Onnistuin kuin onnistuinkin vaihtamaan tietokoneeni taustakuvan. Ennen se luonnistui menemällä googlen kuvahakuun josta hiiren oikealla sai valittua ja asetettua sen taustakuvaksi. Nyt yritin samaa eri selaimilla, ei tulosta. Kuva täytyi ladata tietokoneen ladattuihin tiedostoihin jotta hiiren oikea klikkaus antoi vaihtoehdon kuvan asettamiselle työpöydän taustakuvaksi. Laitoin hakuun nebula eli tähtisumu. Avaruuskuvat ovat hienoja. Siksi. En edes muista milloin viimeksi vaihdoin taustakuvan. Siinä oli jokin järven näköinen vesistö, metsää ja taustalla vuori.
Tekniikan ihmelapsi
20
161
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja tosiaan kannattaa testata niin kauan kunnes saa sen kuvan oikeaan muotoon eli resoluution kuntoon. Onnekseni se onnistui heti ensimmäisellä kerralla. Olin siis googlen kuvahaussa ja klikkasin kerran yhtä kuvaa mutten klikannut sitä uudestaan eli linkki jäi avaamatta. Kerran klikatun kuvan resoluutio oli kunnossa.
- Anonyymi
Blondithan käytti joskus laastareitakin 🤔
Olen minimalisti, en käytä taustakuvaa ja minimoin työpöydällä olevat kuvakkeet.
Taustaväri on murrettu tummanvihreä.
Tyhjyydessä järjestys on kauneimmillaan.
Hirveitä ovat nuo räikeät taustakuvat, joihin pöydällä roikkuvat ikonit katoavat.- Anonyymi
oikeasti ei kannattaisikaan käyttää taustakuvaa lainkaan, vaan blank color, on sähkön tuhlausta jos tietokone joutuu piirtämään kuvia taustalle...
- Anonyymi
... niin no eihän taustakuvan piirtäminen niin megawattitunteja sähköä kuluta jos on iloa siitä...
- Anonyymi
Blue nebula. Sen niminen kuva. Avaruus kiinnosti minua jo lapsena. Opettelin aurinkokunnan planeetat ja niiden järjestyksen. Sittemmin Pluto hylättiin. Ehkä minun olisi pitänyt alkaa avaruustieteilijäksi. Interstellar. - Ap.
- Anonyymi
Orion Stardust.
- Anonyymi
I've seen things, you people wouldn't believe, mm
Attack ships on fire off the shoulder of Orion
I've watched C-beams glitter in the dark, near the Tannhauser gate
All those moments will be lost in time, like tears in rain… Time to die.- Anonyymi
😔Daddyissues
- Anonyymi
Pelaa avaruuspelejä, kuin vaikka Master of Orion.
Eräs sarja jossa ensimmäisen kerran hyödynnettiin CGI:tä = Compuyrt Generated Imagenary: Babylon 5. - Anonyymi
Osaisiko joku maalauksen ihmelapsi kertoa millä maalilla olisi turvallista ruiskumaalata jyrsijän häkki? Critter Nation, Midwest mikä maali toimii hiekkapuhalletulla metallilla mitä tuo häkki nyt on?
Ajattelin jos hiekkapuhaltaisin vanhat maalit pois ja ruosteet, sitten puhdistus ja ruiskulla maalaisi uuden maalin päälle. Isältä löytyy välineet näihin ja tilat.
Mutta mitä maalia on turvallista käyttää?- Anonyymi
T. Jasu
Lähti liian pian viesti. 😂
Noh neuvokaa joku.
Jasu - AnonyymiUUSI
Mahdotonta sanoa näin selvinpäin mikä olisi sopiva maali. Varmaan jokin CE-merkinnän omaava tai REACH-asetuksen mukainen maali olisi suotavaa. EU:n alueella luultavasti jokainen maalituote kuuluu noista jommankumman piiriin. Löysin googlesta tällaisen s24-keskustelun. https://keskustelu.suomi24.fi/t/14703352/hakin-maalaaminen . Sitä ei tosin ole juuri kommentoitu. Mitähän tekoäly sanoisi tuosta dilemmastasi? - Ap.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mahdotonta sanoa näin selvinpäin mikä olisi sopiva maali. Varmaan jokin CE-merkinnän omaava tai REACH-asetuksen mukainen maali olisi suotavaa. EU:n alueella luultavasti jokainen maalituote kuuluu noista jommankumman piiriin. Löysin googlesta tällaisen s24-keskustelun. https://keskustelu.suomi24.fi/t/14703352/hakin-maalaaminen . Sitä ei tosin ole juuri kommentoitu. Mitähän tekoäly sanoisi tuosta dilemmastasi? - Ap.
