Onko Ukrainassa sota vai Venäjän erikoisoperaatio..?

Vastaus riippuu siitä keneltä kysytään.

Lännen pamput ja tiedotusvälineet rummuttavat täysimittaisesta sodasta jota se takuulla Ukrainalle onkin.

Venäjä on koko ajan nimittänyt tätä pientä nahistelua erikoisoperaatioksi.
Se käyttää operaatioon vain 5-7 % budjetistaan.
Ukrainan stateginen ent. neuvonantaja ja upseeri Oleksii Arestovych on sanonut että tämä ei ole Venäjältä täysimittaista sotaa johon se voisi käyttää jopa 40 % budjetistaan.

Sodan tunnusmerkistön täyttäisi myös täysi liikekannalle pano.
Nythän ammattisotilaita on rintamalla vain osa upseeristosta ja rivisotilaat koostuvat etupäässä vapaaehtoisista.

13

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ukrainassa käynnissä suviseurat ja venäläiset menivät sinne kuokkimaan.

• Anonyymi

Jokainen tuon ymmärtää että Venäjä ei täysin valoin tätä ajele.
      Sota olisi loppunut jo pari vuotta sitten jos täysillä valoilla olisi painellut.

• Anonyymi

OK, siis USA:llakin oli esim. Vietnamissa ja Irakissa vain erityisoperaatioita kun se pystyi ne hoitamaan suhteellisen pienin ponnistuksin ilman täyttä liikekannallepanoa. Entäs NL-Afganistan 1980-luvulla, oliko sekin SMO?

• Anonyymi

Tämä on Pohjois-Atlantin liiton sota Venäjää vastaan.
      Se käydään nyt vain Ukrainan maaperällä.

• Anonyymi

Näin on. Selvästi sanottu.

• Anonyymi

On kai saman tekevää miksi tuota kukin kutsuu.
      Itse sanoisin että Venäjä käy vain kevytsotaa, jokainen tietää että sillä olisi voimaa paljon enempäänkin.

• Anonyymi

Joo, pojat ihan hyvikseen upottelee lippulaivojaan ja ajelee tankeilla jonossa samaan miinaan.

• Anonyymi

Miksi käy? Putinhan on pilannut jo maineensa lukuisia kertoja. Venäjä on heikko maa. Laaja maa-ala, mutta heikko omistaja.

• Anonyymi

Koska olen tässä taistossa Venäjän puolta, sanoisin, että tuo ehkä alkoi Venäjän operaationa, kuten itse ilmoittavat, mutta on kyllä muuttunut jo täyssodaksi.

Vaikka sitä sodaksi kutsunkin, en silti usko ja tue Lännen ja sen NATO:n valheita ym. väittämiä.

• Anonyymi

Eli haluat Venäjän tekevätn rajojensa ulkopuolellakin maasta haisevaa läävää? Saastunutta maatahan Venäjä on.

• Anonyymi

Kansalaisten kannattaa ajatella itse itseään.

Transatlanttinen liitto. Ajaa ensin omaa agendaansa.
      Ei yhdenkään valtion kansalaisten asiaa.

Suomi on ensimmäisinä mukana tässä virkamiesten luvatussa valtiossa, ja järjestänyt kaikki poliittiset linjansa transatlanttisen liiton poliittisen linjan hyväksi ajamaan sen agendaa ei kansan etua. Tai halua kuulla edes sen tahtoa.

Samalla. Nämä tekevät kaikki yhteistyötä keskenään.

Niin itä kuon länsikin. Koska ainut mikä niille puhuu, on raha. Bisnekset mitkä sopivat.

Tavallinen kansa maksaa. Missä on demokratia?

Näyttäisi olevan höpöhöpöä koko hallituskin täynnä.
      Oppositiotahan ei käytännössä ole.

Kierrättävät omiaan. Eikä kukaan ole vastuussa. Seuraava jatkaa, mihin edellinen hallitus jäi.

Media pyörittää kansalle illuusiota kenen syyksi voitaisiin kuvitteellisesti jotakin sysätä.

Ilman toki vaikutusta mihinkään.
      Vastuuta ei ota kukaan.

• Anonyymi

Olen lähettänyt 2 viestivideota joista ilmenee kuinka siistejä ovat Moskovan kadut.

Se on kuitenkin kielletty aihe?

• Anonyymi

Ukrainassa on meneillään erityisoperaatio jolla tehdään aseteollisuuden johtajista rikkaita. Ei sen kummempaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      63
      8788
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      307
      6611
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      99
      5917
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3820
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      29
      3221
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      62
      3129
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      154
      1954
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1776
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1458
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1226
    Aihe