Lidlissä on alkavalla viikolla 7.–9. heinäkuuta 2025 kampanjassa Tefalin 6 litran painekattila. Hinta 60 euroa.
Kannattaisiko ostaa? Mihin sitä voi käyttää ja mitä hyötyä siitä on?
https://www.lidl.fi/p/tefal-painekattila-6-l/p10024236
Painekattila
3
196
Vastaukset
- Anonyymi
Tod kätsä laite, kerran kun koklaat ribsiä tai kok broiskua = olet painekattilaan koukussa..
n. 50 min ja luutkin aivan pehmeitä...Kassler ei tarvitse veitsiä paloitteluun... nykyään turvalaitteet toimii,ennen oli sitäjatätä... Oikein näppärä vehje. Toimii hyvin palkokasveilla, hitaasti kypsyvillä juureksilla, padoilla ja keitoilla. Useimmin siinä tekemäni ruoka on kanakeitto koipireisistä. Keitän koipireidet illalla ja ne säilyvät painekattilassa aamuun, siivous ja seuraavaksi juurekset. Viimeksi perunat. Kevyttä, halpaa ja hyvää.
- Anonyymi
Ostin heti toissa päivänä tämän painekattilan.
Ensin keitin porkkanoita, ja niistä tuli taitamattomuuteni takia tietenkin ylikypsiä.
Eilen pistin yöksi likoamaan 240 g (vai oliko se 280 g) kuivia härkäpapuja.
Aamulla huuhtelin pavut ja lämmitin kattilan sisältöineen (johon lisäsin 1,2 litraa vettä) maksimiteholla keittolämpötilaan, sitten laskin sähkölevyn tehon neloseen ja keitin härkäpapuja vaivaiset 15 minuuttia vihanneksille (ei lihalle) tarkoitetulla paineella.
Hyvää tuli. Sähköä ja aikaa säästyi. Vettäkin tarvitsi vähemmän kuin tavallisella keittotavalla, joten keittolämpötila saavutettiin nopeammin.
Nyt syöty enkä tuntenut pahoinvointia härkäpavun mahdollisista haitta-aineista.
Valmistajan mukaan härkäpavun keittoaika on liotuksen jälkeen 30 minuuttia ja suoraan pussista otettuna 50 minuuttia.
Suosittelen liottamista senkin takia, että pavuista tulee keittäessä pehmeämpiä kuin ilman liotusta keittäessä.
-- Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706754
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323618- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171630
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271626Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471360