Löytyisikö täältä aito-asiantuntijaa kertomaan että mitä Raamattu kertoo tästä asiasta?
Mitä Raamattu opettaa kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen rakkaussuhteesta?
55
314
Vastaukset
- Anonyymi
Täällähän niitä aito-asiantuntijoita on. Heille kuitenkin tulee lähtökohtaisesti antaa anteeksi sellainen valuvika, etteivät he välttämättä ikinä koskaan milloinkaan kykene erottamaan toisistaan esimerkiksi avioliittoa ja seksin harjoittamista. Tyypillisesti heidän ajatuksissaan niiden väliilä on yhtäsuuruusmerkki. Tuskinpa siis rakkauttakaan voi olla ilman avioliittoa eli panemista.
Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan, ja tekivät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan, ja tekivät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden.
OIivat ystäviä.
Tämäkin on sinulle jankkaajalle kerrottu satoja kertoja, RumaJammu.
OIet naismainen miesvaimo ja teet kaikki naisten hommat. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et ymmärrä ystävyyttä.
OIet erikoinen ToIIo. Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä ystävyyttä.
OIet erikoinen ToIIo.Ymmärrän rakkautta. Kun sen johdosta tehdään kaksi liittoa. Ystävyys on toisenlaista.
- Anonyymi
Hyväksyn tämän mielipiteen sikäli, että homoseksuaalisuus on syntiä oli sitä tekevän avioliittostatus sitten mikä tahansa. Jo itse homostelun teko on syntiä eikä se totuus muuksi muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksyn tämän mielipiteen sikäli, että homoseksuaalisuus on syntiä oli sitä tekevän avioliittostatus sitten mikä tahansa. Jo itse homostelun teko on syntiä eikä se totuus muuksi muutu.
Siis senkö ajatuksen hyväksyt, ettei rakkautta ole ilman seksiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En hyväksy tai ole hyväksymättä. Homoseksuaaliset teot ovat kuitenkin kiellettyjä sekä avioliitossa ja sen ulkopuolella. Ne ovat syntiä riippumatta muista näkökohdista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIivat ystäviä.
Tämäkin on sinulle jankkaajalle kerrottu satoja kertoja, RumaJammu.
OIet naismainen miesvaimo ja teet kaikki naisten hommat.Erikoinen ystävyyssuhde 🙄
Minusta se tarina on sitä varten, että opetetaan miten homoutta voi käsitellä raamatun käskyjen mukaisesti. Että on se rakas jossain, jonka kanssa kirmataan kedolla ja kotona on vaimo. Seksiä sen vaimon kanssa. Molempia ei saa panna raamatun mukaan, se on ehdottoman kielletty eikä sitä voi tulkita muulla tavoin. Paino sanalle MOLEMPIA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En hyväksy tai ole hyväksymättä. Homoseksuaaliset teot ovat kuitenkin kiellettyjä sekä avioliitossa ja sen ulkopuolella. Ne ovat syntiä riippumatta muista näkökohdista.
Mutta homous ei ole syntiä. Ei ainakaan raamatun mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrot hyväksyväsi mielipiteen, mutta et halua kertoa mikä se hyväksymäsi mielipide on. Veikkaan, että olet uskossa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta homous ei ole syntiä. Ei ainakaan raamatun mukaan.
Ei kai homous syntiä olekaan minkään muun mukaan kuin Raamatun. Jeesus ei hyväksyisi homoliittoja, ei menisi häihin eikä tekisi viiniä niille.
- Anonyymi
Ei se sitä varsinaisesti opeta, mutta käyttää kyllä Jeesusta esimerkkinä.
- Anonyymi
Kyllä rakastaa saa ketä vaan, kunhan ei sotke siihen seksiä tai romantiikkaa. Sen takia homot ja lesbot tekevät syntiä. He eivät peri Jumalan valtakuntaa.
"Kyllä rakastaa saa ketä vaan, kunhan ei sotke siihen seksiä tai romantiikkaa."
Niin, ehkä tosiaan noin moni tekeekin. Mutta saako ilman noita sitten elää kahdestaan läpi elämänsä?- Anonyymi
"Kyllä rakastaa saa ketä vaan, kunhan ei sotke siihen seksiä tai romantiikkaa. "
Rakkaus on Jumalan tahto, mutta jos tähän rakkauteen tuodaan himo niin se himoitseminen on sitten tappavaa syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä rakastaa saa ketä vaan, kunhan ei sotke siihen seksiä tai romantiikkaa. "
Rakkaus on Jumalan tahto, mutta jos tähän rakkauteen tuodaan himo niin se himoitseminen on sitten tappavaa syntiä.Kommenttisi mukaan lisääntymiskyvyttömien miehen ja naisen välinen avioliittokin on siis tappavan synnin valtaama jos alkavat toisiaan himoiten sekstaamaan?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Kyllä rakastaa saa ketä vaan, kunhan ei sotke siihen seksiä tai romantiikkaa."
Niin, ehkä tosiaan noin moni tekeekin. Mutta saako ilman noita sitten elää kahdestaan läpi elämänsä?Mies sanoi joskus käyneensä maksullisissa naisissa ennen avioliittoa ja silloin hänen mukaansa seksiin ei liittynyt rakkautta/romantiikkaa lainkaan.
Avioelämässä valitettavan moni vaimo saa kohdata vuodesta toiseen miehensä seksinhimon kohtaamatta aitoa rakkautta ja romantiikkaa yhteisessä elämässään.
Suuria puheita kylläkin miehen erinomaisuudesta sitten senkin edestä. Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus on Jumalan tahto, mutta jos tähän rakkauteen tuodaan himo niin se himoitseminen on sitten tappavaa syntiä.Ei rakkaus ole Jumalan tahto, vaan surmaaminen. Pitää lukea sitä Raamattua.
Tähän asti seksuaalinen himo ei tappanut. Seksin puute sen sijaan voi tuhota ihmisen.Olen lukenut Raamattua sen verran, että minun uskoni meni ikuisesti. Olen 68 v, enkä ole kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies sanoi joskus käyneensä maksullisissa naisissa ennen avioliittoa ja silloin hänen mukaansa seksiin ei liittynyt rakkautta/romantiikkaa lainkaan.
Avioelämässä valitettavan moni vaimo saa kohdata vuodesta toiseen miehensä seksinhimon kohtaamatta aitoa rakkautta ja romantiikkaa yhteisessä elämässään.
Suuria puheita kylläkin miehen erinomaisuudesta sitten senkin edestä.Tuollaisia juuri miehet ovat, nainen sitoutuu heidän typeriin himoihinsa raskaudellaan ja synnyttämisellään joita mies väheksyy osoittamatta rakkauttaan ja välittämistään.
Kuka vastuuntuntoinen nainen viitsii tehdä lapsia miehelle jonka elämäntehtävänä vaikuttaa olevan fantasioiden samaa sukupuolta olevien välisestä seksielämästä.?
Vaimo tarvitsee oikean aviomiehen ja lapset tarvitsevat isän, ei vastuuntunnotonta ikuista äitinpoikaa. - Anonyymi
Ehkä Torre luulee, että uskon voi sitten kuolinvuoteella ottaa jostain hyllystä!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen lukenut Raamattua sen verran, että minun uskoni meni ikuisesti. Olen 68 v, enkä ole kuollut.
Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanasta!
- Anonyymi
3 Moos: 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
Tästä voi päätellä mitä mieltä Raamattu on.
Tämän ymmärtää apukoululainenkin!- Anonyymi
Tämä selittää hyvin kuinka vakavaan syntiin kirkon papit ja piispat ovat ryhtyneet hyväksymään Jumalan tahtona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä selittää hyvin kuinka vakavaan syntiin kirkon papit ja piispat ovat ryhtyneet hyväksymään Jumalan tahtona.
Lopun ajan meininkiä!
Anonyymi kirjoitti:
Lopun ajan meininkiä!
Vai niinkö meinaat? Kerro toki koska se lopullinen aika sitten oikein alkaa? Ehtiikö vielä käydä mustikkametsässä? Tai turhaahan se varmaan on, sillä jos loppu tulee ennen syksyä, niin eihän sitä millään ehdi syödä pois pakkasesta mustikoita....
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Vai niinkö meinaat? Kerro toki koska se lopullinen aika sitten oikein alkaa? Ehtiikö vielä käydä mustikkametsässä? Tai turhaahan se varmaan on, sillä jos loppu tulee ennen syksyä, niin eihän sitä millään ehdi syödä pois pakkasesta mustikoita....
Jokaisella on myös henkilökohtainen loppu ja aika. Eikä kukaan osaa sanoa milloin se on edessä. Kannattaa huolehtia oman sielunsa pelastumisesta sinunkin ja jättää vaikka mustikat mätänemään. Asiat tärkeysjärjestykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopun ajan meininkiä!
Niinpä, nämä kaikki on kirjoitettu Raamattuun.
Mikään ei ole syntiä ja väärin, homoudesta tehdään luonnollista, Jumalan sana muutetaan ihmiselle mieleiseksi, sen Raamattu kertoo ja monet muut asiat kertoo, maailmanloppu on lähempänä kuin kukaan osaa arvata. Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei ole syntiä ja väärin, homoudesta tehdään luonnollista, Jumalan sana muutetaan ihmiselle mieleiseksi, sen Raamattu kertoo ja monet muut asiat kertoo, maailmanloppu on lähempänä kuin kukaan osaa arvata.Missä tuollainen Raamattu on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei ole syntiä ja väärin, homoudesta tehdään luonnollista, Jumalan sana muutetaan ihmiselle mieleiseksi, sen Raamattu kertoo ja monet muut asiat kertoo, maailmanloppu on lähempänä kuin kukaan osaa arvata.Mutta eihän homous ole mikään synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei ole syntiä ja väärin, homoudesta tehdään luonnollista, Jumalan sana muutetaan ihmiselle mieleiseksi, sen Raamattu kertoo ja monet muut asiat kertoo, maailmanloppu on lähempänä kuin kukaan osaa arvata.Merkit viittaavat lopun aikoihin, tehkää parannus !
Anonyymi kirjoitti:
Merkit viittaavat lopun aikoihin, tehkää parannus !
Lopun aika tukee miljardin vuoden päästä. Hillitse itsesi.
- Anonyymi
Eikö se osaa vastata sinulle?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Lopun aika tukee miljardin vuoden päästä. Hillitse itsesi.
Niinkö vanhaksi aiot elää?
- Anonyymi
Puhtaudesta tosiaan on aistittavissa siellä jotain.
- Anonyymi
Päivi Räsänen tämän tietäisi, mutta eroaa ensin kirkosta, ennen kuin kertoo.
- Anonyymi
Jotka ei ole Jeesuksen veren ristinarmoa ottanut omalle kohdalleen ne ovat itse jumalia omasta mielestään,
Joh: 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy". - Anonyymi
Onko kirkot saman sotealueen sisällä?
Synti on kauhistus, luulevatko pelastuvasa elämään.
- Anonyymi
Jumala hyväksyy rakkauden ja jopa suosittaa sitä kaikille ihmisille. Himon Jumala on julistanut synniksi ja tappavaksi asiaksi.
Olet erittäin valheellinen.
Jumala itse ei ollut rakkauden asialla, vaan kuoleman. Toisekseen Jumala ei julistanut seksuaalisista himoa synniksi. Eikä se ole tappanut.Rakauta käytävä väärin usessa asioissa, rakkauden varjolla teke vääryyttäkin, toisen etu on kaukana.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685