Sähköauto ei ole ollenkaan niin iloa tuottava kulkupeli kuin polttarit ovat olleet jo sadan vuoden ajan. Mistä tuo johtuu? Ihan siitä, että autoilun vapaus on kadotettu! Politiikka, ilmasto, kaivosmyrkyt, pakkosyöttöinen mainonta, kehityksen lamaantuminen, tiet ja kadut ovat muuttuneet monin paikoin elämisen kauhukuviksi jne.
Autoilu kehittyy ankeaan suuntaan
40
227
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ota lääkkeesi, niin ilmastopaniikki hellittää. Sähköautosta nauttii, vaikkei olisikaan luontoaktivisti tai huolissaan ilmastosta. Onhan se, merkistä riippumatta, parempi kuin vanhat polttikset.
- AnonyymiUUSI
Kysymys ei taida olla asetelmasta: polttari vastaan sähköauto. Asetelma on typerää typerämpää.
Kysymys on enemmän siitä, mihin autoilu on menossa. Meneekään se niin sännöstellyksi, että autoilun ilo katoaa. Siihen suuntaan ollaan joka tapauksessa menossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys ei taida olla asetelmasta: polttari vastaan sähköauto. Asetelma on typerää typerämpää.
Kysymys on enemmän siitä, mihin autoilu on menossa. Meneekään se niin sännöstellyksi, että autoilun ilo katoaa. Siihen suuntaan ollaan joka tapauksessa menossa.Onhan autoilu muuttunut siitä, kun 60-luvulla sain ajokortin. Vapaat nopeudet ovat hävinneet, on tullut turvavyöt ja niiden käyttöpakko. Autotkin ovat kehittyneet, nykyisin tavallinen perheauto kulkee kahta sataa, kun aikoinaan huiput olivat alle puolentoista. Liikenne kulki suurinpiirtein nykyistä tahtia, mutta lujaa ajavia ja liikenteessä kuolleita oli paljon enemmän. Nykyisin autot kestävätkin paljon paremmin. Harvoin nykyisin joutuu autoa korjailemaan kesken matkan, aikoinaan se oli varsin tavallista. Se lienee ollut se autoilun taannoinen viehätys ja vaaran tuntu.
- AnonyymiUUSI
Ei niitä silti saisi tuleen sytyttää.
- AnonyymiUUSI
Sähköautoilu on selkeästi askel vapauteen. Polttiksella ajava on öljyntuottajamaiden sätkynukke ja poliitikkojen lypsylehmä joka rahoittaa korruptiota isojen polttoaineverojen kautta.
Polttikseen pystryy ostamaaan polttoainetta vain riistäjäfirmojen kautta kun sähköä voi tehdä fossiilivapaasti kotona. - AnonyymiUUSI
Oletko vasta äsken herännyt reaalimaailmaan? Maapalloa on rakennettu öljyn varasss ja tähän on tultu. Yhtähyvin kaunis kuin ruma tarina. Alkuvaiheessa oleva sähkötarina voi olla kaunis tai ruma. Ydinreaktoritarinat ovat olleet hirveän rumia mutta nyt ne ovat alkaneet kaunistua ihmeellisellä tavalla.
- AnonyymiUUSI
Öljy on kertakäyttötavaraa ja sen polttaminen tuohoaa maapallon. sen lisäksi sen tuottajamaat käyttävät öljyä välineenä kiristää ja sortaa niitä maita joilla öljyvaroja ei ole.
Sähköä voi tehdä Suomessa fossiilivapaasti joten sen käyttö on monella tapaa täysin ylivoimaisesti parempi vaihtoehto. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Öljy on kertakäyttötavaraa ja sen polttaminen tuohoaa maapallon. sen lisäksi sen tuottajamaat käyttävät öljyä välineenä kiristää ja sortaa niitä maita joilla öljyvaroja ei ole.
Sähköä voi tehdä Suomessa fossiilivapaasti joten sen käyttö on monella tapaa täysin ylivoimaisesti parempi vaihtoehto.Miksi et tarjonnut sähköä parhaaksi vaihtoehdoksi, kun autoja alettiin valmistamaan. Taidat olla pelkkä jälkiviisas?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et tarjonnut sähköä parhaaksi vaihtoehdoksi, kun autoja alettiin valmistamaan. Taidat olla pelkkä jälkiviisas?
Sähköautoja on alettu valmistamaan suurinpiirtein samaan aikaan polttisten kanssa. esim ensimmäinen auto joka rikkoi 100km/h rajan oli sähköauto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja on alettu valmistamaan suurinpiirtein samaan aikaan polttisten kanssa. esim ensimmäinen auto joka rikkoi 100km/h rajan oli sähköauto.
Akut olivat jo tuolloin se suuri ratkaisematon ongelma. Ajatelkaa, jos tuolloin olisi ollut tarjolla suorituskykyisin akkuja, ei olisi lähdetty ollenkaan polttarilinjoille. Edelleen sähköautojen menestys jää akuista kiinni. Muutaman sadan kilometrin range ei houkuttele autoilijoita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akut olivat jo tuolloin se suuri ratkaisematon ongelma. Ajatelkaa, jos tuolloin olisi ollut tarjolla suorituskykyisin akkuja, ei olisi lähdetty ollenkaan polttarilinjoille. Edelleen sähköautojen menestys jää akuista kiinni. Muutaman sadan kilometrin range ei houkuttele autoilijoita.
Nykyisellä sähkärilläni on reilusti pidempi latausväli, kuin ensimmäisellä autollani tankkausväli. Siihen aikaan huoltamot olivat iltaisin usein kiinni, öisin melkein kaikki aina. Lataamaan pääsen nykyisin milloin tahansa, jos kotona ladattu ei riitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisellä sähkärilläni on reilusti pidempi latausväli, kuin ensimmäisellä autollani tankkausväli. Siihen aikaan huoltamot olivat iltaisin usein kiinni, öisin melkein kaikki aina. Lataamaan pääsen nykyisin milloin tahansa, jos kotona ladattu ei riitä.
Ihan hyvä noin. Tuo ei ole kuitenkaan suurimmalle osalle autoilijoista ratkaisevaa. Ajetaan varmuuden vuoksi kunnon polttareilla. Niihin voi luottaa rangeasioissakin.
- AnonyymiUUSI
"Niihin voi luottaa rangeasioissakin."
Polttarit luotettavin asia on törkeät polttoaineverot. Ne tulevat aina ja jokaiselle kilometrille.
Ei ole ikävä maksaa moninkertaisia kilometri kustannuksia. Rangea ei tarvitse sähkö autolla ajatella oikeastaan koskaan.- AnonyymiUUSI
En halua olla vapaamatkustaja yhteiskunnan tuella. Siksi ajan polttarilla ja olen rehellinen veronmaksaja ja säilytän hyvän omatunnon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En halua olla vapaamatkustaja yhteiskunnan tuella. Siksi ajan polttarilla ja olen rehellinen veronmaksaja ja säilytän hyvän omatunnon.
Vaihtoehtoisesti voi maksaa reippaasti tuloveroja ja alkoholiveroja. Polttoaineverot ei oikein nappaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtoehtoisesti voi maksaa reippaasti tuloveroja ja alkoholiveroja. Polttoaineverot ei oikein nappaa.
Tuloverot eivät liity autoiluun millään tavoin kuten ei myöskään alkoholivero.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuloverot eivät liity autoiluun millään tavoin kuten ei myöskään alkoholivero.
Jos haluat maksaa auton käytöstä isot verot niin ole hyvä vaan. Oma valinta. fiksumpi ei maksa autolla ajamisesta niin paljon veroja koska voi valita sähköauton.
Tuloista on pakko maksaa verot. mitä isommat tulot sitä enemmän menee verokarhun kirstuun. Toisaalta mitä isommat tulot niin sitä enemmän jää myös perheelle.
Alkoholiverot ovat täysin reilu diili valtion kanssa. Ihminen maksaa niitä jos päättää ostaa alkoholia.
Polttoainevero on ainoa noista joka on helppo väistää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat maksaa auton käytöstä isot verot niin ole hyvä vaan. Oma valinta. fiksumpi ei maksa autolla ajamisesta niin paljon veroja koska voi valita sähköauton.
Tuloista on pakko maksaa verot. mitä isommat tulot sitä enemmän menee verokarhun kirstuun. Toisaalta mitä isommat tulot niin sitä enemmän jää myös perheelle.
Alkoholiverot ovat täysin reilu diili valtion kanssa. Ihminen maksaa niitä jos päättää ostaa alkoholia.
Polttoainevero on ainoa noista joka on helppo väistää.Polttoaineveron välttäminen vaihtamalla polttari sähköautoon ei näy kiinnostavan kovin hyvin. Kiinnostuksen puute osoittaa, että polttareita arvostetaan vahvasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat maksaa auton käytöstä isot verot niin ole hyvä vaan. Oma valinta. fiksumpi ei maksa autolla ajamisesta niin paljon veroja koska voi valita sähköauton.
Tuloista on pakko maksaa verot. mitä isommat tulot sitä enemmän menee verokarhun kirstuun. Toisaalta mitä isommat tulot niin sitä enemmän jää myös perheelle.
Alkoholiverot ovat täysin reilu diili valtion kanssa. Ihminen maksaa niitä jos päättää ostaa alkoholia.
Polttoainevero on ainoa noista joka on helppo väistää.Eli sähköautoilija on ylpeästi narsistinen yhteiskunnan loinen. Noista polttoaineveroista maksetaan teiden ylläpito ja monta muuta asiaa. Tämä tekstisi todistaa miksi sähköautoilijoiden veroja pitäisi reippaasti nostaa. Yksi helppo keino olisi ottaa käyttöön kilometrivero. Sähköautoissahan on jo GPS ja nettiyhteys joten kilometrivero olisi helppo toteuttaa.
Itse asiassa voitaisiin poistaa kokonaan polttoaineverot ja muuttaa koko autoilun verotus kilometriverotukseksi. Tämä olisi myös reilua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat maksaa auton käytöstä isot verot niin ole hyvä vaan. Oma valinta. fiksumpi ei maksa autolla ajamisesta niin paljon veroja koska voi valita sähköauton.
Tuloista on pakko maksaa verot. mitä isommat tulot sitä enemmän menee verokarhun kirstuun. Toisaalta mitä isommat tulot niin sitä enemmän jää myös perheelle.
Alkoholiverot ovat täysin reilu diili valtion kanssa. Ihminen maksaa niitä jos päättää ostaa alkoholia.
Polttoainevero on ainoa noista joka on helppo väistää."Jos haluat maksaa auton käytöstä isot verot niin ole hyvä vaan. Oma valinta. fiksumpi ei maksa autolla ajamisesta niin paljon veroja koska voi valita sähköauton."
Ja silti suurimmalle osalle sähköauto tulee kalliimmaksi kuin polttis. Ja useimmat sähköautoilijat maksavat ENEMMÄN veroja kuin useimmat polttisautoilijat. Kannattaa miettiä nimittäin kaikki autoilun verot auton hankinnasta lähtien. Esimerkiksi uuden sähköauton ostava maksaa enemmän veroja valtiolla kuin käytetyllä polttiksella ajava. Siis myös pitkällä tähtäimellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli sähköautoilija on ylpeästi narsistinen yhteiskunnan loinen. Noista polttoaineveroista maksetaan teiden ylläpito ja monta muuta asiaa. Tämä tekstisi todistaa miksi sähköautoilijoiden veroja pitäisi reippaasti nostaa. Yksi helppo keino olisi ottaa käyttöön kilometrivero. Sähköautoissahan on jo GPS ja nettiyhteys joten kilometrivero olisi helppo toteuttaa.
Itse asiassa voitaisiin poistaa kokonaan polttoaineverot ja muuttaa koko autoilun verotus kilometriverotukseksi. Tämä olisi myös reilua."Itse asiassa voitaisiin poistaa kokonaan polttoaineverot ja muuttaa koko autoilun verotus kilometriverotukseksi. Tämä olisi myös reilua."
Et nyt ole tajunnut tämän asian ydintä. Ei autoilua veroteta. Saastuttamista verotetaan.
Tämä on se suunta jonka suomalaiset ovat vaaleissa valinneet jo monta hallitusta sitten.
Turha itkeä. - AnonyymiUUSI
"Polttarit luotettavin asia on törkeät polttoaineverot. Ne tulevat aina ja jokaiselle kilometrille."
Ja sitten ostaa kalliin uuden sähköauton, jossa on veroa enemmän kuin monet polttisautoilijat maksavat polttoaineveroa 20 vuodessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Itse asiassa voitaisiin poistaa kokonaan polttoaineverot ja muuttaa koko autoilun verotus kilometriverotukseksi. Tämä olisi myös reilua."
Et nyt ole tajunnut tämän asian ydintä. Ei autoilua veroteta. Saastuttamista verotetaan.
Tämä on se suunta jonka suomalaiset ovat vaaleissa valinneet jo monta hallitusta sitten.
Turha itkeä.Autoilua verotetaan, ei saastuttamista. Autoveroakaan ei keksitty aikanaan saastuttamisen takia ja polttoaineverotkin olivat jo ennen kuin sitä perusteltiin saastuttamisella. Todellisuudessa juuri autoilua verotetaan, ei saastuttamista. Tuo saastuttamisella perustelu on valehtelua ja huijausta.
Ja vain harhainen ja ylimielinen sähköautofanaatikko kuvittelee, että sähköautoilijat pääsevät veroista tulevaisuudessa. Kaikki ne verot jotka polttiksilta nyt peritään tullaan tulevaisuudessa perimään sähköautoilijoilta. On täysin varmaa, että sähköautoille tulee tulevaisuudessa kilometrivero ja he tulevat maksamaan vähintään saman verran veroja ajamisesta kuin polttisautoilijat nyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Autoilua verotetaan, ei saastuttamista. Autoveroakaan ei keksitty aikanaan saastuttamisen takia ja polttoaineverotkin olivat jo ennen kuin sitä perusteltiin saastuttamisella. Todellisuudessa juuri autoilua verotetaan, ei saastuttamista. Tuo saastuttamisella perustelu on valehtelua ja huijausta.
Ja vain harhainen ja ylimielinen sähköautofanaatikko kuvittelee, että sähköautoilijat pääsevät veroista tulevaisuudessa. Kaikki ne verot jotka polttiksilta nyt peritään tullaan tulevaisuudessa perimään sähköautoilijoilta. On täysin varmaa, että sähköautoille tulee tulevaisuudessa kilometrivero ja he tulevat maksamaan vähintään saman verran veroja ajamisesta kuin polttisautoilijat nyt.Jos esimerkiksi tällä hetkellä erilaisina autoveroina peritään 4 miljardia niin tuo sama summa (ja luultavasti enemmänkin) tullaan perimään myös sähköautoilijoilta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos esimerkiksi tällä hetkellä erilaisina autoveroina peritään 4 miljardia niin tuo sama summa (ja luultavasti enemmänkin) tullaan perimään myös sähköautoilijoilta.
Polttiskuskit maksavat nuo verot jo nyt ja joka päivä. jokaisesta kilometristä. Niin kauan kuin polttiksia liikenteessä on. Ne verot eivät tule helpottumaan vaan ne kasvavat joka vuosi koska autoilun päästöjenpn pakk pudota edelleen.
Sähköautot maksavat ne sitten joskus kun polttikset on tapettu kokonaan pois liikenteestä isoilla veroilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttiskuskit maksavat nuo verot jo nyt ja joka päivä. jokaisesta kilometristä. Niin kauan kuin polttiksia liikenteessä on. Ne verot eivät tule helpottumaan vaan ne kasvavat joka vuosi koska autoilun päästöjenpn pakk pudota edelleen.
Sähköautot maksavat ne sitten joskus kun polttikset on tapettu kokonaan pois liikenteestä isoilla veroilla.Sähköautojen verotusta tullaan nostamaan jo seuraavien parin vuoden aikana. Jostain saastuttamisen verottamisesta höpöttäminen on huijausta ja valetta.
Jos kerran saastuttaminen on niin sähköautojen hankintaveroa pitäisi reilusti nostaa. Sähköautojen valmistaminen on äärimmäisen saastuttavaa. Ylipäätään koko sähköautojen ekologisuus on valetta. Sähköautot ovat saastuttavia paskakasoja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen verotusta tullaan nostamaan jo seuraavien parin vuoden aikana. Jostain saastuttamisen verottamisesta höpöttäminen on huijausta ja valetta.
