Lainaus Jorma Tähkä 2015:
Kymmenien vuosien psykiatrina toimimisen kokemuksen valossa olen täysin vakuuttunut siitä , että lapsen terveen kasvun ja kehityksen kannalta paras perhemuoto on heteroseksuaalinen parisuhde. Tämä ei luonnollisestikaan yksin riitä, vaan vanhempien tulee olla persoonallisuudeltaan riittävän eheitä , rakkauteen ja huolenpitoon kykeneviä aikuisia.
Se ei tarkoita, etteivätkö monet ihmiset kykenisi kasvamaan toimintakykyisiksi ihmisiksi vähemmänkin optimaalisissa olosuhteissa, kuten esim. yksinhuoltajaperheissä. Vanhemman puutteesta jää tuolloinkin yleensä surun ja kaipuun arpi.
Homoseksuaalisesta perheestä puuttuu keskeisellä tavalla se sisäisten kiintymys-suhteiden ja samaistumismahdollisuuksien dynamiikka, jonka pohjalta lasten sukupuoli-identiteetti rakentuu, tavalla, jota ei voi täysin korvata perheen ulkopuolisilla samaistumiskohteilla.
Koska heteroseksuaalinen perhe ja homoseksuaalinen parisuhde ovat niin biologiselta, psykososiaaliselta kuin kulttuurilliselta luonteeltaan erilaisia yhteiselon muotoja tulisi niitä myös kutsua eri nimillä.
Täysin selvää on, että valitsivat aikuiset ihmiset kumman parisuhteen muodon tahansa, heillä tulee olla tasa-arvoiset oikeudet järjestää parisuhteensa keskinäiset puitteet ilman syrjintää.
Mitä perheen ulkopuoliseen adoptio-oikeuteen tulee, siinä ei ole kysymys aikuisten oikeuksista lapseen, vaan lapsen oikeudesta isään ja äitiin, joka on ihmislapsen kehitystarpeiden ytimessä . Se, että tälle yksinkertaiselle tosiasialle ollaan niin laaja-alaisesti sokeita, ei kerro edistyksestä, vaan vieraantumisesta ihmisyydestä ja sen psykososiaalisista perusteista.
lasten kannalta paras suhde on heteroperhe
4
82
Vastaukset
- Anonyymi
Näin tietenkin on.
- Anonyymi
Ja tuota täydentävät isovanhemmat.
- Anonyymi
talous kaiken tärkein, ei psykologia
- Anonyymi
Se on läpileikkaukseltaan normaalein tilanne mikä ihan jo biologisten mekanismien ja todennäköisyyksien perusteella on paras vaihtoehto. Kyse on klassisesta biologisesta lainalaisuudesta eli normaalijakauman keskiöstä, mikä toimii evolutiivisesti tehokkaimpana vaihtoehtona kunkin ominaisuuden suhteen. Jos kysyttäisiin hypoteettinen kysymys että haluaisitko sinä ennen syntymääsi syntyä perinteiseen mies-nais-ydinperheeseen vai johonkin muuhun ja omaisit valmiiksi faktat perhedynamiikasta ja tämän käyttäytymisestä, niin kyllä jokainen ihminen vastaisi että tuo ydinperhe on se juttu. Piste.
Yhteiskunta pyrkii manipuloimaan tätä luonnollisuutta anti-humaaniin suuntaan. Miten se voisi olla inhimillistä ja ihmisyyden varjelua kun tekoäly ja robotit on jo kohotettu ihmisten yläpuolelle? Robotit eivät voi kehittyä biologisesti, ihmiset voivat. Robottien laskentakyky on mahtava mutta niiden äly ei voi koskaan vetää vertoja ihmisen älylle. Tekoäly on sieluton. Se on kuin eloton teknologinen työkalu mitä voidaan käyttää joko hyvään tai pahaan.
H*mous on toinen asia. Sitähän esiintyy luonnossa mutta sekin on normaalijakauman ääripäässä esiintyvä ilmiö. Se ei ole evolutiivisesti kannattava vaihtoehto biologiselle organismille. Sehän estää lisääntymisen lähes jokaisella lajilla. Adoptio on ihmisten erikoisuus mutta tällöin lapseen ei ole aitoa biologista tunnesidettä eikä omituiset perhesuhteet ole lähtökohtaisesti hyväksi lapselle. Kaiken kaikkiaan kaikenlainen epänormaalius on yritetty arkipäiväistää ja tämä on juuri sitä yhteiskunnan suorittamaa manipulaatiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685