Mozartin, Beethovenin, Schubertin ja Haydnin nerollisten hengentuotteiden tajuamisen jälkeen oikeastaan mikään muu maailmassa ei ole vaikuttanut läheskään yhtä suuresti minuun, mutta aikoinaan monenkin ystävän kanssa vietetty aika on sekin ollut antoisaa, kun saanut ja antanut rakkautta, silitellyt poskea, paininut ja pitänyt sylissä ym. läheisyyttä saaden.
Mozart on suurinta mitä ihminen voi tajuta.
9
114
Vastaukset
- Anonyymi
Edelleen, tuollainen on pelkkää hedonismia, vaikka poistattaisit kyseiset havainnot.
- Anonyymi
Totuus sattuu, eikä kaikilla ole peiliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus sattuu, eikä kaikilla ole peiliä.
Mörike kutsuu sitä kirjassaan jumalalliseksi ihmeeksi ja suurin ihme se totta vieköön olikin mitä milloinkaan olen kokenut mistään, kun tahto ja minuus tulivat tungetuksi ulos tajunnasta ja Möriken hienosti ja osuvasti todeten kuin äärettömyyden koskettaessa ja täyttäessä rinnan kuin tahtoisi riistää sielun pois ja hän sanoo sitä kokemuksen aikaansaamana suurimmaksi ja puhtaimmaksi ylpeydeksi minkä mistään voimme tuntea, mutta lähes mahdottomaksi saavuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mörike kutsuu sitä kirjassaan jumalalliseksi ihmeeksi ja suurin ihme se totta vieköön olikin mitä milloinkaan olen kokenut mistään, kun tahto ja minuus tulivat tungetuksi ulos tajunnasta ja Möriken hienosti ja osuvasti todeten kuin äärettömyyden koskettaessa ja täyttäessä rinnan kuin tahtoisi riistää sielun pois ja hän sanoo sitä kokemuksen aikaansaamana suurimmaksi ja puhtaimmaksi ylpeydeksi minkä mistään voimme tuntea, mutta lähes mahdottomaksi saavuttaa.
Minä sanon että mahdotonta saavuttaa, ja edellyttää mitä virittäytyneintä ja vastaanottavinta herkkyyttä, jonka omasin nuorena jolloin esim. keskiarvo 9.7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnehdinnat olivat kirjasta Mozartin matka Pragiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sanon että mahdotonta saavuttaa, ja edellyttää mitä virittäytyneintä ja vastaanottavinta herkkyyttä, jonka omasin nuorena jolloin esim. keskiarvo 9.7.
Mulla oli nuorena keskiarvo 9,87 mutta kyllä Vysostski oli paras säveltäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullaki olis pitänyt olla 9.8, mutta ei tuntiaktiivisuus nostanutkaan matikan numeroa puolella numerolla, vaikka maikka niin sanoi, kun kokeesta sain 9 ja puoli ja sain siitä huolimatta laajasta matikasta vain 9.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestäsi ehkä mutta ei yleismaailmallisen käsityksen mukaan. Ei Vysostski kuulu ihmiskunnan suuripiin säveltäjäneroihin viihteellisenä lauluntekijänä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestäsi ehkä mutta ei yleismaailmallisen käsityksen mukaan. Ei Vysostski kuulu ihmiskunnan suuripiin säveltäjäneroihin viihteellisenä lauluntekijänä.
Väittelimme kerran lukion musiikintunnilla erään kympin oppilaan kanssa siitä kumpi on suurempi tai merkittävämpi henkilö ihmiskunnan historiassa, Schubert puhtaana musiikillisena älynä ja nerona vai muistaakseni Curie, jonka käytännöllinen ja erityistieteen kehitystä edistävä havainto radiumista syövän hoitoon oli eräs hänen tunnetuimpia saavutuksiaan ja vaikka tällä oppilaalla oli parempi todistua kuin minulla, niin Schopenhauerin ajatuksia mukaillen ja niihin vedoten olin lähempänä totuutta neron kuten Schubert arvioimisessa suuremmaksi hahmoksi, vaikka tämä oppilas oli sitä mieltä että hän sai vain musiikissa suuria aikaan, mutta ei ymmärtänyt hänen merkitystään koko ihmiskunnan palvelukseen antautuneena älynä, joka on paljon enemmän kuin pelkkiä suhteita tahtoon tiedoitsevan tutkijan toiminta erityistieteen hyväksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001