Tehtiin muutama viikko sitten eropäätös ja päätettiin että vietetään nyt molemmat kesälomat erillään. Ajattelin ensin että tämä olis helpotus, koska parisuhde on ollut huonossa jamassa jo kauan. Yhteisiä vuosia takana 25 ja lapset jo lähes aikuisia.
Sisimmässäni tiedän että tämä on oikea ratkaisu, kumpikaan ei ollut onnellisia. Jopa lapset on sanoneet että meidän olis parempi erillään. Silti nyt on alkanut ahdistaa ja tuntuu etten kestä tätä yksinäisyyttä.
Minulla on muutama hyvä kaveri, mutta yhtä lukuunottamatta kaikki onnellisessa parisuhteessa. Ja sillä yhdellä on niin tiivis oma sosiiaalinen kalenteri, ettei sillä riitä aikaa. Enkä viitsi koko ajan roikkua muissa, tuskin ne jaksaa kovin kauan kuunnella. Kaikilla on oma elämä.
Miten tästä pääsee eteenpäin? Pelkään että kohta alan anella miestä takaisin - vain siksi ettei tarvii olla yksin. Haluaisin soittaa hänelle koko ajan jotta olis edes joku jonka kanssa jutella. Tiedän kuitenkin että se olis iso virhe - hän sai myös minut tuntemaan oloni usein tosi kurjaksi.
Kertokaa ihmiset miten te olette päässeet yli omista eroistanne? Kenen kanssa te puhuitte kun tunsitte itsenne yksinäiseksi? Olisko teillä jo paljon ystäviä ennestään? Tai mistä löysitte ystäviä uudessa elämäntilanteessa?
Yksinäisyys eron jälkeen
7
293
Vastaukset
- Anonyymi
Läheisriippuvuus on ikävä tauti.
Vie vuoden-puolitoista, kunnes huomaat tuntevasi itsesi ja lakkaat ripustautumasta muihin.
Ihan aluksi osta mukavat lenkkarit, lähde pitkille kävelyille.
Kierrä erilaisia paikkoja, niitä, joissa nuorena pyörit ja sellaisia, joissa olet joskus haaveillut olevasi.
Tarjoa itsellesi kahvit kahvilassa, katsele ihmisiä, kuuntele maailman ääniä.
Käy joskus kävelyllä yöaikaan.
Aja junalla tai metrolla jonnekin - ilman päämäärää.
Katsele maailmaa ympärilläsi ja tee matka itseesi.
Opit, kuka olet ja mitä oikeastaan elämältäsi haluat.
Jos sitten haluat parisuhteen, itsensä tuntevana ihmisenä on helpompi miettiä mitkä arvot parisuhtessa itselle ovat ehdottomia ja mistä voi puolestaan joustaa.
Kaikkein tärkeintä on tehdä rauha itsensä kanssa.
Terveisin,
Mies67, eronnut neljä vuotta sitten- Anonyymi
Kiitos.
Tällä hetkellä en kaipaa uutta parisuhdetta. Enemmänkin ystävää jonka kanssa keskustella. Oma kaveripiiri aika pieni ja eivät oikein ymmärrä tilannetta. Tai ehkä en vaan viitsi kuormittaa heitä omilla ongelmillani.
Mutta ehkä tässä pitäis vaan ensin oppia nauttimaan yksin olosta.. . Avioliiton viimeisinä vuosina olin kyllä henkisesti yksin. Luulin että tämä ero toisi jonkinlaisen helpotuksen Mutta nyt yksinäisyys konkretisoituu voimakkaammin.
- Anonyymi
Kyllä mä olen aina jäänyt yksin eroissa kun suurin kaveripiiri on ollut toisen puolelta. On tietysti omat kaverit, mutta parisuhteessa olevista ei juurikaan tukea ole tullut. Lapsista saat varmaan suurimman tuen alkuun ja sitten pari luottoystävää. Tsemppiä kuitenkin vaikka vaikeaa hetkittäin tulee olemaan.
- Anonyymi
Kiitos!
Olisi tosiaan pitänyt pitää omista ystävistä paremmin kiinni. En edes huomannut miten vuosien varrella asiat meni niin, että lähes kaikki yhteiset ystävät jotka jäi, tuli miehen puolelta. Jos nyt jotain tekisin toisin, niin priorisoisin itseäni ja omia ystävyyssuhteita enemmän.
(Ex-)Mieheni on todella hyvä käsittelemään ihmisiä. Usein isommassa porukassa hän näyttäytyy mitä parhaimpana ja huomaavaisimpana miehenä. Kahden kesken ja parisuhde asioissa asiat on toisin. Lapset on onneksi sen nähneet ja he kyllä tukevat minua - ja meitä molempia. Mieheni on silti hyvä isä ( vaikkakin huono aviomies) ja hänellä hyvät välit lapsiin. En halua rikkoa sitä. Joka tapauksessa useimmat ystävät ja sukulaiset eivät näe miten asiat oikeasti ovat - ja heidän silmissä varmaan näyttää että syy on enemmän minussa.
Lapset siis tukevat, mutta en halua ”kaataa” liikaa heidän niskaan, koska en halua että he joutuvat meidän väliin ja valitsemaan puolensa. Toivottavasti jossain vaiheessa löydän ne pari luottoystävää.
- Anonyymi
Auttaa suunnattomasti kun otat itsellesi uutta ajateltavaa ja henkisesti kehittävää.
Esim : nyt juuri on aika kirjottautua eri kursseille, työväenopistot, kansanopistot, avoin yliopistot, jne. osallistuminen joko netissä tai paikanpäällä. Tutustuisit ihmisiin joiden kanssa vaihtaa ajatuksia. Tuolta saattaisit saada jopa ystäviä - onhan teillä yhteinen kiinnostuksen kohde!
Yksinolossa ei ole mitään negatiivista! Oikeastaan sinun kohdalla se olisi jotain uuden oppimista! Tulet huomaamaan että hyväksyessäsi itsesi kokonaisena yksilonä, uuden sielunkummpanin etsiminen (kun olet siihen valmis- se ei tapahdu huomenna eikä ehkä tänä vuonna. Anna itsellesi aikaa!) alkaa aivan toiselta tasolta. - Anonyymi
Eihän nuoruuden rakkaus unohdu koskaan ja kun yhteiset lapset niin hyviä muistoja on paljon. Samaa kokeneena voin kertoa et kun aikaa kuluu on kiitollinen siitä kun on ollut hyvääkin paljon. Yksin elämiseen kyllä tottuu ja suuri helpotus jos on ollu väkivaltaa parisuhteessa, ettei tarvitse pelätä. Kaikesta selviää vaikka se ero onkin tuskaa tuottava kokemus. Tsemppiä ja selviit varmasti.
- Anonyymi
Tuttuja tunteita. Ex-ukko petti ja nyt on erottu lopullisesti. Yksinäisyys on välillä kalvavaa, vaikka yksin viihdynkin. Minä olen reissannut nyt yksin eri kohteissa, nytkin on matka varattuna. Reissuissa on ihana tutustua muihin turisteihin, ja syödä ja nukkua silloin kuin huvittaa. Toivon toki että löydän vielä elämääni uskollisen, tanssitaitoisen tavallisen miehen. Jaksamista sinulle, älä ota entistä takaisin. Ongelmat vaan jatkuvat.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261491- 151162
- 311118
- 1071059
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791022