Jos kerran saastuttaminen on niin sähköautojen hankintaveroa pitäisi reilusti nostaa. Sähköautojen valmistaminen on äärimmäisen saastuttavaa. Ylipäätään koko sähköautojen ekologisuus on valetta. Sähköautot ovat saastuttavia paskakasoja.Todennäköisesti sähköautojen valmistuksen ja materiaalien takia tuhotaan vähintään parin Suomen pinta-alan verran luontoa ja satoja jokia tuhoutuu kokonaan. Se siitä sähköautojen "ekologisuudesta" ja "vähäpäästöisyydestä".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti sähköautojen valmistuksen ja materiaalien takia tuhotaan vähintään parin Suomen pinta-alan verran luontoa ja satoja jokia tuhoutuu kokonaan. Se siitä sähköautojen "ekologisuudesta" ja "vähäpäästöisyydestä".
Ja jos oltaisiin todellisuudessa huolestuneita luonnosta niin pitäisi kannustaa ihmisiä käyttämään nykyisiä autoja entistäkin kauemmin. Autojen käyttöikää pitäisi pidentää, ei lyhentää. Ja tietenkin mahdolliset tuet pitäisi antaa autosta kokonaan luopuville. Jos vaikka aikoo luopua kokonaan autosta niin voisi saada muutaman tonnin tuet. Joissain höpöhöpö-tuissa kuten romutuspalkkiossa ei ole mitään järkeä.
- AnonyymiUUSI
"Rangea ei tarvitse sähkö autolla ajatella oikeastaan koskaan."
Jaa. Miksi sitten sähköautoilijoiden ladatuin appi on A Better Route Planner ja miksei sellaista ollut fossiilikaudella? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttiskuskit maksavat nuo verot jo nyt ja joka päivä. jokaisesta kilometristä. Niin kauan kuin polttiksia liikenteessä on. Ne verot eivät tule helpottumaan vaan ne kasvavat joka vuosi koska autoilun päästöjenpn pakk pudota edelleen.
Sähköautot maksavat ne sitten joskus kun polttikset on tapettu kokonaan pois liikenteestä isoilla veroilla.Heh. Vai, että sitten joskus... Siihen ei mene pitkää aikaa, veikkaisin vuosi-kaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Rangea ei tarvitse sähkö autolla ajatella oikeastaan koskaan."
Jaa. Miksi sitten sähköautoilijoiden ladatuin appi on A Better Route Planner ja miksei sellaista ollut fossiilikaudella?En ole tuo ajatella "oikeastaan koskaan", mutta enpä ole vielä tarvinnut mitään route plannereita, enkä ainakaan 2 v kokemusten perusteella tule ikinä tarvitsemaan.
T: Sähkis, matkailuauto dieseli ja bensa-mp.
Sillain ehkä omituista, mutta pitempää matkaa ajan mieluiten mp:llä, seuraavaksi manuaali matkailuautolla ja Iida jää kolmanneksi. Joku juttu siinä vaan on, en osaa sanoa mikä..
- AnonyymiUUSI
"Se siitä sähköautojen "ekologisuudesta" ja "vähäpäästöisyydestä"."
Aivan sama näin tavalisen tallaajan kannalta. Ainoa mikä merkkaa on halvat käytökustannukset ja hyvä jälleenmyyntiarvo.
Verohelpotukset kelpaavat kyllä, niiden syillä ei ole juurikaan merkitystä.- AnonyymiUUSI
Kyllä se tietenkin päästöjä tuottaa, kun niitä polttistuhopolttajat sytyttelee.
- AnonyymiUUSI
Ei niitä silti polttisvajakit polttaa saisi.
- AnonyymiUUSI
Polttisvajakki on pahin paloriski sähköautolle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttisvajakki on pahin paloriski sähköautolle.
Poliitikot hakivat niin innolla päästötöntä autoa, että pakoputketon sähköauto piti vapauttaa markkinoille täysin keskeneräisenä. Tiedämme hyvi seuraukset. On ollut pakko valehdella ja valehtelu sähköautojen ympärillä paisuu paisumistaan.
- AnonyymiUUSI
Olihan se ennen hianoo, kun auto starttasi.
- AnonyymiUUSI
Sähköauton kohdalla ei edes kuljettaja starttaa ja se kyllä näkyy liikenteessä.
- AnonyymiUUSI
Nykyisinkin rotteloilla on käynnistysongelmia. Tuhopolttajat ovat sitten oma lukunsa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisinkin rotteloilla on käynnistysongelmia. Tuhopolttajat ovat sitten oma lukunsa.
Sähköautojen kohdalla ei näköjään tarvitse tuhopolttajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t714206- 332411
- 402254
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin191766Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401622Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251522- 811506
- 1461282
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221193Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901135