No mutta kun nyt on taas se juttu että ihmiset vaan sanoo mitä sattuu ja sitten joku on lihava ja toinen sanoo "älä syö pullaa", mutta entä jos pulla olikin henkinen tuki? Ei voi tietää! Ei voi vaan huudella että "ootpas iso", kun ei tiedä miten isoksi joku on kasvanut – ehkä rakkaudesta! Tai ehkä kroppa on vaan sellainen, mitä sitten? Lattia kestää kyllä, mutta sanojen paino ei aina.
Olen itse laihtunut ja lihonut vuorotellen, vähän niin kuin vuoristorata mutta ilman turvavöitä. Ja se että joku sanoo että "sun pitäis varmaan liikkua enemmän" – miten niin? Mulla on älykello ja se sanoo että askelia tuli 12! Ja miksei kukaan hauku niitä, jotka ei syö tarpeeksi? Onko laihuus parempaa moraalisesti? Epäilen.
Lisäksi on tämä yhteiskunta, joka toisaalta mainostaa juustohampurilaisia joka kulmassa mutta sitten syyllistää kun ottaa toisen. Ja jos ottaa kolmannen, niin sitten ollaankin jo meemissä, jossa on norsuportaat. Tosi kiva, kiitos vaan.
Ei saa haukkua lihavaksi, koska haukkuminen ei laihduta. Se on tutkimusfakta, vaikka en nyt muista mistä luin, mutta se oli joku sinikantinen kirja. Ihminen muuttuu kuulemalla tukea eikä haukkumista. Ja muutenkin, jos haukkuu jonkun, niin sehän voi mennä ja syödä enemmän ihan vaan koska tuli paha mieli. Se on noidankehä ja siinä ei ole edes noitaa, vaan vain kehää.
Lopuksi sanon että jokaisella on oma matkansa ja joskus se tie kulkee pizzabuffetin kautta. Ja se on ok.
– Nimimerkki "En ole mikään ravitsemusterapeutti mutta silti ajattelen"
Lihavuus ja haukkuminen - enemmän mutkia kuin banaanissa
Anonyymi-ap
3
193
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se laihduttaminen kuule ole kenellekään muulle sen helpompaa.Olisihan se tietysti paljon mukavampaa syödä kaikkea hyvää,mutta kun pitää laihtua,niin se ei käy 😒
- Anonyymi
Juuri näin. Lihavuusepidemia kertoo siitä, että pitkäjänteisyys, itsekuri ja elämänhallinta ei "trendaa". Sen sijaan impulssien perässä säntäily on in.
Puhelin piippasi - pitää heti katsoa! Nyt tekee mieli jäätelöä. Ihan pakko saada. Ja seuraavaksi oluelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1884790Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303670Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392572Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1572247Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491548- 731308
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751161Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711142En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391083Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911021