Menisitkö töihin jos se tarjotaan?

Anonyymi-ap

Olen sitämieltä, että harva menisi!
Tarjottu työ on todella harvoin itselle sopivaa työtä ja jopa kaukana kotoa!...

Onko siis kyse omituisesta oikeudesta kiltäytyä työntekemisestä kun saa valita asuipaikkansa miten haluaa, jopa tavoittamattomiin saakka yhteiskunnan maksettavaksi?

Yhtälössä mättää ja pahasti yhteikunnan tarkoitus ja hyvinvoinnin idea!

30

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tarjottu Työ on samanlainen satuolento kuin joulupukki.

• Anonyymi

Minä huomenna loman jälkeen näen tämän 'satuolennon'. Loma lusittu.
        Yksi asia, joka itselle näkyy työelämässä, on se, että keski- ikäiset ja jo pian eläkkeelle jäävät, ovat työelämässä. Keskiraskaissa duuneissa. Kellä mitäkin sairauksia jo, jotka haittaavat tekemistä.
        Sitten keinotellaan hommat niinkuin ne jollain tavalla onnistuvat.
        Tämän doisi muuttuvan, että rampiintuneet ja pahenevia perussairauksia potevat pääsisivät työstä, ja tilalle voisi työnantajat ottaa uusia, joutuisia ja vaivattomia.
        Itsekin sain ilkeän tules- vaivan, olen leikkausjonossa, ja Rikun vain kitkuteltava ilmeisimmin leikkaukseen asti, jos suinkin kykenen vain kinttua käyttämään.

• Anonyymi

Eiköhän se tule muuttumaan.
      Siis ei se etteikö saisi valita asuinpaikkaa mutta se että saa valita asuinpaikan muiden kustannuksella.

Kun joutuu valitsemaan asuinpaikan omalla kustannuksella niin alkaa ihan oikeasti ne työt kiinnostamaan ihan eri lailla.

Sama muusta elintasosta.
      Kun yhteikunta tarjoaa vai parakkimajoituksen ja kierrätetyt vaatteet ja yhteisruokailun niin alkaa se oma asunto ja omassa rauhassa syöminen kiinnostaa ihan erilailla.

• Anonyymi

Haluasin töihin Kelalle

• Anonyymi

Jos pääset aluejohtajaksi niin sinusta tulee rikas

Kela - tie rikkauteen

• Anonyymi

yleensä kannattaa itse hakea itsellensä työtä. Silloin on mahdollisuus saada suht kelvollista työtä Sen sijaan Työvoimapalvelujen, kuntien tarjoamat työharjoittelut ja kokeilut ovat työtä joka on alipalkattua, olemattomilla työehdoilla ja eivät johda yhtään mihinkään. Sellaisista hommista saatu työkokemus on oikeata palkkatyötä hakiessa arvotonta ja jopa hyvin haitallista tietoa lisättäväksi työhakemuksen meriittitietoihin.
      Jos mainitset että olin työkokeilussa puoli vuotta niin se on sama kuin kertoisi että lusin saamaani kakkua Saramäessä.

• Anonyymi

Ne mitkä eivät ole työsopimuksella, eivät ole työtä. Voi sentään.

• Anonyymi

Mikäs siinä. Velvoittavia työtarjouksia ei ole tosin tullut kuin 1990-luvulla. Sen jälkeen ollut aika hiljaista.

• Anonyymi

Suomen perustuslaki takaa jokaiselle Suomen kansalaiselle oikeuden valita työnsö, elinkeinonsa & ammatin.

Miten velvoittavan työtarjouksen lähettäminen voi olla laillista kun se rikkoo tätä perustuslakia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen perustuslaki takaa jokaiselle Suomen kansalaiselle oikeuden valita työnsö, elinkeinonsa & ammatin.

Miten velvoittavan työtarjouksen lähettäminen voi olla laillista kun se rikkoo tätä perustuslakia?

Valitsen työkseni sosiaalitoimiston johtajan työn vantaalla
        Ammatikseni valitsen sosiaalitoimiston johtajan ammatin
        Elinkeino on toimistotyö

t, Kari (työtön vuodesta 2022 alkaen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riko.
        Olet tehnyt sopimuksen alkamalla nauttia työmerkkinatuesta ja silloin olet sitoutunut ottaaan vastaa sinulle tarjotut työt.
        Jos haluat nauttia tuosta lakiin kirjatusta oikeudesta niin senkuun alat nauttia mutta turha itkeä kun et saa työmarkkinatukea sillä sitä ei ole lakiin kirjattu oikeudeksi.

Itse olen jo 60v ja aina olen itse valinnut työpaikat mutta empä juuri ole saanut työmarkkinatukeakaan.

Suomessa on paljon porukkaa jotka tekevät mitä haluavat, asuvat missä haluavat eivätkä ole riippuvaisia sosialituista.
        Voisit kokeilla tuota vapautta minkä laki sulle suo (enään ei ole irtolaislakia)

• Anonyymi

Nykyaikana velvoittava työtarjous on yhtä harvinainen kuin suomalainen appelsiini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sikipä se työterjous tehdäänkin koska työnhakia ei toteuta kyseistä peruslakipykälää vaan on tekemättä mitään!
        Mitä kauemmin ón työttömänä sitä vähemmän sitä lakipykälää on totuttamassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä aika väsynyt jankuttaja, tätä samaa soopaa vuodesta toiseen tällä foorumilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitsen työkseni sosiaalitoimiston johtajan työn vantaalla
        Ammatikseni valitsen sosiaalitoimiston johtajan ammatin
        Elinkeino on toimistotyö

t, Kari (työtön vuodesta 2022 alkaen)

Sinä et saa muuta kuin karenssin ja toimeentulotuen leikkauksen

• Anonyymi

En todellakaan mene ikinä tekemään puhelinmyyntiä, mielummin menen kiskoille makaamaan! Kotirauhan häirinnän + ihnisten kusettamisen pitäisi olla laitonta Suomessa!

• Anonyymi

Olisit lukenut sosionomiksi niin nyt sinulla olisi hyvä vakityöpaikka

• Anonyymi

Puhelinmyyjistä pitäisi maksaa jotain tapporahan tapaista. Tuollaisen työn voisin ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelinmyyjistä pitäisi maksaa jotain tapporahan tapaista. Tuollaisen työn voisin ottaa.

Palkkionmetsästäjän homma olisi hyvä pesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feissareista myös. Ovat pelkkää alilihaa.

• Anonyymi

Saat syytteen raideliikenteen häirinnästä ja terrorismista

• Anonyymi

riipuu varmaankin siitä kuka työtä tarjoaa.

• Anonyymi

Alunperin hyvää tarkoittanut säädös on muuttunut itseään vastaan kun erinäiset ihmisryhmät vieroksuvat velvoitteita kuten työntekeminen ja omien maksujen maksaminen.

Porsaanreikänä käyttävät asumispaikkaa alueelta jossa ei ole juurikaan työtä saatavilla! Työnperässä ei velvoiteta muuttamaan, mutta ennen muutettiin työnperässä kun haluttiin omantalouden hallinta omiin käsiin!

Nykyään nuoret naiset muuttavat haja-asutusaluilta mutta nuoret miehet eivät kun ei ole pakko hakeutua työllistäville alueille joten heitä tulee vanhojapoikia viiksekkäitä jonka yhteiskunta maksaa.

• Anonyymi

Minulle aikoinaan tarjottiin te-toimistolla työpaikkaa jota voisin tehdä.
      Kieltäydyin, nimittäin kysessä oli puutarha-alanyritys joka otaa työntekijöitä 9€/p korvaksella kokopäivätyöhön.

Sanoin selkeästi uudelleen asiani että olen hakemassa palkkatyötä en mitään ruohonleikkaaja harjoittelijan kokopäivätyötä josta ei makseta edes harjoittelijan tuntipalkkaa!
      Asia tuli loppuun käsiteltyä eikä enää tuputettu mitään 9€ tapauksia, vaan päädyttiin suunitelmassa siihen että itse haen itselleni soveltuvaa työtä.

• Anonyymi

Ihme kun et saanut karenssia kun kieltäydyit näin loistavasta mahdollisuudesta saada "Työkokemusta" ja sisältöä elämään kuten Työllisyyspalveluissa aina sanovat

• Anonyymi

Juu, turpaan heti vaan, jos tuollaista paskaa edes kehtaavat ehdottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihme kun et saanut karenssia kun kieltäydyit näin loistavasta mahdollisuudesta saada "Työkokemusta" ja sisältöä elämään kuten Työllisyyspalveluissa aina sanovat

Miksi henkilö jolla on jo työkokemusta oikeasta työstä, pitäisi saada lisää työkokemusta harjoittelusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi henkilö jolla on jo työkokemusta oikeasta työstä, pitäisi saada lisää työkokemusta harjoittelusta

Siivotaan työttömyystilastoja, nöyryytetään työtöntä ja taataan yrittäjille ilmaista työvoimaa. Eiköhän tarkoitus ole näissä.

• Anonyymi

Olin todella hämmästynyt ensikäynnillä te-toimistolla kun minulle tarjottiin 3kk:n ajaksi työharjoittelua alalle josta kokemusta 40v.
      Lupailtiin jopa sitä, että jos hyvin suoriudun niin saatan päästä vakituiseeen työsuhteen 3-vuorotyöhön jota en edes voi tehdä, enkä halua?

Kysyin kyllä sitä, että onko kyseessä jokin piilokamera juttu tässä eli aloitanko alusta oman ammattini koulutuksen? Ihmeteltiin asiaa ja tarjottiin papereita johon voi allekirjoittaa, mutta sanottiin että ei ole velvoittava...

• Anonyymi

"Tarjottu työ on todella harvoin itselle sopivaa työtä"

Astrologia. Tunne itsesi. Hallitus pitäisi velvoittaa sen mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe