Hellepäivän HHH-haaste Timpalle

Anonyymi-ap

Simiti,

Vertaillaanko taas Lidlin ainesosista kasattuja HHH-päivällisiä? (Hyvää, helposti ja halvalla)

Tämänpäiväiseen päivälliseen kuuluivat seuraavat Lidlistä hankitut ainesosat:
- Jääsalaattia
- Latva-artisokkaa (lasipurkkisäilyke)
- Pikkuruisia maustekurkkuja (lasipurkkisäilyke)
- Savustettua kirjolohta
- Tilliä
- Aiolia

Muualta kuin Lidlistä hankitut ainesosat:
- Sitruuna (mehua kalan päälle)
- Juustokuutioita
- Cabernet Syrah vuosikertaa 2023. Valkoinen olisi ehkä sopinut tähän paremmin kuin punainen, mutta olen juonut pois kaikki valkoviinini ja enää punaisia on jäljellä. Tämä on edullista ja hyvää!

Tämän helpommaksi ei päivällinen muutu. Kiitokset saksalaiselle päivittäistavarakauppaketjulle tästä!

Mikä on Simitin versio tänään?

🦄

13

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei huono. Hinnasta en tiedä, mutta luotan sanaasi. Tänään en tehnyt mitään, vaan otin pakastimesta kermaista juustokiusausta jonka päälle laitoin sinappisilliä.

Yhtään ei olisi maistunut, mutta suolojen takia söin. Muuten elimistö ei hyväksy nestettä.

Sitäpaitsi se on halvalla, hyvää, helposti. Mutta idea ja ajatus on tärkein.

>simiti<

• Anonyymi

Nnnnooh, kyllähän tuo kirjolohi oli 22,90 € / kg, mutta tuosta yli puolen kilon paketista syö monta kertaa. 🐟🐟🐟🐟 Eli tulee se ainakin halvemmaksi kuin ulkona syödyt lounaat.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nnnnooh, kyllähän tuo kirjolohi oli 22,90 € / kg, mutta tuosta yli puolen kilon paketista syö monta kertaa. 🐟🐟🐟🐟 Eli tulee se ainakin halvemmaksi kuin ulkona syödyt lounaat.

🦄

Mokomakin ÖKY! Tosin olen kokkolan kalamarkkinoilta ostanut kalliimpaakin matskua, mutta sitä ei lasketa kun olin kännissä.

Siellä oikeesti myytiin jopa Saimaan muikkuja, sekä merisilakoita. Ostin molempia. Ei huonoja.

Kuitenkin suurin yllätys oli, kun olin pohjoisessa ja siellä myytiin tölkkisärkeä tomaattikastikkeessa.

Täällä se on roskakala, mutta maistoin ja yllätyin positiivisesti.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mokomakin ÖKY! Tosin olen kokkolan kalamarkkinoilta ostanut kalliimpaakin matskua, mutta sitä ei lasketa kun olin kännissä.

Siellä oikeesti myytiin jopa Saimaan muikkuja, sekä merisilakoita. Ostin molempia. Ei huonoja.

Kuitenkin suurin yllätys oli, kun olin pohjoisessa ja siellä myytiin tölkkisärkeä tomaattikastikkeessa.

Täällä se on roskakala, mutta maistoin ja yllätyin positiivisesti.

>simiti<

Lähtökohtaisesti kala ei ole ensisijainen proteiinin lähteeni. Kana, possu, kalkkuna ja jossain määrin myös nauta ovat ensisijaisia. Kalasta pidän eniten savustettuna. Koska minulla ei ole savustusvälineitä, ostan yleensä valmiiksi savustettua kalaa. Kala ilman savustamista maistuu liikaa... kalalta. 😵

Nyt kun tämä alamäki jo alkoi punaviinistä, juon tässä vielä yhden Freeway Tonic Waterin jäillä. Tässä on kiniiniä.

Wikipedia kertoo seuraavaa: "Euroopan unionissa on hyväksytty elintarvikkeisiin käytettäväksi kiniinin johdannaisia aromiainekäytössä kolme kiniiniyhdistettä: kiniinisulfaatti (C40H50N4O8S), kiniinihydrokloridi (C20H25ClN2O2) ja kiniinimonohydroklorididihydraatti (C20H29ClN2O4)."

Lidl sen sijaan ei kerro, missä muodossa kiniini on lisätty tähän juomaan. 🙄

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kala ei ole ensisijainen proteiinin lähteeni. Kana, possu, kalkkuna ja jossain määrin myös nauta ovat ensisijaisia. Kalasta pidän eniten savustettuna. Koska minulla ei ole savustusvälineitä, ostan yleensä valmiiksi savustettua kalaa. Kala ilman savustamista maistuu liikaa... kalalta. 😵

Nyt kun tämä alamäki jo alkoi punaviinistä, juon tässä vielä yhden Freeway Tonic Waterin jäillä. Tässä on kiniiniä.

Wikipedia kertoo seuraavaa: "Euroopan unionissa on hyväksytty elintarvikkeisiin käytettäväksi kiniinin johdannaisia aromiainekäytössä kolme kiniiniyhdistettä: kiniinisulfaatti (C40H50N4O8S), kiniinihydrokloridi (C20H25ClN2O2) ja kiniinimonohydroklorididihydraatti (C20H29ClN2O4)."

Lidl sen sijaan ei kerro, missä muodossa kiniini on lisätty tähän juomaan. 🙄

🦄

Ällös huolehdi. Ihmisen elimistö kyllä suodattaa suurimman osan.

Katja vainaalla ei enää elimistö hirmuna suodattanut ja tuli ruumis. En tykännyt.😒

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ällös huolehdi. Ihmisen elimistö kyllä suodattaa suurimman osan.

Katja vainaalla ei enää elimistö hirmuna suodattanut ja tuli ruumis. En tykännyt.😒

>simiti<

Kyllä elimistö suodattaa. Kiniinissä on 18 tunnin puoliintumisaika ja renaalinen (munuaisten kautta tapahtuva) ekskreetio.

Jos joku läheinen on kuollut, häntä kannattaa pyytää tulemaan omiin uniin ja auttamaan asioissa, jotka aiheuttavat päänvaivaa. Olen kuullut tästä onnistuneita kokemuksia mutta en ole vielä itse testannut. Viime aikoina usein toistuvat enneuneni ovat aiheuttaneet aivan tarpeeksi hommaa. 🥵

🦄

• Anonyymi

En osallistu vertailuunne, mutta haluaisin tietää maistuuko tuo latva-artisokka sinusta miten hyvältä?

En ole oikein koskaan päässyt sen ideaan mukaan, vaikka olen sitä satunnaisesti lautaselleni valinnut.

• Anonyymi

Tuo Lidlin latva-artisokka on liotettu suolassa ja öljyssä, mitkä saavat monet asiat maistumaan hyvältä. Öljy pehmentää kasvin ja siinä on erittäin herkullinen maku ja hauskoja kerroksia.

Jos alusta asti valmistaisin, heittäisin varmaan mausteita ja yrttejä öljyyn, sivelisin möllykät sillä ja laittaisin grilliin. En ole sellaista kokeillut, mutta voisi onnistua.

🦄

• Anonyymi

Viellä sellainen pikku huomio näin aamutuimaan, että tiskirätistäkin saa hyvää. Paistaa sen voissa ja hauduttaa kermassa.

Mutta lempparini on edelleen porkkanaperunamuusi ja sen kylkeen lihapullat mureketaikinasta tehtynä. Olen niin yksinkertainen, että pidän yksinkertaisesta ruoasta.
      Viimeksi tein sangen kermaista vebabkiusausta juustokuorrutuksella.
      Kyllä riitti protskua ja huonot rasvat minimissään.

Tuo vebab tehdään herneproteiinista ja siinä on enemmän protskua, kuin missään lihassa. Lisäksi se on hyvää.
      Niistä MUU makkaroista en tykännyt, vaikka kuinka on terveellisempää. Toki noista vegeprotsku tuotteista voi jo sanoa, että ovat hyvin pitkälle prosessoituja. Ei onnistuisi kotioloissa tehdä.

>simiti<

• Anonyymi

Minulla on hieman ideologisia ongelmia keinotekoisen proteiinin kanssa. En siis mielelläni syö ultraprosessoitua proteiinia. Paitsi makkaroita toisinaan. (Ja niissä PITÄÄ olla nitriittiä, jotta botuliinibakteerit eivät elä.)

Minulla on suuria vaikeuksia käsittää, miksi prosessoimaton punainen liha olisi ihmiselle vaarallista mutta monille muille eläimille osa niiden normaalia ruokavaliota.

Pari asiaa kannattaa vilkaista lihaan liittyvistä tutkimuksista: kaikkien tarpeellisten kontrollimuuttujien huomioiminen ja erityisesti kasvisten kulutuksen suhde syödyn lihan määrään:

"Standard correlations

Many studies note that people who consume more red meat also tend to consume more energy overall and have a higher BMI, eat less fruits and vegetables, and have higher rates of smoking and alcohol consumption with a slightly lower education level.[5][1] Socioeconomic class has also been related to red meat and mortality (lower socioeconomic classes eat more red meat) but this does not seem to fully explain the link either.[18] Exercise is also a factor to be considered, specifically cardiorespiratory fitness, as an indicator of diet.[19]

If not otherwise controlled for, these common confounders can influence the results of survey research."

Kasvisten käyttö on myös huomioitava:

"Prevention Techniques?

In all studies that controlled for vegetable intake, a greater risk was seen in people not consuming vegetables. On a whole, vegetable intake seems to confer a protective effect.[1][5] In addition, one research group noted that although red meat causes increases in a variety of cancers[4] that fruits and veggies seemed to confer protective effects against just as wide a variety, and were more protective in cohorts that were more at risk.[20] Fruits appeared to be more protective than vegetables in this study."

Molemmat lainaukset ovat osoitteesta https://examine.com/faq/does-red-meat-cause-cancer/

Pidän siis kyllä herneproteiinista, mutta sen täytyy olla herneen sisällä, ei sen ulkopuolella.

Aion lähiaikoina tehdä linssisalaattia, johon tulee vihreitä linssejä, persiljaa, sitruunaa, valkosipulia, oliiviöljyä ja suolaa. Mutta siitä tulee lisuke lihaproteiinille, ei sen korvaaja. 🤭

🦄

• Anonyymi

ei ole nänkynyrt Ukkoja.. Ukkoaisia.

merirosvolipuistain ja ohkimiswsrqakin n iinnoh

ereittäin nopea offshore-vene, kaappari-kapteeni sanoo: boys;: engines on, Raised the Roger eli mMusta lippu pystyyn..

• Anonyymi

Minäkin söin keran omenan. T eeva

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe