Mutta ei siellä voi olla, sillä lämpö on taas yli 30C.
Noh, illalla sitten.
Olisi haalarihommia
36
282
Vastaukset
- Anonyymi
jonkin tytön auto näyttää kuin joku WTRC-ralliautolle
- Anonyymi
Miksiköhän ihmiset työpaikoilla ei siirry iltatyöhön, vaan uurastaa kun on kaikkein kuumin aika päivästä.
Kesällä voi ihan hyvin tehdä yötöitä.
Meikäläinen on siirtänyt kaupassa käynnin ihan kaupan viimeiselle tunnille.
Prismaan klo 22, mut cittariin jotuu meneen klo 20 jälkeen, kun menee kiinni klo 21.
Ennen klo 20 ei edes kannata ajatella jäätelön ostoa kaupasta, on ihan vellinä jäätelö kotiin tultaessa, jos päivällä kaupassa käy ja vaikak olis termokassi ja jääkallet, niin pehmenee se jäätelö, jos ei heti suoraan kotiin polje.
Hautausmaalla kävin myäöhään illalla kastelemassa kukat, ei ole mitään järkeä käydä siellä päivällä kastelemassa kukkia, kun vesi haituu nopeasti ja on aivan liian kuuma päivällä liikkua, kuin uunissa olisi.
Joka toinen ilta olen käynyt kastelemassa ja eivät ole ainakaan kuivuuteen kuolleet kukat.
Myöhään ilalla ei enää aurinko paahda ja hautausmaallakin työtekijät voisi tehdä töitä myöhään illalla, vaan päivällä siellä tekevät töitä, kun on kaikkein kuumin aika, mitä järkeä.
En edes ilmastoidulla autolla viitti lähteä liikkeelle, kun on senverran pienet tehot ilmastoinnissa, ettei riitä näillä helteillä.
Hiki vaan tippoina tipahtelis pitkin kylkiä, inhottava tunne ja kainalot litimärät. - Anonyymi
Auringossa menee päälle 40 asteen, polttavan kuuma tuo auringon säteily.
Miten joku menee varta vasten uimarannalle ja makoilee sit aurongossa, meikäläinen kyllä pysyttelee sisällä tuulettimen ja viilentimen vierellä ja illalla voi mennä ulos. - Anonyymi
Kärsin ylimmässä kerroksessa + 29 asteessa sisällä. Välillä hikoilen kuin pieni porsas. Tuuletinta en käytä. Otan tämän staattisen kuntoilun kannalta. Laihtuu, vaikka ei tekisi mitään. Ruokahalu on pienempi tälleen helteellä. Ulkona pärjää varjossa vaikka keskellä päivää, auringossa onkin sitten eri juttu.
Jee, enää 28.5C....
Pööh, kello on jo noin paljon.
Ei tullut haalarikeliä, mutta onneksi tuon homman voi siirtää.- Anonyymi
minun mieleatäni voi nuorisokin katella vanhoja bond-elokuvia missä uumoria kuin nyfkin laskeutuu mini-lentokoneella huolroasemalle kun polttoaine loppuu...
Juu ei!
Itte olin pölyhommissa tossa alkuviikosta, tyvekit päällä ja ai ristus että oli hiki,
Ku on hiki jo ihan normikamppeissa
Ja olis hiki vaikka ois munasillaanPitäisi hankkia tällainen:
https://www.youtube.com/watch?v=F2ztuUdSrnM
Aikoinan tein haalarin selkään puhaltimen, mutta se levitti ilmaa liian pienelle alalle, vaikka puhallin oli tehokas ja sen käytöstä tuli outo olo.
- Anonyymi
voi olla kyllä vaikeara löytää oposkeslijankin asunytos joks olidi mukava paikka eikä mikään kommuuni ... kalliits voi olla jos löyrää jotrain.
- Anonyymi
Minä en aio näillä helteillä tehdä enää mitään fyysistä. Olin iltasella tekemässä porrastreeniä lenkin ohessa ja ihan järkyttävän huono olo tuli. Ilma oli kostea, seisova, kuuma ja tuntui ettei henkeä saa. Uskomatonta, miten jotkut pystyvät tekemään näillä helteillä rankkaa fyysistä työtä ulkosalla. Hatunnosto heille.
AletheiasMinulla on pysyvästi talvitermostaatti, joten helteet ovat minulle hankalia (T-paitakeli alkaa seitsemästä asteesta jos ei tuule).
Itsekin tein tänään porrastreeniä, mutta perinteisemmin, eli pesin yläkertaan vievät rappuset.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Minulla on pysyvästi talvitermostaatti, joten helteet ovat minulle hankalia (T-paitakeli alkaa seitsemästä asteesta jos ei tuule).
Itsekin tein tänään porrastreeniä, mutta perinteisemmin, eli pesin yläkertaan vievät rappuset.Viihdyn helteessä muutoin ja nautin lämmöstä, mutta liika on siinäkin näköjään liikaa. Ulkourheiluun kevät ja syksy ovat ihanteellista aikaa. Raikas mutta ei kylmä sää. Silloin jaksaa vaikka mitä!
Sinun porrastreeni on astä fiksumpaa treeniä. Tulee treeni ja puhdasta samalla iskulla 🤗
Aletheias
- Anonyymi
Me ihmiset totumme kaikenlaisiin asioihin, myös lämpötilaan.
Tytär oli iloinen tänään 29 C lämpötilasta, oli kuulemma mukava tulla takaisin viileämpiin olosuhteisiin, tuulenvirettäkin kun oli jäähdyttämässä.
Jo se että joku menee viikoksi +38 C lämpötilaan ilmankosteuteen 80 % ja tulee Suomeen takaisin 29 C lämpötilaan ja kuivaan ilmaan, on jo aika viileyttävä kokemus.
Me emme vain tiedosta sitä mitä miljardit ihmiset elämässään kokevat, ja valitamme pienistä asioista:)
Ei toki tämä pieni kuumuus kaikille sovi, jos kunto on hyvä ei normaalissa elämässä tapaa mitään ongelmia. Vaikeinta aika on niille jotka eivät jostain syystä +28-29 C lämpötilaa samalla tavalla kestä.
Kesä on kyllä kehittymisen aikaa, rasva palaa ihan toisella tavalla mitä talvella. Keho kiittää, vaikka hikeä se puskeekin.
AV- Anonyymi
Ei kyllä pysty meneen ulos päivän kuumimpaan aikaan klo 08-19 välisenä aikana.
Eipä riitä auton ilmastointilaitteen tehokaan enää, kun auto pihalla kuumenee.
Mansikkamaata kastelin illalla klo 22 jälkeen, ei mitään järkeä olisi päivällä kastella, kun kaikki vesi haihtuisi ilmana saman tien.
Kauppaan menen vasta illalla viimeisenä aukiolo tuntina, kun ei aurinko enää porota.
Enokin joutui sairaalaan, mutta en mene kyllä vierailulle tällaisella helteellä, kun vierailuajat on päivän kuumimpaan aikaan ja ulkona on vaarallisen korkea lämpötila.
Ei siellä sairaalassa ole edes mitään hätää ja kun viimeksi kävin enoa katsomassa, niin eno vaan käänsi kylkeä ja alkoi nukkumaan eli sama, kuin ei olisi vierailulla käynyt ollenkaan.
Jos tuonne helteeseen nyt lähtisi pyöräilemään, niin sadan metrin jälkeen alkaisi hikoiluttamaan ja perille päästyä olisi hikinen, nahkea olo ja matkalla silmissä mustenisi kuumuuden takia. Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä pysty meneen ulos päivän kuumimpaan aikaan klo 08-19 välisenä aikana.
Eipä riitä auton ilmastointilaitteen tehokaan enää, kun auto pihalla kuumenee.
Mansikkamaata kastelin illalla klo 22 jälkeen, ei mitään järkeä olisi päivällä kastella, kun kaikki vesi haihtuisi ilmana saman tien.
Kauppaan menen vasta illalla viimeisenä aukiolo tuntina, kun ei aurinko enää porota.
Enokin joutui sairaalaan, mutta en mene kyllä vierailulle tällaisella helteellä, kun vierailuajat on päivän kuumimpaan aikaan ja ulkona on vaarallisen korkea lämpötila.
Ei siellä sairaalassa ole edes mitään hätää ja kun viimeksi kävin enoa katsomassa, niin eno vaan käänsi kylkeä ja alkoi nukkumaan eli sama, kuin ei olisi vierailulla käynyt ollenkaan.
Jos tuonne helteeseen nyt lähtisi pyöräilemään, niin sadan metrin jälkeen alkaisi hikoiluttamaan ja perille päästyä olisi hikinen, nahkea olo ja matkalla silmissä mustenisi kuumuuden takia.Mä ite taas tykkään pyöräillä auringossa. Ja onhan tuolla puita niin on varjookin. Mukava ilmavire siinä on ajaessa, vieläkin muistan sen 2018 kesän, kun 3 kuukautta oli tällästä säätä. Tänä vuonnahan alkukesä oli surkee.
Siihen keskitankoon saa juomapullon. Multa se on kyllä hukkunut ja pyöräkin jäi tonne maalle. Täytyy tyytyä vaan käveleen, tänään ainakin 10 kilsaa, mutta aika hitaasti, niin saa lämmöstä nauttia.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mä ite taas tykkään pyöräillä auringossa. Ja onhan tuolla puita niin on varjookin. Mukava ilmavire siinä on ajaessa, vieläkin muistan sen 2018 kesän, kun 3 kuukautta oli tällästä säätä. Tänä vuonnahan alkukesä oli surkee.
Siihen keskitankoon saa juomapullon. Multa se on kyllä hukkunut ja pyöräkin jäi tonne maalle. Täytyy tyytyä vaan käveleen, tänään ainakin 10 kilsaa, mutta aika hitaasti, niin saa lämmöstä nauttia.Ulkoilu ei ole pahasta, ei edes helteillä.
Tänään mentiin kauniille laavupaikalle joen helmaan, paistettiin nuotiomakkarat, syötiin lisusalaatteinen poijes ja tytär sai koota nuotion. Patikoitiin muutama kilometri, oli kyllä lämmintä ja muut suunnitellut aktiiviset osuudet tuli jättää jo pois.
Takaisin tullessa 45 minuutin uiminen kyllä helpotti olotilaa, Suomessahan kauniita uimarantoja riittää.
Nuotiopaikalla tapasimme paikallisen vanhan herran, joka tunnin ajan selosti paikkakunnan historiaa. Oli sinänsä hyvä lisä tapahtumalle.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ulkoilu ei ole pahasta, ei edes helteillä.
Tänään mentiin kauniille laavupaikalle joen helmaan, paistettiin nuotiomakkarat, syötiin lisusalaatteinen poijes ja tytär sai koota nuotion. Patikoitiin muutama kilometri, oli kyllä lämmintä ja muut suunnitellut aktiiviset osuudet tuli jättää jo pois.
Takaisin tullessa 45 minuutin uiminen kyllä helpotti olotilaa, Suomessahan kauniita uimarantoja riittää.
Nuotiopaikalla tapasimme paikallisen vanhan herran, joka tunnin ajan selosti paikkakunnan historiaa. Oli sinänsä hyvä lisä tapahtumalle.
AVMissä päin saa tehdä nuotioita tällä säällä? Metsäpalovaroitushan on voimassa tyyliin koko maassa.
- Anonyymi
Rocks-autot ei ole paljoa roskia cvietäväksi kun joa ihmiset lomilla roskat muualla.
joku musiikki..Roskis eli rocks... ACDC vaikka For Those About To Rock, We Salute You. Pööh, nyt täällä on 31C jo sisälläkin ja kaksi kesäasennossa olevaa patteriventtiiliä päätti pudottautua lattialle (niissä on hiukan huono kiinnitys).
Ei ole kovin järkevää aloittaa mitään haalarihommia, niin kauan, kun tuo paistomittari hahkuu punaisella.
On parasta pysytellä varjossa ja viileässä, ettet saa lämpöhalvausta. Muistathan juoda tarpeeksi. Vältä nestehukkaa.
Haalarihommat joutavat odottamaan viileämpää säätä.Kävin puuhastelemassa vajaan tunnin, mutta ei sillä kykene olemaan.
Pitää ehkä ryhtyä kastelemaan haalaria, niin on hiukan viileämpää, mutta tällä säällä sitä pitää tehdä usein.buddy-love kirjoitti:
Kävin puuhastelemassa vajaan tunnin, mutta ei sillä kykene olemaan.
Pitää ehkä ryhtyä kastelemaan haalaria, niin on hiukan viileämpää, mutta tällä säällä sitä pitää tehdä usein.Auttaisiko, jos pistäisit sen haalarin hetkeksi pakastimeen? Illalla haalari olisi kylmän huurteinen ja pystyisit tekemään hommia edes vähän aikaa. Vaihtoehtoisesti voisit ripustaa kylmäkalleja ja jäähdytyselementtejä haalarin sisäpuolelle. Ainakin hetkellisesti niistä olisi hyötyä.
Myös jääkylmä liina, tai pyyhe, turbaaniksi pään ympärille. Sekin viilentää jonkin aikaa.
Tai sitten kastelet sen haalarin säännöllisin väliajoin, kuten itse mainitsit.tosi.typy kirjoitti:
Auttaisiko, jos pistäisit sen haalarin hetkeksi pakastimeen? Illalla haalari olisi kylmän huurteinen ja pystyisit tekemään hommia edes vähän aikaa. Vaihtoehtoisesti voisit ripustaa kylmäkalleja ja jäähdytyselementtejä haalarin sisäpuolelle. Ainakin hetkellisesti niistä olisi hyötyä.
Myös jääkylmä liina, tai pyyhe, turbaaniksi pään ympärille. Sekin viilentää jonkin aikaa.
Tai sitten kastelet sen haalarin säännöllisin väliajoin, kuten itse mainitsit.Joskus aikoja sitten kokeilin kylmäpakkauksia taskuissa, mutta niiden jäähdytyskyky keskittyy niin pienelle alalle, ettei se toiminut. Haalarin pakastaminen taas olisi vain hyvin lyhytaikainen hyöty, sillä sen massa on niin pieni, että lämpenee hetkessä.
Lippiksen kastelu on toimiva keino, eikä ole niin uitettu olo kuin märän haalarin kanssa, mutta se märkä haalari on silti ainut helppo toimiva konsti.
Joidenkin tankkien miehistöhaalareissa on sisäpuolella joustavat letkut, joihin johdetaan viileää paineilmaa ja se olisi ehdottomasti paras ratkaisu.
- AnonyymiUUSI
Olen laittanut kohta jo viikon äidin vanhaa jäämistöä ja siitä on jo aikaa. Surutyö saatiin tehdä ihan rauhassa, eikä tätä tarvinnut tehdä yhtään aikaisemmin. Tämän kuumempaa viikkoa ei olisi voinut tälle odottaa. Täällä on kyllä ihanan leppoista kaikesta huolimatta. Vielä tukee muutoksia tottakai, mutta nyt voi tuudittaa itseään vielä pihakiukussa ja pulahtaa järvessä jos haluaa. Samaa kesäyön keveyttä myös sinulle sinne missä oletkin!
- AnonyymiUUSI
🤭 kiikussa. Ei sillä, ettei hetkellisesti elellinenkin 😂
Anonyymi kirjoitti:
🤭 kiikussa. Ei sillä, ettei hetkellisesti elellinenkin 😂
Pihakiukku kuulostaa rikkaruohojen poistourakalta.
- AnonyymiUUSI
joa ei ollenkaan sada certäkään niiin...
- AnonyymiUUSI
Haaremihommia!? Ja sitten räpyttelin hiet pois silmistäni. Huh sentään.
Höh, täällä ei tulisi tuollainen mieleenkään ja pikemminkin luostarimaisissa oloissa eletään.
- AnonyymiUUSI
ugab varnasru sarryy hiraub ´RC rakkt fubkabsussa,'
nooh itse vähän iloinen kun käsi ja niin ei enää niin hirveän kivulias.. - AnonyymiUUSI
niin on lämpöjä mutta miten ajattelit mennä nukkumaan...
illalla kun tuo jännä james-elokuva olisi Erittäin Salainen jännä.
nukkumassa shortsit jaloissa.Nukkuminen on tosiaan hiukan hankalaa kun sisällä on 30C.
Hellettä on ollut jo niin kauan, että talo on ehtinyt lämmetä läpi asti.buddy-love kirjoitti:
Nukkuminen on tosiaan hiukan hankalaa kun sisällä on 30C.
Hellettä on ollut jo niin kauan, että talo on ehtinyt lämmetä läpi asti.Pitää laittaa läpiveto. Tässä tönössä, missä nyt väliaikasesti asun. On ikkunat aina varjossa puolelta auki, ei oo silleen lämmennyt, vaikka iki vanha hirsitalo onkin. Ja illalla täys tuuletus kaikki lävet auki. Yöks pitää pistää kiinni ettei hyttysiä tule.
Ai siis molemmissa jaloissa omansa. Kattelin just kun löyty parit adidaksen shortsit. Punaset ja siniset. Mutta niistä oli kuminauhat kovettuneet, ei voi käyttää enää. Eli sellaset mitkä 80 luvun lapset kyllä muistaa ikuisesti.
Jaha, jospa kävisi taas hiukan jatkamassa tuota hommaa ja sitten takaisin kun käy liian tukalaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3143323Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182251Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151870Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141605Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171522Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361394Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2331301- 171264
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631076- 161009