No mutta kun nyt on taas se juttu että ihmiset vaan sanoo mitä sattuu ja sitten joku on lihava ja toinen sanoo "älä syö pullaa", mutta entä jos pulla olikin henkinen tuki? Ei voi tietää! Ei voi vaan huudella että "ootpas iso", kun ei tiedä miten isoksi joku on kasvanut – ehkä rakkaudesta! Tai ehkä kroppa on vaan sellainen, mitä sitten? Lattia kestää kyllä, mutta sanojen paino ei aina.
Olen itse laihtunut ja lihonut vuorotellen, vähän niin kuin vuoristorata mutta ilman turvavöitä. Ja se että joku sanoo että "sun pitäis varmaan liikkua enemmän" – miten niin? Mulla on älykello ja se sanoo että askelia tuli 12! Ja miksei kukaan hauku niitä, jotka ei syö tarpeeksi? Onko laihuus parempaa moraalisesti? Epäilen.
Lisäksi on tämä yhteiskunta, joka toisaalta mainostaa juustohampurilaisia joka kulmassa mutta sitten syyllistää kun ottaa toisen. Ja jos ottaa kolmannen, niin sitten ollaankin jo meemissä, jossa on norsuportaat. Tosi kiva, kiitos vaan.
Ei saa haukkua lihavaksi, koska haukkuminen ei laihduta. Se on tutkimusfakta, vaikka en nyt muista mistä luin, mutta se oli joku sinikantinen kirja. Ihminen muuttuu kuulemalla tukea eikä haukkumista. Ja muutenkin, jos haukkuu jonkun, niin sehän voi mennä ja syödä enemmän ihan vaan koska tuli paha mieli. Se on noidankehä ja siinä ei ole edes noitaa, vaan vain kehää.
Lopuksi sanon että jokaisella on oma matkansa ja joskus se tie kulkee pizzabuffetin kautta. Ja se on ok.
– Nimimerkki "En ole mikään ravitsemusterapeutti mutta silti ajattelen"
Lihavuus ja haukkuminen - enemmän mutkia kuin banaanissa
Anonyymi-ap
3
202
Vastaukset 3
- Anonyymi
Ei se laihduttaminen kuule ole kenellekään muulle sen helpompaa.Olisihan se tietysti paljon mukavampaa syödä kaikkea hyvää,mutta kun pitää laihtua,niin se ei käy 😒
- Anonyymi
Juuri näin. Lihavuusepidemia kertoo siitä, että pitkäjänteisyys, itsekuri ja elämänhallinta ei "trendaa". Sen sijaan impulssien perässä säntäily on in.
Puhelin piippasi - pitää heti katsoa! Nyt tekee mieli jäätelöä. Ihan pakko saada. Ja seuraavaksi oluelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421713Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951146Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788- 123763
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10758- 60740
- 39729
- 61707
- 50626
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37617- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48545- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518