Vähän väliä uutisoidaan ja kuulee ihmisten puhuvan muutosneuvotteluista. Viime aikoina jopa hyvinvointialueilla on irtisanottu työntekijöitä. Kiinnostaa, minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ollut YT:istä? Miten olet ottanut irtisanomisen ja selvinnyt irtisanomisesta? Perusteltiinko sinulle, miksi juuri sinut irtisanottiin? Johdolle: miltä tuntui irtisanoa oma alainen? Miten tilanteet menivät? Oliko alainen aggressiivinen, lohduton ja mitä alaisten reaktiot sinuun vaikuttivat? Kertokaa kokemuksistanne!
Muutosneuvottelut johdon ja työntekijän näkökulmasta
4
119
Vastaukset
- Anonyymi
Älä kysele tyhmiä!
- Anonyymi
Mikä oli tyhmää kysymistä.
Sinä olet tyhmä.
Sulla on korkeintaan kokemusta irtisanomisesta, eikä sen kertomisesta.
Johdon yksinkertainen selitys, kuten lapussa lukee, tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Ennen kun aloitat selityksesi, olen itse yrittäjä ja kaksikertaa olut työnjohdossa töissä.
On syy sitten mikä tahansa edellä mainituista, on hyvin vaikeata kertoa lomauttamisesta tai irtisanomisesta, koska kyseisen henkilön taloudellinen tilanne tulee muuttumaan huonoksi, tämä hallitus on vielä lisännyt sitä tuskaa. - Anonyymi
Kysymys ei ollut tyhmä, sinä et vaan osaa vastata.
Että kuka on tyhmä.
Irtisanottavalle kannattaa sanoa fraaseja, kuten vaikkapa "älä nyt ota tätä irtisanomista häpeänä, tappiona taikka häviönä, ota se mahdollisuutena. Nyt sinulla on mahdollista hakea itsellesi parempi työpaikka, nähdä uusia paikkoja, saada uusia kokemuksia, tavata uusia ihmisiä ja työkavereita. Eihän sitä kukaan tiedä mitä ja miten paljon hyvää siitä vielä seuraa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1176824Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam464513Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk723672Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,272664Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni282411Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221886Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1981388Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3191214Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on361011- 88878