Olen aina sanonut, että abortin vastustajat eivät välitä yhtään syntyneiden lasten kohtalosta.
Tämä artikkeli vahvistaa mielipidettäni: katolisessa Irlannissa surmattiin tuhansia ei-toivottuja lapsia aliravitsemuksella. Minun mielestäni tämä kärsimys olisi ollut pienempi, jos naiset olisivat itse saaneet päättää, lisääntyvätkö he vai eivät.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011362471.html
En ymmärrä myöskään sitä, miksi naiset suostuivat hyväksymään häpeän avioliiton ulkopuolisista raskauksista. Eiväthän he neitseellisesti tulleet raskaaksi: siinä oli myös jokin mies mukana. Missä oli miehen vastuu?
Artikkeli vahvistaa myös käsitystäni siitä, että katolisuus on erittäin naisvihamielinen, elämänvastainen ja vastenmielinen ideologia.
🦄
Abortin vastustajat ovat elämänvastaisia
52
339
Vastaukset
- Anonyymi
Sehän on niin moneen kertaan nähty, että abortinvastustajat eivät välitä pätkääkään jo syntyneistä. He ovat julmia ja kostonhimoisia ihmisiä, jotka haluavat vain "rangaista", myös sitä viatonta lasta. "Synnistä" kuuluu kärsiä, mitä enemmän niin sitä parempi.
- Anonyymi
Tärkeä asia, mutta ei koske aloittajalle hänen henkilökohtaisessa elämässään.
Sama olisi miesten kesken keskustella tulevatko nisät imettämisestä helliksi.- Anonyymi
Tuon artikkelin aihepiiri koskee meitä kaikkia: niin (1) naisia, (2) miehiä kuin (3) perheitäkin.
(1) Asia koskettaa minua, naista, koska minä saan tällä hetkellä päättää omasta kehostani mutta kaikki naiset eivät saa. Haluaisin kaikille maailman naisille ja tytöille saman oikeuden mikä minulla on: päättää omasta kehostaan ja lisääntymisestään.
(2) Asia koskee kaikkia miehiä, jotka koskaan saattavat naisen raskaaksi. Heillä ei länsimaisen lainsäädännön mukaan ole valtaa päättää siitä, jatkaako nainen raskautta vai ei. Minun mielestäni, jos nainen päättää jatkaa raskautta, miehellä on moraalinen velvoite osallistua lapsen elättämiseen. Tämä velvoite on mielestäni olemassa myös silloin, kun mies on toisaalla suhteessa tai avioliitossa. Ei ole yhteiskunnan tai nunnien vastuulla huolehtia avioliiton ulkopuolisista lapsista. Se on niiden kahden vastuulla, jotka ovat saattaneet lapsen alulle. Tämä velvollisuus koskee minun moraaliarvojeni mukaisesti myös prostituoituja, jotka tulevat raskaaksi ja haluavat pitää lapsen. Asia koskee siis mitä suurimmassa määrin myös miehiä.
(3) Asia koskee perheitä, koska moni avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi on perheellisen miehen siittämä tai perheellisen naisen synnyttämä. Millään perheellä ei ole oikeutta sysätä avioliiton ulkopuolisen lapsen elatusta yhteiskunnalle. Lapsen alulle laittaneet henkilöt ovat vastuussa lapsesta. Avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen osallistuneen henkilön olemassaoleva perhe ei ole tekosyy pakoilla tätä vastuuta. Tämä siis vaikuttaa myös perheisiin, ei vain yksilön taloudelliseen tilanteeseen.
Tällaiset mielipiteet minulla. Eri mieltä saa olla vapaasti, mutta harva teistä perustelee mielipiteensä niin hyvin kuin minä.
🦄
- Anonyymi
Ööö...jos henkilö juo viinaa ja hyppää autonrattiin, tulee kolari.
Olisiko tärkeämpää keskittyä juurisyyhyn, mitä auton ja ihmisten parsintaan?
Onko pakko paneskella jos lapsia ei halua, ei kai naisen tuhero ole mikään miesten huvipuisto?- Anonyymi
Se on kolarin syy jos viinaa juo.
- Anonyymi
Ehdotin tuota seksistä pidättäytymistä muussa kuin lisääntymistarkoituksessa tuolla uskis-palstalla yhdelle abortinvastustajamiehelle, he kun osa jopa kieltää ehkäisyn, joka sekään ei toki ole 100 prosenttisen varma. Väittely tyssäsi siihen, kun kaveri ignoorasi minut sen jälkeen täysin.
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdotin tuota seksistä pidättäytymistä muussa kuin lisääntymistarkoituksessa tuolla uskis-palstalla yhdelle abortinvastustajamiehelle, he kun osa jopa kieltää ehkäisyn, joka sekään ei toki ole 100 prosenttisen varma. Väittely tyssäsi siihen, kun kaveri ignoorasi minut sen jälkeen täysin.
-sivustaNaisille voi tulla yllätyksenä jos kikkelin kanssa leikkimisestä tulee raskaaksi?
Sivistyksen puutettako tässä on havaittavissa, vai välinpitämättömyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisille voi tulla yllätyksenä jos kikkelin kanssa leikkimisestä tulee raskaaksi?
Sivistyksen puutettako tässä on havaittavissa, vai välinpitämättömyyttä.Miehille se vaikuttaa tulevan yllätyksenä, tai he eivät vain kertakaikkiaan välitä jälkikasvustaan. Kinuavat seksiä ilman kumia tai ottavat sen pois kesken yhdynnän. Sitten saattavat joko painostaa naisen aborttiin, osa jopa hakkaa naisen keskenmenon toivossa, tai häviävät kuin pieru Saharaan luistaen sekä kasvatuksellisesta että taloudellisesta vastuusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehille se vaikuttaa tulevan yllätyksenä, tai he eivät vain kertakaikkiaan välitä jälkikasvustaan. Kinuavat seksiä ilman kumia tai ottavat sen pois kesken yhdynnän. Sitten saattavat joko painostaa naisen aborttiin, osa jopa hakkaa naisen keskenmenon toivossa, tai häviävät kuin pieru Saharaan luistaen sekä kasvatuksellisesta että taloudellisesta vastuusta.
Niin just, ihan turha syyllistää naisia tässä asiassa…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehille se vaikuttaa tulevan yllätyksenä, tai he eivät vain kertakaikkiaan välitä jälkikasvustaan. Kinuavat seksiä ilman kumia tai ottavat sen pois kesken yhdynnän. Sitten saattavat joko painostaa naisen aborttiin, osa jopa hakkaa naisen keskenmenon toivossa, tai häviävät kuin pieru Saharaan luistaen sekä kasvatuksellisesta että taloudellisesta vastuusta.
"Miehille se vaikuttaa tulevan yllätyksenä, tai he eivät vain kertakaikkiaan välitä jälkikasvustaan. Kinuavat seksiä ilman kumia tai ottavat sen pois kesken yhdynnän. Sitten saattavat joko painostaa naisen aborttiin, osa jopa hakkaa naisen keskenmenon toivossa, tai häviävät kuin pieru Saharaan luistaen sekä kasvatuksellisesta että taloudellisesta vastuusta."
Ei saa yleistää, tälläkin palstalla miehiä haukutaan jos huolehtii lapsestaan hyvin.
Meille miehille lapsi voi olla myös hyvä syy elää kunnollisemmin, mikäs esimerkiksi olisi parempi elämän laadun kohde mitä se oma tytär ja hänen hyvinvointinsa?
Mjoo, ehkä jotkut naiset ovat tulleet jo katkeriksi yleistyksissään?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miehille se vaikuttaa tulevan yllätyksenä, tai he eivät vain kertakaikkiaan välitä jälkikasvustaan. Kinuavat seksiä ilman kumia tai ottavat sen pois kesken yhdynnän. Sitten saattavat joko painostaa naisen aborttiin, osa jopa hakkaa naisen keskenmenon toivossa, tai häviävät kuin pieru Saharaan luistaen sekä kasvatuksellisesta että taloudellisesta vastuusta."
Ei saa yleistää, tälläkin palstalla miehiä haukutaan jos huolehtii lapsestaan hyvin.
Meille miehille lapsi voi olla myös hyvä syy elää kunnollisemmin, mikäs esimerkiksi olisi parempi elämän laadun kohde mitä se oma tytär ja hänen hyvinvointinsa?
Mjoo, ehkä jotkut naiset ovat tulleet jo katkeriksi yleistyksissään?
AVHuolehdit yhdestä lapsestasi osa-aikaisesti, mutta tuota lasta aiemmin syntyneitä lapsiasi et tapaa lainkaan etkä ole huolehtinut heidän elatuksestaan koskaan? Jos muistelin oikein, niin sinun tapauksesi ei liene kummoisessa ristiriidassa edellä esitetyn kommentin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huolehdit yhdestä lapsestasi osa-aikaisesti, mutta tuota lasta aiemmin syntyneitä lapsiasi et tapaa lainkaan etkä ole huolehtinut heidän elatuksestaan koskaan? Jos muistelin oikein, niin sinun tapauksesi ei liene kummoisessa ristiriidassa edellä esitetyn kommentin kanssa.
Tietysti heitäkin tapaan, ovat jo sen varran isoja etteivät itse halua enää paapomista mielinmäärin.
Eilenkin lähetin viestin poijalle lähteekö iskän kanssa syömään, oli toisessa maassa harrastamassa omia juttujaan kavereittensa kanssa.
Tyttäreenkin olin yhtedessä vasta eilen, ja hän kiitti jostakin mitä olin tehnyt.
Hyvä muistoja ajasta jolloin he tarvitsivat jatkuvaa yhdessäoloa, se kyllä heijastuu myös nykytilanteeseen. Ihan hyvin on mennyt.
Kommenteistasi heijastaa juuri se mitä aikaisemmin kirjoitin? Joskun miehillekin voisi nainen sanoa, teit hyvää työtä...jne.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti heitäkin tapaan, ovat jo sen varran isoja etteivät itse halua enää paapomista mielinmäärin.
