https://www.foreca.fi/meteorologilta/s6a1k8cj
"Jättiyllätys kuukausiennusteessa: 30 asteen helle ja rajut ukonilmat vyöryvät Suomeen!
Kesän ja lämmön ystävät: odotuksenne palkitaan viimein! Säätyyppiin on tulossa voimakas käänne kuluvalla viikolla. Loppuviikkoa kohden ilmamassa lämpenee siten, että helteet ovat jo osassa maata mahdollisia. Kuukausiennusteen mukaan Suomessa on alkamassa kesän ensimmäinen hellejakso, jonka aikana voidaan mitata jopa 30 asteen lukemia. Myös voimakkaat ukonilmat ovat mahdollisia lämpimässä ja kosteassa ilmassa."
Toivottavasti jäis tulematta, pahalta näyttää....
Ahdistavaa, kun on sitten tukalan kuumaa ja tukalan kuuma nukkua, eikä mitään jaksa tehdä ja päätä kolottaa, sitä se kuumuus aiheuttaa...
Kaupassakaan ei päivällä oikeen pysty käymään, kun ostokset kuumenee ja ainakan jäätelöä ei pysty ostaan, kun sulaa kotimatkalla, kun pyörällä ajan.
Lisäksi ukkoset, joiden takia ei voi olla netissä, koska ukkonen hajottaa tietokoneet, modeemit ja kaikki eloktroniikan, jos ei ole irroitettu pistorasioista.
Ei niihin ylijännitesuojiin ole luottamista, eivät kestä ukkosen aiheuttamaa virtapiikkiä.
Helleihmiset tietenkin hirnuu ilosta.
No sateisiin voisi tulla taukoa, muuten menee maanviljelijöiden sato pilalle vai aletaanko suomessakin viljelemään riisiä.
Nytkö se tukaluus alkaa...
22
153
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ikävä kyllä se on sitten loppukesä pilalla kun ei voi kuin istua sisällä ilmalämpöpumpun lähellä jos tulee ne 30 asteen helteet eikä auta vaikka kävisi tuuli. Semmonen tukala jatkuva hiostava trooppinen ilma ettei saa yöllä edes nukuttua. Puusaunaakaan viitsi lämmittää ellei pääse rantasaunaan järven rannalle.
KilttiMies89- Anonyymi
Juu, ei saunaa kyllä viitti lämmittää tuollaisilla helteillä.
Saunasta kun tulee, niin tulee helteillä sellainen jälkihiki, että hiki valuu norona vielä tunnin saunomisen jälkeen, ei tuu silloin, kun ei ole hellettä.
Mitään ei jaksa tehdä helteellä, helteet on perseestä!!!!
Tänään olis mukavan viileä päivä, et vois pelata, mut eipä ehdi, piti sulattaa pakastin ja lähteä kauppaan.
Sit kun olis aikaa pelata, niin sit on kauhee kuuma helle ja ukkonen, ettei pysty pelaan!!
- Anonyymi
Oli mieli lähteä Tampereelle Tammerfestien aikana kiertelemään keskustaan ja terasseille mutta taitaa jäädä lähtemättä täältä lähes 100 kilometrin päästä sinne tulikuumaan kerrostalo pätsiin. On sentään ilmalämpöpumput täällä omakotitalossa.
KilttiMies89 - Anonyymi
voin sanoa että voi olla vähän vaativaa kaupungin tyttöjwen kanssa jututut, jokainenhan tietää kuitenkin että kuha, kiiski ja säsrki ovar tamoja kkaloja
- Anonyymi
Iltalehtikin uutisoi että suomalaisten unelmasäät alkaa 30 astetta hellettä. Vittu kun vituttaa! Eikö mene jakeluun että tuo ei todellakaan ole monelle ihmiselle tai varmaan eläimillekkään unelmasää. Pelkkää kärsimystä se ainakin itselle on.
KilttiMies89- Anonyymi
Se kertoo sen, että iltalehden toimituksessa kaikki tykkäävät yli +30 asteen kuumuudesta.
Varmaan istuvat ilmastoidussa toimsitossa, ajavat ilmastoidula autolla ilmastoituun kotiin ja nauttivat, kun näkevät ihmisten kärvistelevän ulkona +30 asteen kuumuudessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se kertoo sen, että iltalehden toimituksessa kaikki tykkäävät yli 30 asteen kuumuudesta.
Varmaan istuvat ilmastoidussa toimsitossa, ajavat ilmastoidula autolla ilmastoituun kotiin ja nauttivat, kun näkevät ihmisten kärvistelevän ulkona 30 asteen kuumuudessa.Joku 28-30 astetta niin jäätelö sulaa hetkessä, olut ja lonkero on 2 minuutissa kiehuvan kuumaa ja oksennus tulee kun semmosta yrittää juoda.
- Anonyymi
olen miwettinyt aika paljon että jinkälainen olisi joku hauska peli tytöillekin...
muttaniin joku kuha kun on säekikkala wli kakan mkuinwn on aina - Anonyymi
Tietenkin alkaa tukalat helteet juuri silloin, kun olen pidemmällä reissulla ja kesäkukat jäävät paahteeseen 😅 No ehkä pyydän naapuria avuksi, jos hän viitsisi ne pari kertaa kastella.
Lämpö kuitenkin on ihan tervetullutta tämän viileyden jälkeen, vaikka olen kyllä nauttinut kesästä tähänkin asti. On niitä aurinkoisiakin päiviä ollut mukavasti, ettei tämä mielestäni nyt niin surkea kesä ole ollut kuin mitä moni valittelee.
Aletheias- Anonyymi
Ihan hyvä kesä tähän asti ollut. Lämmössä itselle riittäisi hyvin 20-23 astetta. Jatkuvasti yli 25 astetta alkaa olla jo liikaa.
KilttiMies89 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä kesä tähän asti ollut. Lämmössä itselle riittäisi hyvin 20-23 astetta. Jatkuvasti yli 25 astetta alkaa olla jo liikaa.
KilttiMies89Minunkin mielestäni ihan ok säät, vaikka rantakeleiksi näitä ei olekaan voinut kutsua. Esim metsälenkkeihin vähän viileämpi sää sopii vallan mainiosti, jaksaa paremmin. Eipä sillä, pidän kyllä lämmöstä ja auringosta eli ei haittaa vaikka lämpeneekin.
Nyt kun on seurannut, miten tukalaa eteläisemmässä Euroopassa on, niin mieluummin näitä viileitä säitä kuin tuskaista kuumuutta metsäpaloineen.
Aletheias
- Anonyymi
jos niin haluaa mennä tekemään jotrain pelijuttuja nuorison kanssa niin noh sitten
- Anonyymi
Älä valita. Itse sinäkin tätä maapalloa saastutit. Kaikki on meidän omaa aikaansaannosta. Siis nauttikaa🤷♀️
- AnonyymiUUSI
En valita, muut saastutti enemmän voi voi.
KilttiMies89
- Anonyymi
Aikasta hyvältähän tuo kuulostaa. Ei mitään tappohelteitä luvassa, mutta lämpöä kuitenkin. Lämpöä tässä on kaivattukin. Itselleni sellainen 25 ja 30 väliin oleva lämpö on täydellinen. En kaipaa enempää. Periaatteessa joku 22 tai 23 on vielä ok, mutta kyllä kaikki siitä alle on huonoa kesäsäätä.
- Anonyymi
Kun on +25....+30 astetta, niin auringon puolella on silloin +45 astetta ja asunnossa nousee lämmöt yli +25 asteesen asteeseen, kun se on missään ei ole viileämpää ja aurinko kuumentaa lisää.
Anonyymi kirjoitti:
Kun on 25.... 30 astetta, niin auringon puolella on silloin 45 astetta ja asunnossa nousee lämmöt yli 25 asteesen asteeseen, kun se on missään ei ole viileämpää ja aurinko kuumentaa lisää.
Sitten sun asunto on viallinen. Ei mun kämppä lämmennyt ees sillon 2018 kun oli ennätyslämmin kesä. Vaikka se oli surkee 50 luvun talo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on 25.... 30 astetta, niin auringon puolella on silloin 45 astetta ja asunnossa nousee lämmöt yli 25 asteesen asteeseen, kun se on missään ei ole viileämpää ja aurinko kuumentaa lisää.
25-30 on minusta täydellinen kesäsää. Kannattaa suojata asuntoaan kuumumiselta, jos on tuollaista kuumumis vikaa. Itselläni ei asunto kuumu, vaikka on ikkunat suoraan etelään jne. Täytyy vain toimia järkevästi, eikä päästää siitä kuuminta paistetta ja ilmaa suoraan sisään. Jos oikeasti asunto pääsee noin kuumumaan, niin jokin toiminnassa on silloin vialla. Jos se kämppä pitää talvella kylmää, miin kyllä se pitää silloin lämpöäkin loitolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä muuten todellakaan mittari tuolla kelillä näytä vielä edes neljääkymmentä. Siinä pitää olla heijastavia ja varaavia pintoja vieressä, jos mittarin saa noilla keleillä näyttämään 45:ttä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huonelämpötila ei saisi mun mielestä kesälläkään olla ainakaan yli 22 astetta. Parhaiten unta saa viileässä makuuhuoneessa. Helposti menee kuitenkin tuon yli 25 asteen sisälämpötila helteillä. Tähän auttaa kyllä jos on ilmalämpöpumppu jolla voi viilentää asunnon sopivaan lämpötilaan. Kaikilla sellaista ei kuitenkaan ole varaa hankkia.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Sitten sun asunto on viallinen. Ei mun kämppä lämmennyt ees sillon 2018 kun oli ennätyslämmin kesä. Vaikka se oli surkee 50 luvun talo.
Mulla oli kerrostalossa sisällä jatkuvasti 27 astetta lämmintä kun oli ne kovat helteet kesällä 2018.
KilttiMies89
- Anonyymi
Rauhoittukaa. Sadetta näkyvissä Mustan Hevosen takana. Koko Suomenlahden peittää harmaa taivas. Saamme jatkoaikaa.
Mies 65
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354203- 552915
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462828- 302603
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82555Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3242551- 382129
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541875Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527