"Käytännössä tämä tarkoitti, että auton kantama oli tippunut 13 kilometriä. Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/2b68bdd5-9af9-4cb9-a4a5-9345f7e8fe50
Uskomatonta! Akun kunnon Todettiin heikentyneen lähes 170 000 kilometrin matkalla vain 9 prosenttia.
42
217
Vastaukset
- Anonyymi
Luuletko oikeasti että tämä tutkimustulos saavuttaa essonbaarien junttivaarien korvienvälin?
Ei todellakaan. Sieltä tulee säälittävää paskamyrsky koska tämä tutkimus on vastoin heidän pinttynyttä maailmankuvaa ja kaikki joka on vastoin heidän pi ttynyttä maailmankuvaa on valheita ja huijausta.
Ja aivan turha odottaa mitään faktaa heidän pinttyneen maailmankuvaa tueksi. Riittää vallan mainiosti että Reiska sanoi essonbaarissa että ei näistä sähköautoista mihinkään ole. Ja Pera vastasi että vain Helsingissä ja nurkka-ajoon.
Siinäpä se asia sitten olikin taputeltu näiden kahden asiantuntijan tiedon mukaan. Kumpikaan tosin ei ole edes nähnyt sähköautoa kuin netissä olevissa kuvissa.- Anonyymi
Tämä tutkimus kertoo sen, että jos olisin aikeissa ostaa sähköauton, Volkkari olisi se mikä tulisi kyseeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tutkimus kertoo sen, että jos olisin aikeissa ostaa sähköauton, Volkkari olisi se mikä tulisi kyseeseen.
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
Olette nin helppoja kun aivoissa ei liiku oikeastaan mitään.
Tässä mitattua tietoa siitä miten nopeasti 1.000 km taittuu kyseisellä sähköautolla.
Tosi noloa teiltä essonbaarin junteilta.
Missä vaiheessa olette ajatelleet tunnustaa tosiasiat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olette nin helppoja kun aivoissa ei liiku oikeastaan mitään.
Tässä mitattua tietoa siitä miten nopeasti 1.000 km taittuu kyseisellä sähköautolla.
Tosi noloa teiltä essonbaarin junteilta.
Missä vaiheessa olette ajatelleet tunnustaa tosiasiat?https://www.youtube.com/watch?v=xSWAuMxrfdw ja sitten vielä linkki.
- AnonyymiUUSI
Esson baarin juntit lukevat ilmaiset lehdet kahvin lomassa ja tuo artikkeli saattaa osua silmiin. Olisikin hauska nähdä rypistyykö lehti tärisevässä kourassa kokonaan, vai repeääkö vain tuo sivu irti?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
10 % väheneminen jo ennestään heikosta rangesta on hirveän iso. Ja tilanne huononee, kun kilometrit kasvavat, Ketkä tarvitsevan tuollaisia kauppakasseja, jotka rajoittavat elämän omalla kylällä pyörimiseen.
Testien mukaan range ei juurikaan laske tuonkaan jälkeen ja jos 13 km lähtee pois 438 kilometristä, niin onhan tuo melkoinen katastrofi, hihii!
- Anonyymi
Nuo SoH-diagnostiikat voidaan ohjelmoida näyttämään ihan mitä tahansa BMS-tasolla ja poikkeuksetta sähköautoiluun juurtuneesta kusetuskulttuurista johtuen tämäkin on aina yltiöpositiivinen näyttämä. Tosiasiassa akun kuluessa kulutuslukeman näyttämä on ohjelmoitu näyttämään suurempaa mitä se todellisuudessa on ja tällä saadaan häivytettyä epäilyt akun kulumisesta.
- Anonyymi
Niinpä tietysti!!
-Koronaa ei ollut.
-Koronarokotteet vain rahan keruuta.
-Koronarokotteissa siruja joilla sua seurataan.
-Ilmastonmuutosta ei ole.
-Ukraina aloitti sodan.
-Maa ei ole pallo vaan litteä.
Kun kaikki vaan huijaa...
Ehdotan lääkärikäyntiä. - AnonyymiUUSI
Tuoko oli se kuuluisa "viimeinen oljenkorsi" jonka nyt käytit ja joudut roikkumaan siinä kun muuta et enää keksi?
- Anonyymi
Tämä ylempänä oleva teksti on kaikessa totuudessaan aivan mahtava:
Luuletko oikeasti, että tämä tutkimustulos saavuttaa Esson baarien junttivaarien korvienvälin?
Ei todellakaan. Sieltä tulee säälittävä paskamyrsky, koska tämä tutkimus on vastoin heidän pinttynyttä maailmankuvansa ja kaikki, joka on vastoin heidän maailmankuvaansa, on valhetta ja huijausta.
Ja heiltä on aivan turha odottaa mitään faktaa heidän pinttyneen maailmankuvaa tueksi. Riittää vallan mainiosti, että Reiska sanoi Esson baarissa, että ei näistä sähköautoista ole mihinkään. Ja Pera vastasi, että vain Helsingissä ja nurkka-ajoon.
Siinäpä se asia sitten olikin taputeltu näiden kahden asiantuntijan tiedon mukaan. Kumpikaan tosin ei ole edes nähnyt sähköautoa kuin netissä olevissa kuvissa. - Anonyymi
"Nuo SoH-diagnostiikat voidaan ohjelmoida näyttämään ihan mitä tahansa BMS-tasolla ja poikkeuksetta sähköautoiluun juurtuneesta kusetuskulttuurista johtuen tämäkin on aina yltiöpositiivinen näyttämä."
Essonbaari junttien kannalta se suurin ongelma on se että sähköautoilla ajetaan vanhanakin suuria kilometriimääriä ilman lataustarvetta.
Oikeassa elämässä. Mistä siihen vedätte salaliittoteoriaa?
Ja tarvitseeko erikseen mainita että ne kilometrit maksavat alle kaksi euroa per sata kilsaa? - Anonyymi
Fossiilipolttajien aisankannattajien kirjoitukset ovat totta. Maailmaa on pystytty pyörittämään tuhoamalla maapalloa ja lapsiemme tulevaisuutta.
Kysymys on siitä että meillä vanhemmilla kansalaisilla ei enää olee niinkään väliä mikä on halvin tapa mennä hautaan. Kysymys on siitä mikä on kunniallinen tapa mennä hautaan- - Anonyymi
Pitäisi lopettaa tuo akuista valehtelu. Ne kestävät loputtomasti.
- AnonyymiUUSI
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
Sähkäreillä on ajettu 600 000 - 760 000km ihan aidossa maailmassa, eiköhän ne silloin jouda jo kierrätykseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kertoisi, minne menevät ne vanhat sähkärit, joissa akut ovat enää siinä ja siinä kunnossa.. Sellainen kuntotila tuleekin aika varhain osoitti prosentit sitten mitä vaan.
Sähköautot paalataan aivan samalla tavalla vanhana kuin polttiksetkin. Akut menevät joko kierrätykseen tai sitten niitä käytetään energiavarastona.
Miten tyhmiä te oikein olette kun ette tiedä edes tällaisia perusasioita jotka on tälläkin palstalla kerrottu jo moneeen kertaan?
"Käytöstä poistetuille ajovoima-akuille tehdään aina kuntoarvio. Tehtaalle palautuneet akut pyritään kunnostamaan käytettäväksi uudelleen ajovoima-akkuina tai hyödyntämään muussa käytössä. Joissain tapauksissa akku on mahdollista kunnostaa uudelleenkäyttöön merkkihuollossa. Akut, jotka eivät kelpaa kunnostukseen, kierrätetään.
Tuottajayhteisöllä on ajovoima-akkujen kierrätyksestä sopimukset neljän kierrätysoperaattorin kanssa, jotka ovat sitoutuneet tarjoamaan kierrätyspalvelun tuottajayhteisön jäsenille. Käytännön järjestelyistä sovitaan operaattorin ja tuottajayhteisön jäsenen välillä. Myös laskutus tapahtuu suoraan jäsenen ja operaattorin välillä. Kierrätyspalvelun hinta vaihtelee riippuen muun muassa akun tyypistä, akkukemiasta, tarvittavasta logistiikasta sekä akun toimintakunnosta ja mahdollisista vaurioista. Kierrätyksen hinta on tällä hetkellä keskimäärin alle 5 e/kg. Valmisteilla on uudistus, jonka myötä kierrätyspalvelun hinnoittelu on tiedossa tarkemmalla tasolla. Hinnasto julkaistaan Autokierrätyksen verkkosivuilla.
Tuottajayhteisön käyttämien operaattorien kierrätysprosessit täyttävät akku- ja paristoasetuksen (520/2014) ja EU:n akkuasetuksen (2023/1542) mukaiset vaatimukset. Erilliskerättyjen käytöstä poistettujen akkujen kierrätysprosessi on järjestetty siten, että akuista kierrätetään keskimäärin vähintään 50 painoprosenttia. Kierrätykseen sopimaton materiaali hävitetään polttamalla ja hyödynnettävät materiaalit otetaan mahdollisuuksien mukaan talteen tuhkasta."
https://autokierratys.fi/tietoa-auton-kierratyksesta/kierratysjarjestelma/sahkoauton-akkujen-kierratys/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähkäreillä on ajettu 600 000 - 760 000km ihan aidossa maailmassa, eiköhän ne silloin jouda jo kierrätykseen.
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
Aika vanhentaa kaikkia autoja ja ne pitäisi paalata viimeistään20 vuotta vanhoina. Sen iän akut kestävät heittämällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Unohditko mainita että aika ei vanhenna akkuja ollenkaan?
Aikakaan ei vanhenna jos ne ovat käytössä. Se on akunkin osalta niin että luonto korjaa seksuaalisuutensa hylänneen ihmisen tarpeettomana pois. Pitää käyttää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot paalataan aivan samalla tavalla vanhana kuin polttiksetkin. Akut menevät joko kierrätykseen tai sitten niitä käytetään energiavarastona.
Miten tyhmiä te oikein olette kun ette tiedä edes tällaisia perusasioita jotka on tälläkin palstalla kerrottu jo moneeen kertaan?
"Käytöstä poistetuille ajovoima-akuille tehdään aina kuntoarvio. Tehtaalle palautuneet akut pyritään kunnostamaan käytettäväksi uudelleen ajovoima-akkuina tai hyödyntämään muussa käytössä. Joissain tapauksissa akku on mahdollista kunnostaa uudelleenkäyttöön merkkihuollossa. Akut, jotka eivät kelpaa kunnostukseen, kierrätetään.
Tuottajayhteisöllä on ajovoima-akkujen kierrätyksestä sopimukset neljän kierrätysoperaattorin kanssa, jotka ovat sitoutuneet tarjoamaan kierrätyspalvelun tuottajayhteisön jäsenille. Käytännön järjestelyistä sovitaan operaattorin ja tuottajayhteisön jäsenen välillä. Myös laskutus tapahtuu suoraan jäsenen ja operaattorin välillä. Kierrätyspalvelun hinta vaihtelee riippuen muun muassa akun tyypistä, akkukemiasta, tarvittavasta logistiikasta sekä akun toimintakunnosta ja mahdollisista vaurioista. Kierrätyksen hinta on tällä hetkellä keskimäärin alle 5 e/kg. Valmisteilla on uudistus, jonka myötä kierrätyspalvelun hinnoittelu on tiedossa tarkemmalla tasolla. Hinnasto julkaistaan Autokierrätyksen verkkosivuilla.
Tuottajayhteisön käyttämien operaattorien kierrätysprosessit täyttävät akku- ja paristoasetuksen (520/2014) ja EU:n akkuasetuksen (2023/1542) mukaiset vaatimukset. Erilliskerättyjen käytöstä poistettujen akkujen kierrätysprosessi on järjestetty siten, että akuista kierrätetään keskimäärin vähintään 50 painoprosenttia. Kierrätykseen sopimaton materiaali hävitetään polttamalla ja hyödynnettävät materiaalit otetaan mahdollisuuksien mukaan talteen tuhkasta."
https://autokierratys.fi/tietoa-auton-kierratyksesta/kierratysjarjestelma/sahkoauton-akkujen-kierratys/Pörssisähkön halpuuden vuoksi noissa sähkövarastoissa ei ole taloudellisesti mitään järkeä. Eivät tienaa edes murto-osaa hinnastaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pörssisähkön halpuuden vuoksi noissa sähkövarastoissa ei ole taloudellisesti mitään järkeä. Eivät tienaa edes murto-osaa hinnastaan.
Pörssisähkön halpuuden vuoksi on taloudellisesti täysin järjetöntä maksaa kalliita polttoaineveroja ja diesel-veroja vielä siihen päälle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pörssisähkön halpuuden vuoksi on taloudellisesti täysin järjetöntä maksaa kalliita polttoaineveroja ja diesel-veroja vielä siihen päälle.
Siksi dieseleitä ostettiin enää alle neljä tuhatta viime vuonna. Käytännössä lappu on laitettu luukulle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siksi dieseleitä ostettiin enää alle neljä tuhatta viime vuonna. Käytännössä lappu on laitettu luukulle.
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
Ei ole mikään tarve. Joudumme koko ajan vaan oikomaan sinun valheitasi sähköautoista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
Kokeilemalla se usko löytyy.
Sähköautoja haukkuu vain ne kenellä ei ole mitään kokemusta sähköautoista.
Jos nyt yhtään järkevä olisit ymmärtäsit ettei diesel ole huoleton vaan vaatii jatkuvaa huoltoa. Niin jakopää ja päästölaitteet kuten DPF ja AddBlue laitteet vaatii korjausta ja vaihtamista. Entäs turbot ja niiden vaihtaminen? hehkutulpat? Kaasuläpät ja moot anturit mitä pitää vaihtaa. Entäs polttoainesuodattimet? Diesel pumput ym viat.
Mites mäntien vaihtaminen ja kannentiivisteiden vaihto?
Ja sinä väität että akun heikkeneminen on ongelma. Ja polttomoottori on muka ongelmaton? Ehkä kannattais herätä todellisuuteen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköautoilijoilla on niin tolkuton tarve todistella autonsa hyvyyttä? Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon? Kaikki tietävät todellisen syyn: syy on sähköautoissa itsessään, koska niihin ei usko oikein kukaan ja kaikista vähiten sähköautoilija itse.
"Samalla heillä on tolkuton tarve haukkua vanha kunnon diesel maan rakoon?"
Ei ole haukkumista kun kertoo tilastotietoa siitä mitä Suomessa rekisteröidään. Jos totuus sattuusinuun se on sinun ongelmasi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään tarve. Joudumme koko ajan vaan oikomaan sinun valheitasi sähköautoista.
Mihin tarvitaan sähköautojen akkukorjaamoita?
- AnonyymiUUSI
Tämä tarkoittaa sitä että 500000km jälkeen akku on käyttökelvoton. 30% lasketaan rajaksi. Sen jälkeen kapasiteetti laskee kuin aasin häntä.
Mun 270000km diesel kulkee vielä tankillisella sen 1000km, ihan kun uutena.- AnonyymiUUSI
Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00+ km . Ihan vaan normaalit huollot 30.000 km välein. Varaosia ei juurikaan tarvinnut. Vanhan autoni osti vielä kaveri 1000€ llä ja ajelee vielä täyttä häkää ja range on edelleen yli 1200 km. Vaihdoin uuteen VW dieseliin. Ei tullut mieleenkään vaihtaa hankalaan sähköautoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00 km . Ihan vaan normaalit huollot 30.000 km välein. Varaosia ei juurikaan tarvinnut. Vanhan autoni osti vielä kaveri 1000€ llä ja ajelee vielä täyttä häkää ja range on edelleen yli 1200 km. Vaihdoin uuteen VW dieseliin. Ei tullut mieleenkään vaihtaa hankalaan sähköautoon.
Meniköhän tuo aloituksen prosenttilasku aivan oikein? Ei minun mielestäni.
- AnonyymiUUSI
Hirveää 😱😱
Onneksi vetyautot ovat tulossa 💗💗- AnonyymiUUSI
Sähköautot nykyisellään ovat vain välivaihe. Eihän autoistumista voi rakentaa tällaisten enemmän tai vähemmän leikkiautojen varaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot nykyisellään ovat vain välivaihe. Eihän autoistumista voi rakentaa tällaisten enemmän tai vähemmän leikkiautojen varaan.
Voihan sitä tuollaistakin ajatella ja kuvitella, mutta ei pidä kenenkään sanoa noin typerää ääneen.
- AnonyymiUUSI
"Itse ajelin tuossa VW TDI autolla 750.00+ km"
Ja maksoit pekästään dieselistä tuolla matkalla noin 75.000 euroa enemmän kuin sähköauton sähköt olisivat maksaneet.
Sillä rahalla ostaa omakotitalon vähän syrjemmästä.- AnonyymiUUSI
On se aika vaikea pistää dieselillä paremmaksi.
Ne kun vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjausta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se aika vaikea pistää dieselillä paremmaksi.
Ne kun vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjausta.Vääntäkää ja vääntäkää mutta diesel on vaan parempi auto. Halpa-autoja ei kannata sotkea samaan joukkoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vääntäkää ja vääntäkää mutta diesel on vaan parempi auto. Halpa-autoja ei kannata sotkea samaan joukkoon.
Kumma parempi auto kun kukaan ei niitä osta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kumma parempi auto kun kukaan ei niitä osta.
Ei niitä loistoautoja ole ennenkään kovin paljon ostettu. Massa-autoja kyllä ostetetaan nyt ja ennen
- AnonyymiUUSI
näky tuossa olevan ilmanaikuista lisäominaisuuksia..mitä ei tarvita--
- AnonyymiUUSI
Onko akuankka noin huonossa kunnossa?
- AnonyymiUUSI
Sähköauto sopii hyvin laskutaidottomille. Kyllä minun matematiikan taidoillani 9 % alkuperäisestä 438 kilometristä on noin reilut 39 km.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432231Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141416Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22994Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177881Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75772
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685