.missän muualla ei hemmoitellaa ja paapota yrittäjiä näin paljon
https://www.tyoelake.fi/yrittajan-elaketurva/yrittajaelakkeen-maara-ja-maksut/#title
Muualla maailmassa on bisnesmiehiä, mutta Suomessa yrittäjiä
>simiti<
Yrittäjät on suurimpia pummeja
81
412
Vastaukset
- Anonyymi
No onneksi voit alkaa yrittäjäksi huomenna. 🙋♀️
- Anonyymi
Junttipelle poisti heti. Normi juntti yritteliijä. Eì
todeĺlaakaan bisnesmies vaan sossupummi kehdosta hautaan. Luultavasti lesta "yrittäjä"
>simiti< - Anonyymi
En tajua, oo koskaan tajunnut edes miksi ikinä kukaan haluaa tässä maassa yrittäjäksi. Tietty jotkut masokistit jotka elättää itsensä sitten eläkkeellä sukulaisilla tai tekee duunarina lopun elämää hommia kun eläkkeelle ei pääse ja sairastua ei voi. Jos kymmenestä yrittäjästä yks tai kaks menestyy ja voi maksaa kaikki maksut oikein, niin verottaja kyllä muistaa vielä jälkipolvea varalta ylimääräisellä verolla, oli varallisuutta tai ei.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tajua, oo koskaan tajunnut edes miksi ikinä kukaan haluaa tässä maassa yrittäjäksi. Tietty jotkut masokistit jotka elättää itsensä sitten eläkkeellä sukulaisilla tai tekee duunarina lopun elämää hommia kun eläkkeelle ei pääse ja sairastua ei voi. Jos kymmenestä yrittäjästä yks tai kaks menestyy ja voi maksaa kaikki maksut oikein, niin verottaja kyllä muistaa vielä jälkipolvea varalta ylimääräisellä verolla, oli varallisuutta tai ei.
Valtio maksaa suurimman osan yrittäjien eläkkeistä, koska ovat sikailleet oman eläkerahastonsa.
Kuten totesin, ovat pummeja kehdosta hautaan.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valtio maksaa suurimman osan yrittäjien eläkkeistä, koska ovat sikailleet oman eläkerahastonsa.
Kuten totesin, ovat pummeja kehdosta hautaan.
>simiti<Kävivät golffaamassa?
- Anonyymi
Hieno huomio. Olisivat antaneet vaan ihmisen elää rauhassa.
- Anonyymi
Kyllä sanon, että siinä vaiheessa, kun olet yrittäjä ja menetät vaikka terveyden, niin olet ihan alinta pohjasakkaa. Sinulla ei selvästikään ole tietämystä asiasta.
- Anonyymi
Ei täällä monellakaan ole käsitystä tai tietämystä yrittäjän elämästä. Vasta kun ihan oikeasti osuu kohdalle että jos sairastuu, niin sitten vaan sairastat ja odotat kuolemaa kun hoitoon tai lääkkeisiin ei ole rahaa. Se raha on yleensä siinä yrityksessä sisällä, ei yrittäjän taskussa. Vasta kuolema vapauttaa yrittäjän pannasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä monellakaan ole käsitystä tai tietämystä yrittäjän elämästä. Vasta kun ihan oikeasti osuu kohdalle että jos sairastuu, niin sitten vaan sairastat ja odotat kuolemaa kun hoitoon tai lääkkeisiin ei ole rahaa. Se raha on yleensä siinä yrityksessä sisällä, ei yrittäjän taskussa. Vasta kuolema vapauttaa yrittäjän pannasta.
No onpa surullinen päätös, palstasetä
- Anonyymi
Yritys, mikä tarvitsee tukia on yritelmä.
Vilma - Anonyymi
jesjuvuujjiba uknaabtyy bekisekta höbbö biibdm nab wutg a gikdeb gyb'¨
- AnonyymiUUSI
Sun jutut mm on aloittaja äijä iha höbböö
- Anonyymi
minä yrittäisin auttaa masentujneita tyttöjäkin, mutta en ole varma onnistunko niin
- AnonyymiUUSI
Millä piristäisit heitä?
- Anonyymi
ehkä tyttöjen mielestä että niin yrität sellaista, keskiviikkona tulee illalla joku huumoripitoinen james nond ja kultainen aase
- AnonyymiUUSI
Se sun vitsis voi olla ns hylätty liiat laukat
- Anonyymi
Yrittäjät on Suomen suurimpiä sossupummeja. Tekisivärät edes jotain hyödyllistä. .Mokomat oikeidtopumit.Ains käsi muiden taskussa!
Kannattajat on 🤮🤮🤮 - Anonyymi
Yritystuet ovat suurempia kuin muut sossutuet.
Sossuyrittäjäpummit pitää jauhaa myllyssä ja syöttää kaikki paska huumepurralle ja pedofiiliurpolle.- Anonyymi
Pedofiiliurpolle syötetty huumepurra olisi hauska näky.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pedofiiliurpolle syötetty huumepurra olisi hauska näky.
Mä muuten luulin, että Sarì Multala ajaa liikavarakkaat ja keplottelijat kaupungin vuokra-asunnoista.
Ei.
Hän nostaa vuokria.
Siis.
Puuteripyllyillä on varaa.
Vilma
Oh, my....
Mitens muissa tapauksissa on käynyt. 'Liian isoja asuntoja'.
Murto ihmettelee, että Suomi on yksinasuvien maa.
Ois ihan kiva, kun nuokin ihmiset olisivat jotenkin kartalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä muuten luulin, että Sarì Multala ajaa liikavarakkaat ja keplottelijat kaupungin vuokra-asunnoista.
Ei.
Hän nostaa vuokria.
Siis.
Puuteripyllyillä on varaa.
Vilma
Oh, my....
Mitens muissa tapauksissa on käynyt. 'Liian isoja asuntoja'.
Murto ihmettelee, että Suomi on yksinasuvien maa.
Ois ihan kiva, kun nuokin ihmiset olisivat jotenkin kartalla.Huumeoikeisto ainoastaan tuhoaa Suomen.
Idareita ķaikki. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huumeoikeisto ainoastaan tuhoaa Suomen.
Idareita ķaikki.No sovitaan gubbe näi
- AnonyymiUUSI
Kuinka moni tässä ketjussa on itse toiminut yrittäjänä, kun ollaan niin kiivaasti kivittämässä? Aivan, ei varmasti monikaan.
- AnonyymiUUSI
Ei täällä itseni lisäksi ole muita näkynyt/kuulunut lähiaikoina.
Nuo kommentit ovat minusta hauskaa luettavaa. Tarvittaessa voin vielä nostaa kirjoittajien verenpainetta.
Mies 65 - AnonyymiUUSI
Kuinka moni on ollut töissä yrityksissä?
Vilma
Olen, mutta en tuettavassa, vaan tuottavassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni on ollut töissä yrityksissä?
Vilma
Olen, mutta en tuettavassa, vaan tuottavassa.Kaiketi yritysten palkoilla on suurin osa työikäisistä. Ja eläkeläisistä on ollut.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Se kaivo pitää katsoa siten, että vesi tulee alhaalta. Ei ylhäältä.
Yrityksen elinkaareen mahtuu kaikenlaista. Aivan kuten ihmisenkin elämään. Joskus tarvitaan tukea. Tuotekehitykseen, laajenemiseen, tai vaikkapa siihen aloittamiseen.
Ja on aloja, joissa ei julkista tukea ole saatavilla. Itsekin toimin sellaisen piirissä. Kaasuautoihin sai poikkeuksellisesti hankintatukea, mutta omalle kohdalleni sen ostaminen olisi kuin ampuisi itseään omaan jalkaan. Palvelun myyntihinta vain ratkaisee täällä ravintoketjun alareunalla.
Hienoa, että olet ylpeä työhistoriastasi. Osa työikäisistä joutuu kokemaan kilometritehtaan käytäväkiveyksen kovuuden ainakin kerran elämässään. Se syö miestä.
Mies 65 Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä itseni lisäksi ole muita näkynyt/kuulunut lähiaikoina.
Nuo kommentit ovat minusta hauskaa luettavaa. Tarvittaessa voin vielä nostaa kirjoittajien verenpainetta.
Mies 65Minä en toistaiseksi ole. Voi olla että vielä osa-aikayrittäjäksi ryhdyn, mutta ainakaan en aio ketään palkata. Olen suvun musta lammas, koska edelliset kokoaikaista palkkatyötä tehneet ovat eläneet 1800-luvulla. Suhteellisesti heille tuolloin maksettiin enemmän kuin minulle. Palkkatyöllä saattoi jopa vähän rikastua.
- AnonyymiUUSI
scrg kirjoitti:
Minä en toistaiseksi ole. Voi olla että vielä osa-aikayrittäjäksi ryhdyn, mutta ainakaan en aio ketään palkata. Olen suvun musta lammas, koska edelliset kokoaikaista palkkatyötä tehneet ovat eläneet 1800-luvulla. Suhteellisesti heille tuolloin maksettiin enemmän kuin minulle. Palkkatyöllä saattoi jopa vähän rikastua.
Osa-aikayrittäminen on monellakin tutulla toinen arki. Kuka rakentaa jenkkiautoja kilpailuihin ja myy niitä, joku kauppaa tapahtumissa lakritsaa tai niin kuin äitini, myi perunaa torilla parina päivänä viikossa.
Arvaa, kuka ne perunat istutti, multasi ja keräsi maasta! No, aikaa kutakin.
No sitten laumasta poikkeavana kuulet yrittämisestä enemmänkin.
Osa-aikayrittäminen on monellakin tutulla toinen arki. Kuka rakentaa jenkkiautoja kilpailuihin ja myy niitä, joku kauppaa tapahtumissa lakritsaa tai niin kuin äitini, myi perunaa torilla parina päivänä viikossa.
Arvaa, kuka ne perunat istutti, multasi ja keräsi maasta! No, aikaa kutakin.
No sitten laumasta poikkeavana kuulet yrittämisestä enemmänkin.
Mies 65Minun isoäitini oli torikauppias. Olen niin pieni ollut siinä vaiheessa, etten joutunut ilmaistyövoimaksi. Tuskin torikauppa mummolle mikään kutsumus oli, mutta jollakin perhe oli aikanaan elätettävä.
Ei minua oikeastaan ole yrittäjäpolulle kannustettu. Aika varhaisessa vaiheessa kai ilmeni että pojalla on enemmän lukupäätä kuin taitoa haalarihommiin. Tottahan se yrittäminen kirjanoppineellekin sopii, mutta tyhjästä kuitenkin olisi pitänyt aloittaa.- AnonyymiUUSI
Olet ottanut tämä palstaäijän hubbabubbamonologin liikuttavan vakavasti
- AnonyymiUUSI
scrg kirjoitti:
Minun isoäitini oli torikauppias. Olen niin pieni ollut siinä vaiheessa, etten joutunut ilmaistyövoimaksi. Tuskin torikauppa mummolle mikään kutsumus oli, mutta jollakin perhe oli aikanaan elätettävä.
Ei minua oikeastaan ole yrittäjäpolulle kannustettu. Aika varhaisessa vaiheessa kai ilmeni että pojalla on enemmän lukupäätä kuin taitoa haalarihommiin. Tottahan se yrittäminen kirjanoppineellekin sopii, mutta tyhjästä kuitenkin olisi pitänyt aloittaa.Sitten sinut lähetettiin kaupunkiin oppimaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaiketi yritysten palkoilla on suurin osa työikäisistä. Ja eläkeläisistä on ollut.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Se kaivo pitää katsoa siten, että vesi tulee alhaalta. Ei ylhäältä.
Yrityksen elinkaareen mahtuu kaikenlaista. Aivan kuten ihmisenkin elämään. Joskus tarvitaan tukea. Tuotekehitykseen, laajenemiseen, tai vaikkapa siihen aloittamiseen.
Ja on aloja, joissa ei julkista tukea ole saatavilla. Itsekin toimin sellaisen piirissä. Kaasuautoihin sai poikkeuksellisesti hankintatukea, mutta omalle kohdalleni sen ostaminen olisi kuin ampuisi itseään omaan jalkaan. Palvelun myyntihinta vain ratkaisee täällä ravintoketjun alareunalla.
Hienoa, että olet ylpeä työhistoriastasi. Osa työikäisistä joutuu kokemaan kilometritehtaan käytäväkiveyksen kovuuden ainakin kerran elämässään. Se syö miestä.
Mies 65Olet vanha homohuora.
