Jos olisin töissä niin karmeat ajat olisivat taas edessä.

Anonyymi-ap

Juhannuksena alkaneet kesälomat alkaa olla viimeisien päivien juttu enää ja taas se ihanuus työherkku alkaisi 11kk ajan jotta pääsee lomalle...
Karmea kohtalo monella kun elää ainoaa elämäänsä uhraten sen työnalttarilla.

12

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä niin. Perintörahojako syöt vai käytkö ihan surutta niiden jääkaapilla, jotka täyttävät sen omalla työllään?

• Anonyymi

Työläinenkin hakee Kela tukia, ainakin työttömyyskorvauksen jos palkkatyö loppuu.

• Anonyymi

Kun sut lomautetan niin se firma käyttää yhteiskuntaa hyväkseen ja ulkoistaa palkanmaksun veronmaksajille ja samalla se firma voi maksimoida oman tuloksen.

Firman pomoja ei tietenkään lomauteta eikä konttoriväkeä kun niitä "tarvitaan puuhastelemaan vaikkei mitään töitä ole olemassakaan".

Monen kerroksen väkeä joka ei tule toimimaan lainkaan ja ahneudelle tulee se kuuluisa loppu.

• Anonyymi

Omia tilejäni syön kun 43v työtä takana eli eikö ajatusmallisi sopinutkaan kaavaan kun avaudut sopimattomasti?

Olin vain niin 100% asian tunteessa miten se aina vain iski kun loma loppui ja oli oltava onnessaan kun suolakaivos oli taas avattu raatamiselle/ ajan viettoon ja ajan tappamiseen ilman alkuperäisiä haasteita tekemisessä....

Älä edes yritä arvailla mitä työtä tehnyt, koska yllättyisit 100%, koska se on erittäin markinaalia nykyisin, eikä edes te-toimistolla ymmärretty kyseistä ammattinimikettä ja ymmärettiin se väärin.... Onneksi en selitellyt uskomusta todeksi jolloin olin mahdollisesti "joutunut" töihin tai vaadittu hakemaan kyseisen alan työtä johon täydellinen osaamisen taso.... :D

Ennen eläkeikää on ihmisen päästävä työnikeestä ja minulle avautui se tilanne ja käytin sen tilanteen! Oma tavoite toteutumassa eli viimeistään 5v ennen eläkeikää oltava omillaan ja vapaa työstä! Työnalttari ei ole ollut elämän tavoite jonne tuhlaan elämäni ja terveyteni!

• Anonyymi

Miksipä siitä pitäisi surua kokea, jos työssäkäyvät antavat mahdollisuuden käydä jääkaapillaan omaan laskuunsa? En minä ainakaan pahoittaisi mieltäni jos esimerkiksi työntäisin seteleitä lompakkoosi, ja sitten käyttäisitkin ne haluamallasi tavalla.

• Anonyymi

Juu, huvittavaa kun tunkevat muutaman lomaviikkonsa täyteen ohjelmaa. Sitten morkkiksessa ja veekäyrä jo valmiiksi tapissa kun palaavat töihin.

Stressi ja kiire häviävät hyvin työttömänä ollessa. Itselläni jo 7. työttömyysvuosi menossa ja kiire on helpottanut. Ei vaivaa stressi ja ahdistus.

• Anonyymi

Juu jos olisin töissä niin olisin painanut koko kesän hommia sillä työni on sesonkiluonteista ja kesä on sesonkiaikaa.
      Onneksi olen nyt eläkkeellä.
      Laituria rakennellut ja 5 kertaa päivässä käynyt uimassa.

• Anonyymi

Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeaika on mukava keksintö. mutta jo lähes alaikäisetkin siirtyvät eläkeelle.....

Juu itse olen 60 ja lähes vuosi taanehtuvasti myönnettiin työkyvyttömyyseläke.
        Eli 59v pääsin eläkkeelle.

• Anonyymi

Tiedän, että moni on aika stressaantunut ja vaikea palata töihin, kun ei ehdi palautua. Vaikeat ajat edessä. En kadehdi töissäolijoita.

• Anonyymi

työtä ja ammatteja on monenlaista. Jotkut löytävät ja kehittävät t itsellensä merkityksellisen työn. Nitä työpaikkoja ei tosin löydy työpaikkailmoituksista.
      Työ jota tekisivät ilman palkkaakin. Suurin osa palkkatyöstä tehdään lähestulkoon vain palkan takia. Maksimissaan 5 % ihmsistä keksii itsellensä työn joka on oman identiteetin työkalu. Rallikuski, taidemaalari, kirjailija,raviohjastaja, cowboy, vuorikiipeilijä, james bond. yms. Ei heitä kyrsi työn määrä tai työn vaikeus.

• Anonyymi

No joo, työpaikoilla kyllä huomaa eron niiden välillä jotka ovat töissä vain rahan takia ja heihin jotka ovat töissä myös sen takia että pitävät työstä.
        Sellainen joka pitää työstä kehittyy siinä ja kouluttautuu ja tavoittelee parempaa laatua yms. ja on myös ylpeä tekemisistään.
        Sellainen joka on vain rahan takia töissä hokee mosesti etten tiedä mä oon vain töissä.

Nuo en mä tiedä oon vain töissä ovat ne jotka enimmäisenä irtisanotaan.
        Heidän on myös vaikein päästä uudelleen työelämään kiinni kun sitä ammattitaidon kehitystä ei ole tapahtunut vuoista tai vuosikymmenistä huolimatta.
        Sama juttu kun ikää alkaa tulemaan, 50v ja kun hokee ettei tiedä kun oon vain töissä niin kuka työllistää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      584
      2269
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      408
      1826
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1650
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1428
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1226
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1154
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1144
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      898
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      878
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe