Eli onko tuo itse tehty pitsa hirveä kaloripommi jos siihen tulee
pohja: vettä,hiivaa,vehnäjauhoja,suolaa,öljyä
täyte: ketsuppi(lisäaineeton),kevyt metvursti, tonnikalaa vedessä, ananasta ja kevyt juustoraaste
En juuri koskaan syö Kotipizzaa tms. mutta ehkä kerran viikossa pakastepizzaa. Nyt aattelin etten syö enää muuta kuin itsetekemää, mutta onko se sitten terveellisempi vaihtoehto ja tuleeko siitä tavallisen aterian verran kaloreita?
kotitekoinen pizza?
8
2448
Vastaukset
- pikkupullero
Se riippuu tavallisesta ateriasta. Ja siitä paljonko lorotat öljyä ja minkä verran täytteitä. En usko, että pizzasta saa millään konstilla kevyttä, mutta onhan tuo tietysti parempi kuin pizzerian pizza, jos syöt samankokoisen annoksen kevyemmillä täytteillä ja juustolla.
- Aasiantuntija
Valkoista vehnäjauhoa ei kannata käyttää. Puolet jauhoista ohraa, puolet hiivaleipäjauhoja. Rasvaa ei ole pakko lisätä. Juustona voi hyvin olla 5-prosenttinen Polar5.
- juusto
ei sula, jos on noin vähän rasvaa. Rasvahan sen juuston saa sulamaan. Tämä on mun käsitys asiasta ja kokemuksen kautta opittua..
Mutta ei kai siinä mitään, jos tuollaiset pikkuseikat ei haittaa.. kokeilemaan vaan! - Aasiantuntija
juusto kirjoitti:
ei sula, jos on noin vähän rasvaa. Rasvahan sen juuston saa sulamaan. Tämä on mun käsitys asiasta ja kokemuksen kautta opittua..
Mutta ei kai siinä mitään, jos tuollaiset pikkuseikat ei haittaa.. kokeilemaan vaan!Olen kokeillut monta kertaa. Polar5 raastettuna sulaa, mutta maultaan parempaa on jokin hieman rasvaisempi, jos se sitten on tärkeää.
- pikkupullero
Aasiantuntija kirjoitti:
Olen kokeillut monta kertaa. Polar5 raastettuna sulaa, mutta maultaan parempaa on jokin hieman rasvaisempi, jos se sitten on tärkeää.
Ei vaan miun 9-prosenttinen edamini sula. Kevytkeittokirjoissa ruoanlaittoon neuvotaan ohjeessa aina juustoa, jolla on rasvaa 11-20%. Miksi, jos kevyempikin toimii yhtä lailla?
- Aasiantuntija
pikkupullero kirjoitti:
Ei vaan miun 9-prosenttinen edamini sula. Kevytkeittokirjoissa ruoanlaittoon neuvotaan ohjeessa aina juustoa, jolla on rasvaa 11-20%. Miksi, jos kevyempikin toimii yhtä lailla?
ja uuni riittävän kuumaksi.
- pikkupullero
Aasiantuntija kirjoitti:
ja uuni riittävän kuumaksi.
Ei ainakaan raaste lasagnen päällä sulanut. Tosin lämpötila oli vain 175 astetta. Lasagne kuitenkin pitää paistaa siinä lämpötilassa, joten... noh, ehkä sen voisi lopuksi nostaa vähänksi aikaa, niin saisi sen juustonkin sulamaan. Kokeillaan, kiitti!
- jooo12848464yejfjif
Joo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849