Puoliso pettää, miten saada kiinni?

Anonyymi-ap

Puolisoni pettää minua työkaverinsa kanssa. Olen kysynyt häneltä kerran, että onko hänellä suhde, jonka kiisti, mutta ensireaktio paljasti kyllä totuuden. Mies siis ilmoitti haluavansa erota. Olen jo epäillyt pidemmän aikaa näiden kahden työskentelevän myös pedin puolella. Edellinen keskustelu päättyi siihen, että mies alkoi varsin raivokkaasti vetämään asian niin päin, että minulla olisi suhde toiseen. Kaikkea muutakin ikävää sain kuulla itsestäni. Mies on ollut varsin tunteeton minua kohtaan, ja ensimmäistä tuota kysyessä hänen kasvoillaan näkyi aitoa tunnetta, ehkä pieni yllätys, järkytys tms. Ja sitten hän tarttui ihan lillukan varsiin, kun asiaa aloin kyselemään.

Nyt mietin, mitä teen. Haluaisin kuulla totuuden, koska se auttaisi itseäni pääsemään asiassa eteenpäin.
Merkit kyllä ovat niin selkeät, että en epäile hetkeäkään, ettenkö olisi oikeassa. En ole vielä tuonut illmi, että tiedän, kuka tämä toinen osapuoli on.

20

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hanki salapoliisi, joka paljastaa puolisosi teot todeksi?

• Anonyymi

Oiskin hyvä, mutta taitaa olla aika kallista hommaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oiskin hyvä, mutta taitaa olla aika kallista hommaa...

Kuinka kalliisti maksat siitä, että epäilet ja et sen takia pääse asioissa eteenpäin? Henkinen minä kärsii ja voi jättää pitkäaikaisen trauman, kun poljet asian kanssa paikoillaan viikkoja, kuukausia jne? Ku asiat ei selkene?

• Anonyymi

Sinähän tiedät jo! Luota siihen.

• Anonyymi

Pitäisi luottaa omaan vaistoon, yleensä se kyllä mulla toimii erittäin hyvin. Toisena hetkenä oon aivan varma, mutta sitten taas alkaa epäillä omia ajatuksiaan. Me tunnemme kaikki toisemme, joten hirveän vaikea tilanne. Entä jos olenkin väärässä, niin pilaanko välit tähän naiseenkin, kun tällaista epäilen. Tosin merkit on selkeät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi luottaa omaan vaistoon, yleensä se kyllä mulla toimii erittäin hyvin. Toisena hetkenä oon aivan varma, mutta sitten taas alkaa epäillä omia ajatuksiaan. Me tunnemme kaikki toisemme, joten hirveän vaikea tilanne. Entä jos olenkin väärässä, niin pilaanko välit tähän naiseenkin, kun tällaista epäilen. Tosin merkit on selkeät.

Tuota… olisiko sellainen vaihtoehto hyvä että hyväksyisit heidän suhteen?

Se voisi olla jopa kiihottavaa sinusta kun tietäisit että he ovat rakastelleet? Jos pyytäisit häntä kertomaan mitä he ovat tehneet ja millaiselta se tuntuisi?

Tuo voisi viedä teidän keskinäisen suhteen uudelle tasolle kun tavallaan laskisit itsesi porrasta alemmaksi ja hyväksyisit sen kuinka heillä on suhde ja tunteita ja sinulla on samaan aikaan kuitenkin koti ja perhe. Ymmärrän sen että aikaa tuo tietysti vie että uuteen tilanteeseen sopeutuu, mutta sinun seksielämä koostuisi miehesi kokemuksista ja sinä voisit masturboida niitä ajatellen. Yhä useammat miehet ovat päätyneet tuollaiseen suhteeseen jossa vaimo harrastaa seksiä muiden miesten tai miehen kanssa. Koti säilyy ehjänä ja lapst voidaan kasvattaa vaikka seksielämä muuttuu niin että mies masturbointi ja vaimo harrastaa seksiä muiden kanssa. Jotkut ovat myös asennoituneet jopa sillä tavoin, erityisesti maahanmuuttorikkaimmilla alueilla, niin että haluavat puolisonsa tai seurustelukaverinsa alkavan seurustelevan maahanmuuttajan kanssa, hyväksyen sen ettei hänellä ole tulevaisuutta, mutta yhteiskunnalla on. Sinulla on tietenkin tulevaisuus, mutta ei seksuaalisessa mielessä miehesi kanssa, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa seksielämän loppumista tai perheen hajoamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota… olisiko sellainen vaihtoehto hyvä että hyväksyisit heidän suhteen?

Se voisi olla jopa kiihottavaa sinusta kun tietäisit että he ovat rakastelleet? Jos pyytäisit häntä kertomaan mitä he ovat tehneet ja millaiselta se tuntuisi?

Tuo voisi viedä teidän keskinäisen suhteen uudelle tasolle kun tavallaan laskisit itsesi porrasta alemmaksi ja hyväksyisit sen kuinka heillä on suhde ja tunteita ja sinulla on samaan aikaan kuitenkin koti ja perhe. Ymmärrän sen että aikaa tuo tietysti vie että uuteen tilanteeseen sopeutuu, mutta sinun seksielämä koostuisi miehesi kokemuksista ja sinä voisit masturboida niitä ajatellen. Yhä useammat miehet ovat päätyneet tuollaiseen suhteeseen jossa vaimo harrastaa seksiä muiden miesten tai miehen kanssa. Koti säilyy ehjänä ja lapst voidaan kasvattaa vaikka seksielämä muuttuu niin että mies masturbointi ja vaimo harrastaa seksiä muiden kanssa. Jotkut ovat myös asennoituneet jopa sillä tavoin, erityisesti maahanmuuttorikkaimmilla alueilla, niin että haluavat puolisonsa tai seurustelukaverinsa alkavan seurustelevan maahanmuuttajan kanssa, hyväksyen sen ettei hänellä ole tulevaisuutta, mutta yhteiskunnalla on. Sinulla on tietenkin tulevaisuus, mutta ei seksuaalisessa mielessä miehesi kanssa, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa seksielämän loppumista tai perheen hajoamista.

Arvostan itseni hieman enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pitääkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kyse ole itsensä arvostamisesta.

Kyse on siitä että miehesi on pettänyt sinun luottamuksen. Mieti miestäsi kun kotona oletkin sinä, aina. Sinä hallitset silloin tilannetta ja tilaa, ja voit todeta että miehesi on arvostanut itsensä alemmaksi, kun ei ole uskaltanut kertoa sinulle petoksestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko jutella sen naisen kanssa, jos kerran tunnette?
        Kysyisit vain, että oletko tulkinnut oikein, että miehesi ja hänen välit näyttävät sinusta hyvin läheisiltä?
        Toisaalta, jos miehesi on jo ilmoittanut haluavansa erota, niin onko tuo keskustelu sitten tarpeen.
        Suosittelisin keskittymään itseesi ja nostamaan omaa hyvinvointiasi. Tervettä itsekkyyttä, että olet itsellesi tärkein ihminen maailmassa.

• Anonyymi

Mistä merkeistä tiedät? Onko hän paljon matkoilla, salilla tms eli missä heillä olisi ollut tilaisuuksia sellaiseen? Oletko viestejä nähnyt?

• Anonyymi

En ole nähnyt viestejä (ei ole tapana lukea toisen viestejä), mutta tiedän, että on viestittelyä. Töissä on ollut yllättäen taas pidempää päivää, en ole saanut kiinni, vaikka toisen pitäisi olla tavoitettavissa ja mitään järkevää selitystä ei esimerkiksi tähänkään tullut, tai asiaa selitettiin, vaikka en varsinaisesti kysynytkään, niin ontuvilla selityksillä. Myös puolison käytös minua kohtaan on muuttunut radikaalisti kylmäksi ja etäiseksi. Se, että syyttää minua pettämisestä ihan random ihmisen kanssa sen jälkeen, kun otan hänen mahdollisen suhteensa esille, kertoo minulle myös jotain.
        Ja tähän vielä lisäyksenä, että teen itse osittain reissutyötä, joten tilaisuuksia toki tarjoutuu sillonkin...

• Anonyymi

Taidat olla oikeassa, rouva Byron.

• Anonyymi

Miksi hänet pitää saada kiinni? Itse olen aina ihmetellyt tuota kiinni saamisen tarvetta. Aikoinaan oli tärkeää, kun eroa ei saanut ilman pätevää syytä. Nykyään ainoa tilanne, jossa voin tuon tarpeen ymmärtää, on jo teillä on vaikkapa avioehto, joka raukeaa uskottomuuden vuoksi. Mutta siis oikeasti, mistä tuo kiinni saamisen tarve syntyy?

• Anonyymi

Tässä on muutama sellainen asia, jotka paljastavat liikaa, jos niistä kerron. Mutta oman tulevaisuuden kannalta olisi tärkeää tietää asian todellinen laita. Periaatteessa asialla ei ole eron kannalta merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on muutama sellainen asia, jotka paljastavat liikaa, jos niistä kerron. Mutta oman tulevaisuuden kannalta olisi tärkeää tietää asian todellinen laita. Periaatteessa asialla ei ole eron kannalta merkitystä.

Jos toinen on sua kohtaan k.pää, niin mitä ihmeen merkitystä jollain mahdollisella pettämisellä enää on? Eikö se, että sinua kohdellaan huonosti, ole valtavan paljon isompi asia? Mä en todellakaan tajua mikä tuossa kiinni saamisessa on osalle ihmisistä niin kovin tärkeää. Kitkutetaan siinä huonossa olossa ja huonolla kohtelulla, vain kun toinen ei ole "jäänyt kiinni". Itse jopa antaisin helpommin anteeksi pettämisen kuin sen, että toinen on k.pää minua kohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toinen on sua kohtaan k.pää, niin mitä ihmeen merkitystä jollain mahdollisella pettämisellä enää on? Eikö se, että sinua kohdellaan huonosti, ole valtavan paljon isompi asia? Mä en todellakaan tajua mikä tuossa kiinni saamisessa on osalle ihmisistä niin kovin tärkeää. Kitkutetaan siinä huonossa olossa ja huonolla kohtelulla, vain kun toinen ei ole "jäänyt kiinni". Itse jopa antaisin helpommin anteeksi pettämisen kuin sen, että toinen on k.pää minua kohtaa.

Totta tämäkin. Mies yrittää kovasti pistää eron minun piikkiin syyttämällä kaikesta mahdollisesta. Mutta toisaalta ehkä se riittää, että itse tiedän asian todellisen laidan, eikä asiaa tarvitse todistella.
        Mies on käyttäytynyt niin törkeästi muutenkin, että ei asialla ole merkitystä. Minä tiedän itse, että olen ihan hyvä ihminen, en yhtään sellainen kuin hän antaa ymmärtää.

• Anonyymi

Pistä Coldplay soimaan.

• Anonyymi

Kieltämättä naurattanut tämä juttu viime päivinä, kun vähän saman näköinen oli puolison ilme, kun esitin kysymyksen hänelle.

• Anonyymi

Tässähän on samanlaisen konfliktin paikka kun miten Vantaan varhaiskasvatusjohtaja Mikko Mäkelä jäi kiinni panemasta alaistaan bussiaseman parkkipaikalla autossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3037
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      72
      2605
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2344
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2085
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1456
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1383
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1376
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1264
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13