Palstan

meluisat nuoret.

"Nuoret ovat vihaisia, koska huomaavat, että maailma ei ole täydellinen, ja siksi, etteivät ymmärrä, miksi kukaan ei tee mitään maailman parantamiseksi."

17

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karppa

      ...nuoruusaikanani en muista kokeneeni tuollaista. Eivätkö yleensä uskovaiset ole surullisia, kun muut elävät "synnissä". Uskovaisethan täällä yleensä kiljuvat maailman menoa sun muuta ja povailevat maailmanloppuja.

    • Elli

      olisi täydellinen maailma? Sellainenko missä kaikki aasit ovat täydellisiä aaseja?

      • Kassa

        Hyvistä nauruista :o):o)Työkaverit huutelevat jo sermin takaa mikä äijää vaivaa kun hekottelen töissä ;)

        Löysit asian ytimen (taas kerran)


      • Liisa

        Hyvä, kun sinä kirjoitat ihmisten nauruhermoja kutkuttavia juttuja täydellisine aaseineen. Minä taas pysyn ennemminkin maan pinnalla. Täydellinen voisi olla moraalisilta ominaisuuksiltaan ihannetta vastaava. Tällaisia ihmisiä tuskin on kovinkaan paljon, niin että vielä on matkaa täydelliseen maailmaan täydellisistä aaseista huolimatta.


      • awk
        Liisa kirjoitti:

        Hyvä, kun sinä kirjoitat ihmisten nauruhermoja kutkuttavia juttuja täydellisine aaseineen. Minä taas pysyn ennemminkin maan pinnalla. Täydellinen voisi olla moraalisilta ominaisuuksiltaan ihannetta vastaava. Tällaisia ihmisiä tuskin on kovinkaan paljon, niin että vielä on matkaa täydelliseen maailmaan täydellisistä aaseista huolimatta.

        Ihminen tulee tuskin muuttumaan. Mitään merkkiä hengistymisestä (tai vastakohatisesti moraalisesta rappeutumisesta) ei ole koskaan havaittu.
        Maailmasta tulee paras paikka kun ihmiset kiinnittävät aikansa muuhun kuin siihen elävät muut kuten heidän mielestään pitäisi (eli moraalisesti)!


      • Liisa
        awk kirjoitti:

        Ihminen tulee tuskin muuttumaan. Mitään merkkiä hengistymisestä (tai vastakohatisesti moraalisesta rappeutumisesta) ei ole koskaan havaittu.
        Maailmasta tulee paras paikka kun ihmiset kiinnittävät aikansa muuhun kuin siihen elävät muut kuten heidän mielestään pitäisi (eli moraalisesti)!

        Mikä kirjoittamassani tekstissä oli virhepäätelmää?


      • awk
        Liisa kirjoitti:

        Mikä kirjoittamassani tekstissä oli virhepäätelmää?

        että on olemassa ihmisistä riippumaton moraali johon ihmiset voivat suuntautua.


      • Liisa
        awk kirjoitti:

        että on olemassa ihmisistä riippumaton moraali johon ihmiset voivat suuntautua.

        En sanonut, että on olemassa ihmisistä riippumaton moraali, johon ihmiset voivat suuntautua, vaan että sana täydellinen voi tarkoittaa moraalisilta ominaisuuksiltaan ihannetta vastaavaa. Tuo ei ole omaa keksimääni, vaan otettu neutraalista lähteestä. Samassa yhteydessä on Immanuel Kantin väite, joka sopii kirjoittaa tähän: " Immanuel Kant vaatii, että ihmisen tulee tavoitella omaa täydellisyyttään ja toisten onnellisuutta." Mitä mieltä olet tuosta?


      • Nassen
        Liisa kirjoitti:

        En sanonut, että on olemassa ihmisistä riippumaton moraali, johon ihmiset voivat suuntautua, vaan että sana täydellinen voi tarkoittaa moraalisilta ominaisuuksiltaan ihannetta vastaavaa. Tuo ei ole omaa keksimääni, vaan otettu neutraalista lähteestä. Samassa yhteydessä on Immanuel Kantin väite, joka sopii kirjoittaa tähän: " Immanuel Kant vaatii, että ihmisen tulee tavoitella omaa täydellisyyttään ja toisten onnellisuutta." Mitä mieltä olet tuosta?

        sullehan se on helppoa, vaihdat ihannetta :D

        (katso vaikka sanakirjasta)


      • Markus
        Liisa kirjoitti:

        En sanonut, että on olemassa ihmisistä riippumaton moraali, johon ihmiset voivat suuntautua, vaan että sana täydellinen voi tarkoittaa moraalisilta ominaisuuksiltaan ihannetta vastaavaa. Tuo ei ole omaa keksimääni, vaan otettu neutraalista lähteestä. Samassa yhteydessä on Immanuel Kantin väite, joka sopii kirjoittaa tähän: " Immanuel Kant vaatii, että ihmisen tulee tavoitella omaa täydellisyyttään ja toisten onnellisuutta." Mitä mieltä olet tuosta?

        oikeita tekoja ei tule tehdä oma etu mielessä, siis palkkion toivossa tai rangaistuksen pelosta, vaan velvollisuudentunnosta yleisiä hyväksi testattuja ja järjellä muotoiltuja toimintaperiaatteita kohtaan.
        Näin valehteleminen pelastaaksesi vaikkapa ystäväsi hengen tulee moraalittomaksi, koska valehtelemista tarvittaessa ei voida pitää yleisesti hyväksyttävänä
        moraalilakina.


      • Liisa
        Nassen kirjoitti:

        sullehan se on helppoa, vaihdat ihannetta :D

        (katso vaikka sanakirjasta)

        En vaihtanut mielipiteitä enkä mitään muutakaan. Kirjoitin vain Kantin esittämän asian ja kysyin mielipidettäsi siitä. Omaa mielipidettäni en sanonut.

        Entistä varmempi olen siitä, että emme ole samalta planeetalta, näin kuvaannollisesti asian sanoakseni.


      • Nassen
        Liisa kirjoitti:

        En vaihtanut mielipiteitä enkä mitään muutakaan. Kirjoitin vain Kantin esittämän asian ja kysyin mielipidettäsi siitä. Omaa mielipidettäni en sanonut.

        Entistä varmempi olen siitä, että emme ole samalta planeetalta, näin kuvaannollisesti asian sanoakseni.

        onneksi :D


    • Jos en pidä tästä maailmasta, minä muutan sitä, taivutan sitä haluamakseni. Jos riittävän moni sitä tahtoo, niin tapahtuu.

      • jaina

        Muutos se on pienikin muutos.


      • jaina kirjoitti:

        Muutos se on pienikin muutos.

        että se pienikin muutos voi olla riittävä.


    • Toisaalta taas voi sanoa, että ne, jotka eivät melua, ovat käpertyneet tukahduttavaan vaahtomuoviin siinä uskossa, että se suojelee.

      • Nauzi

        Lähes kaikki nuoret ovat ovat vihaisia jossain vaiheessa. Itse olin aivan vallaton. Kun itse on 15-17v niin pitää omaa vihaisuutta oikeutettuna ja mielestään näkee asiat paremmin kuin valtaosa. Tämä viha on kuitenkin vain hormonitoiminnan aikaansaannosta. Tätä kutsutaan murrosiäksi. Lapsesta aikuiseksi. Kyllä siinä alkaa kovempaakin jätkää ahistamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe