Tarkoitan sitä, että monessa päivätyössäkin tehdään ylitöitä/on vuoroversio, vaikkei kaikki tekisikään.
Ei mulla ainakaan tule mieleen mitään. Poliitikot ja presidenttikin ovat koko ajan käytössä. Jotkut virkamiehetkin tekevät kotonaan VAPAA-AJALLAAN töitä. Se on idioottimaista.
>simiti<
Onko mitään ammattia, missä ei tehdä vuorotyötä tai ylitöitä?
9
135
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en tee vuorotyötä.
Ylityöt taas on aina vapaaehtoisia. Kotitöitäkin saa tehdä tai olla tekemättä...
xLiner - Anonyymi
Parkkipirkko. Kadut villiintyy iltapäivästä alkaen ja anarkia vallitsee pysäköimisen suhteen aamuun saakka
- Anonyymi
Presidentti.
- Anonyymi
Työt, joissa ei yleensä tehdä ylitöitä, ovat sellaisia, joissa työmäärä on suunniteltu ja mitoitettu säännöllisen työajan puitteisiin. Tällaisia töitä voivat olla esimerkiksi:
Toimisto- ja hallintotehtävät:
Monissa toimistotyöpaikoissa työtehtävät on suunniteltu siten, että ne voidaan hoitaa säännöllisen työajan puitteissa.
Asiakaspalvelu:
Asiakaspalvelutehtävissä työaika voi olla mitoitettu niin, että asiakaspalvelua on saatavilla säännöllisen työajan puitteissa.
Monet asiantuntijatehtävät:
Monissa asiantuntijatehtävissä, kuten esimerkiksi juristeilla, ohjelmoijilla tai suunnittelijoilla, työaika voidaan suunnitella säännöllisen työajan puitteisiin.
Esimiestyö:
Esimiestyössä on usein mahdollista suunnitella työaika niin, että se ei ylitä säännöllistä työaikaa.
On kuitenkin hyvä muistaa, että ylitöitä voi esiintyä satunnaisesti kaikilla aloilla. Jos ylitöitä tehdään, työntekijällä on oikeus saada niistä korvaus. Työntekijällä on myös oikeus kieltäytyä ylityöstä, ellei sen tekeminen ole erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntäTässähän on lista kaikkein tylsimmistä työtehtävistä. Eli voisko yhteenvetona todeta, että mielekkäässä kiehtovissa hommissa työaika venyy. Ja tylsät virastotyöt on sitten joka päivä kahdeksasta neljään.
Mulla ainakin noi rakennushommat, niin ei yleensäkään siihen 8 tuntiin mahdu. Mutta ei meillä tietenkään mitään vuorotöitä ole.
- Anonyymi
Avarnin aulaemäntä- hymyile, tervehdi päästä vieraat sisään ja mitään vahinkoa et voi tehdä valtatrippi hattuun nousten
- Anonyymi
Minä en tee ylitöitä ja jos teen, otan tunnit vapaana. Meillä ei ole myöskään yötyötä. Pääosin teen tunteja joustavasti eli jos teen pidempää päivää tällä viikolla, teen lyhyempää ensi viikolla. Voin tehdä joustotunteja haluamani mukaan +-60 tuntia klo 7-21 välillä. Tämä on yleinen käytäntö monella alalla ainakin toimihenkilöiden ja ylempien toimihenkilöiden kohdalla. Esihenkilö vahvistaa koko päivän vapaat, mutta muuten voi itse päättää, miten joustoa käyttää vai käyttääkö. Sellaisiakin henkilöitä meillä on, jotka tykkäävät tehdä klo 8-16 minuutilleen joka päivä, mutta esim itselleni jousto on ollut aivan mahtava apu esim siinä, että olen pystynyt kuskailemaan lasta harrastuksiinsa.
En tee vapaa-ajalla töitä, sillä minulle ei makseta siltä. Joskus saatan jonkun sähköpostin tarkistaa iltasella tms mutta pääsääntöisesti en avaa työkonetta vapaa-aikana lainkaan. Minä en saa mitään ylistystä tai hyötyä siitä, että uhraan vaoaa-aikani työlle, joten pidän tästä linjauksesta tiukasti kiinni.
Aletheias - Anonyymi
Kesällä teen lumitöitä, talvella asvalttitöitä! Suht rentoo! Ei tuu hiki! Valde
- Anonyymi
Monessa ammatissa ei tehdä koskaan vuorotöitä. Päiväammateissa tehdään joskus ylitöitä, etenkin ne jotka haluavat tehdä. Itse en halua, koska verokarhu vie ylitöistäni voiton, ihan älytöntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043695
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413183- 2272784
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382349- 351666
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411466- 141351
- 151311
- 221271