Lämpövaurioituneet hiukset

Anonyymi-ap

Hei!

Olen etsimässä mielipiteitä ja tuotesuosituksia vaurioituneille hiuksille, ja ajattelin kysyä neuvoa. Mun hiukset ovat tällä hetkellä erittäin lämpövaurioituneet erityisesti keskimmäinen ja ylin hiuskerros ovat täynnä kaksihaaraisia ja katkenneita hiuksia. Ennen hiukseni olivat paksut ja hyväkuntoiset, mutta nyt ne ovat elottomat, suorat ja ohuet. Pilasin ne kihartamalla liikaa ilman lämpösuojaa.

Olen jo leikannut latvoista, mutta vaurioita on edelleen runsaasti niissä kerroksissa, joihin leikkaus ei ulottunut. Tiedän, että hiusten terveyden kannalta kannattaisi varmaan leikata reilusti ehkä jopa polkkamittaan asti jotta kasvu lähtisi puhtaalta pöydältä. Mutta! Ongelman luo sen, että marraskuussa mulla on tulossa vuosijuhlat, joihin haluaisin kampaukseksi nutturan, ja hiusten pitäisi riittä siihen.

Kysymys kuuluukin:

Onko todella huono idea pitää kiinni näistä äärivaurioituneista hiuksista vielä vähän yli 3kk ajan vai onko ihan ok odottaa vujujen jälkeen ennen isompaa leikkausta?

Lisäksi kaipaisin tuotesuosituksia vaurioituneille hiuksille.

Olen miettinyt esim. Olaplexiä tai K18-shampoota/hoitoja onko näistä kokemuksia? Entä olisiko esim. Priorinista apua hiusten vahvistamiseen sisältäpäin?

Olen vielä kaksikymppinen, joten uskon ja toivon hiusteni jaksavan kasvaa takaisin, kunhan annan niille aikaa ja oikeanlaista hoitoa. Kaikki vinkit, suositukset ja kokemukset olisivat siis enemmän kuin tervetulleita!

Kiitos jo etukäteen! 💛

2

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jo hiuksissa olevat kaksihaaraiset ei valitettavasti muilla keinoin lähde, kuin saksilla. :( Jos et halua pituutta pois, voit kokeilla search and destroy metodia, mutta helpoimmalla pääset kun leikkaat tai leikkautat hiukset.

K18:sta kehutaan paljon, siitä ei ole omia kokemuksia. Olaplexiä olen testannut, mutta samoja tuloksia olen saanut Lorealin Bond repair pre-shampoolla (tosin käytän sitä shampoon jälkeen :p). Myös Lorealin Glycolic gloss käytössä!

Suosittelen tutustumaan sellaiseen ainesosaan kun amodimethicone! Se on ilmeisesti yksi tehokkaimmista ainesosista vaurioituneiden hiusten hoitoon. Jos et ole curly girl, niin silikonit toimii silottamiseen (seerumit, öljyt, hoitoaineet). <3

• Anonyymi

Ja tosiaan mahdollista on että kaksihaaraiset ehtivät tuon 3kk aikana yhä ylemmäs. :( Eli vaurioutunutta osaa olisi enemmän, kuin mitä tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      126
      6683
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      57
      5773
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      85
      4477
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      95
      4390
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      156
      4210
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      86
      1516
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      385
      1407
    8. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      30
      1315
    9. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      81
      1307
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      41
      1084
    Aihe