Juhannuksena alkaneet kesälomat alkaa olla viimeisien päivien juttu enää ja taas se ihanuus työherkku alkaisi 11kk ajan jotta pääsee lomalle...
Karmea kohtalo monella kun elää ainoaa elämäänsä uhraten sen työnalttarilla.
Jos olisin töissä niin karmeat ajat olisivat taas edessä.
10
187
Vastaukset
Niinpä niin. Perintörahojako syöt vai käytkö ihan surutta niiden jääkaapilla, jotka täyttävät sen omalla työllään?
- Anonyymi
Työläinenkin hakee Kela tukia, ainakin työttömyyskorvauksen jos palkkatyö loppuu.
- Anonyymi
Kun sut lomautetan niin se firma käyttää yhteiskuntaa hyväkseen ja ulkoistaa palkanmaksun veronmaksajille ja samalla se firma voi maksimoida oman tuloksen.
Firman pomoja ei tietenkään lomauteta eikä konttoriväkeä kun niitä "tarvitaan puuhastelemaan vaikkei mitään töitä ole olemassakaan".
Monen kerroksen väkeä joka ei tule toimimaan lainkaan ja ahneudelle tulee se kuuluisa loppu.
- Anonyymi
Juu, huvittavaa kun tunkevat muutaman lomaviikkonsa täyteen ohjelmaa. Sitten morkkiksessa ja veekäyrä jo valmiiksi tapissa kun palaavat töihin.
Stressi ja kiire häviävät hyvin työttömänä ollessa. Itselläni jo 7. työttömyysvuosi menossa ja kiire on helpottanut. Ei vaivaa stressi ja ahdistus. - Anonyymi
Juu jos olisin töissä niin olisin painanut koko kesän hommia sillä työni on sesonkiluonteista ja kesä on sesonkiaikaa.
Onneksi olen nyt eläkkeellä.
Laituria rakennellut ja 5 kertaa päivässä käynyt uimassa.- Anonyymi
Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....
Juu itse olen 60 ja lähes vuosi taanehtuvasti myönnettiin työkyvyttömyyseläke.
Eli 59v pääsin eläkkeelle.
- Anonyymi
Tiedän, että moni on aika stressaantunut ja vaikea palata töihin, kun ei ehdi palautua. Vaikeat ajat edessä. En kadehdi töissäolijoita.
- Anonyymi
työtä ja ammatteja on monenlaista. Jotkut löytävät ja kehittävät t itsellensä merkityksellisen työn. Nitä työpaikkoja ei tosin löydy työpaikkailmoituksista.
Työ jota tekisivät ilman palkkaakin. Suurin osa palkkatyöstä tehdään lähestulkoon vain palkan takia. Maksimissaan 5 % ihmsistä keksii itsellensä työn joka on oman identiteetin työkalu. Rallikuski, taidemaalari, kirjailija,raviohjastaja, cowboy, vuorikiipeilijä, james bond. yms. Ei heitä kyrsi työn määrä tai työn vaikeus.- Anonyymi
No joo, työpaikoilla kyllä huomaa eron niiden välillä jotka ovat töissä vain rahan takia ja heihin jotka ovat töissä myös sen takia että pitävät työstä.
Sellainen joka pitää työstä kehittyy siinä ja kouluttautuu ja tavoittelee parempaa laatua yms. ja on myös ylpeä tekemisistään.
Sellainen joka on vain rahan takia töissä hokee mosesti etten tiedä mä oon vain töissä.
Nuo en mä tiedä oon vain töissä ovat ne jotka enimmäisenä irtisanotaan.
Heidän on myös vaikein päästä uudelleen työelämään kiinni kun sitä ammattitaidon kehitystä ei ole tapahtunut vuoista tai vuosikymmenistä huolimatta.
Sama juttu kun ikää alkaa tulemaan, 50v ja kun hokee ettei tiedä kun oon vain töissä niin kuka työllistää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433563- 362204
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321855- 171599
- 231548
- 151545
- 241407
- 141267
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781245Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881212