautoon ympäristösyistä


    • Anonyymi

      Suurimmat saastepäästöt tulee kiinan ja intian teollisuudesta sekä maailman lentoliikenteestä joka on pääosin hupimatkailuliikennettä.

    • Anonyymi

      Isossa hurrikaanissa on enemmän energiaa kuin kaikissa ydinaseissa, tosin hurrikaani ei poksasta heti

      • Anonyymi

        Ihminen on helvetinmoinen sekoilija. Kannattaa hirveästi syytellä toisiaan, kun ei itsekään ole varma siitä, tekeekö oikein. Jos taas on varma oikeassaoloostaan niin kuulu tyhmien kirjoihin.


    • Anonyymi

      Tässä chatgpt kaivama vastaus eri lähteistä koostettuna.
      - Autoilun (tieliikenne) osuus maailman päästöistä: n. 12–15 %.
      - Kun mukaan lasketaan polttoaineen tuotanto: n. 15–18 %.
      => Tämä tekee autoilusta yhden suurimmista yksittäisistä päästölähteistä maailmassa.

      Eli, kyllä sillä autoilulla on selkeä kytkös ilmastoasioihin.

      • Anonyymi

        Ja vielä tarkemmin

        Maailman 10 suurinta päästökategoriaa (CO₂e)
        # Päästökategoria Osuus (%) Selitys
        1 Energian tuotanto (sähkö & lämpö) ~35 % Fossiiliset polttoaineet (hiili, kaasu, öljy) sähköntuotannossa.
        2 Teollisuus (prosessit ja poltto) ~18 % Teräs, sementti, kemianteollisuus jne.
        3 Tieliikenne (autoilu, kuorma-autot) ~12–15 % Sisältää henkilöautot ja raskaan kaluston.
        4 Maatalous (eläimet, lannoitteet, metaani) ~11–14 % Naudan märehtiminen, lannankäsittely, typpioksiduuli lannoitteista.
        5 Metsäkato ja maankäyttömuutokset ~10–12 % Trooppisten metsien hävitys, soiden kuivatus jne.
        6 Rakennusten lämmitys ja energia ~6 % Rakennusten fossiilienergian käyttö (sähkö, öljy, kaasu).
        7 Teollisuuden ulkopuolinen polttoaineenkulutus ~4 % Energian käyttö kaivoksissa, maataloudessa, jne.
        8 Lentoliikenne ~2,5–3 % Kauko- ja lyhyen matkan lennot.
        9 Laivaliikenne ~2–3 % Rahtialukset, tankkerit.
        10 Jätteiden käsittely ~1,5–2 % Kaasupäästöt kaatopaikoilta, jätevedestä jne.


      • Anonyymi

        Eli lopettamalla autoilu kokonaan päästöjen määrä vähenisi noin paljon. Sähköautojen valmistaminen on erittäin saastuttavaa ja sähkön tuotantokin saastuttaa joten kovinkaan paljon sähkösutot eivät päästöjä vähennä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ihminen ei voi ilmastolle mitään, Suuremmat voimat vaikuttavat. Merkkinä on voimien keskinäinen taistelu, ja kristillinen leiri joutui pahojen voimien aiheuttamien kosto tulvien kohteeksi. Lopullinen taistelu alkaa olkaa valmiita ja valitkaa puolenne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tarkemmin

        Maailman 10 suurinta päästökategoriaa (CO₂e)
        # Päästökategoria Osuus (%) Selitys
        1 Energian tuotanto (sähkö & lämpö) ~35 % Fossiiliset polttoaineet (hiili, kaasu, öljy) sähköntuotannossa.
        2 Teollisuus (prosessit ja poltto) ~18 % Teräs, sementti, kemianteollisuus jne.
        3 Tieliikenne (autoilu, kuorma-autot) ~12–15 % Sisältää henkilöautot ja raskaan kaluston.
        4 Maatalous (eläimet, lannoitteet, metaani) ~11–14 % Naudan märehtiminen, lannankäsittely, typpioksiduuli lannoitteista.
        5 Metsäkato ja maankäyttömuutokset ~10–12 % Trooppisten metsien hävitys, soiden kuivatus jne.
        6 Rakennusten lämmitys ja energia ~6 % Rakennusten fossiilienergian käyttö (sähkö, öljy, kaasu).
        7 Teollisuuden ulkopuolinen polttoaineenkulutus ~4 % Energian käyttö kaivoksissa, maataloudessa, jne.
        8 Lentoliikenne ~2,5–3 % Kauko- ja lyhyen matkan lennot.
        9 Laivaliikenne ~2–3 % Rahtialukset, tankkerit.
        10 Jätteiden käsittely ~1,5–2 % Kaasupäästöt kaatopaikoilta, jätevedestä jne.

        Ja vielä tarkemmin:
        Koko ihmiskunnan osuus hiilidioksidin tuotosta on vain 3-4%, loppuun 96-97% ei voi ihminen vaikuttaa millään tavalla.
        Hiilidioksidia on ilmakehässä n. 0,04% ja siitä ihmisen osuus on 0,04*4/100=0,0016%.
        Vielä kun jokainen hiukankin asiaan perehtynyt tietää, että hiilidioksidi on erittäin heikko kasvihuonekaasu ja sen vaikutus peittyy käytännössä kokonaan vesihöyryn alle, jonka pitoisuus on aivan eri kertaluokkaa.

        Eli aivan turhaa meuhkaamista!

        P.S. Itselläni on Tesla, mutta valinta ei millään tavalla liity ilmastoon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tarkemmin:
        Koko ihmiskunnan osuus hiilidioksidin tuotosta on vain 3-4%, loppuun 96-97% ei voi ihminen vaikuttaa millään tavalla.
        Hiilidioksidia on ilmakehässä n. 0,04% ja siitä ihmisen osuus on 0,04*4/100=0,0016%.
        Vielä kun jokainen hiukankin asiaan perehtynyt tietää, että hiilidioksidi on erittäin heikko kasvihuonekaasu ja sen vaikutus peittyy käytännössä kokonaan vesihöyryn alle, jonka pitoisuus on aivan eri kertaluokkaa.

        Eli aivan turhaa meuhkaamista!

        P.S. Itselläni on Tesla, mutta valinta ei millään tavalla liity ilmastoon.

        Harva sen auton ilmastoperusteella oikeasti valitsee vaan kustannusten ja muiden syiden perusteella. Ilmaston hyvä bonus.

        Ilmasto kuitenkin on hyvin herkkä hiilen määrälle ilmakehässä ja kun se hiili kerran on siihen poltettu, se ei koskaan poistu. Hiilidioksidi heijastaa lämmön takaisin maan pinnalle estäen ylimääräisen lämmön säteilemisen avaruuteen. Tämän vuoksi lämpötila nousee. Tätä kutsutaan kasvihuoneilmiöksi. Tämä asia ei ole uskonasia vaan kiistatonta faktaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva sen auton ilmastoperusteella oikeasti valitsee vaan kustannusten ja muiden syiden perusteella. Ilmaston hyvä bonus.

        Ilmasto kuitenkin on hyvin herkkä hiilen määrälle ilmakehässä ja kun se hiili kerran on siihen poltettu, se ei koskaan poistu. Hiilidioksidi heijastaa lämmön takaisin maan pinnalle estäen ylimääräisen lämmön säteilemisen avaruuteen. Tämän vuoksi lämpötila nousee. Tätä kutsutaan kasvihuoneilmiöksi. Tämä asia ei ole uskonasia vaan kiistatonta faktaa.

        7 laihaa vuotta 7 lihavaa vuotta. Ammoisista ajoista hyvän ja pahan voimien taistelu näkyy jokien tulvimisessa ja rankkasateessa. Vedenpaisumus, Egyptin kriisi Salomonin aikana. Nyt Teksas joutunut pahojen voimien uhriksi, selvästi demokratioihin osuneet luonnonkatastrofit lisääntyneet sähköautojen lisääntymisen vuoksi. Sähköautovalmistajat myyneet sielunsa ja sitä nyt maksetaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva sen auton ilmastoperusteella oikeasti valitsee vaan kustannusten ja muiden syiden perusteella. Ilmaston hyvä bonus.

        Ilmasto kuitenkin on hyvin herkkä hiilen määrälle ilmakehässä ja kun se hiili kerran on siihen poltettu, se ei koskaan poistu. Hiilidioksidi heijastaa lämmön takaisin maan pinnalle estäen ylimääräisen lämmön säteilemisen avaruuteen. Tämän vuoksi lämpötila nousee. Tätä kutsutaan kasvihuoneilmiöksi. Tämä asia ei ole uskonasia vaan kiistatonta faktaa.

        Tavaapas edellinen kommentti uudestaan ja yritä ymmärtää asioiden mittasuhteet.
        Ja toisekseen, hiilidioksidin viipymisaika ilmakehässä on n. 7 vuotta.
        Suosittelen perehtymistä hiukan laajemmin. Itse olen tuota harrasteena tutkinut hiukan alle 30 vuotta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        7 laihaa vuotta 7 lihavaa vuotta. Ammoisista ajoista hyvän ja pahan voimien taistelu näkyy jokien tulvimisessa ja rankkasateessa. Vedenpaisumus, Egyptin kriisi Salomonin aikana. Nyt Teksas joutunut pahojen voimien uhriksi, selvästi demokratioihin osuneet luonnonkatastrofit lisääntyneet sähköautojen lisääntymisen vuoksi. Sähköautovalmistajat myyneet sielunsa ja sitä nyt maksetaan.

        Se taho, joka ilmoja säätää pitää huolen, että pahoille voimille sielunsa myyneet, kärsivät Euroopassa kuumuudesta, kuin h,,,,tin tulessa ja sähköautonsa räjähtävät. Teksasin tulvat tuhovavat alueen sähköautot ja jäljelle jäävät vain puhdasoppisten republikaanien dieselautot.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavaapas edellinen kommentti uudestaan ja yritä ymmärtää asioiden mittasuhteet.
        Ja toisekseen, hiilidioksidin viipymisaika ilmakehässä on n. 7 vuotta.
        Suosittelen perehtymistä hiukan laajemmin. Itse olen tuota harrasteena tutkinut hiukan alle 30 vuotta.

        Hiilen määrä ilmakehässä kasvaa jatkuvasti eikä ihmisen toimet sitä mitenkään vähennä.
        Hiiltä tulee muustakin kuin polttonesteistä mutta se on yksi alue muiden muassa.

        https://www.climate.gov/news-features/understanding-climate/climate-change-atmospheric-carbon-dioxide


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilen määrä ilmakehässä kasvaa jatkuvasti eikä ihmisen toimet sitä mitenkään vähennä.
        Hiiltä tulee muustakin kuin polttonesteistä mutta se on yksi alue muiden muassa.

        https://www.climate.gov/news-features/understanding-climate/climate-change-atmospheric-carbon-dioxide

        Mitä kohtaa aiemmasta kommentista et ymmärtänyt?
        Kun ihmiskunta tuottaa ilmakehän hiilidoksidista 3-4%, niin sen enempää ihmiskunta ei sitä pysty lisäämään.
        Tuo pitäisi ymmärtää ihan peruskoulun matematiikallakin.

        Ja noita huuhaa-linkkejä on turha esitellä, olen niitä lukenut riittävästi ja jokainen niistä on osoittautunut hyvin huteraksi, kun selvittää lähdeaineiston ja tilastointimenetelmät.


    • Anonyymi
      UUSI

      Henkilöautoliikenteen osuus Suomen päästöistä on noin 8 %. Eihän siihen tarvita kuin noin 100 mrd euroa, kun vaihdetaan kaikki autot sähköautoiksi. Aletaanko heti huomenna?

      • Anonyymi
        UUSI

        Kannattaa ottaa huolet omille niskoille ja ostaa sähköauto ja kantaa sitten sähköauton tuomat huolet. Hyvä elämä edellyttää monenlaista huolenpitoa ja järjen käyttöä mutta siitä ei pääse mihinkään, että onneakin pitää olla matkassa. Mutta onnen kantamaksi ei kannata heittäytyä ilman järjen käyttöä. Tämä koskee myös sähköauton ostamista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa huolet omille niskoille ja ostaa sähköauto ja kantaa sitten sähköauton tuomat huolet. Hyvä elämä edellyttää monenlaista huolenpitoa ja järjen käyttöä mutta siitä ei pääse mihinkään, että onneakin pitää olla matkassa. Mutta onnen kantamaksi ei kannata heittäytyä ilman järjen käyttöä. Tämä koskee myös sähköauton ostamista.

        Jokainen voi päättää millä toimilla omaa CO2 päästöään vähentää. Se voi yhtälailla olla krsääsän ostamisen lopettaminen tai vaikkapa lentomatkustamisen vähentäminen/lopettaminen.
        Myös lentorahtina tulevien hedelmien ostamisen voi lopettaa.

        Polttonesteet on yksi keino. Ei ainoa.

        Iteselle sähköinen voimalinja on ainoa oikea, ei päästöjen vuoksi vaan koska se vaan on paras ajoltaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      158
      11059
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2493
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      976
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe