https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000011370407.html
"80 euron huippupelin saa nyt ilmaiseksi
Pc-pelaajille tarjotaan ilmaiseksi hyvin kehuttua peliä.
Civilization VI on niin sanottu 4X-strategiapeli, jossa tutkitaan maailmaa, laajennetaan valtakuntaa, hyödynnetään löydettyjä resursseja ja tuhotaan kilpailijat."
Peli näyttää lautapeliltä, eikö ole grafiikaltaan mikään kehuttava.
Peli on ilmeisesti sellainen, että pelaaja usuttaa miekkamiehet tappelemaan keskenään ja seuraa sivusta taistelua.
Miten tuollainen peli voi maksaa muuten 80€, kun paljon hienomman ja grraaffisesti paremman pelin, vaikkapa Farming simulator 25 saa alle 50 eurolla.
Tuon tyyliset pelit ei vaan kiinnosta.
Tuon tyyliset pelit ei kiinnosta, vaikka saa nyt ilmaiseksi
13
127
Vastaukset
- Anonyymi
Just eilen mietin, että Civin vois vaikka hankkiakin.
Sille on kysyntää, sillä se on klassikko.
Itse tosin en jaksa pelata tuota (ensimmäistä versiota kokeilin).- Anonyymi
Pre-Civilization saaga on toimiva. Stone Age, Bronze Age ja Marble Age ovat hyviä. Sopivan yksinkertaisia. Kaksi ensimmäistä ovat alkujaan flash-pelejä joita voi pelata netissä. Stone Agea en löytänyt Steamista mutta nuo kaksi muuta löysin. Mulla on tuo Marble Age jo entuudestaan. Ovat muuten todella halpoja. - 🎮.
Sid Meier's Civilization III, IV, V ja VI ovat läpeensä tuttuja pelejä.
Ehdottomasti parhaimmat pelihetket olen viettänyt näiden seurassa.
Nopeatempoiset strategiapelit, kuten Company of Heroes, loistaa grafiikaltaan, mutta pelaaminen on hiirellä sohimista.Eipä se shakki-pelin hienouskaan ole juuri kiinni siitä, kuinka hienot nappulat on. Se näyttää lautapeliltä, koska se on lautapeli. Keskeisenä elementtinä pelissä on haalia teknologioita ja suunnilleen siinä järjestyksessä kuin niitä on ns. oikeassa maailmassakin ihmiset löytäneet. Miekkahipat ja muut sodat pitää välillä käydä, mutta strategiasta riippuu kuinka paljon niitä on.
- Anonyymi
Sparkchess. Kokeile Clairea vastaan. Välillä voittaa, välillä häviää. Se vaatii tarkkaa silmää huomata tilanne jolloin voit syödä siltä ilmaiseksi sotilaan. Jos on huolimaton niin se kääntää sen edukseen. Kuningattaren edestä sotilas kahdella ylös, se on lähes aina taktiikkani. Toinen on contrata vastustajan ratsua omalla ratsullani silleen peilikuvana. Eli jos pelaat mustalla ja se aloittaa ratsulla F3:meen niin sitten menet heti ratsullasi C6:teen. Pelattasko vaikka pillerit panoksina 💊👌? -💊-.
- Anonyymi
niin missä määräillään ukkeleita aivan no niin muttta sinänsä hauskakin.
täällä kun ei sittten sada ollenkaan vettäkään aiina hellettä eikä vettä ikinä...
Illan elokuvakin nelosella ihan hauska Octopussy menee jo - Anonyymi
Minä taas pelaan massiivistrategiapelejä. Civin ainoa heikkous on, että tietokone huijaa. Se ei pelaa samoilla säännöillä viholliskansoja, vaan saattaa generoida tyhjästä vastustajan kehittyneemmäksi kompensoidakseen tekoälyn heikkoutta, eli sillä miten hyvin pelaat, ei välttämättä ole tällöin vaikutusta.
En voi sietää sitä, että jos tiedän vastustajan olevan 500-vuotta kehityksestä jäljessä, ja päätän hyökätä, niin vastustaja muuttuukin silmissä nykyaikaiseksi valtavalla armeijalla. Tämän vuoksi en Civistä ole oikein koskaan perustanut.Olen enemmän pelannut vain Civ2:sta ja siinä tietokoneen huijaus oli mielestäni "vain" se, että se sai rakennettua kaiken paljon pienemmillä resursseilla ja uusia teknologioita pienemmällä panostuksella. Tai se vaatimus uuteen teknologiaan oli "kuminauhamainen" siten että systeemi pyrki tasoittamaan sivilisaatioiden eroja. Toisaalta eihän tietokoneen pelaamisessa ollut juuri mitään järjen hiventäkään.
- Anonyymi
Tuo minustakin on aina ollut civin suurin heikkous. Vaikeammilla asetuksilla vastapelaaja (tietokone) ei toimi fiksummin, vaan saa etua suuremmista resursseista, lyhyemmistä valmistumisajoista jne. En tosin ole missään civissä huonannut tuollaista huijausta josta puhut, että "kone" yhtäkkiä loisi tyhjästä olemattomia yksiköitä tmv. Mitä joskus aikanaan civ2:s3n koodia vilkaisin, niin ei sielläkään tuollaista ominaisuutta näkynyt. Mutta en mä nyt tokikaan sitä läpi kahlannut, kun ei ollut edes ai-työkaluja 🤣 .
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minustakin on aina ollut civin suurin heikkous. Vaikeammilla asetuksilla vastapelaaja (tietokone) ei toimi fiksummin, vaan saa etua suuremmista resursseista, lyhyemmistä valmistumisajoista jne. En tosin ole missään civissä huonannut tuollaista huijausta josta puhut, että "kone" yhtäkkiä loisi tyhjästä olemattomia yksiköitä tmv. Mitä joskus aikanaan civ2:s3n koodia vilkaisin, niin ei sielläkään tuollaista ominaisuutta näkynyt. Mutta en mä nyt tokikaan sitä läpi kahlannut, kun ei ollut edes ai-työkaluja 🤣 .
Joo. Olen aika varma että civ2:ssa vaikeustaso tarkoitti lähinnä sitä, miten pian kaupungit ryhtyivät kapinoimaan, joten "vaikeimmalla" tasolla laajentumista rajoitti eniten juuri se eikä esim. sopivan maan puuttuminen. Kaupungit kasvoivat sitten sopivan hetken tullen kuin itsestään, jos kansalaiset olivat iloisia. Eikä ollut mitään persuhuolia siitä, että uudet tyhjästä saapuvat asukkaat eivät olisikaan mitään tuottavia kansalaisia vaan uskonnollisia fundamentalisteja ja mellakoivia korruptioon taipuvaisia lusmuja.
- Anonyymi
civilization 2 tiedän pelin
tuli mieleen kaikenlaisista päivistä niin joku Kotkan Meripäivät pitäisi olla kulkuvälineenä Off-Shore Power boat entä sittten Jyväskylän ralli niin tehokas awuto.. - Anonyymi
ajatellut että kun jos on masentunuttakin nuorisioa niin juoku ihan omaq peli voisi olla hauska.. ensin kun omat hommani hoidettu sitten niin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3143323Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182251Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151870Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141605Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171522Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361394Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2331301- 171264
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631076- 161009