Voiko nuoret oikeasti noin huonosti?
https://yle.fi/a/74-20172096
Minua hävetti aikoinaan, kun törmäsin mönkkärillä kiveen.
Tuo Mikkelin lapsukainen lähti heti kunnolla liikkeelle.
>simiti<
No jopas sentään
16
261
Vastaukset
- Anonyymi
Muistaakseni se mönkkäri oli tuommoinen. Poliisit ei vieläkään tiedä, että rajottimet oli ohitettu ja vieläpä viritetty.
https://images.app.goo.gl/FgjDE
Nooh oli se kuitenkin viatonta verrattuna siihen, että ryhtyisi murhailemaan.
>simiti< - Anonyymi
jos ei ole rahaa tehdä työtä, eikä asuuntoo0nkaan eikä ruokaankaan ei rahaa
- Anonyymi
juuri tuon huomasin vuosia sitten ja suunnitelmakin on valmis jo aika hyvin nuorison tekeminen iloisemmiksi
- Anonyymi
Meillä päin pojat kiusasi eläimiä. Hakkasi hengiltä, poltti jne. Melko psykopaattista se touhu oli jo kasarilla.
Vanhuksiin ei kyllä koskenut kukaan. Mutta on se malli tuokin että otetaan mikä tahansa elävä ja kidutetaan hengiltä. Isiensä poikia.- Anonyymi
Teidän huudeilla ei siis vanhuksia juurikaan mukiloitu? Ei totta kaikkialla ymmärtänette pointin. Kasvamisia jaksamisia
- Anonyymi
Eipä mee ikäväelläkään sen paremmin mitä lukee jotain netti-marjattaa urputtamassa kaikille
- Anonyymi
Erityisesti nuoremmille naisille, joo joo mirja, kyllä sinä tiedät tästäkin sanoa
- Anonyymi
näin jonkun kesätyöläisen, kuulin kun pahvilaatikkoja kantassaan tyttö puhui englanninkieltä, niin ajattelin piristää häntä ja onnistuinkin kai jollain hauskalla tehtävällä myyjärtrlkke
- Anonyymi
Voi olla hulluutta päällä. Syytetty on ehkä onnistunut luovimaan ja esittämään olevansa "normaali". Mielentilatutkimuksen tekemiselle on ehdoton tarve. Kumma juttu kun siitä saa kovemman tuomion jos suunnittelee hirmuteon, vaikka siihen liittyisi motiivi ja logiikka. Yhtäkkiseltään tehdyn teon tuomio on kuitenkin lievempi.
Eli eiköhän ne syytetyt useimmiten yritä esittää tehneensä tekonsa spontaanisti kuin että olisivat suunnitelleet tekonsa. Suunniteltu juttu on helpompi saada toteutettua niin siinä mielessä ymmärrän tuomion olevan kovempi. Tuomiot ovat silti yhtä suurta vitsiä Suomenmaassa. - Anonyymi
Minulla on tärkeä huomautus tähän väliin. Siteeraan tähän Yksisarvista, ikuista viisauden lähdettä:
"Ihmishengen riistäminen ei koskaan ole saanut ketään tuntemaan oloaan paremmaksi. Paitsi silloin, kun surmattu henkilö on välittömästi ennen surmaa pyrkinyt riistämään surmaajan tai tälle rakkaan ihmisen hengen."
- Yksisarvinen
🦄 - Anonyymi
mikä on minihammasharja ja mikä on mini-tiikerihai
illalla joku Bond-elokuva taas:;
007 - Elä ja anna toisten kuolla
Nelonen
IMDb 6,7
Pe 11.7.2025 klo 21.00, Nelonen
mutta niin nuorison kanssa hommelit on voin sanoa aika vaatifvaakin. - Anonyymi
Huumeet ja hulluus on vaarallinen yhdistelmä.
"Voiko nuoret oikeasti noin huonosti?" Joko ne voi tai sitten niistä puhutaan avoimemmin ja niitä tunnistetaan paremmin.
En kyllä ihmettele jos nuoria ahdistaa jos katsoo viime vuosien uutistarjontaa. On koronaa, sotia ja mm ilmastoahdistusta. Nämä kun yhdistetään kasvaviin vaatimuksiin joita yhteiskunta heihin asettaa lisättynä somen paineisiin.
Tuossa keväällä vaalikentillä kyllä luvattiin resursseja nuorten mielenterveyden parantamiseen varsinkin sen jälkeen kun julkaistiin että kolmasosa nuorista tytöistä kärsii ahdistuksesta ja/tai masennuksesta. Saa nähdä mitä linjauksia uudet sote-alueet tekevät asian suhteen mutta oma tuntuma on se että kohta niitä resursseja alkaa löytymään. Niin kyyniseltä kuin nyt ehkä kuulostankin niin luulen että mielenterveysperuteisesti työkyvytöömyys eläkkeelle jäävien määrä on se resursseja ohjaava tekijä.- Anonyymi
Oliko se nainen kohdellut huonosti kun poika kävi siellä tukiperheessä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466