Matkasuunnitelman tekoa

Anonyymi-ap

Tein tässä matkasuunnitelmaa Norjaan. Ymmärssin, että lentäen olisin nopeammin ja halvemmalla perillä kuin käyttäen junia ja busseja, mutta toisaalta, itse matka voi olla olla huomattavasti mielenkiintoisempi kuin päämäärä tai nopea pyrähdys lentäen.

Vähän kuin elämässä, lopullinen päämäärä on kuolema ja jos kuolemaan kulkee nopeasti niin matka jää kokematta ja näkemättä. Siksi voikin olla ihan fiksua, jos nyt vaan menee ensin junalla Vaasaan, siitä Uumajaan ja jatkaa taas junalla kohti norjaa. Norjassa sitten taas vähän bussilla ja lautalla, kunnes perillä on joskus kolmen tai neljän päivän päästä. Siihen airbnb asumiset mielellään jonkun omassa kodissa ja hänen kanssaan ja jakaa siinä sitten kuulumisia. Sitten lopuksi voi toiki lentäen tulla takaisin Helsinkiin.

No joo, eihän toi tietysti halvaksi tulee mitenkään päin mutta ehkä mielenkiintoista. Katotaan nyt, kun en ole paljon matkustellut

9

165

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen sitä mieltä, että matka on koko elämä eikä mitään määränpäätä ole.

Aikoinani matkustin vuosia junassa yhteensä kymmeniätuhansia kilometrejä töihin... se stressasi. Halusin käyttää aikani hyödyllisemmin/mukavammin ja muutin lähemmäksi työpaikkaa.

- Sheena

• Anonyymi

Lensin norjaan tromssoon mutta tulen polkupyörällä takas.. Olen nyt kalajoella vielä pari päivää ja sitten jatkan viitasaarelle ja sieltä jyväskylän suuntaan. Minulla on sellainen maantiepyörä, hyvä polkea ja peräkärry perässä. Olen ollut 28 päivää reissussa. Lentäen norjaan meni pari tuntia mutta takas menee yli kuukausi polkemalla. Hyvä reissu on ollut. Tein joskus viitisen vuotta sitten samanlaisen reissun fillarilla.

• Anonyymi

No onhan se hyvä sieltä suunnalta tulla tänne, kun ei tarvitse kuin lasketella. Toista se on, jos olisit mennyt sinne niin pelkkää ylämäkeä olisi ollut

• Anonyymi

Minkälainen leiripaikka, oletko tyytyväinen? Taitaa uni saapua nopeasti. Ei tuollaisen polkemisen jälkeen varmaan tarvitse paljoa unta odotella

• Norjaan? Joo en yhtään tälläsiä lyhyitä lentoja tekis. Mä menin Turkuun, koska en Helsingeissä asu. Sieltä Tukholmaan ja siitä junalla Osloon. Ja muistaa käydä siinä Oslon kauniimmassakin puolessa, eikä vaan lasi Oslossa. Ja juna kulkee myös Göteborgin ja Oslon välissä. Oon mä tosta uumajan kohdaltakin menny yli, kun kävin kattoon skellefteån akkutehdasta.

Siitä oon samaa mieltä, ei elämässä oo päämäärää, paitsi kuolema. Että sama tehdä matkatkin, siis ilman päämäärää.

• Anonyymi

Yksi elämääni parhaista reissuista oli road trip Norjaan. Autolla laivaan ja siitä Tukholmaan, Ruotsin läpi Osloon, jossa pari yötä, siitä vuonojen läpi kiemurrellen Geirangerille, Moldeen, Trondheimiin.. ja Ruotsin läpi Oulun kautta takaisin. Meillä oli ainoastaan Oslossa majoitus varattuna, muuten varattiin matkan aikana. Toki sesonkina kannattaa varautua siihen, että hotellit ja mökit ovat täynnä, mutta meillä oli teltta mukana varmuuden vuoksi eikä nukuttu teltassa kuin pari yötä. Matka kesti parisen viikkoa kokonaisuudessaan.

Henkeäsalpaavan kaunis maa, ystävällisiä ihmisiä ja mielenkiintoinen historia. Ei voikuin suositella 🤗 Ainoa huono puoli oli se, että kaikki oli huikean kallista, mutta siihen kun osasi varautua niin ei se paikan päällä enää niin harmittanut

Aletheias

• Anonyymi

Mä voisin kuvitella lentäväni Islantiin.
      Satu Rämön kirjat hieman kuvaavat.
      Halldor Laxness vuosia sitten.
      Vilma

Pyöräilijälle hyvää jatkoa matkaan ja jaksamista!

• Anonyymi

osta oma lenytokone ja sandaali niin voi päästä perillekin.

• Anonyymi

mpota seo'laöpka saa jeöåpsto pnmlo,aööa oö,aosesto mprkasta-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1662
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      852
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe