Jos olisin töissä niin karmeat ajat olisivat taas edessä.

Anonyymi-ap

Juhannuksena alkaneet kesälomat alkaa olla viimeisien päivien juttu enää ja taas se ihanuus työherkku alkaisi 11kk ajan jotta pääsee lomalle...
Karmea kohtalo monella kun elää ainoaa elämäänsä uhraten sen työnalttarilla.

12

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niin. Perintörahojako syöt vai käytkö ihan surutta niiden jääkaapilla, jotka täyttävät sen omalla työllään?

• Anonyymi

Työläinenkin hakee Kela tukia, ainakin työttömyyskorvauksen jos palkkatyö loppuu.

• Anonyymi

Kun sut lomautetan niin se firma käyttää yhteiskuntaa hyväkseen ja ulkoistaa palkanmaksun veronmaksajille ja samalla se firma voi maksimoida oman tuloksen.

Firman pomoja ei tietenkään lomauteta eikä konttoriväkeä kun niitä "tarvitaan puuhastelemaan vaikkei mitään töitä ole olemassakaan".

Monen kerroksen väkeä joka ei tule toimimaan lainkaan ja ahneudelle tulee se kuuluisa loppu.

• Anonyymi

Omia tilejäni syön kun 43v työtä takana eli eikö ajatusmallisi sopinutkaan kaavaan kun avaudut sopimattomasti?

Olin vain niin 100% asian tunteessa miten se aina vain iski kun loma loppui ja oli oltava onnessaan kun suolakaivos oli taas avattu raatamiselle/ ajan viettoon ja ajan tappamiseen ilman alkuperäisiä haasteita tekemisessä....

Älä edes yritä arvailla mitä työtä tehnyt, koska yllättyisit 100%, koska se on erittäin markinaalia nykyisin, eikä edes te-toimistolla ymmärretty kyseistä ammattinimikettä ja ymmärettiin se väärin.... Onneksi en selitellyt uskomusta todeksi jolloin olin mahdollisesti "joutunut" töihin tai vaadittu hakemaan kyseisen alan työtä johon täydellinen osaamisen taso.... :D

Ennen eläkeikää on ihmisen päästävä työnikeestä ja minulle avautui se tilanne ja käytin sen tilanteen! Oma tavoite toteutumassa eli viimeistään 5v ennen eläkeikää oltava omillaan ja vapaa työstä! Työnalttari ei ole ollut elämän tavoite jonne tuhlaan elämäni ja terveyteni!

• Anonyymi

Miksipä siitä pitäisi surua kokea, jos työssäkäyvät antavat mahdollisuuden käydä jääkaapillaan omaan laskuunsa? En minä ainakaan pahoittaisi mieltäni jos esimerkiksi työntäisin seteleitä lompakkoosi, ja sitten käyttäisitkin ne haluamallasi tavalla.

• Anonyymi

Juu, huvittavaa kun tunkevat muutaman lomaviikkonsa täyteen ohjelmaa. Sitten morkkiksessa ja veekäyrä jo valmiiksi tapissa kun palaavat töihin.

Stressi ja kiire häviävät hyvin työttömänä ollessa. Itselläni jo 7. työttömyysvuosi menossa ja kiire on helpottanut. Ei vaivaa stressi ja ahdistus.

• Anonyymi

Juu jos olisin töissä niin olisin painanut koko kesän hommia sillä työni on sesonkiluonteista ja kesä on sesonkiaikaa.
      Onneksi olen nyt eläkkeellä.
      Laituria rakennellut ja 5 kertaa päivässä käynyt uimassa.

• Anonyymi

Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....

Juu itse olen 60 ja lähes vuosi taanehtuvasti myönnettiin työkyvyttömyyseläke.
        Eli 59v pääsin eläkkeelle.

• Anonyymi

Tiedän, että moni on aika stressaantunut ja vaikea palata töihin, kun ei ehdi palautua. Vaikeat ajat edessä. En kadehdi töissäolijoita.

• Anonyymi

työtä ja ammatteja on monenlaista. Jotkut löytävät ja kehittävät t itsellensä merkityksellisen työn. Nitä työpaikkoja ei tosin löydy työpaikkailmoituksista.
      Työ jota tekisivät ilman palkkaakin. Suurin osa palkkatyöstä tehdään lähestulkoon vain palkan takia. Maksimissaan 5 % ihmsistä keksii itsellensä työn joka on oman identiteetin työkalu. Rallikuski, taidemaalari, kirjailija,raviohjastaja, cowboy, vuorikiipeilijä, james bond. yms. Ei heitä kyrsi työn määrä tai työn vaikeus.

• Anonyymi

No joo, työpaikoilla kyllä huomaa eron niiden välillä jotka ovat töissä vain rahan takia ja heihin jotka ovat töissä myös sen takia että pitävät työstä.
        Sellainen joka pitää työstä kehittyy siinä ja kouluttautuu ja tavoittelee parempaa laatua yms. ja on myös ylpeä tekemisistään.
        Sellainen joka on vain rahan takia töissä hokee mosesti etten tiedä mä oon vain töissä.

Nuo en mä tiedä oon vain töissä ovat ne jotka enimmäisenä irtisanotaan.
        Heidän on myös vaikein päästä uudelleen työelämään kiinni kun sitä ammattitaidon kehitystä ei ole tapahtunut vuoista tai vuosikymmenistä huolimatta.
        Sama juttu kun ikää alkaa tulemaan, 50v ja kun hokee ettei tiedä kun oon vain töissä niin kuka työllistää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      64
      5680
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      107
      3575
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      57
      3438
    4. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      5
      2663
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      93
      2662
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      74
      2530
    7. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      42
      2394
    8. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      86
      1967
    9. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      340
      1894
    10. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1593
    Aihe