Onko Ukrainassa sota vai Venäjän erikoisoperaatio..?

Vastaus riippuu siitä keneltä kysytään.

Lännen pamput ja tiedotusvälineet rummuttavat täysimittaisesta sodasta jota se takuulla Ukrainalle onkin.

Venäjä on koko ajan nimittänyt tätä pientä nahistelua erikoisoperaatioksi.
Se käyttää operaatioon vain 5-7 % budjetistaan.
Ukrainan stateginen ent. neuvonantaja ja upseeri Oleksii Arestovych on sanonut että tämä ei ole Venäjältä täysimittaista sotaa johon se voisi käyttää jopa 40 % budjetistaan.

Sodan tunnusmerkistön täyttäisi myös täysi liikekannalle pano.
Nythän ammattisotilaita on rintamalla vain osa upseeristosta ja rivisotilaat koostuvat etupäässä vapaaehtoisista.

11

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ukrainassa käynnissä suviseurat ja venäläiset menivät sinne kuokkimaan.

• Anonyymi

Jokainen tuon ymmärtää että Venäjä ei täysin valoin tätä ajele.
      Sota olisi loppunut jo pari vuotta sitten jos täysillä valoilla olisi painellut.

• Anonyymi

OK, siis USA:llakin oli esim. Vietnamissa ja Irakissa vain erityisoperaatioita kun se pystyi ne hoitamaan suhteellisen pienin ponnistuksin ilman täyttä liikekannallepanoa. Entäs NL-Afganistan 1980-luvulla, oliko sekin SMO?

• Anonyymi

Tämä on Pohjois-Atlantin liiton sota Venäjää vastaan.
      Se käydään nyt vain Ukrainan maaperällä.

• Anonyymi

Näin on. Selvästi sanottu.

• Anonyymi

On kai saman tekevää miksi tuota kukin kutsuu.
      Itse sanoisin että Venäjä käy vain kevytsotaa, jokainen tietää että sillä olisi voimaa paljon enempäänkin.

• Anonyymi

Joo, pojat ihan hyvikseen upottelee lippulaivojaan ja ajelee tankeilla jonossa samaan miinaan.

• Anonyymi

Miksi käy? Putinhan on pilannut jo maineensa lukuisia kertoja. Venäjä on heikko maa. Laaja maa-ala, mutta heikko omistaja.

• Anonyymi

Koska olen tässä taistossa Venäjän puolta, sanoisin, että tuo ehkä alkoi Venäjän operaationa, kuten itse ilmoittavat, mutta on kyllä muuttunut jo täyssodaksi.

Vaikka sitä sodaksi kutsunkin, en silti usko ja tue Lännen ja sen NATO:n valheita ym. väittämiä.

• Anonyymi

Eli haluat Venäjän tekevätn rajojensa ulkopuolellakin maasta haisevaa läävää? Saastunutta maatahan Venäjä on.

• Anonyymi

Kansalaisten kannattaa ajatella itse itseään.

Transatlanttinen liitto. Ajaa ensin omaa agendaansa.
      Ei yhdenkään valtion kansalaisten asiaa.

Suomi on ensimmäisinä mukana tässä virkamiesten luvatussa valtiossa, ja järjestänyt kaikki poliittiset linjansa transatlanttisen liiton poliittisen linjan hyväksi ajamaan sen agendaa ei kansan etua. Tai halua kuulla edes sen tahtoa.

Samalla. Nämä tekevät kaikki yhteistyötä keskenään.

Niin itä kuon länsikin. Koska ainut mikä niille puhuu, on raha. Bisnekset mitkä sopivat.

Tavallinen kansa maksaa. Missä on demokratia?

Näyttäisi olevan höpöhöpöä koko hallituskin täynnä.
      Oppositiotahan ei käytännössä ole.

Kierrättävät omiaan. Eikä kukaan ole vastuussa. Seuraava jatkaa, mihin edellinen hallitus jäi.

Media pyörittää kansalle illuusiota kenen syyksi voitaisiin kuvitteellisesti jotakin sysätä.

Ilman toki vaikutusta mihinkään.
      Vastuuta ei ota kukaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe