Vasemmistolaisuus on kuoleva aate ja hyvä niin.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011365944.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Toimitus&utm_campaign=is_echo&utm_source=Facebook#Echobox=1752584445
Suomi on oikeistolaisempia kuin koskaan
85
483
Vastaukset
- Anonyymi
Tuon tyyppisen linkin voi katkaista tuohon html:ään.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011365944.html- Anonyymi
Ihan samalla vaivalla klikkaa pidemmänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samalla vaivalla klikkaa pidemmänkin.
Miksi ei siis linkkaa lyhyemmin, kun sama vaiva?
Miksi sisällyttää linkkiin noita turhia tietoja?
Yleensä niitä ei jaeta - Anonyymi
Kannatus on kuitenkin alle 50 pros
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei siis linkkaa lyhyemmin, kun sama vaiva?
Miksi sisällyttää linkkiin noita turhia tietoja?
Yleensä niitä ei jaetaTuossa linkissä ei ollut itse aloittajaan liittyen muuta kuin että on klikannut uutiseen Facebookissa toimituksen jakaman linkin kautta, mutta on jakanut täällä paljon pidempiäkin linkkejä lyhentämättä niitä.
- Anonyymi
Jako on 50-50 tasan
- Anonyymi
Ihanteellista olisi, jos Lähetyshiippakunta ja Sinimusta liike alkaisivat tehdä yhteistyötä, mutta se ei ole mahdollista, koska LHPK kieltäytyy ottamasta kantaa politiikkaan. Jos kuitenkin yhteistyötä syntyisi, se voisi nostattaa taas kansassa koti-uskonto-isänmaa-hengen kunniaan.
- Anonyymi
Olet ilmeisesti punikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti punikki?
Jos minä olen Punikki niin silloin sinä olet:
SiniMustakki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä olen Punikki niin silloin sinä olet:
SiniMustakki.Olen vaikka mitä mieluummin kuin punikki.
Anonyymi kirjoitti:
Olen vaikka mitä mieluummin kuin punikki.
Suomessa oikeistolla on varsin vaatimaton kannatus. Tuli taas tänään esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ilmeisesti punikki?
Enpä ole, vaan sinimusta. Mitäs muuta sinne Venäjälle, Arkadi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vaikka mitä mieluummin kuin punikki.
Olen mieluummin ihan mitä vain kuin perpersu tai ahne kokkari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole, vaan sinimusta. Mitäs muuta sinne Venäjälle, Arkadi?
Tämä äärioikeisto hallitus tuhosi Suomen. Ja teki Suomesta jenkkien siirtokunnan, jossa Trump määrää ja Stubb hymyilee ja nyökyttelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä äärioikeisto hallitus tuhosi Suomen. Ja teki Suomesta jenkkien siirtokunnan, jossa Trump määrää ja Stubb hymyilee ja nyökyttelee.
Äärioikeistohallitus toimii vain mielikuvituksessasi
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Suomessa oikeistolla on varsin vaatimaton kannatus. Tuli taas tänään esiin.
Tuoreimman puoluekannatusmittauksen mukaan
(keskusta-)oikeistolaisilla hallituspuolueilla on yhteensä 37,8% kannatus
ja opposition vasemmistopuolueilla SDP:llä ja vasemmistoliitolla yht. 35,2% kannatus,
vihreiden kanssa yht. 43,2%
ja keskusta 15,7%
Ei ne erot niin isoja ole. Anonyymi kirjoitti:
Tuoreimman puoluekannatusmittauksen mukaan
(keskusta-)oikeistolaisilla hallituspuolueilla on yhteensä 37,8% kannatus
ja opposition vasemmistopuolueilla SDP:llä ja vasemmistoliitolla yht. 35,2% kannatus,
vihreiden kanssa yht. 43,2%
ja keskusta 15,7%
Ei ne erot niin isoja ole.Oli se, että vasemmisto on häviävä taho.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen mieluummin ihan mitä vain kuin perpersu tai ahne kokkari.
Ole toki viherpunikki.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli se, että vasemmisto on häviävä taho.
Mihin vasemmistoa tarvitaan?
- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
Näin pitää ollakin.
- Anonyymi
Erinomaista!
- Anonyymi
” Vasemmalla ei ole mitään voitettavaa, vain hävittävää, joten taistelu äärivasemmistosta Sdp:n kannattaa jättää suosiolla vasemmistoliitolle ja vihreille.”
- Anonyymi
Oikeisto aatteen myötä Suomen hyvinvointivaltio kuolee. Tulee pikku Jenkkilä, jossa jokainen vastaa itsestään. Rikkaat rikastuvat, köyhät kuolevat nälkään ja tauteihin. Yhteiskunta ei huolehdi mistään eikä kenestäkään.
Sivistymättömyys, lukutaidottomuus, rikollisuus, huumeongelmat, slummit, rasismi, köyhyys, rikollisuus yms tulevat lisääntymään .
Mutta sitähän persut ja kokoomus haluavatkin.- Anonyymi
Nuoriso on vielä koulun mädännyttävän aivopesun uhreja, Kun he siirtyvät työ, tai yritys maailmaan, karmea totuus alkaa paljastua. Heistä tulee turhautuneita työn suorittajia, tai konkursseilla keinottelevia verojen kiertäjiä. Ovatko oikeistolaiset varmoja pärjäämisestään, kun rikollisiin taipuneet alkavat lypsää heitä, Kovinkin kovis, löytää vielä kovemman, vahvimman oikeus on ainoa oikeus, kuten evoluutiossakin. tuoko se järkevää kehitystä mukanaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoriso on vielä koulun mädännyttävän aivopesun uhreja, Kun he siirtyvät työ, tai yritys maailmaan, karmea totuus alkaa paljastua. Heistä tulee turhautuneita työn suorittajia, tai konkursseilla keinottelevia verojen kiertäjiä. Ovatko oikeistolaiset varmoja pärjäämisestään, kun rikollisiin taipuneet alkavat lypsää heitä, Kovinkin kovis, löytää vielä kovemman, vahvimman oikeus on ainoa oikeus, kuten evoluutiossakin. tuoko se järkevää kehitystä mukanaan
nykyään on helppo paljastaa totuus ja siksi tiedolla on merkitystä ei luulolla ja uskolla
- Anonyymi
Meillähän alkaa olla jo ns. road manejakin, niin saadaan maahanmuuton myötä tänne USA:n tyyliin syrjäytetty ruskea alaluokka: osa tekemään valkoisten p*skahommia ja osa rötöstelemään ja järjestäytymään gangsta-porukoiksi.
- Anonyymi
Kylläpä kokoomuslaisia + persuja = äärioikeistoa huolestuttaa SDP: n kannatus kun pitää koko ajan yrittää kirjoitella kaikkea paskaa vasemmistosta, SDP:stä ja vihreistä. Jos olisivat varmoja omasta menestyksestään seuraavissa vaaleissa, niin EI tarvitsisi valehdella ja lietsoa koko aikaa. Eli pelkäävät raukat !
- Anonyymi
annetaan kaikkien retardien lisääntyä velkarahalla 🤣
- Anonyymi
Tilasto, joka on oikeiston tekemä. Ja itse uskovat siihen….urpot !
- Anonyymi
Voi voi, eikö ole Ylen tilasto?!😆
- Anonyymi
Voi punikki reppanaa kun niin ottaa nauriiseen. Miltä tuntuu kiereskellä omissa valheissas koko ajan. Sitä se kateellisuus tekee.
- Anonyymi
Olen koko ikäni kanattanut SDP puolueen idealismia, joka on kokonaisvaltaisin konsepti järkevään hyvinvointiin. Mutta onko Vasemmisto puolue vasemmistolainen ? Sen jäsenet marssivat liput hulmuten sateenkaarien, Palestiinan , ilmaston ja räppärien puolesta ja Israelia vastaan. Vaikka sen pitäisi puolustaa köyhiä, palkansaajia lapsiperheitä jne...
- Anonyymi
Eihän vasemmistoaate kannustaa töihin. Koska Suomi on Euroopan vasemmistolaisin maa, talous on kuralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän vasemmistoaate kannustaa töihin. Koska Suomi on Euroopan vasemmistolaisin maa, talous on kuralla.
Oletteko nähneet vaurasta ja menestyvää sosialismia missään? Minä en ole koskaan sellaista nähnyt. Kiina on kommunismin ja markkinatalouden sekoitus. Sitä kannattelee markkinatalous, ei kommunismi tai muu vasemmistoaate. Vasemmistoaate ei koskaan nosta taloutta tuollaiseen lentoon kuin Kiinassa on tilanne. Se on tuhon aate.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko nähneet vaurasta ja menestyvää sosialismia missään? Minä en ole koskaan sellaista nähnyt. Kiina on kommunismin ja markkinatalouden sekoitus. Sitä kannattelee markkinatalous, ei kommunismi tai muu vasemmistoaate. Vasemmistoaate ei koskaan nosta taloutta tuollaiseen lentoon kuin Kiinassa on tilanne. Se on tuhon aate.
Länsi on vaikuttanut sen maan vaurauden joka ei välttämättä mene kansan hyväksi vaan yläluokan eli eliitin sekä hirmukoneiston hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinan on nostanut markkinatalous kun köpsä länsi ostaa siltä roinaa.
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on oikeiston valta, ja kaikilla mittareilla mitattuna menee heikosti. Myös minulle tuli elintason lasku.
torre3 kirjoitti:
Suomessa on oikeiston valta, ja kaikilla mittareilla mitattuna menee heikosti. Myös minulle tuli elintason lasku.
Mulle ei erikoisesti tule yhtään rahaa Suomen pankkitilille, mutta menoja otetaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mulle ei erikoisesti tule yhtään rahaa Suomen pankkitilille, mutta menoja otetaan.
Mistä mahdat menosi jos tuloja ei ole?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä mahdat menosi jos tuloja ei ole?
Toinen panee rahaa tilille, että esimerkiksi puhelinlaskun voi veloittaa.
- Anonyymi
Asia on prikulleen päinvastoin. Tämä maa on kulttuurimarxilainen yhteiskunta, Euroopan viimeinen sosialismin linnake.
- Anonyymi
Olennaista tässä on se kun kepulit ja kokkarit ovat menneet vassujen leiriin, heittäneet arvot kotiuskontoisänmaa pois aikoja sitten, niin vassuja on maassa 85 prosenttia. Laskekaa näiden yhteinen kannatus.
- Anonyymi
Ja kommunismin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaista tässä on se kun kepulit ja kokkarit ovat menneet vassujen leiriin, heittäneet arvot kotiuskontoisänmaa pois aikoja sitten, niin vassuja on maassa 85 prosenttia. Laskekaa näiden yhteinen kannatus.
Ennen, joskus 80- luvulla nuo kaksi puoluetta olivat vielä oikeistolaisia isänmaallisia puolueita. Sitten alkoi alamäki joka jatkuu yhäkin. Niistä tuli kaksi uutta vasemmistolaista puoluetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen, joskus 80- luvulla nuo kaksi puoluetta olivat vielä oikeistolaisia isänmaallisia puolueita. Sitten alkoi alamäki joka jatkuu yhäkin. Niistä tuli kaksi uutta vasemmistolaista puoluetta.
Marinin hallituksessa RKP ja Kepu näyttivät todellista karvansa
- Anonyymi
Lenin ja Mao olivat Ilmestyksen kaksi säkkipukuista todistajaa. Niitä vastaan nousi 10 sarvinen Ravana hirviö ja tappoi heidät. He makaavat hautaamatta Suuren Babylonin kadulla kunnes heihin menee Henki ja he nousee Jaloilleen jälleen 3.5 päivän kuluttua. Ja heidät korotetaan taivaaseen.
Karhun eli Venäjän JALAT on Itä-Euroopan slaavilaiset kansat. Kun nousu takaisin jaloille tapahtuu 2025 tai 2035 tai kun 3.5 päivää on kulunut niin Neuvostoliitto saattaa syntyä uudelleen. Tuleekin lännelle ja Natolle itku käteen pitkästä ilosta. - Anonyymi
oikeistolainen näkee totuuden vasemmistolainen näkee vain valheen
- Anonyymi
Hyvin on valittu palsta tälle aiheelle, koska teidänlaiset tosiaan vihaavat Jeesusta ja hänen oppeja.
- Anonyymi
Ai, keidenlaiset?
- Anonyymi
Hyvä kehitys!
- Anonyymi
Hyvä! Nyt saa hävetä jos on komukka.
- Anonyymi
Kommunistit ja sosialistit kyykkyyn. 👍
- Anonyymi
"Anonyymi
2025-07-17 13:44:49
Kommunistit ja sosialistit kyykkyyn."
----------
Kumpiakaan ei enää manuaalisesti ole.
Mutta voithan toki haaveilla.
Äärioikeistolaisia sen sijaan on ja pysyvästi
- Anonyymi
Hieno kun Suomi kehittyy.
- Anonyymi
Paras uutinen vähään aikaan.
- Anonyymi
Hyvä tulee!
Se, miten itsensä määrittelee poliittisella kentällä tietenkin perustuu sille, miten ymmärtää sen mitä on oikeistolaisuus tai vasemmistolaisuus.
”Kyselyn tuloksista selviää myös, että enemmistö suomalaisista, 53 prosenttia, määrittelee itsensä liberaaleiksi. Konservatiiveja on 24 prosenttia.”
Nykyään taitaa enemmän merkitä tuo jako, mikä ei kulje puoluepolitiikan mukaan.
Kun Sdp on saanut ja saa kannatusta enemmän keskikentältä ja maltillisesta oikeistosta kuin laitavasemmistosta. Eli demarit ovat sellainen keskitie nykyään.
Akselilla oikeisto-vasemmisto, se tosiaan onkin sellainen.
”Huolimatta maan oikeistolaistumisesta, oikeistohallituksen suosio on historiallisen alhaalla.”
Kun politiikka on konservatiivista ja enemmän sitä laitaoikeistolaista, eivät sitä kannata edes kaikki oikeistolaisetkaan.
.”Anonyymi 2025-07-16 20:04:03 kommentoi: ”Oikeisto aatteen myötä Suomen hyvinvointivaltio kuolee.”
Mitä enemmän ollaan oikeistolaisuudessa, niin tuo on juuri se tavoite, mihin pyritään. Puretaan hyvinvointivaltio ja tilalle tulee markkinavoimien ohjaamaa ja ikävä kyllä kansaa vahvasti kahtia jakavia päätöksiä.
”Anonyymi” 2025-07-17 10:19:48 kirjoittaa: ”Oletteko nähneet vaurasta ja menestyvää sosialismia missään? Minä en ole koskaan sellaista nähnyt. Kiina on kommunismin ja markkinatalouden sekoitus. Sitä kannattelee markkinatalous, ei kommunismi tai muu vasemmistoaate.”
Ehkä kaikki eivät ole vuosien myötä huomanneet, ettei vanhaa sosialismia tai sen muokattuja versioita ole oikeastaan enää missään. Se tilalle on tullut sosialistinen markkinatalous.,
Sosialistinen markkinatalous eroaa varsinaisesta markkinataloudesta siten, että tuotantovälineet omistaa valtio. Tuotantoa ja kulutusta sen sijaan ohjaa markkinavoimat eli kysyntä ja tarjonta. Samoin siinä jonkin verran annetaan mahdollisuuksia myös yksityiseen tuotannon omistukseen.
Erittäin yksinkertaistettuna oikeiston ja vasemmiston jako menee siinä, miten paljon valtion halutaan vaikuttavat yhteiskuntaan tai omistamiseen.- Anonyymi
"Ehkä kaikki eivät ole vuosien myötä huomanneet, ettei vanhaa sosialismia tai sen muokattuja versioita ole oikeastaan enää missään."
Tuon huomaaminen pakottaisi luopumaan vihervassareiden kategorisesta luokittelusta huonoiksi ihmisiksi. Sen tehtyään nykyhallituksen kannattaja joutuisi vertailemaan todellisia poliittisia näkemyksiä ja perustelemaan, miksi elintasokuilun kasvattaminen on moraalisesti hyvä juttu. Anonyymi kirjoitti:
"Ehkä kaikki eivät ole vuosien myötä huomanneet, ettei vanhaa sosialismia tai sen muokattuja versioita ole oikeastaan enää missään."
Tuon huomaaminen pakottaisi luopumaan vihervassareiden kategorisesta luokittelusta huonoiksi ihmisiksi. Sen tehtyään nykyhallituksen kannattaja joutuisi vertailemaan todellisia poliittisia näkemyksiä ja perustelemaan, miksi elintasokuilun kasvattaminen on moraalisesti hyvä juttu.Totta, mistä sitten löytyisi se ihmisryhmä, mitä saisi surutta panetella? :D
"...nykyhallituksen kannattaja joutuisi vertailemaan todellisia poliittisia näkemyksiä ja perustelemaan, miksi elintasokuilun kasvattaminen on moraalisesti hyvä juttu."
Niinpä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Totta, mistä sitten löytyisi se ihmisryhmä, mitä saisi surutta panetella? :D
"...nykyhallituksen kannattaja joutuisi vertailemaan todellisia poliittisia näkemyksiä ja perustelemaan, miksi elintasokuilun kasvattaminen on moraalisesti hyvä juttu."
Niinpä.Oikeisto, Israel, Räsänen, Ahvio jne,
Siinä sinun panettelusi kohteita. Anonyymi kirjoitti:
Oikeisto, Israel, Räsänen, Ahvio jne,
Siinä sinun panettelusi kohteita.Tosin en ole panetellut vaan kyseenalaistanut ja perustellut.
- Anonyymi
Tässä hyvää pohdintaa aiheesta.https://youtu.be/NK5JBG1AT_s?si=jnaAjCXGV4sTU9Hj
Ei ne rajat niin selviä ole kuin aihealueittain asiaa lähdetään tutkimaan.Kun näitä linkkejä laitetaan, olisi kiva kuulla myös kommentoijan mietteitä näistä. Ei näitä jaksa kuunnella.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kun näitä linkkejä laitetaan, olisi kiva kuulla myös kommentoijan mietteitä näistä. Ei näitä jaksa kuunnella.
Kommentoi toki.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kun näitä linkkejä laitetaan, olisi kiva kuulla myös kommentoijan mietteitä näistä. Ei näitä jaksa kuunnella.
Ts. ollaan niin kiintyneitä niihin omiin asenteisiin, käsityksiin ja mielipiteisiin, ettei edes uskalleta kuunnella jos siellä sattuisi olemaan omia käsityksiä vastustavia tai poikkeavia mielipiteitä.
- Anonyymi
Hieno. Todella hienoa!
- Anonyymi
Vielä siis on toivoa.
- Anonyymi
Tontti, Tahkovuori ja Salin keskustelivat aiheesta (EVA:n tutkimus: puolet suomalaisista kokevat olevansa oikeistolaisia) Keijon podcastissa reilun tunnin https://m.youtube.com/watch?v=FzIuswt2UtY&t=2505s
Myös Israel ja Palestiina, median toiminta keskustelussa.
Tontti on ex-vihreä, poliittisesti keskellä, Tahkovuori on äänestänyt viime vaaleissa vasemmistoliittoa ja vihreitä, Salin on oikeistolainen, ollut liberaalipuolueen sitoutumattomana ehdokkaana - Anonyymi
Juuri kuin 1930-1945 hitleriä ja natzi saksaa ihalevien aikaan 🤫
- Anonyymi
Historia toistaa itseään
- Anonyymi
Hyvä kun asua on näin.
Tuo Evan tutkimus oli mielenkiintoinen.
Kummasti tässä tosin lööppejä uskottiin, eikä luettu ajatuksella asiaa.
Enemmän kertoo asetelma liberaali / konservatiivi.
Liberaaleja on eniten sekä oikeistossa että vasemmistossa. Yli puolet ovat liberaaleja.
Toinen mielenkiintoinen tulos oli, että ”välityypit”, eli jotka eivät selkeästi pidä itseään vasemmistolaisina tai oikeistolaisina, niin meitä on 32%.
Konservatiivit ovat vähemmistönä sekä oikeistossa että vasemmistossa.- Anonyymi
Et vaikuta keskityypiltä poliittisesti siinä mitä olet täällä poliittisia näkemyksiäsi laukonut.
Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan. Missä asioissa olet kannattanut nykyisen hallituksen toimia?
Oletko täyttänyt vaalikoineita: mihin kohtaan ne pysty- ja sivuttaisella janalla sinut yleensä asettaa? Anonyymi kirjoitti:
Et vaikuta keskityypiltä poliittisesti siinä mitä olet täällä poliittisia näkemyksiäsi laukonut.
Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan. Missä asioissa olet kannattanut nykyisen hallituksen toimia?
Oletko täyttänyt vaalikoineita: mihin kohtaan ne pysty- ja sivuttaisella janalla sinut yleensä asettaa?”Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan.”
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi noin ajattelet?
Minä miellän vasemmisto/oikeisto asetelman talouspolitiikan kautta. Siitä voin sanoa, että olen sekatalouden kannalla, joka ei ole sen enempää vasemmistoa kuin oikeistoa.
”Oletko täyttänyt vaalikoineita: mihin kohtaan ne pysty- ja sivuttaisella janalla sinut yleensä asettaa?”
Muutaman kerran ja se vaihtelee. Riippuu siis minkälaisia kysymyksiä on asetettu.
Niissä vain on yksi vika, eli lähelle keskellä asettuvat eivät siinä käy riittävän hyvin.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan.”
Minä miellän vasemmisto/oikeisto asetelman talouspolitiikan kautta. Siitä voin sanoa, että olen sekatalouden kannalla, joka ei ole sen enempää vasemmistoa kuin oikeistoa.
”Oletko täyttänyt vaalikoineita: mihin kohtaan ne pysty- ja sivuttaisella janalla sinut yleensä asettaa?”
Muutaman kerran ja se vaihtelee. Riippuu siis minkälaisia kysymyksiä on asetettu.
Niissä vain on yksi vika, eli lähelle keskellä asettuvat eivät siinä käy riittävän hyvin.”Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan.”
Mummo on vaistoiltaan yhä vasemmistolainen ja siksi tukee Hamasia ja siviilien tappamista nälällä että Israel voitaisiin demonisoida. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Ainakin olet selkeästi enemmän vasemmalle kallellaan.”
Niissä vain on yksi vika, eli lähelle keskellä asettuvat eivät siinä käy riittävän hyvin.Vaalikoneet ovat laittaneet minut yleensä keskelle viivaa tai ihan viereen. Viime vaaleissa useista vaalikartoista vain yhden vaalikoneen kartalle sijoituin muualle, outoon paikkaan, koska en pidä itseäni niin oikeistolaisena.
”Anonyymi” 2025-07-31 10:21:33 letkauttaa: ”Mummo on vaistoiltaan yhä vasemmistolainen…”
:D Siis mitähän ”vaistoa” tuossa tarkalleen ottaen tarkoitetaan. Samoin, mikä on sitä vasemmistolaisuutta?
”Anonyymi” 2025-07-31 18:52:23 kirjoitti: ”Vaalikoneet ovat laittaneet minut yleensä keskelle viivaa tai ihan viereen.”
Tuota, eikös niissä nykyään ole ristikko? Vasemmisto/oikeisto ja liberaali/konservatiivi.
Joissakin olen ollut vähän siellä ja täällä, mutta koskaan ei ole ollut vahvaa oikeisto/konservatiivi määritelmää.- Anonyymi
Olet opiston kunnon kommunisti.
- Anonyymi
Tarkoitin vasemmisto-oikesto-janan keskelle, eli pystyviivan kohdalle tai ihan viereen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin vasemmisto-oikesto-janan keskelle, eli pystyviivan kohdalle tai ihan viereen.
ei ihan viereen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ihan viereen
Mitä tarkoitat?
Tuo ”ei ihan viereen” oli toisen kommentti, ei korjaus edelliseen. Anonyymi kirjoitti:
Olet opiston kunnon kommunisti.
Ilmeisesti sinä et edes ymmärrä mitä tuo sana tarkoittaa :D
- Anonyymi
Minä olen politiikan nelikenttätesteissä aina ylväästi ylävasemmalla! Siellä on aika tyhjää Suomen maassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282681- 1342442
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162083- 1332071
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121804Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161521327Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291172Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901130Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901115Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361049