- AnonyymiUUSI
Kokkarit paapoo.😤
Hyvähän se on palkansaajan eläkkeestä nauttia, kun työnantaja maksaa eläkemaksuista 70%.
- AnonyymiUUSI
Kuuluki maksaa kun mässäilee leveässä pöydässä työntekijän selkänahalla👎🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Sinäpä sen sanoit.
Asiasta on paljon keskusteltu täällä muurahaispesän maarajassa. Kaikki eivät ymmärrä tätä tai eivät ole kuulleetkaan.
Sinäpä sen sanoit.
Asiasta on paljon keskusteltu täällä muurahaispesän maarajassa. Kaikki eivät ymmärrä tätä tai eivät ole kuulleetkaan.
Mies 65Yksi hauskuus on että meillä palkat ilmoitetaan bruttopalkkoina. Silti kukaan ei oikeasti maksa tai saa bruttopalkkaa vaan mukana tulee väistämättä mukana joukko pakollisia vakuutuksia, jotka varsin mielivaltaisesti on jaettu työnantajan ja palkansaajan osuuksiin. Sama efektiivinen lopputulema saataisiin aikaan paljon pienemmällä "bruttopalkalla" jos kaikki vakuutukset siirrettäisiin työnantajalle tai hyvin paljon suuremmalla "bruttopalkalla", jos vakuutukset olisivatkin kaikki palkansaajan osuudesta.
- AnonyymiUUSI
Tarkoititko siis toisten tekemällä työllä elävää pummia, eli yrittäjää?
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit.
Mies 65Ihan sellaisena käytännön vinkkinä sanon, ettå kannattaa miettiä tarkkaan mistä täällä puhuu. Ei kannata liikaa henkilökohtaisia asioita kertoa tälle porukalle. Nyt mulle aukes ihan eri tavalla monikin asia mitä olen miettinyt.
Täällä on selvästi semmosta sakkia, että viha yrittäjiä ja yrittämistä kohtaan on käsin kosketeltavissa, vaikka hyvin moni on aloittanut yrittämisen vaikka työttömänä ollessaan eikä ole aluksi nostanut edes kunnollista palkkaa.
Yrittäjä on myös se tyyppi, joka monesti maksaa kalliita oppirahoja, jos se oma toiminta menee vaikka reisille. Yrittäjä tekee itse monesti pitkää työpäivää ja kantaa kaikesta vastuun, pienyrityksessä vieläpä ihan yksin. - AnonyymiUUSI
21:03
Et nyt viittis...
Vilma - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sellaisena käytännön vinkkinä sanon, ettå kannattaa miettiä tarkkaan mistä täällä puhuu. Ei kannata liikaa henkilökohtaisia asioita kertoa tälle porukalle. Nyt mulle aukes ihan eri tavalla monikin asia mitä olen miettinyt.
Täällä on selvästi semmosta sakkia, että viha yrittäjiä ja yrittämistä kohtaan on käsin kosketeltavissa, vaikka hyvin moni on aloittanut yrittämisen vaikka työttömänä ollessaan eikä ole aluksi nostanut edes kunnollista palkkaa.
Yrittäjä on myös se tyyppi, joka monesti maksaa kalliita oppirahoja, jos se oma toiminta menee vaikka reisille. Yrittäjä tekee itse monesti pitkää työpäivää ja kantaa kaikesta vastuun, pienyrityksessä vieläpä ihan yksin.Fakta voittaa aina pitkässä juoksussa luulotiedon.
Mies 65 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluki maksaa kun mässäilee leveässä pöydässä työntekijän selkänahalla👎🤷♀️
Shirachaa kastina vai gubbe?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Fakta voittaa aina pitkässä juoksussa luulotiedon.
Mies 65No eihän tuota kovin paljon tarvitse edes luulla, riittää, kun katsoo tätä ketjua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Shirachaa kastina vai gubbe?
Junttihuora hokee guppea, vaikka on itse homohuora.
- AnonyymiUUSI
Verokikkailua harrastavat ja autoihin ilmaiset bensat.
- AnonyymiUUSI
Niillä bensoilla sitten tehdään mökkireissut ja ulkomaanmatkat..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niillä bensoilla sitten tehdään mökkireissut ja ulkomaanmatkat..
No mutta guben ns naapuruusmonologi voit haukkua sentään mökin ja matkakohteet selän takana
- AnonyymiUUSI
No ala ihmeessä yrittäjäksi.
- AnonyymiUUSI
Minä en kyllä sitä virhettä tee, perhetausta on opettanut. Tsemppiä tähän melttoamiseen palstaäijän monologissa👍
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kyllä sitä virhettä tee, perhetausta on opettanut. Tsemppiä tähän melttoamiseen palstaäijän monologissa👍
Ja sitte kolme kertaa koputusta puuta clear cancel delete omm
- AnonyymiUUSI
Yrittäjänä olen toiminut 14 vuotta. Mitään tukia tai paapomista en ole koko aikana saanut mistään.
Yksityisyrittäjä maksaa arvioiduista vuosituloistaan ennakkoveroa koska olemme ennakkoperintärekisterissä. Lisäksi yritystoiminnasta riippuen on monia kuluja. Työtilat, vakuutukset, jäsenmaksut, koulutukset, YEL eli yrittäjä maksaa tuloistaan omaa tulevaa eläkettään kuukausittain.
Jos sairastun enkä pääse kunnallisen terveydenhoidon piiriin, maksan yksityiselle
lääkärille hoidostani.
Yrittäjyys on mielekästä työtä. Koen, että tuen työni kautta tätä yhteiskuntaa ja sitä kautta toisia ihmisiä.
Ruikutus ja tukien varassa eläminen on sitten jo toinen tarina. Heidänkin hyväksi tässä yhteiskunnassa tehdään töitä.- AnonyymiUUSI
Oh my gaad! Oletpa suorastaan jumalasta suurempi🙄👎🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oh my gaad! Oletpa suorastaan jumalasta suurempi🙄👎🤷♀️
Minkä kirjoitin sen kirjoitin ja totta joka sana.
Vittuilu on taiteen laji. Sen ymmärtää yrittäjäkin.
Se on ikävää, että tavallisen yrittäjän kirjoitus koetaan täällä itsensä ylentämisenä. Jokainen tietty lukee ja ymmärtää itsensä kautta.
- AnonyymiUUSI
Ja kukaan vittuilija ei edes vastaa tähän 🤔
- AnonyymiUUSI
Minäpä vastaan vaikken koe vittuilevani. Kyllä yrittäjillä on ennenkaikkea oma lehmä ojassa,vai kysyttekö henkoht työnteliöiltä kuinka voitte ja riittääkö palkka jota maksan elämiseesi? Laskeudutteko sieltä norsunluu tornistanne ja välitättekö aidon oikeasti niistä,joiden työnpanoksella rikastutte?🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä vastaan vaikken koe vittuilevani. Kyllä yrittäjillä on ennenkaikkea oma lehmä ojassa,vai kysyttekö henkoht työnteliöiltä kuinka voitte ja riittääkö palkka jota maksan elämiseesi? Laskeudutteko sieltä norsunluu tornistanne ja välitättekö aidon oikeasti niistä,joiden työnpanoksella rikastutte?🤷♀️
Ilman meitä teillä ei olisi yhtään mitään. Tyhmä on se joka ei noin yksinkertaista asiaa tajuu🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Jonkun yrittäjän palvfluksissa sinäkin sait mittavan eläkkeesi kasattua, jotta voit ryypätä ja haukkua muita yhä.
- AnonyymiUUSI
Tuo on kyllä totta. Ihan globaalissa kobolttiyrityksessä olin töissä. Sen nimi oli aikoinaan osuvasti OMG.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Tottahan tuo on, vaikka kuinka poistellaan. Tosiaan menin töihin omglle ja eläköidyin freeportilta. Nykyisin on jo jakautunut kahdeksi eri firmaksi.
Nimiä en mainitse, koska poistelija seköpää poistaa heti.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan tuo on, vaikka kuinka poistellaan. Tosiaan menin töihin omglle ja eläköidyin freeportilta. Nykyisin on jo jakautunut kahdeksi eri firmaksi.
Nimiä en mainitse, koska poistelija seköpää poistaa heti.
>simiti<Niin, kyseiset yritykset ovat voineet saada jotain tukia... Ja sinä siinä samalla.
