Hitsi siinä ei ole enää mitään järkeä, kun jammaan ilman närästystä.
Koko palsta hiljenee ja on kateellinen. Minä vain jammailen koska voin.
Ottakaa toki marttojen neuvosta vaari ja juokaa välillä ruokasooda liuosta.
Onko maailmassa mitään asiaa, mihin ruokasooda ei toimisi?
Olen kemian prosessinhoitaja, mutta silti natriumbikarbonaatti alias ruokasooda yllättää yhä uudelleen. 😎🥳
>simiti<
Kuvittele mut natriumbikarbonaattia juoneena.
12
117
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta että uskaltaisitko juoda divetyoksidia raakana? Epäilen! Moni ihminen on kuollut siihen..
- Anonyymi
Noh. Noh. Natriumbikarbonaatti nimenomaan yhdistetään divetyoksidiin ja juoma on valmis.
Kerran ostin närästyslääkettä apteekista. Vaikuttava aine natriumbikarbonaatti... hinta toki oli 10-kertainen ruokasoodaan verrattuna. Mutta oli siinä makuaineita.
>simiti<
- Anonyymi
Sitä kutsutaan myös natriumvetykarbonaatiksi.
Wikipedian mukaan bi-etuliite on vanhaa perua:
"Natriumbikarbonaatin kaavaa tarkasteltaessa siinä ei vaikuta olevan mitään mikä oikeuttaisi nimen bi-etuliitteen. Nimitys on peräisin Antoine Lavoisierin ajoilta (1700-luvulta), kun suoloja pidettiin metallioksidin ja epämetallioksidin yhdistelminä, jollaisina ne myös kirjoitettiin. Esimerkiksi natriumkarbonaatti, Na2CO3, kirjoitettiin muodossa Na2O · CO2. Vedyn läsnäolon selittämiseksi bikarbonaattien ajateltiin olevan vesimolekyyliin yhtyneitä suoloja. Niinpä natriumvetykarbonaatti, NaHCO3, kirjoitettiin Na2O · 2CO2 · H2O, ja sitä kutsuttiin johdonmukaisesti natriumbikarbonaatiksi."
🦄- Anonyymi
Mutta että tiedätkös mikä on chinesiumin kemiaallinen kaava?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta että tiedätkös mikä on chinesiumin kemiaallinen kaava?
Olisiko se T3MU5CH3IN? 🤔
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko se T3MU5CH3IN? 🤔
🦄Anteeksi saksalainen vaikutus.
Tässä korjattu ehdotus: T3MU5H3IN.
🦄
- Anonyymi
No mistä sitä vatsahappoa oikein kerääntyy liikaa, vai onko sulla on herkkä vatsa ja limakalvot?
Voiko apteekin närästyslääkkeet olla pahempia vatsalle?- Anonyymi
Lonkero se on mikä tota rapajuoppoa närästää
- Anonyymi
Minulla on veikkaus: alkoholi rentouttaa vatsanporttia ympäröivät lihakset, jolloin vatsahapot pääsevät nousemaan ylös päin.
Itse joudun aina ottamaan protonipumpun estäjiä, jos nautin yhtään paria lasillista enenmmän alkoholia. Eli onneksi aika harvoin. En itse pidä neutraloivista lääkkeistä, vaan kontrolloin mieluummin haponeritystä.
🦄 - Anonyymi
Samaa matskua ne on. Toiset laimeampia, mutta ruokasooda on täyttä tavaraa.
Ja edelliselle kirjoittajalle tiedoksi, että lähes 20 vuotta olin kemiantehtaan prosessinhoitaja, joten ei muhun toimi naamailu.
Sittten kun sulla on kokemusta epäorgaanisesta kemiasta edes hiukan, niin voidaan keskustella.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelliselle kirjoittajalle tiedoksi, että lähes 20 vuotta olin kemiantehtaan prosessinhoitaja, joten ei muhun toimi naamailu.
Sittten kun sulla on kokemusta epäorgaanisesta kemiasta edes hiukan, niin voidaan keskustella.
>simiti<Prosessinhoitajana voi ihan hyvin toimia ymmärtämättä kemiasta yhtään mitään. Työohjeiden tulkinta ja toimeenpaneminen ei voi vaatia kemian ymmärtämistä, koska muuten kukaan ei haluaisi työskennellä prosessissa.
Vasta tehtaan päällikkötasolla ja tuotekehitystasolla tarvitaan kemian ymmärtämistä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Joo kyl mää tiedän. Sullahan tapahtu se joku työtapaturma, oliko se jossain Raahessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427