Eukleideen geometrian ajatuksia

Anonyymi-ap

Point has no parts.

Tämä on yhtenevä atomiopin kanssa siinä mielessä että atomi on JAKAMATON.

Kuitenkin atomi ei ole niin jakamaton kuin toivoisi. Protoni koostuu kolmesta kvarkista ja tavallaan siis osista. Kuitenkin kvarkkien massa on vain 9.6 MeV kun taas koko Protonin 939 MeV. Tämä puoltaa ajatusta että protoni ei välttämättä koostu kvarkeista. Jos 939 jaetaan kolmeen osaan saadaan 313.

Lisäksi hämmentää asiaa hiukkas-aalto dualismi.

Ovatko jakamattomat alkeishiukkaset pisteitä, jotka eivät koostu osista?

Itse taivun sille kannalle koska muuta mahdollisuutta löytää konkreettista pistettä ei ole. Ja koska ajatus johtaa atomien analysointiin Eukleideen pohjalta siten että löytyy joitakin vastaavuuksia.

Totuus se ei ole että protoni on jakamaton mutta TODELLISUUS se on. Protoni käyttäytyy kuin olisi jakamaton eräissä suhteissa.

11

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kvarkkeja eräät pitävät pisteinä jotka eivät koostu osista. Itse olen sitä mieltä että koska kaksi kvarkkia muodostaa parin se koostuu kahdesta osasta. Eli kvarkki ei ole piste vaan ennemmin jopa sitä isompi protoni on.

Jos kvarkki ei ole piste niin sillä on omat seurauksensa. Itse olen pohtinut että ehkä kvarkit ovat niin paljon pistettä pienempiä että jopa gravitaatiovoimalla on vaikeuksia tarttua niihin. Eli niihin ei ulottuisi kvanttigravitaatio.

Miksi kaasuatomit leijailee ilmassa eikä painovoiman vaikutuksesta putoa maahan. Ellei jokin niiden osanen omaa gravitaatiota vastustavaa ominaisuutta?

Jos jokin on jakamatonta pistettä pienempi niin sen ominaisuudet saattavat ilmentää päinvastaisuutta arkielämän ilmiöihin nähden.

Hare Krishna esittääkin könttimekaniikassa sen kaltaisen periaatteen:

Normaalisti: kipinä - lämpö - aalto - tuli
      Könttimekaanisesti: tuli- aalto - lämpö - kipinä

En nyt tarkkaan muista tuota järjestystä, mutta päinvastaiset kuitenkin.

• Anonyymi

Tsekkaa myös planckin pituus

• Anonyymi

Kun yhdistää ajatteluun toisen Eukleideen väittämän: the Extremities of a line are points niin päästää kuvittamaan atomitason asioita vielä esoteerisemmin. Ehdottomasti Totuus ei tue, mutta todellisuus kylläkin.

Jos piste ei voi koostua osista niin yhdessäkään pisteessä ei voi myöskään olla viivoja kuten säde tai diameter. Sillä viivan päissä on aina pisteet. Ja näin ollen piste koostuisi viivasta ja kahdesta pisteestä.

Miten sitten atomi tai hiukkanen selviää tästä.

Yksi mahdollisuus on jatkuva värähtely tai sykkiminen joka estää viivoja olemasta. Jos tuo sykkiminen on symmetristä niin viiva syntyy, mutta jos se on asymmetristä niin silloin ainakaan ei viivaa synny?

Toinen on kvarkin muoto. Jos se on pallo symmetrinen niin voidaan väittää kvarkin sisällä olevan viivoja. Mutta jos kvarkki on epäsymmetrinen tai jos se sisältää dimensioita niin silloin viivoja ei siinä määrin ole.

Kvarkin sisällä ei voi olla edes Gravitaatiolinjaa koska se olisi suora viiva eli kvarkit eivät välttämättä tunne painovoimaa.

• Anonyymi

Voiko kyseessä olla jonkinlainen kaksiluonto-oppi. Alkeishiukkanen on sekä piste että ei ole sitä.

Kiusaa ajatus että protonilla on säde ja diameter periaatteessa olemassa, huolimatta värähtelystä.

Diameterin molemmissa päissä tulee siis olla pisteet. Entä jos nuo pisteet ovat sähkövaraukset tai navat. Sähkövaraus ei ehkä selkeästi ole piste vaan jotain aivan muuta. Tämä sen johdosta että protoni voisi olla periaatteessa piste joka ei koostu osista.

Ovatko kaikki protonin ominaisuudet keinoa kiertää lainalaisuuksia jotka osoittaa ETTÄ PROTONI EI OLE PISTE. Se itse haluaa olla piste hinnalla millä hyvänsä.

Sori että tämä ketju on esoteerinen. Jos Eukleideen esittämät väitteet voidaan soveltaa hiukkasfysiikkaan tahdon vain tietää.

• Anonyymi

Taas hemmetin typerää "filosofointia"! Eikö Hörhölän peräkammarissa tosiaankaan ole muuta tekemistä?

Perehtyisitte edes vähän siihen miten tieteessä toimitaan ja matemaattisia malleja rakennetaan,

• Anonyymi

No kerro sinä jotain rakentavaa urputtamisen sijaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kerro sinä jotain rakentavaa urputtamisen sijaan!

Minö jo kerroin. Rupea perehtymään asioihin oikeasti eikä peräkammarin perspektriivistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minö jo kerroin. Rupea perehtymään asioihin oikeasti eikä peräkammarin perspektriivistä.

Eukleides ei ole peräkamarin poikia vaan kerrotaan esim. Että kun hänen teoksensa julkaistiin Kiinassa 1800 luvun lopulla sen ansiosta Kiinan tekniikka ja tiede alkoi kehityskulkunsa.

Alkeet on yksi matematiikan historian tärkeimmistä teoksista. Se säilyi geometrian oppikirjana pitkälle 1800-luvulle saakka.
        - wikipedia.

Kerro nyt vain mikä alkeishiukkasista voidaan tulkita pisteeksi joka on jakamaton.
        Itse pidän niitä kaikkia sellaisina intuitiivisesti. Mutta edellytys on hyväksyä kaksiluontoisuus. Ne ovat pisteitä, mutta myös eivät ole.

Onko jokin alkeishiukkasista todella jakamaton. Siinä tapauksessa sitä voisi kutsua pisteeksi? Vai voiko?

• Anonyymi
      UUSI

The Extremities of a line are Points

Miten on onko Gravitaatiovoima sellainen suora viiva jonka molemmissa päissä on Piste?

Arveluttaa väittää niin kun kaavassa ei ole r vaan r^2. Tuota jälkimmäistä ei voi pitää puhtaana suorana viivana vaan se on ennemmin jonkinlainen kaksoissuora. Ehkä sen tähden alkeishiukkasella on kaksi luontoa?

Gravitaatiovoiman molemmissa päissä on esim. Tähtiä, galakseja, planeettoja ja alkeishiukkasia. Planeetat eivät ole Pisteitä vaan ovat jaettavissa osiin.

• Anonyymi
        UUSI

Kuitenkin tekee mieli spekuloida asialla todella lipan alta.

1. Pisteellä ei voi olla edes sädettä tai diameteriä. Siksi Gravitaatio ei muodosta Protonin sisälle menevää sädettä vaan kiertyy Gravitaatiovoima Protonin ympärille muodostaen protonille Kuoren.

2. Mitä suurempi massa on toisessa päässä sitä enemmän se vaikuttaa tuon Kuoren ominaisuuksiin.

3. Gravitaatiovoima itse saa aikaan alkeishiukkasten hiukkas-aalto dualismin antaen hiukkaselle sen Kuoren ja suuren osan sen Massasta sekä ottaen välillä tuon massan ja Kuoren pois jolloin hiukkanen romahtaa aaltotilaan.

4. Miten Gravitoni liittyy asiaan on epäselvää?

Tämä kommentti ei ole filosofiaa ja tiedettä vaan visio tai näky Entä jos .......

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin tekee mieli spekuloida asialla todella lipan alta.

1. Pisteellä ei voi olla edes sädettä tai diameteriä. Siksi Gravitaatio ei muodosta Protonin sisälle menevää sädettä vaan kiertyy Gravitaatiovoima Protonin ympärille muodostaen protonille Kuoren.

2. Mitä suurempi massa on toisessa päässä sitä enemmän se vaikuttaa tuon Kuoren ominaisuuksiin.

3. Gravitaatiovoima itse saa aikaan alkeishiukkasten hiukkas-aalto dualismin antaen hiukkaselle sen Kuoren ja suuren osan sen Massasta sekä ottaen välillä tuon massan ja Kuoren pois jolloin hiukkanen romahtaa aaltotilaan.

4. Miten Gravitoni liittyy asiaan on epäselvää?

Tämä kommentti ei ole filosofiaa ja tiedettä vaan visio tai näky Entä jos .......

The Extremities of a line are points

Eräs ajatus on että Auringon kuori on pehmeä eikä kova koska lähistöllä ei ole toista suurta tähteä tai painovoima lähdettä joka antaisi auringolle kovan kuoren.

Kaksoistähtien laita asia voi olla toisin. Ne vaikuttaa toistensa kuoreen ja tiheyteen joissakin tapauksissa. Pari voi olla Valkoinen kääpiö tai Neutronitähti.

Auringon lähellä olevien planeettojen kuori on kova, mutta kauempana olevien pehmeä. Voidaan päätellä koska Pluto on kaukana Auringon painovoimasta sen tiheys on heikko.
        Sen kuori on pehmeä.

Aurinko 1.41 g/cm3
        Maa 5.52 g/cm3
        Pluto 1.88 g/cm3

Väitteeni että Gravitaatio pyrkii tekemään päissään olevista objekteista eräässä mielessä Pisteitä kaksiluontoisia ei todellisuudessa ole osoitettavissa todeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      359
      4025
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      27
      2624
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      2130
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      503
      1754
    5. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      16
      1744
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      51
      1684
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      301
      1606
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1374
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      23
      1188
    10. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1186
    Aihe