- AnonyymiUUSI
Mutta voidaanko siitäkin jopa maksaa, että haukkuu muita ja ryyppää? T alustavasti kiinnostunut
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyseiset yritykset ovat voineet saada jotain tukia... Ja sinä siinä samalla.
Älä jaksa selitellä se firma teki yli miljardin liikevaihtoa..
Mutta oli kiitollinen työläisilleen. Sen takia risto murton maksama eläkkeeni on niin suuri.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta oli kiitollinen työläisilleen. Sen takia risto murton maksama eläkkeeni on niin suuri.
>simiti<Parempi kun tästä maasta karsittaisiin kaikki tuet pois...
Vassaritkin sais opetella ottamaan elämästään vastuuta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyseiset yritykset ovat voineet saada jotain tukia... Ja sinä siinä samalla.
Syytön minä sossupummi yritystukiin olen. Ne on oikeiston sossutukia ilman tarvetta.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parempi kun tästä maasta karsittaisiin kaikki tuet pois...
Vassaritkin sais opetella ottamaan elämästään vastuuta.Oikeisto ja kepulaiset on suurimpia pummeja. Täysiä pellejä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Työläisilleen afrikassa
- AnonyymiUUSI
Koittakaa työtä vieroksuvat vätykset, vaikka ruveta pienyrittäjiksi sen sijaan, että täällä urputatte. Ei ole helppoa Suomen maassa. Enkä ole yrittäjä, vaan duunari, jolla on asiat ihan ok vuosi- ja sairauslomineen ja muine vapaineen.
- AnonyymiUUSI
Teet kuitenkin enemmän yrittäjälle, kuin saat itse.
- AnonyymiUUSI
No ainaki valtio kusee silmään PK-yrittäjää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teet kuitenkin enemmän yrittäjälle, kuin saat itse.
Oletko ihan täysijärkinen? Ikiliikkujaa ei tietääkseni ole vielä keksitty.
- AnonyymiUUSI
Vastasin kun kosketti omaa työtäni.
Muutoin palsta saa elää omaa elämäänsä.
Hyvää ja levollista yötä.
🙏🏻🌈🌾 - AnonyymiUUSI
houmenta eli harmaata huomenta, pitäisiköhän parantaa omaa minisääasemaani, ehkä sademittarin laitta, tiesti optisella, laserilla niin tietokoneelle mittaamalla sademäärää.
- AnonyymiUUSI
ajattelin että niin laserilla mitata vedenpintaa tietokoneelle, niin vedenpinnan heijastumasta tarkkoja vesipisaroiden määriäkin... pint6aheijastumastra mutta niin miteknnkäs laserin kanssaq
ajattelinettä jonkin tuuletusikkunan viereenkin joku pieni vesimittari... lasereita on ja vastaanottimia eli fototransistorela, luulen - AnonyymiUUSI
Kenen kenkiä lankkaat hänen lauluja laulat eiku mitä palstasetä?
- AnonyymiUUSI
Aika tärketä ovat. Ei olisi työpaikkojakaan, ellei näitä rohkeita olisi. Olisit tyytyväinen ja lopettaisit tuollaisen naisellisen piipityksen.
- AnonyymiUUSI
Juuri näin!
- AnonyymiUUSI
ltiedättekö mikä minun mielestäni aia hauskaa kun seksissä naisaten sääret tuntuvat mukavan viileille
niin tuollainen juttu niin Phlipisillä joka on nykyään Infineon-firma joa hyviä fototransistoreja, jos jotain vwesimäärääkin laserin kanssa - AnonyymiUUSI
"Kyseisellä työtulolla sinulle kertyy eläkettä vuoden aikana 35 euroa kuukaudessa."
Tuotako kadehdit?
- Sheena Joopa joo, yrittäjien eläkemaksut ovat vähän eri luokkaa kuin palkansaajien. Pitäisikö yrittäjän elää täysin ilman yhteiskunnan palveluja vain siksi, että on yrittäjä ja mahdollisesti tarjonnut monellekin ihmiselle työtä ja toimeentuloa?
- AnonyymiUUSI
Yrittäjä useimmiten elättää duunarin , sekö on pahinta mitä voi tehdä ?
- AnonyymiUUSI
kun itselläni oli todella kipeänä käsi niin nyt pystyn jo liikuttamaan tuota.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354233- 552935
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462838- 302623
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3332580Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382159
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541895Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527