Eilenkin lähetin viestin poijalle lähteekö iskän kanssa syömään, oli toisessa maassa harrastamassa omia juttujaan kavereittensa kanssa.
Tyttäreenkin olin yhtedessä vasta eilen, ja hän kiitti jostakin mitä olin tehnyt.
Hyvä muistoja ajasta jolloin he tarvitsivat jatkuvaa yhdessäoloa, se kyllä heijastuu myös nykytilanteeseen. Ihan hyvin on mennyt.
Kommenteistasi heijastaa juuri se mitä aikaisemmin kirjoitin? Joskun miehillekin voisi nainen sanoa, teit hyvää työtä...jne.
AVOlet kyllä aiemmin kirjoittanut, ettet heidän lapsuudessaan ollut heihin yhteydessä.
Tietenkin on olemassa myös hyviä isiä, kukaan ei ole muuta väittänyt, mutta sinä uhriudut kyllä täysin turhaan, kuten tavallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä aiemmin kirjoittanut, ettet heidän lapsuudessaan ollut heihin yhteydessä.
Tietenkin on olemassa myös hyviä isiä, kukaan ei ole muuta väittänyt, mutta sinä uhriudut kyllä täysin turhaan, kuten tavallista.Tietysti olin yhteydessä, mutta siitäkin sai valitusta entiseltä "vaimolta" miten helppoahan sinun on kun...ainahan voi löytää syitä miksi miehiä voi haukkua?
Ei ollut tyytyväinen edes siihen kun buukkailin lomamatkoja lapsille, vaikka kai lasten edun mukaista on nähdä muutakin mitä yhtä ympäristöä.
Tilanteeseen tulee suhtautua kokonaisuutta vahvistavasti, eikä ole järkevää ajatella vain omia aivotuksiaan. Joskus kun kauempana on lähempänä:)
Lopputulos on tärkeintä. Ei se miten ne vieraat tällä palstalla asian näkisivät.
Meillä jokaisella kun taitaa olla omat elämänkokemukset, ja turhaan lähtisin toisten tuntemuksia edes arvailemaan.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti olin yhteydessä, mutta siitäkin sai valitusta entiseltä "vaimolta" miten helppoahan sinun on kun...ainahan voi löytää syitä miksi miehiä voi haukkua?
Ei ollut tyytyväinen edes siihen kun buukkailin lomamatkoja lapsille, vaikka kai lasten edun mukaista on nähdä muutakin mitä yhtä ympäristöä.
Tilanteeseen tulee suhtautua kokonaisuutta vahvistavasti, eikä ole järkevää ajatella vain omia aivotuksiaan. Joskus kun kauempana on lähempänä:)
Lopputulos on tärkeintä. Ei se miten ne vieraat tällä palstalla asian näkisivät.
Meillä jokaisella kun taitaa olla omat elämänkokemukset, ja turhaan lähtisin toisten tuntemuksia edes arvailemaan.
AVLopputulos on tärkeintä: äiti kasvatti omalla ajallaan ja rahallaan ihan hyvät tenavat. Tämä on hyvin tyypillinen tarina.
Sitten jos yksinhuoltajaäidin lapsista sattuukin tulemaan vaikka rikollisia, niin se on äidin syytä, ei sen tupakanhakureissulla kadonneen isän. Näitä yleistyksiä miesten suusta saa kuulla solkenaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopputulos on tärkeintä: äiti kasvatti omalla ajallaan ja rahallaan ihan hyvät tenavat. Tämä on hyvin tyypillinen tarina.
Sitten jos yksinhuoltajaäidin lapsista sattuukin tulemaan vaikka rikollisia, niin se on äidin syytä, ei sen tupakanhakureissulla kadonneen isän. Näitä yleistyksiä miesten suusta saa kuulla solkenaan.Ikävä jos teille on noin mennyt, otan osaa.
Voihan olla ettei mies olisi kestänyt ilkeilyjäsi:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä jos teille on noin mennyt, otan osaa.
Voihan olla ettei mies olisi kestänyt ilkeilyjäsi:)
AVSe ei ole ihme, ettei yksikään sinun lapsiesi äideistä ole kestänyt sinun ilkeilyjäsi.
Ja mikähän siinä on, että joka kerta kun palstalle ilmestyt, koitat nostaa itseäsi jalustalle näissä lapsiasioissa, ihan kuin kerjäisit suorituksestasi jotain mitalia. Sen pitäisi olla selviö, että mies pitää lapsistaan huolen, ihan ilman että hänet kehutaan minimaalisimmastakin suorituksesta maasta taivaisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole ihme, ettei yksikään sinun lapsiesi äideistä ole kestänyt sinun ilkeilyjäsi.
Ja mikähän siinä on, että joka kerta kun palstalle ilmestyt, koitat nostaa itseäsi jalustalle näissä lapsiasioissa, ihan kuin kerjäisit suorituksestasi jotain mitalia. Sen pitäisi olla selviö, että mies pitää lapsistaan huolen, ihan ilman että hänet kehutaan minimaalisimmastakin suorituksesta maasta taivaisiin.En ole niin tehnyt, takerrut vain minuun kynsin ja hampain kuin joku kaksisuuntaisen mielialahäiriön omaava tekee.
Lue ketju, älä vastaa minulle jos et kestä vastauksiani. Haluat vain syyttää ja syyllistää miehiä?
Miksi minulle yleensä kiukkuat? Eikös ole sitä omaa miestä jolle voisi purkautua?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin tehnyt, takerrut vain minuun kynsin ja hampain kuin joku kaksisuuntaisen mielialahäiriön omaava tekee.
Lue ketju, älä vastaa minulle jos et kestä vastauksiani. Haluat vain syyttää ja syyllistää miehiä?
Miksi minulle yleensä kiukkuat? Eikös ole sitä omaa miestä jolle voisi purkautua?
AVItse aina vedät tyttäresi joka saumaan mukaan. Ei täällä muuten kukaan asioistasi tietäisi. Voin kuvitella kuinka kiehut siellä taas naama punaisena, sama raivoaminen alkaa joka keskustelussasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aina vedät tyttäresi joka saumaan mukaan. Ei täällä muuten kukaan asioistasi tietäisi. Voin kuvitella kuinka kiehut siellä taas naama punaisena, sama raivoaminen alkaa joka keskustelussasi.
No en, mutta ketjussahan syytetään miehiä yleistäen huonoiksi iseiksi?
Siitä tämä keskustelu kai soljui sivupolulle, koska kyllä ne lapset ja lasten äidit pitävät suurinta osaa miehistä hyvinä iseinä.
Ja sitä tietoahan sinä et taida kestää:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en, mutta ketjussahan syytetään miehiä yleistäen huonoiksi iseiksi?
Siitä tämä keskustelu kai soljui sivupolulle, koska kyllä ne lapset ja lasten äidit pitävät suurinta osaa miehistä hyvinä iseinä.
Ja sitä tietoahan sinä et taida kestää:)
AVKiehuthan, varmaan slaagi lähellä, sinun ikäisen miehen kannattaisi vähän varoa.
Kaikki lähti liikkeelle yleistävästä naisten syyllistämisestä ja morkkaamisesta, jonka toki ohitit aivan täysin rynnätessäsi hyvesignaloimaan, valehtelemaan, laukomaan ad hominemeja ja kerjäämään kehuja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti olin yhteydessä, mutta siitäkin sai valitusta entiseltä "vaimolta" miten helppoahan sinun on kun...ainahan voi löytää syitä miksi miehiä voi haukkua?
AV"Ei ollut tyytyväinen edes siihen kun buukkailin lomamatkoja lapsille, vaikka kai lasten edun mukaista on nähdä muutakin mitä yhtä ympäristöä."
Tuo on aika tyypillisyä poissaolevan vanhemman käytlstä (useimmin isien). Lapsi kaipaisi sotä yhteistä arkea ja jopa tylsää yhdessäoloa, mutta se poissaoleva vanhempi järjestää siitä yhdessäolosta aina sirkusnumeroita, nk. laatuaikaa, joka on jatkoelämän kannalta lapselle huonoa aikaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin tehnyt, takerrut vain minuun kynsin ja hampain kuin joku kaksisuuntaisen mielialahäiriön omaava tekee.
AVTälleen sivusta totean, että kyllä se olet ihan sinä itse, joka tulet aina näistä vinkumaan ja kerjäämään huomiota "isyydellesi". Sä retostat asioilla, jotka ovat jokaiselle vanhemmalle itsestäänselvyyksiä, ikään kuin olisivat suuriakin urotöitä. Hait oikein lapsesi päiväkodista ja koulusta jne. No voi kun hienoa, ettet jättänyt sinne 🙄.
- AnonyymiUUSI
Juurisyihin kyllä, mutta juurisyy on uskonnon vaatima pidättäytyminen.
Kun siinä ei ole onnistuttu, on päädytty uhraamaan naiset ja vauvat julmasti.
- Anonyymi
Katolilaiset uskossaan ovat eri sarjaa kuin meillä tuo hallelujaa juttu. Suomessa tehdään vuosittain n.10.000 aborttia, täällä kyllä mahdollisuuksia ehkäisyyn on hyvin ,siksi en tajua miksi pidetään aborttia ehkäisykeinona. Välinpitämättömyyttäkö tai tyhmyyttä,raiskauksen kohteeksi joutuminen on eri asia,siinä abortti on ymmärrettävää.
Mutta hei Suomessa kyllä pelaa tietoa ja keinoja huolehtia ehkäisystä jos lapsi ei käy elämään sillä hetkellä.- Anonyymi
Saahan Suomessa myös katumispillereitä. On jo epäonnistunut kaksi kertaa, jos haluaisi abortin? Huolimattomuus ei ole hyve.
- Anonyymi
Valtaosa miehistä ei halua/suostu käyttämään kondomia ehkäisyvälineenä, eli vastuu raskaudenehkäisystä jää naisille.
Naisten käyttämiin ehkäisypillereihin, ja vastaaviin valmisteisiin, liitettyjä mahdollisia haittoja ovat muun muassa pahoinvointi, turvotus, rintojen pingotus, ärtyneisyys, lisääntynyt valkovuoto, akne, ihon ja hiusten rasvoittuminen, emättimen kuivuus, sukupuolinen haluttomuus, ruokahalun lisääntyminen ja lihominen, läpäisy- ja tiputteluvuodot, päänsärky, masennus, verenpaineen nousu, alavatsaturvotus, laskimo- ja valtimotukokset, sydäninfarkti, aivohalvaus ja kasvanut riski joihinkin syöpiin.
Myös miehille on kehitetty vastaavia ehkäisyvalmisteita, mutta koska näiden haittavaikutukset miehille ovat hyvin vastaavat kuin naisille tarkoitettujen naisille, ei niitä ole päästetty markkinoille. Ilmeisesti miehet arvostetaan yhteiskunnassa niin paljon naista korkeammalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa miehistä ei halua/suostu käyttämään kondomia ehkäisyvälineenä, eli vastuu raskaudenehkäisystä jää naisille.
Naisten käyttämiin ehkäisypillereihin, ja vastaaviin valmisteisiin, liitettyjä mahdollisia haittoja ovat muun muassa pahoinvointi, turvotus, rintojen pingotus, ärtyneisyys, lisääntynyt valkovuoto, akne, ihon ja hiusten rasvoittuminen, emättimen kuivuus, sukupuolinen haluttomuus, ruokahalun lisääntyminen ja lihominen, läpäisy- ja tiputteluvuodot, päänsärky, masennus, verenpaineen nousu, alavatsaturvotus, laskimo- ja valtimotukokset, sydäninfarkti, aivohalvaus ja kasvanut riski joihinkin syöpiin.
Myös miehille on kehitetty vastaavia ehkäisyvalmisteita, mutta koska näiden haittavaikutukset miehille ovat hyvin vastaavat kuin naisille tarkoitettujen naisille, ei niitä ole päästetty markkinoille. Ilmeisesti miehet arvostetaan yhteiskunnassa niin paljon naista korkeammalle.Kierukka auttaa kuukautisvaivoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierukka auttaa kuukautisvaivoihin.
Oli miten oli, mahdolliset haittavaikutukset ovat hyvin vastaavat kuin yllä riippuen kierukan laadusta.
Anonyymi kirjoitti:
Kierukka auttaa kuukautisvaivoihin.
Ja kierukan asettamiseen/poistamiseen ei ilmeisesti Suomessa saa edelleenkään minkäänlaista puudutusta tahi muutakaan kivunlievitystä (tai ainakaan kovin yleisesti) ja mitä ite oon kuullut ja lukenut et osa on jopa pyörtynyt kivusta, käsketty ehkä ottaa jotain buranaa ennen toimenpiteeseen tuloa..
Koska kohdunkaula ei kuulemma tunne kipua🥴
Eikä kierukka edes sovi kaikille,- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Ja kierukan asettamiseen/poistamiseen ei ilmeisesti Suomessa saa edelleenkään minkäänlaista puudutusta tahi muutakaan kivunlievitystä (tai ainakaan kovin yleisesti) ja mitä ite oon kuullut ja lukenut et osa on jopa pyörtynyt kivusta, käsketty ehkä ottaa jotain buranaa ennen toimenpiteeseen tuloa..
Eikä kierukka edes sovi kaikille,Sain synnytyksen n. 3kk. jälkeen kierukkaa asettaessa kohdun suulle laitettavaa puudute suihketta. Auttoi siihen etten tuntenut mitään. Siinä vaiheessa vasta tuntui, kun kohdunkaulaa pitkin mentiin. Mutta vain vähän.
Omakohtaista kokemusta ei ole miltä tämä tuntuisi jos synnytyksestä olisi enemmän aikaa, saatikka ettei olisi synnyttänyt. 🤔 Olen siis itse myös kuullut oman äitini suusta, että meinasi aikoinaan pyörtyä. Kipu oli niin sietämätön..
Ja juurikin ei sovi välttämättä kaikille..😬
-H- Anonyymi kirjoitti:
Sain synnytyksen n. 3kk. jälkeen kierukkaa asettaessa kohdun suulle laitettavaa puudute suihketta. Auttoi siihen etten tuntenut mitään. Siinä vaiheessa vasta tuntui, kun kohdunkaulaa pitkin mentiin. Mutta vain vähän.
Omakohtaista kokemusta ei ole miltä tämä tuntuisi jos synnytyksestä olisi enemmän aikaa, saatikka ettei olisi synnyttänyt. 🤔 Olen siis itse myös kuullut oman äitini suusta, että meinasi aikoinaan pyörtyä. Kipu oli niin sietämätön..
Ja juurikin ei sovi välttämättä kaikille..😬
-H-Ite puntaroin pari vuotta sitten eri vaihtoehtoja totaalisen kyllästyneenä jäätäviin menkkakipuihin ja teurastusta muistuttaviin vuotoihin, kierukka oli jonkin aikaa vaihtoehtona, mut en ole koskaan synnyttänyt ja varsin monet nettikeskusteluissa varoitteli että asettaminen käy ihan perkeleen kipiää, samoten ku menkkakivut saattaa olla entistäkin pahemmat ja koko härveli ei välttämättä sovi sulle kuitenkaan..
Päädyin sit minipillereihin, ekat pari kuukautta mulla oli yli parin viikon menkat jotka valu tuhdeimmistaki maxisiteistä ohi tai läpi, sen jälkeen niukkeni kunnes yks kaks mullei ollu enää menkkoja ollenkaan, eikä oo satunnaista tiputtelua lukuunottamatta ollu sen jälkeen.
Eipä kyllä oo seksihalujakaan, mut aina ei voi voittaa🤔🤷- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Eikä kierukka edes sovi kaikille,Eikä sitä kierukkaa ole Suomessa lopulta kovinkaan helppoa saada. Ei siis niin, että sen saaminen olisi minkään byrokratian takana, vaan gynekologipalvelut ovat monessa paikassa melko kiven takana. Itse naureskelin aikanaan laoseni syntymän jälkeen, että enpä ole koskaan muulloin saanut yhtä äärimmäisen hyvää palvelua ehkäisyyn liittyen. Kaikki onnistui ja kaikki oli saatavilla, yhdestä ja samasta paikasta, neuvolasta.
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Ite puntaroin pari vuotta sitten eri vaihtoehtoja totaalisen kyllästyneenä jäätäviin menkkakipuihin ja teurastusta muistuttaviin vuotoihin, kierukka oli jonkin aikaa vaihtoehtona, mut en ole koskaan synnyttänyt ja varsin monet nettikeskusteluissa varoitteli että asettaminen käy ihan perkeleen kipiää, samoten ku menkkakivut saattaa olla entistäkin pahemmat ja koko härveli ei välttämättä sovi sulle kuitenkaan..
Päädyin sit minipillereihin, ekat pari kuukautta mulla oli yli parin viikon menkat jotka valu tuhdeimmistaki maxisiteistä ohi tai läpi, sen jälkeen niukkeni kunnes yks kaks mullei ollu enää menkkoja ollenkaan, eikä oo satunnaista tiputtelua lukuunottamatta ollu sen jälkeen.
Eipä kyllä oo seksihalujakaan, mut aina ei voi voittaa🤔🤷Niin ei ole aina reilua tämä naisena olo.
Nykyisin ei pääse enää edes sterilisaatioon, (Paitsi omalla rahoituksella)…
Eli hyvin vaikeasti pääsee enää edes neuvola lääkärille.😬 Jotenkin todella huono tilanne.
-H-
- Anonyymi
Abortin vastustaminen on järjenvastaista, sillä kaikki faktat osoittavat, että abortin salliminen yhdistettynä laadukkaaseen seksuaalivalistukseen sekä naisten hyvään yhteiskunnalliseen asemaan, vähentää aborttien esiintymistä. Abortit eivät lakkaa kieltämällä ne, niistä tulee vain vaarallisia kun abortit siirtyvät ns mustille markkinoille.
En ole myöskään abortin puolesta, sillä abortin tulisi mielestäni aina olla viimeinen vaihtoehto tilanteessa, jossa muut keinot eivät ole mahdollisia. Ja kyllä, abortteja tehdään myös tilanteissa, joissa ihminen olisi voinut estää raskautumisen huolehtimalla ehkäisystä, mutta syyllistäminen ei toimi tässä kohdin.
Abortti on valtaosalle abortin kokeneista raskas kokemus. Sitä taakkaa ei tule lisätä tarpeettomalla syyllistämisellä tai prosessiin vaikeuttamisella. Itse olen tosin sen kannalla, että aborttia ei saisi "tuosta vain", sillä abortin ei mielestäni tule olla mikään kevyt helppo toimenpide, jossa voi käydä aina kun ei ole jaksanut huolehtia ehkäisystä. Silti prosessin tulee olla inhimillinen ja empaattinen, mutta esim takaraja täytyy säilyttää niin, että aborttia ei voi tehdä enää kun sikiö on jo kehittynyt käytännössä vauvaksi. Jokin vastuu yksilöllä täytyy olla tekemistään valinnoista (raiskaustilanteet toki erilaisia, mutta niissäkään tapauksissa ei mielestäni saisi aborttia tehdä enää myöhään raskaudessa).
Aletheias- Anonyymi
Syyllisyys voi painaa aika ajoin, ei mitenkään henkisesti helppoa päättää elämän vastaisesti?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllisyys voi painaa aika ajoin, ei mitenkään henkisesti helppoa päättää elämän vastaisesti?
AVAloituksen tarkoituksena on kumota harhaluulo siitä, että abortin kieltäminen olisi aina elämänmyönteinen teko.
Kyllä, abortissa päätetään jonkun elämä. Mutta on eri asia lopettaa tulitikkuaskin kokoinen elämä kuin synnyttää lapsi, antaa sen ensin kärsiä rakkauden ja huolenpidon puutteesta ja lopulta murhata se aliravitsemuksella. Katso aloituksen artikkeli.
Syynä kaikkeen tuohon julmuuteen olivat ne miehet, jotka kieltäytyivät elättämästä avioliiton ulkopuolisia lapsiaan.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen tarkoituksena on kumota harhaluulo siitä, että abortin kieltäminen olisi aina elämänmyönteinen teko.
Kyllä, abortissa päätetään jonkun elämä. Mutta on eri asia lopettaa tulitikkuaskin kokoinen elämä kuin synnyttää lapsi, antaa sen ensin kärsiä rakkauden ja huolenpidon puutteesta ja lopulta murhata se aliravitsemuksella. Katso aloituksen artikkeli.
Syynä kaikkeen tuohon julmuuteen olivat ne miehet, jotka kieltäytyivät elättämästä avioliiton ulkopuolisia lapsiaan.
🦄Jotta tämäkin asia saisi oikeat mittasuhteet on kuitenkin 80 % miehistä hyviä isiä, niin kuin kaiketi myös 80 % äideistä on. Pitää siis etsiä joku niistä 80 prosentista, eikä tyytyä vähemmistön osuuteen.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta tämäkin asia saisi oikeat mittasuhteet on kuitenkin 80 % miehistä hyviä isiä, niin kuin kaiketi myös 80 % äideistä on. Pitää siis etsiä joku niistä 80 prosentista, eikä tyytyä vähemmistön osuuteen.
AVMillä perusteella kumppanin valitseminen tai raskaaksi tuleminen olisi vain naisen vastuulla? Juurihan kirjoitin, että mies ei voi paeta moraalista velvollisuuttaan pitää huolta jälkeläisistään.
Keskustelun aiheena eivät olleet ne henkilöt, jotka pitävät huolta lapsistaan.
🦄
- Anonyymi
Jos fanittaa paavia on kyllä ihan sekasin.
Eihän ne välitäkkään, ei ne ole 'pro-life' vaan 'pro-birth' ja raskaus ja synnytys nähdään lähinnä "rangaistuksena" naisille/tytöille, että mitäs läksit, kikkeliskokkelis..
Näistä au-lapsista oli mainittu, oisko ollut kirjassa nimeltään 'Paritellen' (tjsp..) missä siis ruodittiin että onko ihmisolento lopulta niin yksiavioinen kui meille on vuosisatojen ajan päähän taottu raamatuilla sun muilla kertomuksilla, että mitenkä näitä "rakkauden hedelmiä" taikka ylipäätään ei-aviollisia suhteita ja syrjähyppyjä jne.. on ikinä päässyt syntymäänkään JOS kerran ihmisapinalle luontaisinta on olla yhen ja saman kumppanin kanssa koko aikuisikänsä? Kun ei noista em. ole myöskään aikojensa moraalisäännöt, lait ja rangaistukset tehneet mitenkään helppoa kenellekkään... (hitsi pitäs lukee se kirja uudelleen ku sais lukuinnon taas heräteltyä horroksestaan🤔)- Anonyymi
Ulkomaalaiset naiset ovat Suomessa tosi aktiivisia, jo 17 % kaikista vastasyntyneistä syntyy ulkomaalaiselle äidille.
Laitetaampas nyt kuitenkin koko homma perspektiiviin.. näiden vauvojen ja taaperoiden kuolema sattuu aikaan ja paikkaan, mikä ei ole verrattavissa nyky-yhteiskuntaan.
Katolinen Irlanti aikana jolloin ei lapsella ollut edes ihmisoikeuksia.
Käsite yksinhuoltaja tarkoitti tuolloin leskeä tai hylättyä vaimoa. Mies ei ollut isä, vaan perheen pää. Naisen oikeudet olivat mitättömät ja siihen liitettynä yksi mielipuolisimmista uskonnoista, katolilaisuus.
Ja kuten m.wurst tuossa mainitsikin, ettei ihmisapinaa ole tarkoitettu yksiavioiseksi.
Kukaan meistä nykyihmisistä ei voi sanoa olevansa vain yhden ihmisen oma. Eikä ihmiset olleet yhtään erilaisempia sata vuotta sitten.
Silloinkin ihastuttiin, rakastuttiin, villiinnyttiin...
Mutta säännöt olivat toiset.
Luin joskus jotakin juttua, että jo antiikin ajan Roomassa vastasyntyneitä heitettiin jäteojiin. Ei toivottuja lapsia. Näin on toimittu ammoisista ajoista tähän päivään.. muistan lehtijutun ihan tästä lähiajoilta, kun nainen oli synnyttänyt ja paiskannut vauvan ikkunasta ulos..
Kaikki naiset eivät ole hyviä äitejä ja kaikki miehet eivät ole huonoja isiä. Abortti on naisen valinta, ja vain naisen. Nainen valitsee kantaako uuden elämän vai ei. Abortin vastustajat suksikoon kuuseen. He ovat mielestäni aivan väärässä. Vain yksilöllä on oikeus tehdä päätös, sillä kyseinen nainen kantaa myös seuraukset. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Tämä artikkeli ei kerro nykyajasta tai ole edes verrattavissa nykyaikaiseen mentaliteettiin. Johtopäätöksiä ei voi tehdä tämän artikkelin perusteella, sillä ajat olivat toiset. Nainen eli tuolloin alisteisessa asemassa, eikä saanut päättää itse omasta ruumiistaan tai edes lapsistaan. Nainen eli osana patriarkaattia. Lähestulkoon ilman ihmisoikeuksia. Ja toisekseen.. lapsella ei ollut senkään vertaa oikeuksia. Lapset olivat otuksia, joita siedettiin aika vähän ja jos kyseessä oli ei toivottu lapsukainen.. tai vielä pahempaa, häpeää tuottava avioliiton ulkopuolinen otus. Siitähän piti päästä eroon.
Mut juu.. ajat vaan oli tuolloin toiset.- Anonyymi
"Nainen eli tuolloin alisteisessa asemassa, eikä saanut päättää itse omasta ruumiistaan tai edes lapsistaan. Nainen eli osana patriarkaattia."
Olen täysin tietoinen siitä, että kyseisen artikkelin kuvaamassa tilanteessa lasten kuolemista olivat vastuussa miehet. Sitähän se patriarkaatti teetti. Ja sama ideologia jylläsi Roomassa.
Mutta se ei tee asiasta hyväksyttävää.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nainen eli tuolloin alisteisessa asemassa, eikä saanut päättää itse omasta ruumiistaan tai edes lapsistaan. Nainen eli osana patriarkaattia."
Olen täysin tietoinen siitä, että kyseisen artikkelin kuvaamassa tilanteessa lasten kuolemista olivat vastuussa miehet. Sitähän se patriarkaatti teetti. Ja sama ideologia jylläsi Roomassa.
Mutta se ei tee asiasta hyväksyttävää.
🦄Back to the 18th century.
- AnonyymiUUSI
Patriarkaattihan nostaa jälleen päätään vähän siellä sun täällä, kuten Yhdysvalloissa, jossa tuota aborttia (tai pahimmillaan hoitoa keskenmenon sattuessa) ei paikoin saa vaikka nainen olisi vaarassa kuolla, ja on nyt kuollutkin. Sikiön elämä lienee arvokkaampi kuin naisen.
Naisten oikeuksia ja likimain tasa-arvoista asemaa ihmisenä miesten kanssa ei nykyisen länsimaisenaan ole ollut pitkään, eivätkä nämä ole tulleet annettuna, mutta voidaanko ne ottaa pois? Miesten keskuudessahan konservatismi, uskovaisuus ja oikeistolaisuus kasvattavat kannatustaan. Ei esim. tarvitse käydä kuin suomenkielisellä naisvihamielisistä kommenteistaan tunnetulla sivustolla niin saa lukea, että naisen arvostus ja asema joidenkin kirjoittajien silmissä on alhaisempi kuin koiran. Heille nainen on esine, jotain jonka voi omistaa.
Historia tulisi tuntea, ja siitä pitäisi oppia, jotta se ei toista itseään.
- AnonyymiUUSI
Onneksi ei ole ollut tilannetta, että olisin joutunut aborttia edes mittimään tai on. Kuopuksen kohdalla ehdottivat harkintaa keskeytykseen, kun niskaturvotus ylsi tiettyjen prosenttien. Asia oli heti selvä, en tee aborttia vaikka downin syndroomaa povattiin syyksi.
Mun lapsi, mieheni lapsi. Downin kanssa voi elää. Tuli terve lapsi jolla ei tosin lonkkamsljat olleet kehittyneet ja tarvitsi lastahoitoa vauvana. Mutta ei ollut diwnia tai muutakaan vammaisuutta. Ja vaikka olisi ollutkin olisin hänet pitänyt.
Olen tehnyt päättötyän trisomiasta joten tiiän tarpeeksi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Abortissa murhataan ihminen. Joka ei tätä ymmärrä. On sitten eri asia hyväksyykö lapsenmurhaa vai ei.
Yhdysvalloissa on demokraattienemmistöisiä alueita, joissa abortti/murha voidaan suorittaa vielä lapsen syntymän jälkeenkin. Siinä se vauva on kapaloissa kellinyt muutaman päivän ja setä/täti tulee pistoolin kanssa ja suorittaa abortin. Britanniakin päätti juuri että lapsenmurha voidaan suorittaa koko raskauden ajan.
Eli abortissa aikuisten moka päätyy lapsenmurhaan.- AnonyymiUUSI
Älä viitsi levittää valheita.
- AnonyymiUUSI
Onko terveyssiteen heitto roskiin ruumiinhäpäisy? Siinä voi olla tällainen sinun tulkintasi mukainen IHMISEN RUUMIS mukana. Saako sitä heittää roskiin vai pitäisikö sille pitää hautajaiset? Kuka ne saa järjestää ja kuka saa käsitellä ruumista?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi levittää valheita.
Mikä kohta oli valhe?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kohta oli valhe?
Tiedät itsekin tai jos et tiedä, niin olet kyllä todella syvällä kaninkolossasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1802370Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli571540Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2211379Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi571202Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus811195Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391119- 721081
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331045- 651030
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy224945