Täytyy kysyä ammattimaalarilta. Josko tietäisi. Olisi vaan kivemman näköinen häkki uudessa maalissa. 😄
Jasu
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=Dm7KKwyoJzs
Seuraavaksi pitäis asentaa win11 tietokoneeseen, jossa ei ole emolevyssä sitä vaadittua TPM moduulia.
Ensin täytys hankkia muistitikku, johon asentaa win 11 näköistiedosto ja ladata Rufus ohjelma, josta valitaan kohta, jossa ruksi kohtaan, jossa poistuu Tmp2.0 moduulin tarve , niin win11 voidaan asentaa tietokoneeseen, jossa ei ole Tmp2.0 moduulia.
Vois asennusta testata win7 tietokoneeseen, jota en ole enää käyttänyt, kun siihenkin sen win11 pystyy asentamaan.- AnonyymiUUSI
Oletkos sen verran pätevä että olet itse vaihdellut tietokoneen keskusyksikön osasia? Sen lisäksi ohjelmistot tulee ilmeisesti ottaa käyttöön ja päivittää joillain komentotiedoilla. Itsehän en osaa mitään tuollaista :D. Jos joku haluaa itse sörkkiä esim. tietokonettaan niin se pitäisi melkeinpä kuvata jotta pystyy backtrackaamaan mitä on tehnyt. Sama juttu jos lähtee vaeltamaan vaikkapa luolastoihin. Matkansa videoiminen auttaa pääsemään ulos jos paniikki iskee. Tietysti pimeisiin tunneleihin on syytä ottaa mukaan fluoresoivaa maalia millä merkkaa kulkemansa reitin. - Pariisin katakombivideoita tutkaillut (eli ap).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos sen verran pätevä että olet itse vaihdellut tietokoneen keskusyksikön osasia? Sen lisäksi ohjelmistot tulee ilmeisesti ottaa käyttöön ja päivittää joillain komentotiedoilla. Itsehän en osaa mitään tuollaista :D. Jos joku haluaa itse sörkkiä esim. tietokonettaan niin se pitäisi melkeinpä kuvata jotta pystyy backtrackaamaan mitä on tehnyt. Sama juttu jos lähtee vaeltamaan vaikkapa luolastoihin. Matkansa videoiminen auttaa pääsemään ulos jos paniikki iskee. Tietysti pimeisiin tunneleihin on syytä ottaa mukaan fluoresoivaa maalia millä merkkaa kulkemansa reitin. - Pariisin katakombivideoita tutkaillut (eli ap).
En ole tietokonetta osista kasanut. Kerran tilasin tietokoneen, että valitsin siihen osat ja liike teki kokoonpanon.
Kone saapui perille ja ihmettlein, että missä on tietokoneen toinen kiintoasema, kun
C-asemaksi otin SSD levyn, niin siitähän oli kuljetuksessa irronnut liitäntäkapeli emolevystä ja litin sen paikalleen, niin alkoi toimimaan.
Näytönohjaimen olen päivittänyt, kun siinä ilmeni puutteita.
Naapuria aikoinan tuli tietokone asioissa autettua, kun ei netti toiinut ja sain sen sitten toimimaan.
Toki olen peleihin, kuten Farming Simulator tietokonepeliin asentanut modeja netisät, ne pitää ensin ladata ja siirtää sitten pelin modi kansioon, se on ihan helppo juttu.
Lisäksi olen muuttanut pelin raha osion tiedostoja, kun olen halunut aloittaa pelin 0€ varallisuudella. Voihan peliin laittaa vaikka mikä tahansa summan rahaa, mutta silloin pelissä ei ole mitään järkeä, kun siinä tienataan sillä maata viljelemällä ja metsätöillä.
Tietokonene sosita vaan senverrn, että jos on vanhempi tietokone yli 10 vuotta niin siihen ei ävlttämättä saa päivitettyä tehokkaampia komponeteja, vaan joutuu emolevyn vaihtamaan, että saa osat yhteensopiviksi ja liitännätkin muuttuu ajan myötä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole tietokonetta osista kasanut. Kerran tilasin tietokoneen, että valitsin siihen osat ja liike teki kokoonpanon.
Kone saapui perille ja ihmettlein, että missä on tietokoneen toinen kiintoasema, kun
C-asemaksi otin SSD levyn, niin siitähän oli kuljetuksessa irronnut liitäntäkapeli emolevystä ja litin sen paikalleen, niin alkoi toimimaan.
Näytönohjaimen olen päivittänyt, kun siinä ilmeni puutteita.
Naapuria aikoinan tuli tietokone asioissa autettua, kun ei netti toiinut ja sain sen sitten toimimaan.
Toki olen peleihin, kuten Farming Simulator tietokonepeliin asentanut modeja netisät, ne pitää ensin ladata ja siirtää sitten pelin modi kansioon, se on ihan helppo juttu.
Lisäksi olen muuttanut pelin raha osion tiedostoja, kun olen halunut aloittaa pelin 0€ varallisuudella. Voihan peliin laittaa vaikka mikä tahansa summan rahaa, mutta silloin pelissä ei ole mitään järkeä, kun siinä tienataan sillä maata viljelemällä ja metsätöillä.
Tietokonene sosita vaan senverrn, että jos on vanhempi tietokone yli 10 vuotta niin siihen ei ävlttämättä saa päivitettyä tehokkaampia komponeteja, vaan joutuu emolevyn vaihtamaan, että saa osat yhteensopiviksi ja liitännätkin muuttuu ajan myötä.Vanhat tietokoneet ovat siitä kyllä kinkkisiä että niihin ei voi asentaa uusinta teknologiaa. Latasin joskus tämän Half Life 1:sen zombiemutanttimodin ja pelasin sen läpi. https://www.youtube.com/watch?v=Et5v2UaKYtQ . Voi pelata monsterilla, vähän niinkuin Aliens vs. Predatorissa missä voi pelata joko predatorilla, alienilla tai ihmisellä. Modit voivat parhaimmillaan olla kuin aivan eri pelejä alkuperäisiin nähden.
Katsoin netistä ohjeet kuinka jokin Far Cry Primalin bugi saadaan fiksattua. Muistaakseni se peli oli tuo FC Primal. Menin pelin tiedosto-osioon eli käytännössä notepadiin tai vastaavaan ja muutin hieman komentoja ohjeiden mukaan. Se tepsi bugiini. En osaa koodata ollenkaan joten sain olla todella tyytyväinen lopputulemaan. - Ap.
- AnonyymiUUSI
Miten saan vaihdettua tähän commodore 64:ni taustakuvan?
>simiti<- AnonyymiUUSI
Täytyi oikein itsekin alkaa tutkimaan tuota, kun en kirjoittanut ohjeitani ylös. Tämä ohje koskee tietokoneita: Eli ensin kuvatiedosto täytyy ladata omalle koneelle. Googleen kuvahaku jossa sitten klikkaa kuvan kohdalla hiiren oikealla, jolloin se antaa vaihtoehdon "Tallenna kuva nimellä..." Sitten tiedosto täytyy nimetä ja sijoittaa itselleen sopivaan paikkaan.
Tämän jälkeen täytyy mennä tietokoneen näytön kohdalle ja klikata hiiren oikealla --> "Mukauta". Asetusikkuna avautuu. Kuva on otsikon "Valitse kuvasi" alla. Sen jälkeen täytyy klikata kuvaansa jälleen hiiren oikealla, jolloin ainoa vaihtoehto on määrittää kuva työpöydän taustakuvaksi. Ennen tuon työpöydän taustakuvan vaihtaminen oli paljon helpompaa. - Ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628