Orpo lupasi 100000 uutta työpaikkaa, mutta lähes 100000 työpaikkaa on kadonnut
konkurssien myötä ja yli 100000 uutta työtöntä tullut.
Aikovatko työttömät mennä joskus töihin ? Kyllä, heti kun työpaikkoja on.
15
194
Vastaukset
- Anonyymi
330000 työtöntä. Avoimia työpaikkoja on noin 50000 ?
Puhelinmyyntiä, pätkätyötä yms.
Työnsaanti kestää keskimäärin 1,5 vuotta.
Hallitus on alisuoriutuja, joka ansaitsisi saada kenkää.- Anonyymi
Hallitus keskittyy massatyöttömyyden tuottamiseen - ei 100 000 uuden työpaikan muodostamiseen.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011380091.html - Anonyymi
+ jokaista työpaikkaa hakee 10 maahanmuuttajaa joille riittää alle minimi palkka.
Koit siinä sitte ositain sairaana +50 vuotiana sada työpaikka.
Autoon, työkaluihin, työtruvallisuus/tulityö kortteihin, busslippuhin, työvaatteisiin ei ole varaa ku koittaa selvitä hengissä 300e kuukaus.
Siihe päälle sit hallitus vielä näsäilee et voi voi, jossei rahat riitä, mene töihin.
- Anonyymi
Hallitus tehtailee liukuhihnalta työttömiä.
- Anonyymi
Ja sitten leikkaa heiltä ja naureskelee päälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten leikkaa heiltä ja naureskelee päälle
Sieltä ottavat mistä helpoiten saavat , nämä kun eivät reagoi enään mihinkään , katsotaan kun nälkä tulee miten sitten.....
- Anonyymi
Mitä muuta voi odottaa oikeistolaiselta paskahallitukselta!
- Anonyymi
Orpo sanoi, että työttömyys tekee ihmisestä nöyrän,
Siksi hallitus kyykyttää palkansaajia. Nöyriä on helpompi alistaa.- Anonyymi
Orpo ei edes tiedä mitä nöyrä tarkoittaa
- Anonyymi
Työtä on oikeasti tarjolla, mutta vaatii omatoimisuutta jopa muuttamaan työn perässä!
Tunnen useita työnperässä muuttajia ja olen itsekkin perheestä joka muuttanut työn perässä!
Oma vaimonikin muutti 20v sitten tänne suunnalle ja työssä on saanut olla.
Täysikäinen poikakin muutti perässä ja tössä ollut samantien ja ok-talokin hankittu perheelle johon ei ollut mitään mahdollisuutta entisestä asuinpaikasta!
Ikuinen matra siitä, että "on oikeus valita asuinpaikkansa ja ammattinsa", mutta miksi siitä ei ole lakiin merkitty että velvoite hakeutua alueelle jossa se työ on tarjolla valitulle ammatille?
Työtön keksii kaikkensa olla vaan ja perusteleekin sen upeana elämyksenä, kuten saman rahan saa kun olisi työssä fraaseja.....- Anonyymi
Kokoomuslainen opiskelee Suomen lakia ja nämä lait on tehty sitä varten ettei kyseinen puolue pääse hyväksikäyttämään ihmisiä
- Anonyymi
Oletko tyhmä vai vähä-älyinen?
+300 tuhatta työtöntä ja vain 50 tuhatta vapaata työpaikkaa!
- Anonyymi
Ripakin joutunut taas roikkumaan ovissa murtaakseen. Ei tuu mitään.
Entinen aikuisten vanhempien nuorempi. - Anonyymi
Miksi työttömät tarvitsevat erillisiä lupauksia tulevista työpaikoista, vaikka aina voi hakea työtä jos sitä tarvitsee? Työpaikkojen saatavuus ei ole nolla koskaan ja aina vapautuu lisää, mutta on oltava jotain pohjaa jotta pääsee!
Itse hain sitkeästi lähes 2v. kyseiseen työpaikkaan ja työhön jonka lopulta sainkin!
Se oli sen ajan hetki kun loppuelämäni työsuhde syntyi ja sitä kesti 33v.
Aiemmin olin sen 10v. toisaalla.- Anonyymi
Matemaattinen fakta on se, että tietty osa ihmisistä jää väkisinkin ilman työpaikkaa nykyisenlaisessa systeemissa jossa elämme. Täystyöllisyyttä ei ole saavutettu kuin Neuvostoliitossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5872286Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4101832Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221660Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641438JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191256- 571164
- 1221154
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16908Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13888Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66833